.

Nerad bych předbíhal a předčasně hodnotil, ale zdá se, že Renault opět nachází svébytnou tvář, o kterou, dle soudu některých lidí (a zejména skalních příznivců odvážných modelů z přelomu tisíciletí), v současnosti pozvolna přicházel.  Příslibem mohou být elektrické modely, přičemž dva z nich disponují novým poznávacím prvkem značky – maskou chladiče, kterou tvoří plynulý pás, v němž jsou obsaženy světlomety a logo výrobce.

 Naděje, že se francouzská progrese tvarosloví opět vrátí na denní program automobilky, je o to větší, když víme, že se kreativní čtyřkolový skútr Twizzy dočká malosériové výroby.

 Konstrukce je vyvedena v zajímavém designu – jsem nadšen tím, že výrobce pustil do výroby boční díl dveří, na nějž je ve spodní části napojen skleněný díl, což může v reálu působit velmi futuristickým dojmem.  V nabídce budou i originální polepy karosérie, což podtrhuje individualizaci už tak dosti originálního vozítka.

 Nový maska, jíž jmenuji v úvodu, malému modelu nepatrně zpřísnila výraz, ovšem v rámci unifikace značky, zvláště bereme-li v úvahu opravdu originální podobu modelu, je to prakticky jediný optický prvek, jehož prostřednictvím může být Twizzy začleněn do rodiny Renaultů.

 Milým detailem, který představuje jednu z paralel mezi sériovým Twizzy a jeho koncepčním předobrazem, je motiv včelí plástve na discích kol. Tento designový detail tvořil nejeden prvek na studii.

 Již slyším hlasy mnoha futuristů, jejichž srdce byla po několik let prázdná a pustá, prosta od uspokojení z pokrokových dvoumístných strojů s pohonem budoucnosti.  Tito lidé toužebně volají po rozšíření vozítek Twizzy, zvláště pak po jejich začlenění do přeplněných metropolí.  Osobně se nesmírně těším na to, až tento unikátní stroj poprvé spatřím v reálném provozu.

 

 

Posledních několik odstavců dnešního článku bude zcela z jiného soudku - utlačování automobilů Škoda koncernem Volkswagen pokračuje.  Němcům se totiž nelíbí, když jsou Škodovky v jejich zemi nabízeny s lepší výbavou, než Volkswageny. Martin Winterkorn, ředitel koncernu VW, dokonce prohlásil, že nemůže nabízet Fabii s lepší palubní deskou, než jakou disponuje Polo.  Automaticky mě jako reakce na tento výrok napadá otázka – proč tedy nevyvíjí lepší přístrojovou desku pro Polo?

 Aby toho nebylo málo, už jsou na tuzemském podniku cítit drápy škrtání a omezení. Dle médií přijde Octavia o chladicí box, ostrá Fabia o xenonové světlomety a Superb, což mě obzvláště mrzí, nebude nabízet jeden ze svých symbolů – značkový deštník.

 Volkswagen namísto toho, aby důrazněji zkvalitnil své již tak dobré vozy, podráží schopnému podniku nohy při velkém rozletu, kdy jsou jeho automobily nejoblíbenějšími v Anglii a velice populární i v jiných zemích.

 S nostalgií se ohlížím na vizi Tudor, tedy, nadsazeně řečeno, dvoudveřové provedení minulé generace modelu Superb.  Jsem si jist, že by tento působivý a elegantní vůz zajistil přísun nemalých financí nejen firmě Škoda, ale i celému koncernu.  Ovšem kdyby byl před lety realizován.  V době oficiální presentace, tedy roku 2002 na ženevském autosalonu, by tento reprezentativní automobil slavného jména nekonkuroval žádnému modelu VW, což by se dělo i dnes, kdy Volkswagen žádným podobným modelem nedisponuje (pomineme-li kompaktnější Scirocco).

 

Jakub Sochor

Renault_Twizzy.jpg
Renault_Twizzy..jpg
Renault_Twizzy...jpg
So 16. říjen 2010, 17:14:06 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one