.

Prolínání segmentů a velikostních tříd je nedílnou součástí automobilismu.  Méně se však hovoří o kombinacích prvků, které jsou povětšinu případů pojeny s určitým druhem karoserií. 

Domnívám se, že výše uvedené poznatky lze demonstrovat na exteriéru nového generačního vydání BMW 3.  Ač je karoserie zcela typickým sedanem s klasickým tříprostorovým členěním prostorů, příď disponuje světlomety, které mi spíše evokují sportovní kupé (zvláště díky jejich výběžkům směrem ke středu přídě).  Nemyslím, že harmonicky zapadají do podstaty sedanu segmentu D.  Dle mého názoru by se lépe vyjímaly na nějakém stylovém kupé, řekněme velikosti Z4 (proto tuším, že velmi zdařilá bude otevřená varianta).

Z hlediska zbylé části karoserie příliš překvapený nejsem.  Vývoj tvarosloví zádě se zdál být očekávatelný, zvláště při sledování tvůrčího počínání na zadních částí posledních modelů.  Proto novou řadu 3 považuji za sportovní, dynamicky tvarovaný sedan, který oceňuji po stránce experimentování s novými, na první pohled velmi subtilními, prvky.

Co mne zaujalo, je nové ztvárnění přístrojové desky.  Architektura celku je velmi odlehčená, a to i přes její některé mohutné dílčí části.  Zejména na skicách působí deska jako kreativní, velmi členité dílo bohaté skulptury, kde je kombinováno několik dílů v podobě křivek.  Ty jsou doplněny o působivé detaily, přičemž některé syntézy se, byť v podstatě pragmatičtější podobě, uplatnily v produkční verzi modelu (kupříkladu hovoříme-li o unikátním tvarování dekoru). 

V případě karoserie kombi lze očekávat dva z mnoha výsledků - buď půjde o elegantní a vizuálně dramatické kombi nebo o dvouprostorový automobil s velmi lehkou přídí a mohutnější zádí.  Osobně se přikláním spíše k prvnímu příkladu, ovšem budoucnost předpovědět neumím.  Avšak velmi ladné ztvárnění kombi řady 5 mne ponechává relativně klidným.

Nejsem si však jistý přitažlivostí proklamovaného vozu gran turismo, rovněž spadajícího do téže řady.  Myslím, že jedno novodobé od BMW stačilo.

Jakub Sochor

BMW_3.jpg
BMW_3_(2.).jpg
Kabina.jpg
Pá 21. říjen 2011, 19:57:35 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one