.
01 titl.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
V lednu jsme si připomínali hrůzy holocaustu z nacistické doby.
Byla tím zasažena i česko-židovská firma FRM v Praze.
Její zakladatel Stefan Fischer utekl před nacizmem včas do Anglie,

(co se stalo s ostatními zaměstnanci není známo),
ale o vývoji osobního automobilu FRM se téměř nic neví. 
Jen hrstka novinářů a historiků popsala onu událost, 
která zanechala trochu stop v 
NEPŮVABNÉ HISTORII 
československého vývoje automobilů.  

V homepage 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Jeden z mých známých se silně levičáckými sklony a názory
mě před časem vytknul, že jsem v mládí nemusel emigrovat,
kdybych se více snažil se uplatnit a nešilhal stále po západě.
Československá socialistická republika prý lidi mého talentu
vždycky potřebovala, jak je v mnoha případech vidět (?). 
Nebudu to zde rozebírat - spíše jsem sáhnul do archivu 
a objevil snahu o nový vzhled Světa motorů "s lidskou tváří".
Byl u toho i dopis šéfredaktorovi Jaroslavovi Hausmanovi.

Snažil jsem se na mnohých jiných místech - ale vždy marně.
Předkládám velmi stručný průlet nikterak snadnou existencí.
Nicméně pohled zpět mi potvrzuje správnost mé emigrace. 
Svůj nový domov jsem našel tam, kde měli zájem o můj talent 
a kde jsem později mohl založit rodinu.  
Německo se mi stalo domovem a němčina druhou mateřštinou.
 


V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek
01.jpg
02 titl.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32 titl.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36 .jpg
37.jpg
38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.jpg
44.jpg
Obnovil jsem a upřesnil starý záznam plovoucího BMW. 
Tehdy jsem vymýšlel různé smysly a nesmysly - kvůli existenci.
Být samostatný, t.j. na vlastní noze, je vždy obtížné.
Na západě to mělo však pozitivní základ  - "oni většinou chtěli ..." 
Samozřejmě ne vždy se dařilo ... jako v tomto případě. 
Ovšem na BMW v Mnichově si stěžovat nemohu -
po odchodu od Audi mi dali mnoho krásných zakázek ! 
Ještě dnes mám co děkovat.


V galerii  
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
MB Alfa_01.jpg
MB Alfa_02.jpg
MB etc_03.jpg
MB etc_04.jpg
MB etc_05.jpg
MB etc_06.jpg
MB etc_07.jpg
MB etc_08.jpg
MB etc_09.jpg
MB etc_10.jpg
MB etc_11.jpg
MB etc_12.jpg
K tomu není co dodávat ... snad jenom to, 
že je jedno místo ve střední Evropě, 
kde chtějí obživit moje  "Embéčko Spider"  
maketou ve skutečné velikosti - "full size".

