.

Po minulém příspěvku, kde jsme se podívali k Bertonemu, nyní zajdeme na návštěvu k Pininfarinovi v roce 1997.  Právě v tomto roce totiž karosárna presentovala na ženevském autosalónu svůj počin, Peugeot Nautilus.  Tento prototyp, který byl postaven na podvozku tehdejšího modelu 605 měl ukázat, že i velká limuzína nemusí být vždy barokní.

Lorenzo Ramaciotti k tomu tehdy řekl, cílem tohoto prototypu bylo odpovědět na otázku, která sice nemusí být zásadní, ale je zajímavá.  Musí být majestátní vlajkové lodě konzervativní a ortodoxní limuzíny s klasickým neutrálním a racionálním stylem?  Mohou mít tyto velké vozy přitažlivost a styl živé sochy, schopné stimulovat emoce?

Jak je vidět, odpověď na otázku je kladná.  Důležité ale je si uvědomit, že tento koncept vznikl před 13 lety a to v souvislosti s tím, jak je i dnes naprosto nadčasový a nadmíru elegantní.  Kdyby tento vůz dnes vyjel z továrny Peugeot, byl by to zajisté hit na automobilovém trhu a objednávky by se jen hrnuly.  Věčná škoda, že vůz zůstal jen u prototypu.  Ješťe smutnější je, že tento prototyp je dnes téměř zapomenut a najít o něm informace nebo fotografie na netu, je téměř nadlidský výkon.  Před několika lety jsem měl půjčené italské magazíny Auto Design a několik stránek jsem si okopíroval, takže se nyní můžeme podívat i na to jak se vůz rodil v hlavách designera Kena Okuyamy, ano, toho Okuyamy, který poté navrhnul prototyp Ferrari Rosa a sériové vozy jako Enzo a 456.

Pro galerii  KAROSÁRNY  editor

nautilus.jpg
nautilus_2.jpg
skenovat0005_1.jpg
skenovat0006.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Čt 21. únor 2013, 18:23:55 CET
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one