.
Bratislava_01.jpg
Bratislava_02.jpg
Bratislava_03.jpg
Bratislava_04.jpg
Bratislava_05.jpg
Bratislava_06.jpg
Bratislava_07 titl.jpg
Bratislava_08.jpg
Bratislava_09.jpg
Bratislava_10.jpg
Bratislava_11.jpg
Bratislava_12.jpg
Bratislava_13.jpg
Bratislava_14.jpg
Bratislava_15.jpg
Bratislava_16.jpg
Bratislava_17.jpg
Bratislava_18.jpg
Bratislava_19.jpg
Bratislava_20.jpg
Bratislava_21.jpg
Bratislava_22.jpg
Bratislava_23.jpg
Bratislava_24.jpg
Bratislava_25.jpg
Bratislava_26.jpg
Bratislava_27.jpg
Bratislava_28.jpg
Bratislava_29.jpg
Bratislava_30.jpg
Bratislava_31.jpg
Bratislava_32.jpg
Je překvapující a úžasné, že se na Slovensku zrodila vůle 
nejen si vzpomenout, ale i postavit repliku překrásného díla,
které vzniklo pod tradičním a hrdým jménem TATRA
ještě za rudé totatlity ... ale nebylo stranou a vládou
schváleno pro reprezentaci rudých pohlavárů. 

Pikantní je, že designer T603X - Ján Cina - žijící v Kanadě 
přiletěl tyto zářijové dny do své domoviny, do Bratislavi,
aby pomohl zrodu repliky T603X Coupé, 
jedné z nejušlechtilejších kreací automobilky TATRA.  
Co se událo kolem tohoto znovuzrození, vidíte v obrázcích.
Omlouvám se, že některé obrázky byly užity v předchozím
příspěvku - ale většinou nyní s vloženými texty. 


Jankovi Cinovi prajem všetko najlepšie, veľa síl fyzických 
a potrebnú radosť pre vytvorenie prekrásné repliky T603X
.  

V tématech 
TATRA  Pavel Hušek 


 
X_01.jpg
X_02.jpg
X_03.jpg
X_04.jpg
X_05.jpg
X_06.jpg
X_07.jpg
X_08.jpg
X_09.jpg
X_10.jpg
X_11.jpg
X_12.jpg
X_13.jpg
X_14.jpg
X_15.jpg
X_16.jpg
X_17.jpg
X_18.jpg
X_19.jpg
X_20.jpg
X_21.jpg
X_22.jpg
X_23.jpg
X_24.jpg
X_25.jpg
X_26.jpg
X_27.jpg
X_28.jpg
X_29.jpg
X_30.jpg
X_31.jpg
X_32.jpg
X_33.jpg
X_34.jpg
X_35.jpg
X_36.jpg
X_37.jpg
X_38.jpg
X_39.jpg
X_40.JPG
JANÍK CÍNA, je mi naozaj veľmi lúto,
že som Ťa vtedy osobne nepoznal, 
aj keď som bol niekoľkokrát v Bratislave. 
Mičík ma stále ujisťoval, že ON a HUDEC ...
Však vieš.  No, Mičík už nie je medzi nami.
  

Zdá se, že Slováci drží pospolu víc, než my Češi.
Vzpomínám na jeden výrok Miloše Kopeckého:

"... a gratuluji Vám s pravou českou závistí"! 
Fandím hochúm na Slovensku, že postaví repliku toho,
co tehdy soudruzi v Kopřivnici a ve vládě zamítli. 
Zdá se, že tato nádherná kreace je na dobré cestě. 

Nemohl jsem odolat, abych něco o krásné "X" nepřidal


V tématech  TATRA  Pavel Hušek  
T603 A_01.jpg
T603 A_02.jpg
T603 A_03.jpg
T603 A_04.jpg
T603 A_05.jpg
T603 A_06.jpg
T603 A_07.jpg
T603 A_08.jpg
T603 A_09.jpg
T603 A_10.jpg
T603 A_11.jpg
T603 A_12.jpg
T603 A_13.jpg
T603 A_14.jpg
T603 A_15.jpg
T603 A_16.jpg
T603 A_17.jpg
T603 A_18.jpg
T603 A_19.jpg
T603 A_20.jpg
T603 A_21.jpg
T603 A_22.jpg
T603 A_23.jpg
T603 A_24.jpg
T603 A_25.jpg
T603 A_26.jpg
T603 A_27.jpg
T603 A_28.jpg
T603 A_29.jpg
T603 A_30.jpg
T603 A_31.jpg
T603 A_32.jpg
T603 A_33.jpg
T603 A_34.jpg
T603 A_35.jpg
T603 A_36.jpg
T603 A_37.jpg
T603 A_38.jpg
T603 A_39.jpg
T603 A_40.jpg
T603 A_41.jpg
T603 A_42.jpg
T603 A_43.jpg
T603 A_44.jpg
T603 A_45.jpg
T603 A_46.jpg
T603 A_47.jpg
T603 A_48.jpg
T603 A_49.jpg
T603 A_50.jpg
T603 A_51.jpg
T603 A_52.jpg
T603 A_53.jpg
T603 A_54.jpg
T603 A_55.jpg
T603 A_56.jpg
T603 A_57.jpg
T603 A_58.jpg
T603 A_59.jpg
T603 A_60.jpg
T603 A_61.jpg
T603 A_62.jpg
T603 A_63.jpg
T603 A_64.jpg
T603 A_65.jpg
T603 A_66.jpg
T603 A_67.jpg
T603 A_68.jpg
T603 A_69.jpg
T603 A_70.jpg
T603 A_71.jpg
T603 A_72.jpg
T603 A_73.jpg
T603 A_74.jpg
T603 A_75.jpg
z_tatra-art_72.jpg
Je to velmi neprůhledné, co vše se dálo v Kopřivnici.
Osobní vozy TATRA měly silné jméno už od roku 1934,
ale pováleční soudruzi rozhodli o osobních vozech jinak.
Dodnes je TATRA v agonii, i když ji koupil Američan. 
Stal se jejím vlastníkem pro "modré oči" své ženy,
pocházející z Kopřivnice?  
Jeho naděje vzbuzující řeči o znovuzavedení výroby 
některého z legendárních modelů Tatra vyzněly naprázdno.
Dnes už o Tatře nerozhoduje - dostal se i před soud.

