.
01_renault.jpg
02_renault.jpg
03_renault.jpg
04_renault.jpg
05_renault.jpg
06_renault.jpg
07_renault.jpg
08_renault.jpg
12_nissan.jpg
09_renault.jpg
10_nissan.jpg
11_nissan.jpg

Pořádat večírky designerů v zemi mnoha talentů 
je pro Renault
- i Nissan - finálně jistě přínosné.

AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

sprint_01.jpg
sprint_02.jpg
sprint_03.jpg
sprint_04.jpg
sprint_05.jpg
sprint_06.jpg
sprint_07.jpg
sprint_08.jpg
sprint_09.jpg
sprint_10.jpg
sprint_11.jpg
sprint_12.jpg
sprint_13.jpg
sprint_14.jpg
sprint_15.jpg
sprint_16.jpg
sprint_17.jpg
sprint_18.jpg
sprint_19.jpg
sprint_20.jpg
Ano, dostal jsem se do věku, kdy se častěji ohlížím a vzpomínám,
obzvláště je-li na co ... a ono je vždy na co, co zato v životě stálo !  

 

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek  

A je tady !  Snad nejvýraznější a nejosobitější kreace malého automobilu.  Není teď podstatné jestli je ZEO poháněn elektřinou či hybridně nebo jinak, obdivuhodný je tvarový design, který je nezaměnitelný. 

Jsem jím nadšen ... Pavel Hušek v galerii  DESIGN CENTRA

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=oiX0f-yEiRo

http://www.youtube.com/watch?v=9-A3Hcvo4YE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-wIxlFQTdpM

 

zoe 2012_01.jpg
zoe 2012_02.jpg
zoe 2012_03.jpg
zoe 2012_04.jpg
zoe 2012_05.jpg

Nějak se mi všechny ty roztodivné snahy mladých a dokonce i těch nejmladších designerů zúžily do vzpomínek na postoje a výroky oblíbeného a mnohými až zbožňovaného Patricka le Quémenta.  Něco z diskuzí s ním jsem vepsal přímo do obrázků.

V galerii  SEMINÁŘE Pavel Hušek

Mondial Paris_01.jpg
Mondial Paris_02.jpg
Mondial Paris_03.JPG
Mondial Paris_05.jpg
Mondial Paris_06.jpg

 Některé automobily, zvláště nástupci vozidel s kultovní aurou, bývají osočovány z nedostatku osobitosti.  Jinak řečeno, schází jim tvář a za předchůdcem, který byl širokou obcí pozorovatelů shledán osobitým, zaostávají.  Bez nadsázky lze za takový automobil považovat Renault Twingo druhého generačního vydání.

 Ač jde o vůz roztomilého a v některých variantách půvabného vzezření (v závislosti na kombinacích barev a výbavových stupňů), věcná tvář bez masky chladiče spolu se zádi velmi jednoduchého tvaru ho připravila o třídní tvarové výsluní.  Jistě mnohé z vás napadá, že první generace mini Twingo byla též bez masky.  To je jistě pravda, nicméně půvabný kukuč  tohoto modelu byl vyvolán zejména oblými světlomety a náznakem velkoprostorového zaměření.

 V současnosti však přijíždí Twingo s faceliftem.  S klidným pocitem na duši mohu konstatovat, že jsem potěšen.  Model dostal charakteristickou tvář, která zajistí nadčasovost a delší trvání jeho vizuální svěžesti a stylu. 

 Kruhové světlomety, byť nejde o zcela osobitý prvek (ostatně disponovat patentem na tvar či prvek je jistě velmi těžké), zpestřují kompozici, spočívající na jednoduchosti.  Vůz je nyní harmonickým článkem modelové řady Renault.

 

Říkám si, kdy asi dojde k modernizaci Kangoo … a jakým stylem bude osvěžení vzhledu tohoto vozu provedeno.  Jsem na to velmi zvědavý.

