.

Dobrodružný design ... tak podobně je definovaná nová kreace Citroëna, vzniklá v Brazilii.      Ke shlédnutí v galerii DESIGN CENTRA.

Pavel Hušek

1_aircross.jpg
2_aircross.jpg
3_aircross.jpg
4_aircross.jpg

Citroën to v Ženevě parádně rozbalil.  A jedním z dárečků je tento namachrovaný koncept Survolt.  Tady asi není nutné moc povídat, prostě se jen nechte unášet harmonií křivek a tím absolutně bombastickým zadní křídlem.

Pro galerii DESIGN CENTRA editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Petr Paleček nám poslal fotografie svého nového přírůstku a píše:  "Jedná se o koncept od Citroenu v měřítku 1:18, na který jsem před časem náhodou narazil a nakonec neodolal".  Ani se nedívím, také bych neodolal takovému krasavci.

Editor

Métisse_01.jpg
Métisse_02.jpg
Métisse_03.jpg

Když si představíte značku Citroën na mezinárodním autosalonu v Ženevě, vystoupí adrenalin očekáváním zázraku na nejvyšší míru.  V současné době by asi vytvoření nějakého kosmického vozidla bylo nesmyslné.  Spíše taková "elektrická kachna 2CV" - to by bylo něco !! 

A ono TO opravdu něco je !!!  V galerii DESIGN CENTRA shlédněte dvě stránky kachního pokračování formou francouzské revoluce ... pod názvem Citroën REVOLTE

Pavel Hušek

01_Revolte.jpg
02_Revolte.jpg
03_Revolte.jpg
04_Revolte.jpg
05_Revolte.png

Při představení Citroënu DS nás zahrnuli skicami a na novou C3 tak trochu zapoměli.  Nyní to automobilka trošičku napravila a zveřejnila skici, které vytvořil odpovědný designer za tvar tohoto vozu Matthias Hossan pod vedením šéfdesignera Jean-Pierre Ploué.  Nechte se inspirovat.

V rubrice DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Tady snad netřeba slov, jen se pozorně dívejme a věřme, že Citroën našel správnou cestu a jeho vozy se opět stanou těmi chutnými a žádanými francouzskými bagetami, jak tomu bývalo v dobách modelů DS, CX, GSA či XM.

V rubrice DESIGN CENTRA  editor

01_new_C3.jpg
02_new_C3.jpg
03_new_C3.jpg
04_new_C3.jpg
05_new_C3.jpg

Tak se nám na netu vyloupla produkční verse "citrónku" DS3.  Nevím čím to je, zda jsem v poslední době ztratil soudnost, nebo prostě auta, která by byla škaredá, prostě neexistují, ale já toho drobka můžu.  A hodně.  Ta kombinace hnědé barvy s růžovou střechou je jak ... sladký čokoládový bonon s růžovou polevou nahoře.  A čokoládu já můžu.  Mňam !  

Editor v galerii DESIGN CENTRA

01_DS_3.jpg
02_DS_3.jpg
03_DS_3.jpg
04_DS_3.jpg
05_DS_3.jpg

Tak tu máme novou generaci Citroënu C3 a myslím, že svým koncentrátem kvalit bude na vrcholu třídy.

 Alespoň po stránce designu – ten se zjevně inspiroval koncepčním vozem DS3, což je patrné nejen na přídi, která se nese jasně v duchu zmiňované studie, ale i v interiéru, který je překrásný. Už z fotografií z něj tříští preciznost a prémiový charakter. Myslím, že v této disciplíně v rámci třídy subkompaktních automobilů postrádá konkurenci…

 … ale zpět k přídi. Z ní je vidět, že se další automobilová značka přiklonila k jedné velké masce chladiče, situované na úroveň nárazníku… kdo s tím přijde příště? Jinak světlomety mají nápaditý tvar, který jen tak nezevšední. Nejsou přehnaně velké a jsou velmi poutavě tvarovány.

 Co mě velmi zaujalo, je elegantní A – sloupek, který se ladně táhne po celém profilu, tudíž se nekoná „letecký“ styl rovné střechy napojené na černé sloupky, jako například v případě konkurenční Fabie, Swiftu či Mini Cooperu. S tímto řešením překrásně koresponduje nezvyklé zakončení horní úrovně čelního skla, které je doplněné chromovanou linkou. Vysoce elegantní a nápadité řešení.