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
26.05.2007_001.jpg
26.05.2007_002.jpg
26.05.2007_003.jpg
26.05.2007_004.jpg
26.05.2007_005.jpg
26.05.2007_006.jpg
26.05.2007_007.jpg
26.05.2007_008.jpg
26.05.2007_009.jpg
26.05.2007_010.jpg
26.05.2007_011.jpg
26.05.2007_012.jpg
26.05.2007_013.jpg
26.05.2007_014.jpg
26.05.2007_015.jpg
26.05.2007_016.jpg
26.05.2007_017.jpg
26.05.2007_018.jpg
26.05.2007_019.jpg
26.05.2007_020.jpg
26.05.2007_021.jpg
26.05.2007_022.jpg
26.05.2007_023.jpg
26.05.2007_024.jpg
26.05.2007_025.jpg
26.05.2007_026.jpg
26.05.2007_027.jpg
26.05.2007_028.jpg
26.05.2007_029.jpg
26.05.2007_030.jpg
26.05.2007_031.jpg
26.05.2007_032.jpg
26.05.2007_033.jpg
26.05.2007_034.jpg
26.05.2007_035.jpg
26.05.2007_036.jpg
26.05.2007_037.jpg
26.05.2007_038.jpg
26.05.2007_039.jpg
26.05.2007_040.jpg
26.05.2007_041.jpg
26.05.2007_042.jpg
26.05.2007_043.jpg
26.05.2007_044.jpg
26.05.2007_045.jpg
26.05.2007_046.jpg
26.05.2007_047.jpg
26.05.2007_048.jpg
26.05.2007_049.jpg
26.05.2007_050.jpg
26.05.2007_051.jpg
26.05.2007_052.jpg
26.05.2007_053.jpg
26.05.2007_054.jpg
26.05.2007_055.jpg
26.05.2007_056.jpg
26.05.2007_057.jpg
26.05.2007_058.jpg
26.05.2007_059.jpg
26.05.2007_060.jpg
26.05.2007_061.jpg
26.05.2007_062.jpg
26.05.2007_063.jpg
26.05.2007_064.jpg
26.05.2007_065.jpg
26.05.2007_066.jpg
26.05.2007_067.jpg
26.05.2007_068.jpg
26.05.2007_069.jpg
26.05.2007_070.jpg
26.05.2007_071.jpg
26.05.2007_072.jpg
26.05.2007_073.jpg
26.05.2007_74.jpg
26.05.2007_75.jpg
26.05.2007_76.jpg
26.05.2007_77.jpg
26.05.2007_78.jpg
26.05.2007_079.jpg
26.05.2007_080.jpg
26.05.2007_081.jpg
26.05.2007_082.jpg
26.05.2007_083.jpg
26.05.2007_084.jpg
26.05.2007_085.jpg
26.05.2007_086.jpg
26.05.2007_087.jpg
26.05.2007_088.jpg
26.05.2007_089.jpg
26.05.2007_090.jpg
26.05.2007_091.jpg
26.05.2007_092.jpg
26.05.2007_093.jpg
26.05.2007_094.jpg
26.05.2007_095.jpg
26.05.2007_096.jpg
26.05.2007_097.jpg
26.05.2007_098.jpg
26.05.2007_099.jpg
26.05.2007_100.jpg
26.05.2007_101.jpg
26.05.2007_102.jpg
26.05.2007_103.jpg
26.05.2007_104.jpg
26.05.2007_105.jpg
26.05.2007_106.jpg
26.05.2007_107.jpg
26.05.2007_108.jpg
Pohled na vozidla včerejška byl vzrušující v roce 2007 stejně tak,
jako je tomu letos po 11 letech - v roce 2018. 
Tady není co dodat.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek
100_01.jpg
100_02.jpg
100_03.jpg
100_04.jpg
100_05.jpg
100_06.jpg
100_07.jpg
100_08.jpg
I když s časovým odstupem jsem si dovolil kdysi spojit 
dvě významné události v měsíčníku Autostyl ÚAMK:
Historii Mercedes Benz a historii Josefa Sodomky ml. 
Byl jsem tehdy hrdý na zakázku ze Stuttgartu
ke stoletému výročí automobilu Daimler Benz.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
DKW_01.jpg
DKW_02.jpg
DKW_03.jpg
DKW_04.jpg
DKW_05.jpg
DKW_06.jpg
DKW_07.jpg
DKW_08.jpg
DKW_09.jpg
DKW_10.jpg
DKW_11.jpg
DKW_12.jpg
DKW_13.jpg
DKW_14.jpg
DKW_15.jpg
DKW_16.jpg
DKW_17.jpg
DKW_18.jpg
DKW_19.jpg
DKW_20.jpg
DKW_21.jpg
DKW_22.jpg
DKW_23.jpg
DKW_24.jpg
DKW_25.jpg
DKW_26.jpg
DKW_27.jpg
DKW_28.jpg
DKW_29.JPG
DKW_30.JPG
DKW_31.jpg
DKW_32.jpg
DKW_33.jpg
DKW_34.jpg
DKW_35.JPG
DKW_36.jpg
DKW_37.jpg
DKW_38.jpg
DKW_39.jpg
DKW_40.jpg
DKW_41.jpg
DKW_42.jpg
DKW_43.jpg
DKW_44.jpg
DKW_45.jpg
DKW_46.jpg
DKW_47.jpg
DKW_48.jpg
DKW_49.jpg
DKW_50.jpg
DKW_51.jpg
DKW_52.jpg
Je obdivuhodné, s jakým rozsáhlým programem 
se pustila bývalá automobilka DKW AutoUnion a oddělená IFA 
do zřejmě zprvu společného vývoje řady typů vozidel.
Dvou i čtyřdveřové sedany s verzemi čtyřmístného kabrioletu 
ba dokonce i dvoumístného roadsteru prošly výrobou.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek
oblá skla_01.jpg
oblá skla_02.jpg
oblá skla_03.jpg
oblá skla_04.jpg
oblá skla_05.jpg
oblá skla_06.jpg
oblá skla_07.jpg
oblá skla_08.jpg
oblá skla_09.jpg
oblá skla_10.jpg
oblá skla_11.jpg
oblá skla_12.jpg
oblá skla_13.jpg
oblá skla_14.jpg
oblá skla_15.jpg
oblá skla_16.jpg
oblá skla_17.jpg
oblá skla_18.jpg
oblá skla_19.jpg
oblá skla_20.jpg
oblá skla_21.jpg
oblá skla_22.jpg
oblá skla_23.jpg
oblá skla_24.jpg
Kdo se zabývá tvarováním automobilů, 
má co dělat s nepohodlnými křivkami.
Dokonce kdysi obdélníková zasklení 
podlehla konstrukčně obtížným oblinám. 

