.
Jakub a ´pežotík´ BB1

Jakub a ´pežotík´ BB1

Frankfurtský autosalon 2009 se stal dějištěm premiéry nového Peugeota BB1.  Byl představen spolu se sportovním Peugeotem RCZ. 

Futuristická, 2,5 m dlouhá karosérie obsahuje nespočet dynamických linek a originálních designových prvků.  Designéři nešetřili nápady ani v oblasti neobvyklých karosářských řešení.  Patrně nejvýraznějším prvkem je provedení čelního skla, které je skoseno opačným směrem, než bývá zvykem, a je plně v souladu se střechou vozu.  Ta je vzadu vyvedena ve stylu Peugeotu RCZ, čili disponuje dvěma vypuklinami, které jsou opodstatněny tím, že poskytují větší prostor nad hlavami cestujících vzadu.

Při navrhování interiéru se dbalo na co nejlepší řešení obestavěného prostoru.  Kabina je maximálně účelná.  I přes velmi kompaktní rozměry je vůz koncipován jako čtyřmístný.  Do interiéru se vejdou čtyři dospělí lidé.  Jednou ze zajímavostí vozu je také řešení konstrukce předních dveří, které se otvírají do protisměru.

Vůz se ovládá specifickými řídítky, což napovídá působení automobilky ve výrobě jednostopých vozidel.  Tyto zkušenosti Peugeot promítl i jinde, například při konstruování trubkového rámu vozu.

Peugeot BB1 je dalším z dlouhé řady konceptů, které jsou poháněny čistě elektronickým pohonem.  O ten se starají dva elektromotory s technologií, využívající lithium-ionové baterie, přičemž každý má výkon 7,5 kW a je uložen v zadních kolech.  Toto řešení vzešlo ze spolupráce s francouzskou firmou Michelin.  BB1 zrychluje z 0 na 30 km/h za 2,8 s a ze 30 na 60 km/h zrychlí za 4 s.  

Dalo by se říci, že koncepční vůz BB1 svým posláním městského vozítka pro aktivní volný čas konkuruje studii Renaultu Twizzy Z.E.  (ten však nemá čtyřmístný interiér). 

Obecně vzato se jedná o zajímavý vůz, který navzdory svým rozměrům obsahuje čtyřmístný interiér.  Tedy - druhá řada sedadel je spíše symbolická a u mnohých jedinců může vyvolat klaustrofobní pocity.  Další vážnou otázkou je pasivní bezpečnost, nad kterou visí velký otazník.  A v neposlední řadě je třeba zmínit exteriérový design, který se mi jeví jako silně překombinovaný.  Postrádám v něm plynulost linií, které jsou místy až příliš ostré a mnohdy zbytečné. 

Avšak pozitiva vozu jsou nemalá – roztomilost, rozpustilost ve městě (která se dá předpokládat) a charisma.  Někdo by jistě řekl, že je Peugeot BB1 natolik ošklivý, až je krásný.

Jakub Sochor

Pá 4. prosinec 2009, 08:08:25 CET
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one