 S pozdravem a omluvou za stručnost,

 Jakub Sochor

new_twingo.jpg
31_floride.jpg
32_floride.jpg
33_floride.jpg
34_floride.jpg
35_floride.jpg
36_floride.jpg
37_floride.jpg
39_floride.jpg
40_floride.jpg
41_floride.jpg
42_floride.jpg
44_florida etc..jpg

Modely Renault Floride v různých měřítcích 
jsou pokračováním stejnojmenného příspěvku

v galerii 
 PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 

Díky mému synovi se mi sbírka modelů rozrostla
o Floridu s BB - viz další přiložené snímky. 
Tím se ale také vzbudily vzpomínky,
které zde mohu těžko popsat,
ale trošku přirovnat a přiblížit následným odkazem:

http://www.youtube.com/watch?v=GjKPjqU0g50

 

01_floride.jpg
02_floride.jpg
03_floride.jpg
04_floride.jpg
05_floride.jpg
06_floride.jpg
07_floride.jpg
08_floride.jpg
09_floride.jpg
10_floride.jpg
11_floride.jpg
13_floride.jpg
14_floride.jpg
15_floride.jpg
17_floride.jpg
18_floride.jpg
19_floride.jpg
20_floride-caravelle.jpg
21_caravelle.jpg
22_caravelle.jpg
23_caravelle.jpg
24_caravelle.jpg
25_caravelle.jpg
26_caravelle.jpg
27_floride.jpg
28_floride.jpg
29_floride.jpg
30_floride.jpg

Jako vrána k vráně ... tak také KRÁSA ke KRÁSE sedá ...
mě napadl titulek vzpomínek.
 
Protože si občas zavzpomíná i mnohem mladší editor Vlastík Habarta,
nemohl jsem jinak, než shromáždit a upravit snímky,
které někomu mohou vehnat slzy do očí.

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

Moskevský student ARSENY KOSTROMIN - dnes pracující v design studiu VW v Potsdam - vytvořil snad nejvydařenějšího nástupce proslulé ´alpinky´, kdysi vyráběné u Renaultů.  Arsenova studie (na bázi Ferrari Enzo) vznikla v době jeho působení v Rumunsku jako designer v Renault Design Central Europe (RDCE) Bucharest´.  Vyzařuje charakter původní kreace z padesátých let minulého století, přestože je tvarem zcela nová a moderní.  Je opět směr určující ... stačí ji jen uchopit a konat. 

Když si na internetu najdete různé jiné studie na téma Alpine, všechny jsou víceméně moderně atraktivní, žádná však nemá auru ´the spirite of Alpine´ tak výraznou jako tato Arsenova.  Je to mimořádně citlivý, nadaný a pracovně pilný hoch, jak dokumentují jeho práce na druhé straně tohoto příspěvku.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_alpine-rus.jpg
02_alpine-rus.jpg
03_alpine-rus.jpg
04_alpine-rus.jpg
05_alpine-rus.jpg
Gaston Juchet_01.jpg
Gaston Juchet_02.jpg
Gaston Juchet_03.jpg
Gaston Juchet_04.jpg
Gaston Juchet_05.jpg
Gaston Juchet_06.jpg
Gaston Juchet_07.jpg
Gaston Juchet_08.jpg
Gaston Juchet_09.jpg
Gaston Juchet_10.jpg
Gaston Juchet_11.jpg
Gaston Juchet_12.jpg
Gaston Juchet_13.jpg
Gaston Juchet_14.jpg
Gaston Juchet_15.jpg
Gaston Juchet_16.jpg
Gaston Juchet_17.jpg
Gaston Juchet_18.jpg
Gaston Juchet_19.jpg
Gaston Juchet_20.jpg
Gaston Juchet_21.jpg
Gaston Juchet_22.jpg
Gaston Juchet_23.jpg
Gaston Juchet_24.jpg
Gaston Juchet_25.jpg
Gaston Juchet_26.jpg
Gaston Juchet_27.jpg
Gaston Juchet_28.jpg
Gaston Juchet_29.jpg
Gaston Juchet_30.jpg
Gaston Juchet_31.jpg
Gaston Juchet_32.jpg
Gaston Juchet_33.jpg
Gaston Juchet_34.jpg
Gaston Juchet_35.jpg
Gaston Juchet_36.jpg
Gaston Juchet_37.jpg
Gaston Juchet_38.jpg
Gaston Juchet_39.jpg
Gaston Juchet_40.jpg

Gaston Juchet (1930-2007) by měl být zařazen
do učebních osnov průmyslového designu. 
Jeho nevyčerpatetelná studnice nápadů je ohromující proto,
že co skica, to charakteristický nápad. 
Z jeho  RYCHLÝCH SKIC  se dá lehce pochopit,
že automobily nemusí být nikdy stejné a ani ne podobné. 

