.
Jméno / odeslat anonymně
Opište prosím kontrolní kód "3155"
:-):-D:-D:-P:-O:-(:-B:-/:-o;-)B-):-X>-)]-|[-][-]love


Vďaka Miro ! PH

Zdravim Vas vsetkych po dlhsej dobe. Prispevok pana Huska ma velice zaujal. A opat mnoho perfektnych skic a rieseni pre niekoho, kto ani nestal o to sa pokusit vyrobit nieco esteticke a konkurencieschopne. Ani neviem co napisat. Viete, takmer dva roky som pracoval pre jednu vagonku na SR. Myslim, ze frima s potencialom vyrabat dobre a pkene veci. Hold ale takto to na SVK nechodi. A ako vidim niesme sami. Ako to, ze prejdete nedaleko za hranice CR alebo SR, a zrazu vsade vidite, ze sa ludia vozia peknymi vlakmi, cistymi vlakmi, fungujucimi vlakmi, peknymi autobusmi, cistymi autobusmi, modernymi autobusmi.

Nerozumiem tomu. To skutocne vyzera, akoby to vsetko bolo len o prani prachov. Tie sa peru vsade, ale stale nemozem pochopit, ze inde je vysledkom aspon produkt istych kvalit. Pritom mesta, krajiny castokrat vynakladaju nemale prostriedky na objednavku neexistujucich produktov, ktorych vyvoj je predpotopny a nakoniec vysledok dopadne ako ten sprelamany skaredy maly SOR. Autorbus je pritom tak jednoducha konstrukcia, ktorej staci naozaj malo, len trochu hry s kompoziciou, modularitou a moze byt z toho ku koncu pekny vyrobok. Len v nasich krajinach to zasadne a vzdy dopadne takto:http://www.google.sk/imgres?start=19&um=1&hl=sk&sa=N&biw=1366&bih=681&tbm=isch&tbnid=gtT_eUCCLasRhM:&imgrefurl=http://sor.cz/site/intercity-bus-sor-cn-135&docid=c-liFNAtcvWyJM&imgurl=http://sor.cz/site/gallery/items/gallery-23/img_0745.jpg&w=640&h=480&ei=qRLLT_qAOIT5sgbNmcDWBg&zoom=1&iact=rc&dur=260&sig=115226872756930519168&page=2&tbnh=146&tbnw=175&ndsp=23&ved=1t:429,r:40,s:19,i:42&tx=81&ty=127,



popripade Slovensky prikald "moderneho vlaku":http://www.google.sk/imgres?um=1&hl=sk&sa=N&biw=1366&bih=681&tbm=isch&tbnid=LbhRhZJaUuO9hM:&imgrefurl=http://www.railpage.net/modules/news/article.php%3Fstoryid%3D2413&docid=Gel_WtmB41pdaM&imgurl=http://data.railpage.net/fotky/peto5o/reporty/861pch/MJ26.jpg&w=750&h=510&ei=4RLLT_fbKobHswb9tZnCBg&zoom=1&iact=hc&vpx=949&vpy=319&dur=1844&hovh=185&hovw=272&tx=123&ty=85&sig=115226872756930519168&page=2&tbnh=159&tbnw=212&start=18&ndsp=22&ved=1t:429,r:15,s:18,i:142



Myslim, ze obe nase krajiny disponuju potencialom materialnym aj inteligencnym, aby boli schopne vyrabat kvalitne a originalen produkty. V prpade autobusov existuju naozaj pekne priklady a prace, mozno jednoduchsie ako tie "zapadne", ale vyuzivajuce zapadnu technologiu a zohladnujuce esteticke kvality.

napriklad KArosa GT

http://www.google.sk/imgres?um=1&hl=sk&biw=1366&bih=646&tbm=isch&tbnid=ITqUg4Vexc70KM:&imgrefurl=http://www.fotodoprava.com/florenc.htm&docid=BPfClbMxdbEB4M&imgurl=http://www.fotodoprava.com/images_bus1/gt11sadtn.jpg&w=430&h=286&ei=iRTLT_f2EY2LswaqlNWYBw&zoom=1&iact=hc&vpx=1050&vpy=155&dur=3251&hovh=183&hovw=275&tx=190&ty=164&sig=115226872756930519168&page=1&tbnh=134&tbnw=178&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:5,s:0,i:77



alebo Slovbus prototyp zajazdoveho autobusu

http://www.google.sk/imgres?um=1&hl=sk&biw=1366&bih=646&tbm=isch&tbnid=50qNMWxOWjFdBM:&imgrefurl=http://www.busportal.cz/modules.php%3Fname%3Darticle%26sid%3D9039&docid=hYjoVVPDyDj3JM&imgurl=http://www.busportal.cz/images/stories/2011/9039_slovbus1.jpg&w=420&h=315&ei=qRTLT7L5DM_Ksgac--mJBw&zoom=1&iact=hc&vpx=368&vpy=152&dur=796&hovh=194&hovw=259&tx=147&ty=146&sig=115226872756930519168&page=1&tbnh=140&tbnw=177&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:69



Mimochodom dnes to vyzera so slovenskymi busmi takto

http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=9039



A dana firma sa ani neunuva odpisat na mail, popripade zdvihnut telefon a skusit sa porozpravat o dizajne a o moznostiach produkt zlepsit.

