.
Jak oslavit 40. výročí divize BMW Motorsport?  Nejlépe sportovním roadsterem, který v sobě snoubí všechny úspěchy vozů se znáčkem ´M´.  Autorem designu je Christophe Jourd´hui a je opravdu parádní.

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor
titl.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
Student turínské IED, Alex Imnadze je v této chvíli hvězdou Facebooku.  Proč?
Na svém profilu presentoval svoji vizi Alfa Romeo 6C, pro kterou se nechal inspirovat AR 6C z roku 1948 a ´like´jen přibývají.  Jaké by to bylo krásné, kdyby Alfa měla vedle typů 4C a 8C, také toto skvostné kupé.  Mně ale bude úplně stačit, když se vyhrabe ze současného marasmu, naváže na svou tradici a skvělý zvuk jména Alfa Romeo.  A neskončí v rukou nenasytného Ferdinanda...

Pro galerii  PROFI DESIGN editor
super ALFA_01.jpg
super ALFA_02.jpg
super ALFA_03.jpg
super ALFA_04.jpg
super ALFA_05.jpg
porsche creation_01.jpg
porsche creation_02.jpg
porsche creation_03.jpg
porsche creation_04.jpg
porsche creation_05.jpg
porsche creation_06.jpg
porsche creation_07.jpg
porsche creation_08.jpg
porsche creation_09.jpg
porsche creation_10.jpg
porsche creation_11.jpg
porsche creation_12.jpg
porsche creation_13.jpg
porsche creation_14.jpg
porsche creation_15.jpg
porsche creation_16.jpg
porsche creation_17.jpg
porsche creation_18.jpg
porsche creation_19.jpg
porsche creation_20.jpg

Dlouho se tradovalo, že u Porsche toho moc neumějí. 
Ano, jak firma sama, tak i skupina zatvrzelých puristů,
setrvávala na argumentu, že  Porsche = typ 911. 

Jak je vidět, i klasická 911tka má mnohé tvarové možností, 
aniž by ztratila image 911. 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

miura_01.jpg
miura_02.jpg
miura_03.jpg
miura_04.jpg
miura_05.jpg
miura_06.jpg
miura_07.jpg
miura_08.jpg
miura_09.jpg
miura_10.jpg
miura_11.jpg
miura_12.jpg
miura_13.jpg
miura_14.jpg
miura_15.jpg
miura_16.jpg
miura_17.jpg
miura_18.jpg
miura_19.jpg
miura_20.jpg
14. ledna 2013 se otevřou brány Motor Show v Detroitu. 
K otevření bran CDCC 2013 jsem proto volil vzácnou perlu,
která původně - design by Bertone - oslnila v roce 1966
a později ve znovuzrození v Detroitu roku 2006. 
Prvním konečným designérem byl Marcello Gandini
a 40 let později mistrným zásahem Walter de Silva. 
Oba šéfdesigneři se nejednou projevili jako profesionálové.

http://www.youtube.com/watch?v=NHJKLjHR1Sk

http://www.youtube.com/watch?v=iCI8k4szRcg&list=PLFA1A76A4A9B66858

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek   

Především zřejmě oblíbené Ferrari, ale i jiné supersporty má ve svých vizích David Williams ze Sydney v Australii.  Zdá se, že jeho talent dovede plodit nápady, dobře použitelné obzvláště u supersportů všeho kalibru.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_supersport.jpg
02_supersport.jpg
03_supersport.jpg
04_supersport.jpg
05_supersport.jpg

Jestli se nacházím upostřed vývojového procesu nebo jsem vnějším pozorovatelem, vždy mě udivuje, odkud přicházejí nové nápady a jak jednotlivé detailní tvary křivek vytvářejí jeden jediný celek, někdy ušlechtile harmonicky pohledný, jindy spíše amatérsky provokativní. 

