.

Sasha Selipanov.  To jméno, a spolu s ním spousty jeho prací, jsme tady už jednou měli a moc jsme se namlsali.  Jak se zdá, hodně lidí dnes "dělá" do Ferrari a tak je to trochu provařená značka, co se návrhů týká.  Ale občas se objeví nějaký, nad kterým se tají dech.  A to je tento případ Sashi Selipanova, dnes opět v rubrice PROFI DESIGN.  Bravo !

Editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Myslím, že Italové se s citem pro eleganci prostě rodí.  A ti, kteří to v sobě cíleně pěstují a zdokonalují, pak můžou dosáhnout takových kreativních kvalit jako níže uveřejněný Antonio Tamburrino.  V letech 2001-2006 vystudoval školu Politecnico Torino a v roce 2007/2008 IED Torino.  Od skončení až po současnost pracuje pro institut IDEA v Turíně a jak je vidět i v rubrice PROFI DESIGN, prostě umí !

Editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Jakob Hirzel z University v Pforzheimu si zvolil téma své diplomové práce vozu Škoda s podtitulkem´Duch Prahy´.  Jak se s tím popasoval, posuďte sami.  Ale dobré, ne?

Editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
EL_01.jpg
EL_02.jpg
EL_03.jpg
EL_04.jpg
EL_05.jpg
EL_06.jpg
EL_07.jpg
EL_08.jpg
EL_09.jpg
EL_10.jpg
EL_11.jpg
EL_12.jpg
EL_13.jpg
EL_14.jpg
EL_15.jpg
EL_16.jpg
EL_17.jpg
EL_18.jpg
EL_19.jpg
EL_20.jpg
EL_21.jpg
EL_22.jpg
EL_23.jpg
EL_24.jpg
EL_25.jpg
EL_26.jpg
EL_27.jpg
EL_28.jpg
EL_29.jpg
EL_30.jpg
EL_31.jpg
EL_32.jpg
EL_33.jpg
EL_34.jpg
EL_35.jpg
EL_36.jpg
EL_37.jpg
EL_38.jpg
EL_39.jpg
EL_40.jpg
EL_41.jpg
EL_42.jpg
EL_43.jpg
EL_44.jpg
EL_45.jpg
EL_46.jpg
EL_47.jpg
EL_48.jpg
Před časem tu už několik obrázků spolupráce
s libereckou firmou Eltrans proběhlo. 
Nebylo to zdaleko všechno a tak bych dnes rád 
představil ´ducha´ celé spolupráce s Jiřím Klimešem,
který si jde svojí osobitou cestou a prodává
hrubozrné terénní Gazelly s patřičně nově vytvořenými
karosářskými díly ve spolupráci s designerem - se mnou. 
Naše nanejvýš přátelská spolupráce však skončila
o Vánocích minulého roku. 
Fotky a zobrazené texty vypovídají ...

V tématech  GAZ  Pavel Hušek  

01_Croma_II.jpg
02_Croma_II.jpg
03_Croma_II.jpg
04_Croma_II.jpg
05_Croma_II.jpg
06_Croma_II.jpg
07_Croma_II.jpg
08_Croma_II.jpg
09_Croma_II.jpg
10_Croma_II.jpg
11_Croma_II.jpg
12_Croma_II.jpg
13_Croma_II.jpg
14_Croma_II.jpg
15_Croma_II.jpg
16_Croma_II.jpg
17_Croma_II.jpg
18_Croma_II.jpg
19_Croma II.jpg
20_Croma II.jpg
Uprosil jsem designera Pavla Huška,
aby nám v CDCC představil projekt vozu Fiat Croma II,
který dostal v roce 1989 jako trojzakázku. 
více v galerii 
PROFI DESIGN. 
Pavel zapátral ve svých bezedných archivech a výsledek zde vidíte ... editor.
01_historie_AR.jpg
02_alfa84.jpg
03_alfa84.jpg
04_alfa+.jpg
05_alfa+.jpg
06_alfa+.jpg
07_alfa+.jpg
08_alfa+.jpg
09_alfa+.jpg
10_alfa+.jpg
11_alfa+.jpg
12_alfa+.jpg
13_alfa+.jpg
14_fiat-lancia.jpg
15_alfa+.jpg
16_fiat-lancia.jpg
17_alfa+.jpg
18_alfa+.jpg
19_alfa+.jpg
20_alfa+.jpg
21_alfa+.jpg
22_alfa+.jpg
23_alfa+.jpg
24_alfa+.jpg
25_alfa+.jpg
26_alfa+.jpg
27_alfa+.jpg
28_alfa+.jpg
29_alfa+.jpg
30_alfa+.jpg
31_alfa+.jpg
32_alfa+.jpg
33_alfa+.jpg
34_alfa+.jpg
35_alfa+.jpg
36_alfa+.jpg
37_alfa+.jpg
38_alfa+.jpg
39_alfa+.jpg
40_alfa+.jpg
41_alfa+.jpg
42_alfa+.jpg
43_alfa+.jpg
44_alfa++.jpg
45_alfa+.jpg
46_alfa+.jpg

Oblíbená značka Alfa Romeo slaví 99 let vzniku.