Díky Víťovi Hinnerovi a jeho firmě ECORRA v Kopřivnici
se dočkáme alespoň vzpomínkových jednotlivostí.

Tatra T 603 A je vzácně krásný kus restaurační tvorby.
Díky Víťo, díky chlapi z Ecorry !
A zcela na konci jedno umělecké malířské dílo. 
 
V tématech  TATRA  Pavel Hušek  
SI_01.jpg
SI_02.jpg
SI_03.jpg
SI_04.jpg
SI_05.jpg
SI_06.JPG
SI_07.jpg
SI_08.jpg
SI_09.jpg
SI_10.jpg
SI_11.jpg
SI_12.jpg
SI_13.jpg
SI_14.jpg
SI_15.jpg
SI_16.jpg
SI_17.jpg
SI_18.jpg
SI_19.jpg
SI_20.jpg

Italská firma SI se na internetu nedá dohledat. 
Díky španělskému kolegovi Davidu Rodriguezovi

(Gracias David) jsem přišel k několika pohledům do firmy,
která už asi neexistuje. 
V šedesátých letech minulého století však funkční byla,
jak svědčí příspěvek o úchvatném klasickém italském 
Bizzarrini Spyder SI: 

http://www.cardesignclub.7x.cz/puvab-historie/bizzarrini-spyder-si.html 

Neobjasněná ale je kauza vztahu Tatra a SI (Stile Italia). 
Český populární motoristický časopis SVĚT MOTORŮ
otiskl pár kreseb následného modelu T 603 z roku 1966. 
Dodává, že k uplatnění návrhů SI nedošlo
(SM 36/2004). 

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

reminiscence_01.jpg
reminiscence_02.jpg
reminiscence_03.jpg
reminiscence_04.jpg
reminiscence_05.jpg
reminiscence_06.jpg
reminiscence_07.jpg
reminiscence_08.jpg
reminiscence_09.jpg
reminiscence_10.jpg
reminiscence_11.jpg
reminiscence_12.jpg
reminiscence_13.jpg
reminiscence_14.jpg
reminiscence_15 titl.jpg
reminiscence_16.jpg

Nejen 5 let trvání webu CDCC, ale právě dnes v neděli, 
22.7.2012, jsou to 3 roky, kdy moje žena Maruška
opustila tento svět.  
Vzpomínku na ni kombinuji s významnou historickou
autoznačkou TATRA, která pro české hospodářství
a sebevědomí z tradice znamenala kdysi velmi mnoho.


Na skicách a obrazech je patrná kresebná technika
fotomontáže a koláže z dob ruční práce bez PC.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

Truck_01.jpg
Truck_02.jpg
Truck_03.jpg
Truck_04.jpg
Truck_05.jpg
Truck_06.jpg
Truck_07.jpg
Truck_08.jpg
Truck_09.jpg
Truck_10.jpg
Truck_11.jpg
Truck_12.jpg
Truck_13.jpg
Truck_14.jpg
Truck_15.jpg
Truck_16.jpg
Truck_17.jpg
Truck_18.jpg
Truck_19.jpg
Truck_20.jpg

SNĚNÍ,  DREAMING, TRÄUMEREI  je projev lidské fantazie
třeba hudební nebo výtvarné, tedy i průmyslově výtvarné. 
Robert Schumann se zasnil hudebně:
 

http://www.youtube.com/watch?v=NZK1ErUIrgU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=L2f-F_iUsc8&feature=related

Nemusí to ale být vždy kaviár,
každý umíme nějak snít o někom, o něčem, o čemkoliv.  

U průmyslového designera to probíhá následovně:  
Zprvu je tu dojem-imprese, pak kus papíru a skica nápadu,
vzbuzeného onou impresí.  
A pak podle podmínek dochází k určitému výsledku,
kterým je srozumitelná cílená kresba ...
často pro tisk, někdy i pro výrobu
 (např. PONY).

