.
Chiron_01.jpg
Chiron_02.jpg
Chiron_03.jpg
Chiron_04.jpg
Chiron_05.jpg
Chiron_06.jpg
Chiron_07.jpg
Chiron_08.jpg
Chiron_09.jpg
Chiron_10.jpg
Chiron_11.jpg
Chiron_12.jpg
Chiron_13.jpg
Chiron_14.jpg
Chiron_15.jpg
Chiron_16.jpg
Chiron_17.jpg
Chiron_18.jpg
Chiron_19.jpg
Chiron_20.jpg
Že koncern Volkswagen (=lidový vůz) bojuje o přežití
ve světové konkurenci - zvětšující se o Čínu - je logické.
Už méně logické jsou technické superlativní výplody VW,
kterými se snaží přesvědčit svět, že je ze všech nejlepší. 
Nejlepší jako Casius Clay?  Nebo v čem nejlepší? 
Pro koho jsou takové superautomobily vůbec určené?    
Osobně v tom vidím velikášský úkaz Ferdinanda Piëcha.

Název Chiron dal už před léty své studii Giorgetto Giugiaro.

V tématech  BUGATTI  Pavel Hušek 
EB_01.jpg
EB_02.jpg
EB_03.jpg
EB_04.jpg
EB_05.jpg
EB_06.jpg
EB_07.jpg
EB_08.jpg
EB_09.jpg
EB_10.jpg
EB_11.jpg
EB_12.jpg
EB_13.jpg
EB_14.jpg
EB_15.jpg
EB_16.jpg
EB_17.jpg
EB_18.jpg
EB_19.jpg
EB_20.jpg
EB_21.jpg
EB_22.jpg
EB_23.jpg
EB_24.jpg
EB_25.jpg
EB_26.jpg
EB_27.jpg
EB_28.jpg
EB_29.jpg
EB_30.jpg
EB_31.jpg
EB_32.jpg
EB_33.jpg
EB_34.jpg
EB_35.jpg
EB_36.jpg
EB_37.jpg
EB_38.jpg
EB_39.jpg
EB_40.jpg
EB_41.jpg
EB_42.jpg
EB_43.jpg
EB_44  titl.jpg
Supersport Bugatti Centrodieci rádoby navazuje na historii
znovuzrození značky v Paříži konceptem 110 v roce 1991.
Nabízí se otázka, k čemu je takový vůz dobrý či účelný?
Mluví se sice o designu, ale vůbec ne o ušlechtilé estetice,
tak typické u historických vozidel značky, kdy za tvorbou 
stála umělecky fundovaná rodina Bugatti.  

V tématech 
BUGATTI  Pavel Hušek 
EB_01  titl.jpg
EB_02.jpg
EB_03.jpg
EB_04.jpg
EB_05.jpg
EB_06.jpg
EB_07.jpg
EB_08.jpg
EB_09.jpg
EB_10.jpg
EB_11.jpg
EB_12.jpg
EB_13.jpg
EB_14.jpg
EB_15.jpg
EB_16.jpg
EB_17.jpg
EB_18.jpg
EB_19.jpg
EB_20.jpg
EB_21.jpg
EB_22.jpg
EB_23.jpg
EB_24.jpg
EB_25.jpg
EB_26.jpg
EB_27.jpg
EB_28.jpg
EB_29.jpg
EB_30.jpg
EB_31.jpg
EB_32.jpg
EB_33.jpg
EB_34.jpg
EB_35.jpg
EB_36.jpg
EB_37.jpg
EB_38.jpg
EB_39.jpg
EB_40.jpg
EB_41.jpg
EB_42.jpg
EB_43.jpg
EB_44.jpg
EB_45.jpg
EB_46.jpg
EB_47.jpg
EB_48.jpg
EB_49.jpg
EB_50.jpg
EB_51.jpg
EB_52.jpg
EB_53.jpg
EB_54.jpg
EB_55.jpg
EB_56.jpg
EB_57.jpg
EB_58.jpg
EB_59.jpg
EB_60.jpg
EB_61.jpg
EB_62.jpg
EB_63.jpg
EB_64.jpg
EB_65.jpg
EB_66.jpg
EB_67.jpg
EB_68.jpg
EB_69.jpg
EB_70.jpg
EB_71.jpg
EB_72.jpg
EB_73.jpg
EB_74.jpg
EB_75.jpg
EB_76.jpg
EB_77.jpg
EB_78.jpg
EB_79.jpg
EB_80.jpg
EB_81.jpg
EB_82.jpg
EB_83.jpg
EB_84.jpg
EB_85.jpg
EB_86.jpg
EB_87.jpg
EB_88.jpg
BUGATTI ... to jsou vzpomínky, zážitky, umění - obrazy, návrhy, 
prostě emoce ve všech dimenzích.  Shrnuté fotografie a obrázky 
vyjadřují mnoho, ale zdaleka ne všechno kolem aktivit Bugatti. 
Podstatnou změnu způsobila koupě firmy Bugatti koncernem VW,
konkrétně Ferdinandem Piëchem.  Teď šlo jen o kalkul a obchod.  
V Paříži 1981 při znovuzrození Bugatti modelem 110 jsem oslovil 
ředitele Romana Artioliho jedinou otázkou, na kterou odvětil: 

"Jsem rád, že se mi podařilo prodat Bugatti Piëchovi".
A jeden z dodnes fungujících ředitelů koncernu VW mi na otázku 
"jak budete zacházet s tradicí Bugatti" znechuceně odpověděl:

"Teď už nejde o historické emoce, ale o tvrdý byznys koncernu VW".