Podstatné vyjádření je obsaženo v obrázku 20.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

skica 01.jpg
skica 02.jpg
skica 03.jpg
skica 04.jpg
skica 05.jpg
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Modelkou je zde opět ikona šedesátých let - Ferari 250 GTO. 
Tentokrát je to zachování klasického stylu v moderním pojetí
... a to není vůbec lehké. 
Holanďan Michael van den Brink však dokázal vytvořit zázrak.  
Jeho model GTO 1 je nesmírně krásný a chutný. 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek  

Někde v minulých příspěvcích jsem zahlédl editorovu zmínku o konceptu Ferrari od ruského designera Saši Selipanova.  Nedohledal jsem však sadu adekvátních obrázků, což mi dalo impuls ji vytvořit.

Vznikl z toho řetězec ještě jiných studií Ferrari, což bude tomuto příspěvku následovat. 

Sasha Selipanov z Berlína je špičkový profík.  Jeho moderní ostré pojetí 612 GTO, jemuž stála modelem někdejší ikona Ferrari 250 GTO, je strhující a velmi se mi zamlouvá.  Nemohu si však odpustit poznámku, že obzvláště v pohledu z boku mi jeho kreace připomíná spíše GM-Corvette než Ferrari (obr. 17).  Přesto mu dávám jedničku s vyznamenáním.

V galerii  PROFI DESIGN   Pavel Hušek  

GTO_01.jpg
GTO_02.jpg
GTO_03.jpg
GTO_04.jpg
GTO_05.jpg

Kdo umí, umí a více slov k jeho práci netřeba.  Designer Mike Kim žije v L.A., jehož prostředí mu jistě dává impuls k tvorbě.  Za pozornost stojí především jeho umění vyjádřit hru světla a stínu a různých odrazů.  Když to pak položí na černé pozadí, tak nám nezbývá, než se dívat v němém úžasu.

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Další ruské jméno, které bude v dohledné budoucnosti znít stále silněji světem automobilů:  SAMIR SADIKOV.  Minulý rok jsme o něm zaslechli a trošku ho zahlédli v akci FERRARI WORLD DESIGN CONTEST 2011, kde se mu dostalo pocty a ocenění druhého místa.  Bylo mu 20 let a vyplodil kreaci pod názvem XEZRI, o které byli špičkoví manageři od Ferrari a Pinifariny přesvědčeni, že to je procítěný Ferrari od A do Zet. 

Podíval jsem se na Samirovo dílo blíže a byl stále nadšenější jeho ztvárněním automobilu tohoto druhu.  Ten kluk má neuvěřitelný cit pro harminii tvarů spolu s vjemem tradice značky !  Samir pochází z Azerbajdžánu, studuje však na IED v Torinu a já ho intuitivně vnímám jako budoucího managera designu buď u Pininfariny nebo přímo u Ferrari. 

http://www.youtube.com/watch?v=qzzJ18TPEK4

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=MQn0Ydljl4U

http://www.youtube.com/watch?v=ohmZ1Qq3-tE

http://www.youtube.com/watch?v=8bTOsCb7TG0&feature=relmfu

Dal jsem dohromady 2 webové strany, což je 40 obrázků.  Samirův Ferrari XEZRI si ty dvě strany zaslouží přinejmenším.  V posledních dvou obrázcích (39 a 40) mi to však nedalo:  jeho tvarosloví mi silně připomnělo moji studii supersportovní Tatry, kterou jsem v euforickém nadšení kreslil před 22 roky v mém německém domově a studiu.  Švýcarská AUTOMOBIL REVUE / REVUE AUTOMOBILE v Bernu mi k mé radosti vytvořila odrazový můstek do tehdy československé Tatry.  Co z toho všeho bylo, to je jiná story.  Také proto přeji Samirovi maximální úspěch na jeho báječné cestě designu v automobilovém světě.    

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

xezri_01.jpg
xezri_02.jpg
xezri_03.jpg
xezri_04.jpg
xezri_05.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one