.

Dneska tak trochu mimo téma - původně jsem se chtěl vyjádřit k čerstvým výsledkům oblíbenosti vozidel dle J.D. Power, ale to až příště.

 Dovolte mi sestavit žebříček pro mě nejpřitažlivějších automobilových pozadí v sériové produkci. Právě na tvoření zádě se designér patrně vyřádí nejvíce - jedná se o celek, který nejméně postihne jistá uniformita dané značky, stejně tak se zde tvůrce nemusí tolik podřizovat technice - neřeší přívod vzduchu do motoru a podobně.

 Tak dost řečí, jdeme vyhlásit vítěze. Jedná se o mé subjektivní dojmy, takže případné kameny si ponechte na příště J  Jedná se o automobily, které poprvé spatřily světlo světa od druhé poloviny 20. století. Jsou seřazeny podle abecedy.

 

 ALFA ROMEO 8C COMPETIZIONE

 Jednoduché, sportovní tvary, kterým jen tak někdo neodolá. Krásné, kruhové svítilny, kterým vkusně sekundují koncovky výfuku... zde není místo na zbytečné designové kudrlinky.

 ALFA ROMEO BRERA/ SPIDER

 Pozadí italského kupé Brera působí jako šperk... krásně vybroušený a tvarově jedinečný. Vše spolu krásně souvisí - stylové zadní okno, smyslné zadní svítilny a vysoko umístěná spodní hrana zavazadlového prostoru... praktičnost šla bokem, zde se hraje na city. Avšak někomu by mohla vadit malinká nadváha vozu, která se projevuje nejen na jízdním projevu, ale i na pozadí, které je sice krásné, ale někomu může připadat malinko "oplácané"... těm ale spraví chuť verze bez střechy Spider. Ta ztratila přebytečná kila a vypadá famózně.

 ASTON MARTIN DB9

 Kombinace prémiové aury a dynamiky. Opravdu skvělá práce!

 CITROËN AMI 6

 Tento vůz si oblíbil architekt David Vávra. Nemohu si vynachválit to zadní zkosené okno, které vypadá velmi zvláštně... a nesmírně poutavě.

 FERARI F40

 Tvarově velmi jednoduchá záď, která, podobně jako Alfa Romeo 8C Competicione, dává jednoznačně najevo starou zásadu - v jednoduchosti je krása. Přesně tak si představuji ideální pozadí opravdového, ultimativního supersportu - výfuky centrované doprostřed, dvě dvojice kruhových sdružených svítilen a standardně zabudovaný masivní spojler... ryze sportovní krása.

 PORSCHE 911

 Dle mého jeden ze symbolů tvarové čistoty a nadčasovosti. Tady není co dodat.

 RENAULT AVANTIME

 Musím říct (a pro mnohé z vás to možná nebude žádné velké překvapení), že záď tvarově převratného modelu Avantime mě naprosto uchvátila. Téměř kolmé zadní okno, v souladu s horní ladnou linií, která pozvolna přechází v C - sloupek, dvoudílné svítilny neobvyklého uspořádání... to vše tvoří zcela jedinečný a neokoukaný celek. základní myšlenku tvarování zádě od Avantime podědil i velkosériový Mégane druhé generace, což mu přineslo, v našich končinách nepříliš často používanou, přezdívku "MiniAvantime".

 RENAULT VEL SATIS

 V porovnání s původním koncepčním vozem sice není tak vzušující, ale na futurismu rozodně nešetří. A proto jí mám tak rád...

Přitažlivé svítilny, krásně tvarované zadní okno a jedinečný cit při navrhování…

 …

 P.S.: Omlouvám se všem, kterým jsem zde neuvedl jejich favorita. Automobilů s poutavým pozadím je jistě mnohem více…

Jakub Sochor

 

Alfa_Romeo_8C_Competicione.jpg
Alfa_Romeo_Brera.jpg
Aston_Martin_DB9.jpg
Citron_Ami_6.jpg
Ferrari_F40.jpg
Porsche_911.jpg
Renault_Avantime.jpg
Renault_Vel_Satis.jpg
Čt 16. červenec 2009, 08:51:52 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one