.

Dnes jsem si tento vůz vybral díky jednomu pocitovému vjemu, který se mi stal před nedávnem v Pardubicích.  Při cestě do centra jsem na semaforech zastavil za perfektně udržovaným R 19 Chamade.  Hned se mi vrátily vzpomínky na presentaci modelu R 19 v tehdejším Světě Motorů i to, jak jsem dlouho nemohl pochopit, či strávit tvar zadního sloupku.  Ten byl v té době vskutku revoluční.

Na designu vozu se podílel také slovutný Patrick le Quement a je to vidět.  V té době takto silný a skloněný zadní sloupek nikdo neměl.  A ujalo se to.  Rozběhnutí začít tento projekt vycházelo z nelichotivých čísel prodejů předchozího modelu  R9/11.  Výroba vozu začala v roce 1988.

Modely této řady se lišily typem karoserie a nabídkou motorů.  V nabídce převažovaly vozy s pětidvéřovou karoserií a třídveřovou karoserii typu fastback.  V roce 1989 se na trh dostala další variace - sedan, nazývaný Renault 19 Chamade (nebo Europa, což jsou sedany montované v Turecku).  V nabídce se ale přes všechna očekávání neobjevila karosářská varianta kombi, zato se překvapivě v roce 1991 začalo vyrábět čtyřmístné cabrio.

Ve světle dnešního modelu Megane se naskýtá otázka, jak se tehdy mohl prodávat takový vůz z tak jednoduchým  designem?  Ovšem tento styl, bez zbytečných prolisů, linek a otvorů uplatňovala většina automobilek.  Renault tímto modelem slavil velký úspěch a Francouz začal dobývat všechny evropské trhy.  Když dnes náhodou uvidíte R 19, zastavte se a pokochejte se tímto mimořádným a revolučním počinem v kategorii hatchback.

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
So 23. únor 2013, 13:01:47 CET
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one