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

01_futura.jpg
02_futura.jpg
03_futura.jpg
04_futura.jpg
05_futura.jpg
06_futura.jpg
07_futura.jpg
08_futura.jpg
09_futura.jpg
10_futura.jpg
11_futura.jpg
12_futura.jpg
13_futura.jpg
14_futura.jpg
15_futura.jpg
16_futura.jpg
17_futura.jpg
18_futura.jpg
19_futura.jpg
20_futura.jpg

Když jsem si prohlížel zvláště pěkný návrh Tatry
či Tatraplana Petra Sieberta, a hlavně,
když jsem později četl vysvětlení tohoto návrhu,
ozvaly se ve mně snad všechny vzpomínky, týkající se Tatry. 
Některé z nich jsem zpracoval do obrázků,
ve kterých jsem Petrův návrh jako nejčerstvější kreaci
umístil v popředí.  Dal jsem si limit 20 obrázků. 

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek 

Ať už je model perfektně vypracovaný či ne, 
hodnota spočívá v jeho významu - často retrospektivně -
jako je tomu u předválečné Ledwinkově Tatry T 87.  

Škoda ! ... i když v tomto případu je to zavádějící výraz.

Vlastíku, před 4 roky jsi započal nelehké dílo. 
Radostné reakce se střídaly s kritickými,
občas až nevhodnými ozvěnami. 
Sympatie střídaná pomluvami ...
je průvodní jev, když někdo dělá něco odlišného než jiní.  

Vzpomínám na naše tisková slovní utkání,  
jejíchž pozadím byly revoluční vášně okolo tvarů BMW. 
To nebyl špatný začátek spolupráce web - stránek CDCC !!! 

Rád jsem Tě poznal ... Pavel  

a.jpg
b.jpg
c.jpg
e.jpg
solar-ph-t687_01.jpg
solar-ph-t687_02.jpg
solar-ph-t687_03.jpg
solar-ph-t687_04.jpg
solar-ph-t687_05.jpg
solar-ph-t687_06.jpg
solar-ph-t687_07.jpg
solar-ph-t687_08.jpg
solar-ph-t687_09.jpg
solar-ph-t687_10.jpg
solar-ph-t687_11.jpg
solar-ph-t687_12.jpg
solar-ph-t687_13.jpg
solar-ph-t687_14.jpg
solar-ph-t687_15.jpg
solar-ph-t687_16.jpg
solar-ph-t687_17.jpg
solar-ph-t687_18.jpg
solar-ph-t687_19.jpg
solar-ph-t687_20.jpg
solar-ph-t687_21.jpg
solar-ph-t687_22.jpg
solar-ph-t687_23.jpg
solar-ph-t687_24.jpg
solar-ph-t687_25.jpg
solar-ph-t687_26.jpg
solar-ph-t687_27.jpg
solar-ph-t687_28.jpg
solar-ph-t687_29.jpg
solar-ph-t687_30.jpg
solar-ph-t687_31.jpg
solar-ph-t687_32.jpg
solar-ph-t687_33.jpg
solar-ph-t687_34.jpg
solar-ph-t687_35.jpg
solar-ph-t687_36.jpg
solar-ph-t687_37.jpg
solar-ph-t687_38.jpg
solar-ph-t687_39.jpg
solar-ph-t687_40.jpg

Je radostné vidět konečně snahy o získávání
aspoň trochu té ´nekonečně´ obrovské sluneční energie. 
Na druhé straně je smutné, ba tragické,
že se lidstvo vzájemně vyhlazuje a vede války kvůli ropě. 

SOLAR jsem nazval v roce 1984 svoji vizi
elektro-automobilu Tatra a dal mu typové označení T 687. 
Švýcarská Automobil Revue/Revue Automobile se tím zabývala.

Nyní se solární energií v automobilu zabývá
mladičká studentka designu v Pasadeně
, Yana Briggs,
která je podpořena sponzorem
Chevrolet.  
GM má v úmyslu vůz vyrábět. 
Na straně 2 se jejímu návrhu
ERA věnuji pozorněji.

http://www.youtube.com/watch?v=hYTEAH_ETPw&feature=related

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Nejsem nakloněn tomu, abychom do CDCC tahali politiku. 
Ovšem po přečtení rozhovoru s ministrem průmyslu 

Janem Vrbou, z roku 1991, to musím porušit. 
Zmocnil se mě ohromný vztek a bezmoc, když jsem si přečetl,
že po revoluci mohla být Tatra pod Mercedesem. 
Kvůli rozhodnutí tehdejšího premiéra Klause,
privatizovat ji kuponovou privatizací
a ne prodejem jako Škodu pod křídla VW,
však TATRA skončila téměř na smetišti dějin.

Celý rozhovor si můžete přečíst na
http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih

Pro rubriku  AUTO HYDE PARK  rozlícený editor


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih

článek.jpg
Jan_Vrba.jpg
1
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one