Vážení mladí designéři nebo Vy budoucí ! 
Buďte k sobě upřímní a zkoumejte,
jak moc prameníte vlastními nápady 
nebo jak moc se necháte ovlivňovat tím vším,
co kolem sebe na všemožných autech vidíte.

Dnes představuji invenci v rychloskicách  Gastona Jucheta.  
Příště to bude ukázka jeho kreslířského a malířského talentu. 
Takových průmyslových designerů mnoho není !!! 
Pro Patricka le Quémenta to jistě nebylo lehké
převzít otěže designu Renault po takovém mistrovi,
jakým byl Monsieur Gaston Juchet. 
Hluboce se skláním před jeho uměním a stále na něj s obdivem vzpomínám.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Práce Gastona Jucheta mi poslal můj španělský přítel
a náš občasný dopisovatel David Rodriguez Sanchez.  Gracias David ! 
 
 

styl Renault_01.jpg
styl Renault_02.jpg
styl Renault_03.jpg
styl Renault_04.jpg
styl Renault_05.jpg
styl Renault_06.jpg
styl Renault_07.jpg
styl Renault_08.jpg
styl Renault_09.jpg
styl Renault_10.jpg
styl Renault_11.jpg
styl Renault_12.jpg
styl Renault_13.jpg
styl Renault_14.jpg
styl Renault_15.jpg
styl Renault_16.jpg
styl Renault_17.jpg
styl Renault_18.jpg
styl Renault_19.jpg
styl Renault_20.jpg

Když už jsem u značky RENAULT a jejich skvělých
šéfdesignerů 
(což se o každé firmě říci nedá),
chci vzdát poklonu mému kolegovi od Forda,
Patrick
ovi le Quémentovi
a také jeho nástupci, Laurenci van den Ackerovi.

V pohledu zpět do doby mých počátků u Forda
vzpomínám příchod Patricka le Quémenta do Köln am Rhein. 
Nepřišel z Paříže, ale 
s dlouholetou praxí z Anglie od Forda .   

Jako designeři jsme procházeli tvarovými vlivy,
které zde naznačuji i svojí vlastní tvorbou.  
Z toho se dá usoudit, že dalších 6 designerů  
rajtovalo na stejných oblacích tvarové fantazie
- nemám však jejich práce. 
Patrickovy umělecké barevné projevy mě velmi zaujaly, 
uměl atraktivně malovat, jeho způsob jsem hluboce vnímal. 
Obr. 05 v originálu
 (a ještě jiný, zde nepublikovaný)
mi věnoval při mém odchodu od Forda koncem 1972 
(mám ho dodnes na stěně v pokoji). 

Patrick uměl jít diplomaticky cestou shora určenou,
ale vždy zůstal svému pojetí věrný. 
Proto asi později zakotvil ve své vlasti u Renaultů
jako design directeur, kde byl neuvěřitelných 22 let,
než předal žezlo mladší generaci. 
Ne že bych všechnu jeho tvorbu přijímal nekriticky

(např. Avantime jsem dodnes nevstřebal),
ale on dal vozům Renault dlouhodobý výraz
esteticky hodnotné a svérázné tvarovosti
 
(podobnou touhu měl Chris Bangle,
hovořil 
jsem s nim před časem v Mnichově u BMW).

V roce 2009 PATRICK LE QUÉMENT odchází,
ale předurčuje modelem ONDELIOS další etapu tvárnosti. 
Toho se chopí nový šéfdesigner RENAULTu
LAURENS VAN DEN ACKER,
jehož zkušenosti slibují esteticky kvalitní
a citlivý tvarový design budoucích RENAULTů. 

Že Laurens svému řemeslu rozumí, o tom není pochyb.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek 

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one