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
velorex_01.jpg
velorex_02.jpg
velorex_03.jpg
velorex_04.jpg
velorex_05.jpg
velorex_06.jpg
velorex_07.jpg
velorex_08.jpg
velorex_09.jpg
velorex_10.jpg
velorex_11.jpg
velorex_12.jpg
velorex_13.jpg
velorex_14.jpg
velorex_15.jpg
velorex_16.jpg
velorex_17.jpg
velorex_18.jpg
velorex_19.jpg
velorex_20.jpg
velorex_21.jpg
velorex_22.jpg
velorex_23.jpg
velorex_24.jpg
velorex_25.jpg
velorex_26.jpg
velorex_27.jpg
velorex_28.jpg
velorex_29.jpg
velorex_30.jpg
velorex_31.jpg
velorex_32.jpg
velorex_33.jpg
velorex_34.jpg
velorex_35.jpg
velorex_36.jpg
velorex_37.jpg
velorex_38.jpg
velorex_39.jpg
velorex_40.jpg
velorex_41.jpg
velorex_42.jpg
velorex_43.jpg
velorex_44.jpg
velorex_45.jpg
velorex_46.jpg
velorex_47.JPG
velorex_48.jpg
velorex_49.jpg
velorex_50.jpg
velorex_51.jpg
velorex_52.jpg
velorex_53.jpg
velorex_54.jpg
velorex_55.jpg
velorex_56.jpg
Autonomní jízda?  Naopak, pořádná manuální makačka. 
Sám jsem s původním Velorexem
(Jawa 250 ccm) jezdil, 
měli jsme ho doma - maminka byla invalidní. 
Tato česká tříkolka se stala legendou, která inspiruje 
k dalším pozoruhodným kreacím ... podívejme se.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
Wikow_01.jpg
Wikow_02.jpg
Wikow_03.jpg
Wikow_04.jpg
Wikow_05.jpg
Wikow_06.jpg
Wikow_07 titl.jpg
Wikow_08.jpg
Wikow_09.jpg
Wikow_10.jpg
Wikow_11.jpg
Wikow_12.jpg
Wikow_13.jpg
Wikow_14.jpg
Wikow_15.jpg
Wikow_16.jpg
Wikow_17.jpg
Wikow_18.jpg
Wikow_19.jpg
Wikow_20.jpg
Wikow_21.jpg
Wikow_22.jpg
Wikow_23.jpg
Wikow_24.jpg
Wikow_25.jpg
Wikow_26.jpg
Wikow_27.jpg
Wikow_28.jpg
Wikow_29.jpg
Wikow_30.jpg
Wikow_31.jpg
Wikow_32.jpg
Wikow_33.jpg
Wikow_34.jpg
Wikow_35.jpg
Wikow_36.jpg
Wikow_37.jpg
Wikow_38.jpg
Wikow_39.jpg
Wikow_40.jpg
Wikow_41.jpg
Wikow_42.jpg
Wikow_43.jpg
Wikow_44.jpg
Wikow_45.jpg
Wikow_46.jpg
Wikow_47.jpg
Wikow_48.jpg
Wikow_49.jpg
Wikow_50.jpg
Wikow_51.jpg
Wikow_52.jpg
Wikow_53.jpg
Wikow_54.jpg
Wikow_55.jpg
Wikow_56.jpg
Znovu a znovu narážím na multi-schopnost českých podnikatelů,
v tomto případě jsou to úctyhodná jména  Wichterle a Kovářík,
známých pod názvem WIKOV v Prostějově.
Česká nápaditost a píle byla využita zprvu hnědou totalitou
a následně po 2. světové válce zneužita totalitou rudou. 
Mimořádná kvalita automobilů WIKOV byla porovnávána s RR,
tedy s britským Rolls Roycem.  
Znovu připomínám, že předválečné Masarykovo Československo 
mělo 8 automobilek a řadu proslulých karosáren.  

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek  .
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one