.

Spolupráce bývá užitečná, jak patrno v galerii  DESIGN CENTRA ... Pavel Hušek

Concept-Sketch_01.jpg
Concept-Sketch_02.jpg
Concept-Sketch_03.jpg
Concept-Sketch_04.jpg
Concept-Sketch_05.jpg

Když si tak vzpomenu na Honzu Tučka a jeho rasantní Stratos 2 před 5 lety, trochu zabolí porovnání s novým Stratosem z Itálie.  Proč nemůže být takovéto dílo zrealizováno u nás, když máme tak skvělého designéra !!! 

Znám Honzu už dávno a vím, jakými úseky designérské existence procházel.  Má za sebou nejedno úchvatné dílo - např. Joyster Škoda.  Ale škodovka mu byla těsná ... prostě a jednoduše odešel k Mercedesům, kde je dodnes.  Zatím.  Držím mu palce !! 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_honza-tucek.jpg
02_honza-tucek.jpg
03_honza-tucek.jpg
04_honza tucek.jpg
05_honza-tucek.jpg

Před několika lety se pokoušel rakouský podnikatel Michael Stoschek oživit fenomén jménem Stratos a vypadalo to, že to dojde až k sériové výrobě.  Bohužel finanční situace způsobená krizí nepřála těmto plánům.  Jak se ale zdá, Stratos se přece jen vrátí.  Auto téměř v sériové podobě se již čile prohání po cestách a cestičkách celé Itálie.  Auto postavili u Pininfariny a podle dostupných zdrojů se za designem tohoto vozu skrývá Jason Castriota, bývalý designer u Pininfariny, Bertoneho a nyní šéfdesigner automobilky SAAB.  Po jeho odchodu projekt u Pininfariny převzal Luca Borgogno a přivedl jej do stádia, které vidíte nyní.  Asi budete souhlasit, že je to´tvrdé´retro, ale podle mého názoru naprosto parádní a citlivé.  Uvidíme kam až projekt dospěje, ale takový vůz dnešní silnice potřebují jako sůl.

Pro  DESIGN CENTRA  editor

a.jpg
b.jpg
c.jpg
d.jpg
e.jpg

Tato Lancia je bezesporu jedním z vrcholných děl italského automobilového designu.  Automobil vznikl na základě konceptu Autobianchi Runabout, představeném v roce 1969.  Lancia v té době hledala nástupce svého úspěšného typu Fulvia a pověřila designerské studio Bertone návrhem vozu.  Zpracování návrhu se chopil sám Marcello Gandini, pracující v té době pro Nuccia Bertoneho.  Samotný vůz byl v sériové výrobě pouze od roku 1973 do roku 1975 a bylo vyproduktováno celkem jen 492 kusů.  Lancia Stratos vypadá jako klín na čtyřech kolech, její geniální tvary zůstaly prakticky dodnes nepřekonány a jsou ukázkou italského umění zkloubit eleganci s technickou brutalitou.  A nejznámější spojení všech dob?  Lancia Startos v barvách italské letecké společnosti Alitalia.

Pro galerii  PŮVAB HISTORIE  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Náš španělský dopisovatel nám poslal hned celý tucet expresivních kreseb, majících svůj původ v CENTRO STILE LANCIA.  My si je uložíme do galerie DESIGN CENTRA ... Pavel Hušek 

Dovolil jsem si přidat ještě několik fantastických skic ... Editor.  

Díky, Vlastíku, jsou to úžasná díla !  Pavel

01_centro stile.jpg
02_centro stile.jpg
03_centro stile.jpg
04_centro stile.jpg
05_centro stile.jpg
01_Lancia Thema.jpg
02_Lancia Thema.jpg
03_Lancia Thema.jpg
04_Lancia Thema.jpg
05_Lancia Thema.jpg
06_Lancia Thema.jpg
07_Lancia Thema.jpg
08_Lancia Thema.jpg
09_Lancia Thema.jpg
10_Lancia Thema.jpg
11_Lancia Thema.jpg
12_Lancia Thema.jpg
13_Lancia Thema.jpg
14_Lancia Thema.jpg
15_Lancia Thema.jpg
16_Lancia Thema.jpg
17_Lancia Thema.jpg
18_Lancia Thema.jpg
19_Lancia Thema.jpg
20_Lancia Thema.jpg
Před časem jsem na stránkách CDCC představil
jednu z mých nejemocionálnějších zakázek minulých let. 
Byla to trojzakázka FIAT,  ALFA ROMEO  a ...               

Na dotazy  "kde zůstala LANCIA?"
odpovídám v galerii  
PROFI DESIGN  její dnešní prezentací ... 

Pavel

Podívejme na výtvarné snahy designerů vykouzlit půvabnou karosářskou kreaci.

Editor Habarta nemohl z nové Lancie spát, jak ho její tvary sebraly.  A není sám, komu tahle ´kráska´ učarovala.  Podívejme se bez ostychu hned na její zadek.  Není to tak dlouho, co jsem cosi podobného ocenil u dosavadního Nissana Murano a posteskl si nad ztrátou tak výtvarně zdařilé zádě u nového modelu.  Lancia měla cosi takového už dlouho v plánu, designéři pracovali několik let na dokonalosti tvarů.

Psal se rok 1989, kdy mi tehdejší ředitel designu Fiat, dott.ing.Leonardo Fioravanti, pověřil novými studiemi nástupců Fiat Croma, Alfa Romeo 164 a Lancia Thema.  Zakázka obsahovala provedení skic, kreseb a posléze tři modely v měřítku 1:4.

Byla to nádherná evropská - německo-česko-italská - tvořivá práce, plná emocí, harmonie a porozumění.  Z mé Lancie z roku 1989 se zachovala konfigurace předních světel (tehdy bez horní vlnovky), podtržených směrovkami.  A úsporná lišta s logem Lancia (dnes také Škoda) nad otvorem masky ve spodním čelním dílu ´nárazníku´ ustoupila krásné celistvé tradiční masce. Italové jsou sochařští mistři a umějí vyjádřit tradiční tvar vždy novým způsobem – i v interiéru.

V galerii  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek

A_Murano1.jpg
B_Delta.jpg
C_Delta.jpg
D.jpg
E.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one