O jejím vzniku najdete dnes lecos na internetu,
ale mnoho navíc může přinést jenom naše CDCC  
v galerii PROFI DESIGN.

Mám totiž možnost a příležitost představit
zatím ojedinělou externí zakázkovou spolupráci
českého uměleckého designéra s Alfou Romeo
právě před 20 lety - v roce 1989.

Zjistil jsem, že už jedno české médium tuto záležitost
dávno přede mnou publikovalo.  Byl to časopis SPEED.

Požádal jsem svého spolupracovníka Pavla Huška,
aby se ponořil se do svého archivu a projevil svou lásku
k Alfě Romeo, protože to byl právě on,
kdo tehdy zakázku pro Alfu získal a kdo mnoho let jezdil
s nejednou Alfou, kterou láskyplně nazýval
„Alfínka“. 

Editor

01_Lancia Thema.jpg
02_Lancia Thema.jpg
03_Lancia Thema.jpg
04_Lancia Thema.jpg
05_Lancia Thema.jpg
06_Lancia Thema.jpg
07_Lancia Thema.jpg
08_Lancia Thema.jpg
09_Lancia Thema.jpg
10_Lancia Thema.jpg
11_Lancia Thema.jpg
12_Lancia Thema.jpg
13_Lancia Thema.jpg
14_Lancia Thema.jpg
15_Lancia Thema.jpg
16_Lancia Thema.jpg
17_Lancia Thema.jpg
18_Lancia Thema.jpg
19_Lancia Thema.jpg
20_Lancia Thema.jpg
Před časem jsem na stránkách CDCC představil
jednu z mých nejemocionálnějších zakázek minulých let. 
Byla to trojzakázka FIAT,  ALFA ROMEO  a ...               

Na dotazy  "kde zůstala LANCIA?"
odpovídám v galerii  
PROFI DESIGN  její dnešní prezentací ... 

Pavel

Ruský student Slavche Tanevski, studující design na škole v Mnichově, zřejmě dospěl k závěru, že Reveton je málo ´zbroušený´ a tak navrhnul tohle Lambo s názvem Ankonian s karoserií ostrou jako žiletka a navíc s prvky antiradarové ochrany stealth.  Mno, co na to říci, někdo má rád holky, jiný zase vdolky a někteří extremně zostřené karoserie.  Mně osobně bohatě stačí ostrost nového Gallarda (v úpravě Balboni, v tmavě modré, ach...)

Editor v galerii PROFI DESIGN

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Když se řekne UAZ, vybaví se nám štředněvěkým a starším pamětníkům neforemný těžkopádný tereňák, ve kterém se jezdilo ´na vojně´.  SSSR - později Rusko - se po ukončení výroby modelu 469 snažil zkonstruovat nástupce, ale bylo to už jen takové slabé tápání.  Škoda !  Kdyby nástupce vypadal tak, jak si ho představuje designer Marat Lapytin, asi bychom se vůbec nezlobili - měl by jistě dobré vyhlídky i na západních trzích.

Editor v rubrice  PROFI DESIGN

00_UAZ 469.jpg
01_UAZ.jpg
02_UAZ.jpg
03_UAZ.jpg
04_UAZ.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Jistě si všichni vzpomínáte na rozruch, který způsobilo
vedení podniku Tatra, když oznámilo, že by chtělo
v malých sériích vyrábět jakousi reinkarnaci vozu T 87. 

I když poprask kolem této zprávy utichl
a vše zmizelo kamsi do ztracena,
připomeňme si tu dobu v rubrice
PROFI DESIGN
několika zajímavými citáty a pak zajímavými skicami
studentů designu ze Zlína,
jak by taková Tatra mohla vypadat. 

Ředitel Karel Beneda z Tatry tehdy řekl: 
"Tatra 87 byla vlastně z dnešního pohledu takové SUV,
takže volba padla na podvozek Subaru
a nejlepším základem se jeví model Outback".

Profesor Pavel Škarka:
"Zatím pracujeme na projektu zcela nového vozu,
který vychází z typických designových prvků Tatry"

a
František Prosecký z Veterán muzea Bítov:
"Raději bychom byli, kdyby to mělo tatrovácký motor,
ale ten není a cenově by to bylo někde úplně jinde. 
S tím, že padne volba na Subaru jsme počítali".  

Editor

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one