.

Na koncepční předobraz vrcholného produktu řady DS jsem se, navnaděn smyslnými snímky profilu karoserie před zveřejněním, nadmíru těšil.  Nutno říci, že po pečlivém prohlédnutí všech dostupných fotografií dotyčného automobilu jsem byl nadšen!

Úvodem si dovolím připomenout, jak vnímám celý projekt DS, jenž prozatím čítá tři sériové automobily.  Velmi často slýchávám ztotožňování těchto modelů s kultovním vozidlem z roku 1955.  Opak je však pravdou – atypické stroje jsou čistým zhmotněním futuristického postoje, který je zcela suverénní a zřejmý.  A je-li průkopnický (v kontextu řady) DS3 podporován sloganem „anti-retro“, je nad slunce jasné, že použití názvu DS je vyjádřením odmítavého a možná lehce ironického postoje k historii.

Samotná vize Numéro 9 mne nadchla odvahou, která však okouzlí spíše v Asii.  Pozoruhodné vlnky a prolisy exteriéru jsou na poměry konzervativně laděné Evropy stále příliš bujaré, nehledě na unikátní směřování karoserie nevšední cestou avantgardy.  Ta za léta pění chvalozpěvů na adresu konvenčních sedanů zapadla prachem a vlivem odmítavého postoje většiny stihla zarůst plevelem a odradit řadu subjektů od vizionářského počínání.

Senzitivní, leč noblesní a ušlechtilou symfonii vnímám při vstřebávání designu zádě.  Nehledě na obdivuhodné rozhodnutí pro dvouprostorovou karoserii obdivuji kontrast nebývale ladné střešní linie a integrovaného spoileru, který nejenže umocňuje vzrušení z krásna, ale díky svému estetickému rozsahu ovlivňuje ztvárnění střechy a následně i A-sloupků.  Bohatší koncentrát nápaditosti těžko pohledat.

Jestliže se stále ladíte na vlnu a energické vibrace francouzského pojetí progresivity, vřele doporučuji nadčasovou skladbu v níže uvedeném odkazu.

http://www.youtube.com/watch?v=hKvaLJsdphI

Závěrem mi dovolte kratičký poznatek, který bych rád rozvinul v příštím příspěvku.  Snímky Numéro 9 v blízkosti paláce Louvre, jsou zvláštním a svým způsobem zlomovým bodem v dějinách futurismu.  Historie zde totiž nezaniká, nýbrž progrese jí vkládá do úst nový dech.

Jakub Sochor

PS: Pokud někdo z vás naživo dosud neokusil útulnost a intimitu atmosféry kabiny DS5, nelze důkladné prohlédnutí vozidla nedoporučit.  Pokud možno ráno či zkraje dopoledne, neb sblížení s krásnem bývá předpokladem k dobrému naladění a povznesení duše po zbytek dne.

Citroen_Numero_9_Concept_(2012)...jpg
Citroen_Numero_9_Concept_(2012)..jpg
Citroen_Numero_9_Concept_(2012).jpg
Út 24. duben 2012, 07:18:14 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one