.
100_01.jpg
100_02.jpg
100_03.jpg
100_04.jpg
100_05.jpg
100_06.jpg
100_07.jpg
100_08.jpg
I když s časovým odstupem jsem si dovolil kdysi spojit 
dvě významné události v měsíčníku Autostyl ÚAMK:
Historii Mercedes Benz a historii Josefa Sodomky ml. 
Byl jsem tehdy hrdý na zakázku ze Stuttgartu
ke stoletému výročí automobilu Daimler Benz.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
DKW_01.jpg
DKW_02.jpg
DKW_03.jpg
DKW_04.jpg
DKW_05.jpg
DKW_06.jpg
DKW_07.jpg
DKW_08.jpg
DKW_09.jpg
DKW_10.jpg
DKW_11.jpg
DKW_12.jpg
DKW_13.jpg
DKW_14.jpg
DKW_15.jpg
DKW_16.jpg
DKW_17.jpg
DKW_18.jpg
DKW_19.jpg
DKW_20.jpg
DKW_21.jpg
DKW_22.jpg
DKW_23.jpg
DKW_24.jpg
DKW_25.jpg
DKW_26.jpg
DKW_27.jpg
DKW_28.jpg
DKW_29.JPG
DKW_30.JPG
DKW_31.jpg
DKW_32.jpg
DKW_33.jpg
DKW_34.jpg
DKW_35.JPG
DKW_36.jpg
DKW_37.jpg
DKW_38.jpg
DKW_39.jpg
DKW_40.jpg
DKW_41.jpg
DKW_42.jpg
DKW_43.jpg
DKW_44.jpg
DKW_45.jpg
DKW_46.jpg
DKW_47.jpg
DKW_48.jpg
DKW_49.jpg
DKW_50.jpg
DKW_51.jpg
DKW_52.jpg
Je obdivuhodné, s jakým rozsáhlým programem 
se pustila bývalá automobilka DKW AutoUnion a oddělená IFA 
do zřejmě zprvu společného vývoje řady typů vozidel.
Dvou i čtyřdveřové sedany s verzemi čtyřmístného kabrioletu 
ba dokonce i dvoumístného roadsteru prošly výrobou.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek
oblá skla_01.jpg
oblá skla_02.jpg
oblá skla_03.jpg
oblá skla_04.jpg
oblá skla_05.jpg
oblá skla_06.jpg
oblá skla_07.jpg
oblá skla_08.jpg
oblá skla_09.jpg
oblá skla_10.jpg
oblá skla_11.jpg
oblá skla_12.jpg
oblá skla_13.jpg
oblá skla_14.jpg
oblá skla_15.jpg
oblá skla_16.jpg
oblá skla_17.jpg
oblá skla_18.jpg
oblá skla_19.jpg
oblá skla_20.jpg
oblá skla_21.jpg
oblá skla_22.jpg
oblá skla_23.jpg
oblá skla_24.jpg
Kdo se zabývá tvarováním automobilů, 
má co dělat s nepohodlnými křivkami.
Dokonce kdysi obdélníková zasklení 
podlehla konstrukčně obtížným oblinám. 

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
velorex_01.jpg
velorex_02.jpg
velorex_03.jpg
velorex_04.jpg
velorex_05.jpg
velorex_06.jpg
velorex_07.jpg
velorex_08.jpg
velorex_09.jpg
velorex_10.jpg
velorex_11.jpg
velorex_12.jpg
velorex_13.jpg
velorex_14.jpg
velorex_15.jpg
velorex_16.jpg
velorex_17.jpg
velorex_18.jpg
velorex_19.jpg
velorex_20.jpg
velorex_21.jpg
velorex_22.jpg
velorex_23.jpg
velorex_24.jpg
velorex_25.jpg
velorex_26.jpg
velorex_27.jpg
velorex_28.jpg
velorex_29.jpg
velorex_30.jpg
velorex_31.jpg
velorex_32.jpg
velorex_33.jpg
velorex_34.jpg
velorex_35.jpg
velorex_36.jpg
velorex_37.jpg
velorex_38.jpg
velorex_39.jpg
velorex_40.jpg
velorex_41.jpg
velorex_42.jpg
velorex_43.jpg
velorex_44.jpg
velorex_45.jpg
velorex_46.jpg
velorex_47.JPG
velorex_48.jpg
velorex_49.jpg
velorex_50.jpg
velorex_51.jpg
velorex_52.jpg
velorex_53.jpg
velorex_54.jpg
velorex_55.jpg
velorex_56.jpg
Autonomní jízda?  Naopak, pořádná manuální makačka. 
Sám jsem s původním Velorexem
(Jawa 250 ccm) jezdil, 
měli jsme ho doma - maminka byla invalidní. 
Tato česká tříkolka se stala legendou, která inspiruje 
k dalším pozoruhodným kreacím ... podívejme se.

