.

Henri Chapron založil svůj ateliér v roce 1919 a nacházel se na  pařížském předměstí Levallois-Perret.

Chapron začal svou pravou karosářskoukariéru v roce 1940  navrhováním vlastních karoserií pro francouzské luxusní vozidla, jako byl Talbot, Delage a Delahaye.  Když se ve Franci tyto značky pomalu přestávaly vyrábět, vrhnul se Chapron na nově představený revoluční Citroen DS.

Chapron zakoupili několik těchto vozidel pro provedení svých návrhů.  Jedním  z těchto unikátních verzí byla především  konvertibilní varianta DS známá jako´Decapotable´.  Chapron celkem vytvořil 389 ručně postavených DS kabrioletů, které se setkaly s velkým úspěchem.

Další pokračování jeho karosářské práce vyústilo v modelech  Citroën SM, představených  v roce 1970, kdy vytvořil dvě nové varianty - kabriolet Mylord  a čtyřdveřový 8-místný sedan Opera.

V roce 1968 Chapron zhotovil speciální rozšířenou DS jako prezidentský model pro vládu Charlese de Gaulla.  Pak v roce 1972 Chapron dodal další prezidentské SM jako vládní vozidla pro kabinet Georges Pompidou.  Tyto gigantické 4-dveřové kabriolety byly poprvé použity pro návštěvu královny Alžběty.  Francie pak  pokračovala v používání těchto vozidel až k vládě Jacques Chirac v roce 1995.

Henri Chapron zemřel v roce 1978 a společnost sama přežila na nějakou dobu pod vedením jeho vdovy.  Karosárna přestala produkovat některé luxusní verze Citroën CX.  V roce 1985 výrobu zastavila.

Henri Chapron je uznáván jako jeden z největších mistrů tohoto období, jeho styl byl o něco méně okázalý než produkty karosáren Figoni nebo Saoutchik, ale právě jeho umírněný styl je považován za nejkrásnější.

Pro galerii  KAROSÁRNY  s využitím materiálů serveru Coachbuild ... editor

 

Delahaye-135M-coupe-by-Chapron-1948-.jpg
Delahaye_145_Chapron_Coupe.jpg
Chapron_DS_cabrio.jpg
Chapron.jpg
Citroen_SM_1970-75.jpg
1972_citroen_ds_21_lorraine.jpg
Jan_Pavel_2.JPG
SM_Chapron.jpg
SM_Opera.jpg
SM_Opera_2.jpg
Ne 10. duben 2011, 12:28:43 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one