.

Právě jsem sestoupil z oblaku naprostého estetického blaha, které jsem si nenechal narušit mnohými produkty dnešní uspěchané doby, které jsou pro oko estéta až příliš komerční.  Současným (nejen) automobilům schází duše, tkvící z organiky.  Ta se vytrácí do ztracena a zastupují ji nepřirozené hrany a změť až směšně působících zářezů …

Ale jelikož jsem se bio-designu věnoval ve svém minulém vstupu, musím z pomyslného oblaku nespoutané kreativity, které pragmatičtí inženýři neházejí klacky pod nohy, pomalu sestoupit a věnovat se nějakému věcnému tématu.  A pokud možno aktuálnímu.

Tím je pro dnešek slučování automobilek do jednoho velkého koncernu.  Při vyslovení tohoto magického slova se nám jistě vybaví Volkswagen Group, který má pod svými křídly i tuzemskou Škodu Auto.  Ambice tohoto koncernu jsou vskutku nemalé – usiluje o to, že v roce 2018 sesadí Toyotu (případně GM) z postu nejproduktivnějšího výrobce automobilů světa. 

Volkswagen je velice progresivní a v úvahách o své automobily také perspektivní.  Můžeme mu vděčit za záchranu Škody auto a její opětovné začlenění mezi významné evropské automobilky (samozřejmě nezapomínám, že se o podíl ve Škodě ucházelo i BMW a jiní výrobci).

Avšak Volkswagenu ve veřejném mínění ubližuje jedná zásadní věc – a sice lidský faktor.  Existuje mnoho lidí, kteří VW uznávali a brali takový, jakým ve skutečnosti je (a to i přes jeho excesy, kterých se ještě v nedávné minulosti dopouštěl).  Této vyspělé automobilce brání v ještě větší oblibě mezi zákazníky výroky mnohých skalních příznivců značky, kteří ji za každou cenu nadřazují nad ostatní producenty a vnímají ji jako jakýsi evropský automobilový monopol či ji dokonce sebevědomě pasují do prémiové ligy.  Z toho vyplývá, že je VW v očích mnohých lidí znepříjemněn a je k němu vypěstován určitý, jistě nezasloužený, despekt.  S takovými lidmi jsem se mnohokrát setkal a vím, že tyto případy nejsou ojedinělé.

Nicméně – nenechme se ovlivnit extrémisty, kteří nám Volkswagen cpou do úst od rána do večera, a vnímejme ho v takovém světle, v jakém ve skutečnosti je.

 

P.S.: vím že je nerozumné, zabývat se při diskusích o automobilech zemí původu a jejími prohřešky - ať už se jedná o politické, válečné či jiné.  Ale víte, že tvary Volkswagenu Brouk, respektive jejich podstata, pochází ze skici Adolfa Hitlera, nakreslené na ubrousek?

 

Jakub Sochor

 

Volkswagen.JPG
Volkswagen_concept_R.jpg
Volkswagen_Golf.jpg
So 19. prosinec 2009, 10:20:27 CET
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one