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
Wikow_01.jpg
Wikow_02.jpg
Wikow_03.jpg
Wikow_04.jpg
Wikow_05.jpg
Wikow_06.jpg
Wikow_07 titl.jpg
Wikow_08.jpg
Wikow_09.jpg
Wikow_10.jpg
Wikow_11.jpg
Wikow_12.jpg
Wikow_13.jpg
Wikow_14.jpg
Wikow_15.jpg
Wikow_16.jpg
Wikow_17.jpg
Wikow_18.jpg
Wikow_19.jpg
Wikow_20.jpg
Wikow_21.jpg
Wikow_22.jpg
Wikow_23.jpg
Wikow_24.jpg
Wikow_25.jpg
Wikow_26.jpg
Wikow_27.jpg
Wikow_28.jpg
Wikow_29.jpg
Wikow_30.jpg
Wikow_31.jpg
Wikow_32.jpg
Wikow_33.jpg
Wikow_34.jpg
Wikow_35.jpg
Wikow_36.jpg
Wikow_37.jpg
Wikow_38.jpg
Wikow_39.jpg
Wikow_40.jpg
Wikow_41.jpg
Wikow_42.jpg
Wikow_43.jpg
Wikow_44.jpg
Wikow_45.jpg
Wikow_46.jpg
Wikow_47.jpg
Wikow_48.jpg
Wikow_49.jpg
Wikow_50.jpg
Wikow_51.jpg
Wikow_52.jpg
Wikow_53.jpg
Wikow_54.jpg
Wikow_55.jpg
Wikow_56.jpg
Znovu a znovu narážím na multi-schopnost českých podnikatelů,
v tomto případě jsou to úctyhodná jména  Wichterle a Kovářík,
známých pod názvem WIKOV v Prostějově.
Česká nápaditost a píle byla využita zprvu hnědou totalitou
a následně po 2. světové válce zneužita totalitou rudou. 
Mimořádná kvalita automobilů WIKOV byla porovnávána s RR,
tedy s britským Rolls Roycem.  
Znovu připomínám, že předválečné Masarykovo Československo 
mělo 8 automobilek a řadu proslulých karosáren.  

V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek  .
česká sny_01.jpg
česká sny_02.jpg
česká sny_03.jpg
česká sny_04.jpg
česká sny_05.jpg
česká sny_06.jpg
česká sny_07.jpg
česká sny_08.jpg
česká sny_09.jpg
česká sny_10.jpg
česká sny_11.jpg
česká sny_12.jpg
česká sny_13.jpg
česká sny_14.jpg
česká sny_15.jpg
česká sny_16.JPG
česká sny_17.jpg
česká sny_18.jpg
česká sny_19.jpg
česká sny_20.jpg
česká sny_21.JPG
česká sny_22.jpg
česká sny_23.jpg
česká sny_24.jpg
česká sny_25.jpg
česká sny_26.jpg
česká sny_27.jpg
česká sny_28.jpg
česká sny_29.jpg
česká sny_30.jpg
česká sny_31.jpg
česká sny_32.jpg
česká sny_33.jpg
česká sny_34.jpg
česká sny_35.jpg
česká sny_36.JPG
česká sny_37.jpg
česká sny_38.jpg
česká sny_39.jpg
česká sny_40.jpg
česká sny_41.jpg
česká sny_42.jpg
česká sny_43.jpg
česká sny_44.jpg
česká sny_45.jpg
česká sny_46.jpg
česká sny_47.jpg
česká sny_48.jpg
česká sny_49.jpg
česká sny_50.jpg
česká sny_51.jpg
česká sny_52.JPG
česká sny_53.jpg
česká sny_54.jpg
česká sny_55.JPG
česká sny_56.jpg
česká sny_57.jpg
česká sny_58.jpg
česká sny_59.jpg
česká sny_60.jpg
česká sny_61.jpg
česká sny_62.jpg
česká sny_63.jpg
česká sny_64.jpg
česká sny_65.jpg
česká sny_66.jpg
česká sny_67.jpg
česká sny_68.jpg
česká sny_69.jpg
česká sny_70.jpg
česká sny_71.jpg
česká sny_72.jpg
česká sny_73.jpg
česká sny_74.jpg
česká sny_75.jpg
česká sny_76.jpg
česká sny_77.JPG
česká sny_78.JPG
česká sny_79.jpg
česká sny_80.jpg
česká sny_81.jpg
česká sny_82.jpg
česká sny_83.jpg
česká sny_84.jpg
česká sny_85.jpg
česká sny_86.jpg
česká sny_87.jpg
česká sny_88.jpg
česká sny_89.jpg
česká sny_90.jpg
česká sny_91.jpg
česká sny_92.jpg
česká sny_93.jpg
česká sny_94.jpg
česká sny_95.jpg
česká sny_96.jpg
První obrázek říká vše, co je třeba vyjádřit.
V galerii 
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek
Dyck_01.jpg
Dyck_02.jpg
Dyck_03.jpg
Dyck_04.jpg
Dyck_05.jpg
Dyck_06.jpg
Dyck_07.jpg
Dyck_08.jpg
Dyck_09.jpg
Dyck_10.jpg
Dyck_11.jpg
Dyck_12.jpg
Dyck_13.jpg
Dyck_14.jpg
Dyck_15.jpg
Dyck_16.jpg
Dyck_17.jpg
Dyck_18.jpg
Dyck_19.jpg
Dyck_20.jpg
Dyck_21.jpg
Dyck_22.jpg
Dyck_23.jpg
Dyck_24.jpg
Dyck_25.jpg
Dyck_26.jpg
Dyck_27.jpg
Dyck_28.jpg
Dyck_29.jpg
Dyck_30.jpg
Dyck_31.jpg
Dyck_32.jpg
Dyck_33.jpg
Dyck_34.jpg
Dyck_35.jpg
Dyck_36.jpg
Dyck_37.jpg
Dyck_38.jpg
Dyck_39.jpg
Dyck_40.jpg
Dyck_41.jpg
Dyck_42.jpg
Dyck_43.jpg
Dyck_44.jpg
Dyck_45.jpg
Dyck_46.jpg
Dyck_47.jpg
Dyck_48.jpg
Dyck_49.jpg
Dyck_50.jpg
Dyck_51.jpg
Dyck_52.jpg
Dyck_53.jpg
Dyck_54.jpg
Dyck_55.JPG
Dyck_56.JPG
Dyck_57.JPG
Dyck_58.JPG
Dyck_59.JPG
Dyck_60.JPG
Dyck_61.JPG
Dyck_62.JPG
Dyck_63.JPG
Dyck_64.jpg
Dyck_65.jpg
Dyck_66.JPG
Dyck_67.jpg
Dyck_68.jpg
Zde není slov třeba, ale o to větší pozornosti snímkům.

