.
Jméno / odeslat anonymně
Opište prosím kontrolní kód "7333"
:-):-D:-D:-P:-O:-(:-B:-/:-o;-)B-):-X>-)]-|[-][-]love
Já myslím, že je to poněkud zjednodušený pohled. Například v pražské Avii se Mercedes výrazně anganžoval, dostal přednost (nepříliš čistě) před tradičním partnerem Renault a těsně před popisem smlouvy svůj zájem odvolal. Jedním z důvodu byly údajně daňové úlevy, které na rozdíl od Škody/VW nedostal, ale říkalo se také, že to byl vhodný tah, aby východní trhy neovládle přes pražskou Avii Renault. Tak se v tom vyznejte.
...pánové, když vás tady tak poslouchám...co bylo, bylo..a je pryč...mě by naopak zajímalo, co by se s tím dalo dělat dnes...teď..mám takovýho čucha, že v současný době ve světě probíhá takovej zájem o zaniklý (i nezaniklý)značky ze 70. a 80. který vyráběly ikony..ale po nějaký době skončily...napadají mě dvě věci..buď se pokusit nabídnout nějakému českému finančnímu oligarchovi představu o znovuzrození značky, kde by se vedle kopií historických vozů vyráběl také naprosto současný model (těch luxusních studií jsem zde viděl nepočítaně) a nebo..a nevím proč to nikoho nenapadlo...nabídnout výrobu osobních vozů ve spolupráci s fy Porsche...myslím že kdyby se dnes vyráběly osobní Tatrovky, určitě by se podobaly něčemu jako je Panamera nebo Quadroporte...a ještě jedna věc..vodou chlazené motory přece měly...a snad i mají zvuk v Brazílii, kam se Tatrovky úspěšně vyvážely...
Já mám na to rodinné stříbro stejný názor, ale ten tlak ze společnosti zachovat co nevíc v českých rukách tu byl tehdy obrovský. A ještě bych připoměl, Tatra stále existuje a vyrábí solidní náklaďáky. A hádám že Mercedesu šlo hlavně o ty náklaďáky a jejich jméno v rusku a dalších převážně postkomunistických a rozvojových zemích. Těch pár kousků osobních Tatrovek, co se ještě vyráběly, asi nebyl ten důvod, proč chtěl Mercedes Tatru koupit. Myslím si, že by výrobu v Příboru časem asi stejně zrušil. Maximálně by tam vyráběl součástky pro svoje auta. V tomhle jsem pesimista.




Obecně se dá souhlasit. Ovšem naše rodinné stříbro bylo dost zašlé, zaprášené a před totálním zhroucením. A člověk nemusí být ani ekonom, aby pochopil, že firma před smrtí se dá zachránit jen celkovým prodejem a ne rozdrobením mezi stovky drobných akcionářů. Leda, že by to byl záměr... Kolikrát si říkám, že by bylo lepší, kdyby Tatra důstojně odešla do historie, než aby její jméno bylo špiněno a zahazováno blátem pochybných nákladních vůzů, které mají Tatru jen ve znaku. A to nemluvím o korupci atd. Kéž by dnes situace byla taková, že řekne-li se Tatra, každý řekne, aha, ta skvělá firma, která vyráběla technicky úžasné a aerodynamické vozy. Ta vizionářská, česká firma. Ovšem dnes, když řeknete Tatra, ti mladší už pomalu neví o co jde a ti ostatní... radši ani neříkat. editor



Ono to nebylo všechno tak černobílý. Byly tu tehdy velký tlaky neprodávat rodinné stříbro do zahraničí, nikdo tehdy taky nevěděl, jak bude privatizace Škody úspěšná,jestli z ní nebude za pár let jen montovna VW, nebo jestli ji časem VW nezavře úplně a nakonec Tatra si taky prošla obdobím, kdy ji vlastnili američani a žádný zázrak podobný Škodě se nekonal. Po bitvě je každý generál.
Út 7. červen 2011, 08:02:31 CEST
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one