.

Nejsem nakloněn tomu, abychom do CDCC tahali politiku. 
Ovšem po přečtení rozhovoru s ministrem průmyslu 

Janem Vrbou, z roku 1991, to musím porušit. 
Zmocnil se mě ohromný vztek a bezmoc, když jsem si přečetl,
že po revoluci mohla být Tatra pod Mercedesem. 
Kvůli rozhodnutí tehdejšího premiéra Klause,
privatizovat ji kuponovou privatizací
a ne prodejem jako Škodu pod křídla VW,
však TATRA skončila téměř na smetišti dějin.

Celý rozhovor si můžete přečíst na
http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih

Pro rubriku  AUTO HYDE PARK  rozlícený editor


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih

článek.jpg
Jan_Vrba.jpg
Tatra_01.jpg
Tatra_02.jpg
Tatra_03.jpg
Tatra_04.jpg
Tatra_05.jpg
Tatra_06.jpg
Tatra_07.jpg
Tatra_08.jpg

Už jsme publikovali nejednu kreaci Jana Hrbka,
včetně jeho strhujících vizualizací pro Luigi Colaniho. 
Znovuobjevený příspěvek, zapadlý v Honzově archivu, 
vyniká jako obvykle svérázným návrhem
progresivní limuzíny
TATRA. 

I Honza Hrbek zřejmě patří do pomyslného spolku
TATRA FOREVER.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

Vlastík Habarta mě opět svým vrakem Lancia
někde u Hradce králové vyprovokoval ke hrabání
ve ´smetišti´ českých dějin.

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

to mě děsí_01.jpg
to mě děsí_02.jpg
to mě děsí_03.jpg
to mě děsí_04.jpg
to mě děsí_05.jpg
to mě děsí_06.jpg
to mě děsí_07.jpg
to mě děsí_08.jpg

Michal Finsterle nám poslal svou vizi
budoucí Tatry pro rallye Paříž-Dakar a k tomu píše:

Dobrý den,

tak jsem zase trochu tvořil. 
Tentokráte jsem reagoval na příspěvek trochu staršího data,
prezentovaný na Vašich stránkách,
týkajícího se soutěže pořádané v Rusku s názvem Kamaz 2020. 
Řekl jsem si, že by nebylo špatné to zkusit s naší Tatrou
a vzhledem k tomu, že Loprais Team chystá
pro příští ročník Dakaru 2011 nový speciál s kapotovanou karosérií,
tak jsem popustil uzdu své fantazii, jak bych si to představoval já. 

Návrh je situován do roku 2015 a to z toho důvodu,
že jsem chtěl provést úpravy, které by až tak nekorespondovaly
s využitím stávající kabiny + přilepením jakéhosi laminátového "nosu"
(což bych nyní očekával jako řešení od Tatra Loprais Teamu),
ale naopak vyžadovalo komplexní stavbu zcela nového speciálu. 
Na druhou stranu jsem se nechtěl pouštět do příliš futuristických vizí
a proto jsem časový horizont neohraničil letopočtem 2020.

Z Bechyně zdraví Michal Finsterle

LOPRAIS team 2015 kopie.jpg
Tatra Loprais Team 2015 (2).jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Jistě si všichni vzpomínáte na rozruch, který způsobilo
vedení podniku Tatra, když oznámilo, že by chtělo
v malých sériích vyrábět jakousi reinkarnaci vozu T 87. 

I když poprask kolem této zprávy utichl
a vše zmizelo kamsi do ztracena,
připomeňme si tu dobu v rubrice
PROFI DESIGN
několika zajímavými citáty a pak zajímavými skicami
studentů designu ze Zlína,
jak by taková Tatra mohla vypadat. 

Ředitel Karel Beneda z Tatry tehdy řekl: 
"Tatra 87 byla vlastně z dnešního pohledu takové SUV,
takže volba padla na podvozek Subaru
a nejlepším základem se jeví model Outback".

Profesor Pavel Škarka:
"Zatím pracujeme na projektu zcela nového vozu,
který vychází z typických designových prvků Tatry"

a
František Prosecký z Veterán muzea Bítov:
"Raději bychom byli, kdyby to mělo tatrovácký motor,
ale ten není a cenově by to bylo někde úplně jinde. 
S tím, že padne volba na Subaru jsme počítali".  

Editor

01_I_like_....jpg
02_byvavalo.jpg
03_tuning.jpg
04_tuning.jpg
05_T603.jpg
06_tuning.jpg
07_tuning.jpg
09_T603cdcc.jpg

Jsou tací, kteří Tatru milují až za hrob.

Jiní ji zase oplakávají se slovy „bejvávalo!“.

A pak přicházejí ti nejmladší s tuningem
– třeba jen virtuálním.