V galerii  
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek
W_01.jpg
W_02.jpg
W_03.jpg
W_04.jpg
W_05.jpg
W_06.jpg
W_07.jpg
W_08.jpg
W_09.jpg
W_10.jpg
W_11.jpg
W_12.jpg
W_13.jpg
W_14.jpg
W_15.jpg
W_16.jpg
W_17.jpg
W_18.jpg
W_19.jpg
W_20.jpg
W_21.jpg
W_22.jpg
W_23.jpg
W_24.jpg
W_25.jpg
W_26.jpg
W_27.jpg
W_28.jpg
W_29.jpg
W_30.jpg
W_31 titl.jpg
W_32.jpg
Dodat mohu jen, že 1. Československá republika 
měla asi 8 - ne-li více - automobilek,
z nichž WIKOV v Prostějově byl přirovnáván k Rolls Royce.

V galerii  
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
pf-fe-al_01.jpg
pf-fe-al_02.jpg
pf-fe-al_03.jpg
pf-fe-al_04.jpg
pf-fe-al_05.jpg
pf-fe-al_06.jpg
pf-fe-al_07.jpg
pf-fe-al_08.jpg
pf-fe-al_09.jpg
pf-fe-al_10.jpg
pf-fe-al_11.jpg
pf-fe-al_12.jpg
pf-fe-al_13.jpg
pf-fe-al_14.jpg
pf-fe-al_15.jpg
pf-fe-al_16.jpg
pf-fe-al_17.jpg
pf-fe-al_18.jpg
pf-fe-al_19.jpg
pf-fe-al_20.jpg
pf-fe-al_21.jpg
pf-fe-al_22.jpg
pf-fe-al_23.jpg
pf-fe-al_24.jpg
pf-fe-al_25.jpg
pf-fe-al_26.jpg
pf-fe-al_27.jpg
pf-fe-al_28.jpg
pf-fe-al_29.jpg
pf-fe-al_30.jpg
pf-fe-al_31 titl.jpg
pf-fe-al_32.jpg
pf-fe-al_33.jpg
pf-fe-al_34.jpg
pf-fe-al_35.jpg
pf-fe-al_36.jpg
pf-fe-al_37.jpg
pf-fe-al_38.jpg
pf-fe-al_39.jpg
pf-fe-al_40.jpg
pf-fe-al_41.jpg
pf-fe-al_42.jpg
pf-fe-al_43.jpg
pf-fe-al_44.jpg
pf-fe-al_45.jpg
pf-fe-al_46.jpg
pf-fe-al_47.jpg
pf-fe-al_48.jpg
pf-fe-al_49.jpg
pf-fe-al_50.jpg
pf-fe-al_51.jpg
pf-fe-al_52.jpg
pf-fe-al_53.jpg
pf-fe-al_54.jpg
pf-fe-al_55.jpg
pf-fe-al_56.jpg
pf-fe-al_57.jpg
pf-fe-al_58.jpg
pf-fe-al_59.jpg
pf-fe-al_60.jpg
.. a nyní se přenesme z létající budoucnosti   
do jezdící minulosti 70.let minulého století, ba milénia,
kdy krása ještě byla krásná a ošklivost ošklivá nejen u aut,
ale hlavně v hlavách a mysli nás pozemšťanů. 

V galerii  
PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek 
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one