Naco. Ved si asi vystacia sami.









PS. keby sa to ti bezboznici aspon snazili zachranit nejakou peknou a kvalitnou grafikou, ale ani to nie. Viz socialisticka motorova jednotka 861



Miro
Prosím, omluvte překlepy a nedoklepy.

Omluva naskočila jine než si přeju, tak znova ...

PH


Pane Plešre,

ta linka, kterou občas musím použít, nemá jiné busy než ty źlámané´ malé SORy.

K Vaší otázce Daewoo-Avia: Když jsem se vrátil po 25 letech zpět do mé rodné Prahy, byl jsem pozván do Avie v Letňanech, abych posoudil nový design kabiny lehkého náklaďáku Avia, který přišel z anglického design studia Daewoo. Ale jak došlo ke spojení Daewoo-Avia, to nevím, o tom se designéři dozvědí později stejně tak, jako jiní lidé. V továrním prostoru jsem viděl i polské ŽUKy jako program pro Avii - prostě bylo mi z toho lapání po dechu potápějící se ´hospodářské lodi´ Avia moc smutmo. Podobné úkazy jsem zažil v pražské ČKD a v kopřivnické Tatře. Je málo těch, kteří chtějí být nápomocni rozvoji hospodářství vývojem nových, lepších úproduktů a je hodně těch, kteří si nárokují a dostávají vysoké platy ve vedení hospodářských celků, které na svých výrobcích nevydělávají. To se týká posléze i vedeni celého státu, které si pozvalo pana Billa Gatese, aby od něj dozvědělo, že se nemůže vdávat víc, než se vyprodukuje a vydělá. A proto všechno se jeden z designerů zlobí a je mu u toho smutno.

S pozdravem Pavel Hušek

pane Hušku, chápu, že jde o kvalitu a podobu výrobků českých a proto se tu čllánek objevil. Svou poznámkou jsem chtěl jen říct, že jsou tu i jiné možnosti dopravy, které stojí za to vyzkoušet...

P.S. Jak došlo ke spolupráci Dawoo a Avie, nebo k jejich spojení?


Prosím, omluvte překlepy a nedoklepy.

PH
Jaká náhoda, zrovna včera jsem čekal na autobusovém nádraží v České Lípě, kde stojí celá flotila ČSAD(pouze SORy), a hned jsem měl představu jak tyto hybridy vznikly...Ten autobus se podle mě vyrábí tak 12 let, první model nebyl nejhorší, jenže časem někdo řekl: a co to prodloužit? A snížit? A zvýšit část střechy? Pak se téhle hrůze není co divit. Jak mě potěší svézt se Irisbusem Crossway, kde člověk alespoň má pocit že se na něm podílel designér...


Pane Plešre,

myslím, že si zcela nerozumíme. Nejde o svezení v pohodlných busech jakékoliv provenience, ale o tvarový design českých výrobků. Můj kritický příspěvek také jasně prezentuje kategorii malých autobusů, o které se už dávno marně snažili u Avie-Daewoo. Na Karláku v Praze můžeme takový malý bus v městském provozu vidět - je to pohledný, uvnitř hlučný maďarský Ikarus. Také mě pobuřuje skutečnost, že někdo z nás - ať jsem to já sám nebo kdokoliv jiný - už před 20 lety měl jasnou představu. A to se týká celé palety dopravních prostředků v Čechách. Posléze si to pěkné koupíme, když to sami neumíme ... třeba mladoboleslavská Škoda, než ji koupili Němci. Atd. Snad si, pane PLešre, rozumíme teď !? Pavel Hušek

D.Plešr Souhlasím, že autobusy SOR nejsou povedené, ale chci říct, že nejnovějším trendem nejsou a že se v Praze lze svést velice pohodlnými autobusy SCANIA, jsou velmi vzdušné. Je jich však tuze málo, asi nebudou tak lené jako SOR, http://www.scania.cz/buses-coaches/city-suburban/citywide/
Souhlasím s vámi, tato prolamovaná podivnost je řešením, které jsem dodnes nepochopil. Byla dokonce vydávána za částečně nízkopodlažní. Ve srovnání s cizími autobusy vypadá k světu od SOR Libchavy až jejich nynější řada NB a NBG. Vámi kritizovaný výtvor považuji za věc z doby, kdy se v SORu řekněme stále učili dělat autobusy. M.Reindl
MR66
Po 4. červen 2012, 15:57:17 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one