CDCC

Elegance_01.jpg
Elegance_02.jpg
Elegance_03.jpg
Elegance_04.jpg
Elegance_05.jpg
Elegance_06.jpg
TATRA 77 ...
to se hned tak nevidí ... kdy a kde není podstatné ...
jsou stále místa ve světě, kde se hodnoty pěstují a cení. 

Pavel Hušek

P.F. 2009 je zkratka francouzského výrazu
pour féliciter 2009, tedy pro radostný 2009.

Mám zváště na mysli Tatru a její pohnutý osud,
kdy vynikající výsledek bratislavského vývoje, Tatra X, 
nebyl rudým vládním kruhům dost reprezentativní,
dost velký, dost nadřazený.

Dnešní snahy amerického vedení Tatry jdou cestou,
vyšlapanou komunisty - cestou vývoje a výroby 
terénních vojenských vozidel, které nabízejí americké armádě. 
Že by Tatře pomohlo k otevření světových trhů znovuzrození
proudnicového historického modelu 87 ? 
Možná finančně jen několika pověřeným ředitelům u Tatry. 

Drastické snižování pracovních míst u Tatry
je pro mnohé velmi bolestivé -
zažil jsem to nejednou během 25 let mé existence na západě. 
O to intenzivnější byl vývoj dalších produktů,
které by byly lidstvu k užitku. 

Tatra má opět šanci přijít na měnící se světový trh
něčím tak progresivním jako tomu bylo ve třicátých letech
minulého století. 
Co by to mělo asi být, když už všechno je vyvinuté ?
... slyšíme stále skeptické názory. 
Ne, všechno vyvinuto není - lidstvo není u konce svého bádání.  
Chce to víc pokory před přírodou a jejími zákony - 
v tom vidím klíč k dalšímu civilizačnímu pokroku.   

 V galerii  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

studie_1966.jpg
studie_1999.jpg
studie_1999-09.jpg
studie_2000.jpg
01_Sodomka.jpg
02_Sodomka.jpg
03_Sodomka.jpg
04_Sodomka.jpg
05_Sodomka.jpg
06_Sodomka.jpg
07_Sodomka.jpg
08_Sodomka.jpg
09_Sodomka.jpg
10_Sodomka.jpg
11_Sodomka.jpg
12_Sodomka.jpg
13_Sodomka.jpg
14_Sodomka.jpg
15_Sodomka.jpg
16_Sodomka.jpg

TATRAPLAN CABRIOLET SODOMKA   

Produkt automobil za kvalitu lidí nemůže -
to lidé určují hodnotu své práce.

Vytváření karoserií není jen o navrhování tvarů
a o talentu konstruktérů a designerů. 
Je to soustavný boj o vytvoření lepšího
a působivějšího produktu. 
Dobrý produkt se nabízí sám nebo jak to přesně
formuloval kdysi designer Raymond Loewy
„ošklivost se prodává těžko“.

Dovedu si představit, že ve vysokomýtské
Carrosserie Sodomka začal vývoj T600 Tatraplanu
s otevírací plátěnou střechou ještě dlouho
před „vítězným únorem“ 1948, a že majitel firmy,
továrník, podnikatel, stratég a estét
a zodpovědný šéfdesigner Josef Sodomka,
měl přirozené plány a ambice nabídnout světu
něco mimořádného.

Pak ale přišel neúprosně brutální zvrat, který přímo
či pozvolna zlikvidoval takové fajnovosti
jako karoserie šité na míru.  Vyjádřeno dnešními slovy: 
Umělecko designérský automobilový ateliér –
jako vyrostl už v předválečné době v Americe
a o jaký se snažil Josef Sodomka v Československu –
neměl nejmenší šanci k realizaci.  Bylo nařízeno,
že lid potřebuje pracovní traktory, náklaďáky, autobusy
a žádné dekadentní karosování zahraničních aut
jako Rolls Royce, Packard, Studebaker, Nash, Healey,
Bugatti, Lancia a k tomu ještě domácích kapitalistických
značek jako Tatra, Škoda, Aero, Jawa, Wikow, Walter, Zet
a dalších, dnes už zapomenutých jmen.

Co všechno musel jeden automobil prodělat, aby se konečně
dostal na výsluní, je patrno ze 16 obrázků, patřících právem 
do rubriky CDCC Carrosserie Sodomka. 

Atraktivní Tatraplan Cabriolet je bezesporu jedním
ze stěžejních výtvorů Josefa Sodomky. 

Komunistickou stranou a vládou Československa
byl mimořádný automobil zneužit k politickým účelům
a Josef Sodomka odstraněn.


V galerii  SODOMKA  Pavel Hušek 

2
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one