 Pokud bych měl jmenovat prvek, který mě na nové generaci Citroënu C3 zaujal nejméně, asi bych zvolil celkové pojetí zádě. Svítilny sice nejsou v obvyklém stylu, ale příď se mi líbí mnohem více… ale kdoví, na konečný verdikt si počkám při skutečném setkání s vozem…

 

 Je na čase staticky omrknout konkurenci. Nejprve zalovíme ke konkurentům z domácí Francie. Peugeot 207 sice prodělal facelift, který se dotkl provedení nárazníku a grafiky zadních svítilen, ale stále jsem mu nepřišel na chuť. Nelíbí se mi zejména disharmonické spojení přídě s mohutným nasávačem a menšího pozadí s drobnějšími svítilnami…

 … podstatně lepší dojem ve mně zanechal, dle mého etalon mezi francouzskými malými vozy, Renault Clio. Ve svém třetím vydání se jedná o opravdu krásný automobil, u kterého si asi nejvíce cením opravdu příkladného rozložení proporcí. Líbí se mi celkové tvarosloví modelu – vůz je šarmantní, klasicky elegantní, a přitom zcela zapadá do modelové řady Renault, jakožto tvůrce nápaditých a tvarově velmi zajímavých vozidel s nezvyklými designovými prvky. To jsem říkal před jeho faceliftem…

 … který ho, podle mého, připravil o kousek vyváženosti. Zezačátku jsem ho přirovnával ke Kačeru Donaldovi, ale nakonec jsem si na něj zvykl. Mohutná příď ladí s novodobým designovým stylem značky a v reálu tak špatná není… ale nějak mě to stále táhne k předfaceliftovému provedení, a to zejména v provedení RS. Nemohu si pomoci.

 Srovnávat C3 s Fabií snad ani nemá cenu. Každý ví, jak se věci ve skutečnosti mají. Fabii jsme si tu už jednou rozebírali, takže stručně – disproporční karosérie, osazena mohutnou přídí, která je v ostrém kontrastu s úzkým a vysokým pozadím. Podobným problémem trpí i Peugeot 207, ale ten je alespoň nižší a vyvážený v oblasti proporcí. Fabia navíc disponuje nedostatkem nadčasovosti… alespoň na mě působí dostatečně okoukaně.

 A co takové Polo? Veřejnosti se celkem líbí a ve srovnání s velmi konzervativním předchůdcem se jedná o polití živou vodou. Polo působí vedle C3 dospěleji a je z něj cítit německá preciznost a disciplína, ale C3 je příkladem kreativního přístupu k věci… tak si vyberte.

 Napadá mě srovnání s dynamickou a mladistvou Fiestou. Tu jsem nějaký čas považoval za nejzdařilejší model kinetického trendu značky, ale časem se na ní začaly projevovat poměrně vážné nedostatky, mezi kterými hraje prim překombinovaná záď, která navíc působí nakopnutým dojmem… příď je sice pohledná a poutavá, ale hraje spíše na dívčí notu… takže opět zůstávám u C3.

 

 To nejdůležitější jsem si nechal na konec – konečně se může do Citroënu C3 posadit muž! Nic proti minulé kulaté generaci, ale muž za jejím volantem vypadá… eh, jak jen to říct… poněkud zvláštně. V nové C3 je to jinak. Zejména v černé metalíze je to skvělý automobil i pro pány…

Jakub Sochor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Úžasný Citroen. Co dodat? Vždy byl elegantní, jemný jako pařížský parfém a zároveň ostrý jako Napoleon. Dovoluji si tvrdit, že Citroen je výkladní skříní francouzského designu automobilů.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
4.JPG
Citroën to je záruka krásy a elegance, typ DS zvolili jako nejkrásnější vůz ze všech a současný design vozů této značky patří k tomu nejlepšímu v branži. Proto je jakousi povinností všech, kteří se zabývají automobilovým designem, mít na stole aspoň jeden model. Pavel Hušek jako profesionální designer jich má na výstavce několik a ne ledajakých. Své miláčky pro nás vyfotil a tak se můžeme podívat, které typy obdivuje nejvíce
cdcc_cit_1.jpg
cdcc_cit_2.jpg
cdcc_cit_3.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one