.

 Ve zkratce – absolvoval jsem první osobní kontakt s novou generací BMW řady 5.  Když jsem kolem autosalonu projížděl, nový sedan až nebezpečně splýval s ostatními modely značky.  Navzdory tomu, že nový trend, jenž vznikl pod taktovkou šéfstylisty Adriana von Hooydonka, vznikl v podstatě cizelováním toho předchozího průkopnického, od Chrise Bangla.

 Vůz je však vysoce elegantní.  Tato vlastnost byla tříprostorovým karosériím dána do vínku už z podstaty, protože třetí prostor (záď, v níž se zpravidla nachází zavazadlový prostor) opticky vyvažuje dlouhou příď a dodává automobilu na dojmu mohutnosti.  Avšak nová pětka přebírá to dobré z předchozí generace, čímž se zároveň zříká toho negativního nebo nějakým způsobem kontroverzního.  Na automobilu nenajdete žádné diskutabilní prvky, vše do sebe krásně harmonicky zapadá, což je v rámci třídní konkurence, v níž převládá konzervativnější filosofie, jen dobře.

 Mám-li však přestat chválit a poukazovat na nedostatky, zmíním snad jen příliš oblé přední světlomety.  Předchozí generace vozu disponovala ostře řezaným, i když možná poněkud asijským, tvarem, který se do dnešního dne neokoukal a stále vypadá zajímavě.  Jejich nové provedení není bez nápadu, ale jistě by si zasloužilo více fantazie.  Nebo alespoň krapet rafinovanější formu.

 Na německém poli, kde by se konkurenční napětí dalo krájet, mě momentálně nejvíce oslovuje Mercedes Benz třídy E.  Jeho ostře řezané rysy jsou mi nesmírně sympatické, a to i navzdory mé úctě a obdivu bio-designu, pro nějž je vůz pravým opakem.  Obzvláště varianta Coupé je nesmírně vzrušující, a to zejména v bílé barvě, díky níž vyniká progresivní a pro Mercedes Benz výstižné tvarosloví vozu.  Výrobce totiž po letech hledání těch správných tvarů konečně nalezl tvář, která odpovídá jeho DNA.

 Na co se ale velmi těším, je presentace varianty kombi pro novou pětku, modelu Touring.  Fotografie říkají, že se bude jednat o překrásně ladné a elegantní auto, které by svou kvalitou tvarování zádě (což je u kombi velmi důležité – je zapotřebí optimálně vyvážit praktickou část karosérie s její estetikou) mohlo deklasovat Audi A6 Avant, dosud nejelegantnější kombi Evropy…

Jakub Sochor

BMW_5.jpg
BMW_5_Touring.jpg
Rada_5.jpg
Ne 2. květen 2010, 16:30:39 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one