V tématech  BUGATTI  Pavel Hušek   
EB noir_01.jpg
EB noir_02.jpg
EB noir_03.jpg
EB noir_04.jpg
EB noir_10.jpg
EB noir_05.jpg
EB noir_06.jpg
EB noir_07.jpg
EB noir_08.jpg
EB noir_09.jpg
EB noir_11.jpg
EB noir_12.jpg
EB noir_13.jpg
EB noir_14.jpg
EB noir_15.jpg
EB noir_16.jpg
EB noir_17.jpg
EB noir_18.jpg
EB noir_19.jpg
EB noir_20.jpg
Bugatti to je - bezpochyby, ALE ...
v porovnání s někdejší 57 SC Atlantic z roku 1936,
dodnes zářící lehkonohým, štíhlým femininním půvabem,
je 
 Bugatti La Voiture Noir  maskulinním svalovcem 
brutálního siláckého zjevu, který dostal Volkswagenem 
a vlivem Ferdinanda Piëcha, čímž ztratil image jména.
Nepomohou mu ani některé stylové prvky 57 SC Atlantic. 
Ani Vyron nepodědil DNA lehkonohosti a svižnosti. 
Jediný novodobý opravdový Bugatti s lehkonohým šarmem
byl Giugiarův prototyp Chiron ... který však zůstal studií. 

V tématech 
BUGATTI  Pavel Hušek 
 
G_EB_01.jpg
G_EB_02.jpg
G_EB_03.jpg
G_EB_04.jpg
G_EB_05.jpg
G_EB_06.jpg
G_EB_07.jpg
G_EB_08.jpg
G_EB_09.jpg
G_EB_10.jpg
G_EB_11.jpg
G_EB_12.jpg
G_EB_13.jpg
G_EB_14.jpg
G_EB_15.jpg
G_EB_16.jpg
G_EB_17.jpg
G_EB_18.jpg
G_EB_19.jpg
G_EB_20.jpg
G_EB_21.jpg
G_EB_22.jpg
G_EB_23.jpg
G_EB_24.jpg
Kolem historického jména BUGATTI se dodnes dějí věci ..!  
Zatímco řada slovutných autovýrobců má v programu
klasická sportovní kupé s řadovým motorem vpředu,
BUGATTI volil ke svému znovuzrození motor uprostřed,
takže po několika kreacích vznikl supersportovní Veyron. 

Ne tak švýcarská firma
GANGLOFF v Bernu !
Ta volila cestu salonního klasického coupé
a vytvořila - jak jinak - zdobný švýcarský šperk
v moderním pojetí designu T57 Atlantic z třicátých let.

Dnes předstvujeme švýcarskou hodnotu
 EB Gangloff

V tématech  BUGATTI  Pavel Hušek   
EB-Praha_01.jpg
EB-Praha_02.jpg
EB-Praha_03.jpg
EB-Praha_04.jpg
EB-Praha_05.jpg
EB-Praha_06.jpg
EB-Praha_07.jpg
EB-Praha_08.jpg
EB-Praha_09.jpg
EB-Praha_10.jpg
EB-Praha_11.jpg
EB-Praha_12.jpg
Neuvěřitelné, v roce 2007 se u Vltavy naproti Vyšehradu 
producírovalo snad
nejdramatičtější a nejkrásnější
veterán-sexy-coupé 
BUGATTI 57C z roku 1936-37. 
Pražský Smíchov nevymýšlí jenom vtipy k smíchu !!! 


V tématech  BUGATTI  Pavel Hušek 
art_001.jpg
art_002.jpg
art_003.jpg
art_004.jpg
art_005.jpg
art_006.jpg
art_007.jpg
art_008.jpg
art_009.jpg
art_010.jpg
art_011.jpg
art_012.jpg
art_013.jpg
art_014.jpg
art_015.jpg
art_016.jpg
art_017.jpg
art_018.jpg
art_019.jpg
art_020.jpg
art_021.jpg
art_022.jpg
art_023.jpg
art_024.jpg
art_025.jpg
art_026.jpg
art_027.jpg
art_028.jpg
art_029.jpg
art_030.jpg
EB 35_031.jpg
EB 35_032.jpg
art_033.jpg
art_034.jpg
art_035.jpg
art_036.jpg
EB 35_037.jpg
EB 35_038.jpg
EB 35_039.jpg
EB 35_040.jpg
EB 35_041.jpg
EB 35_042.jpg
EB 35_043.jpg
EB 35_044.jpg
EB 35_045.jpg
EB 35_046.jpg
EB 35_047.jpg
EB 35_048.jpg
art_049.jpg
art_050.jpg
art_051.jpg
art_052.jpg
art_053.jpg
art_054.jpg
art_055.jpg
art_056.jpg
art_057.jpg
art_058.jpg
art_059.jpg
art_060.jpg
art_061.jpg
art_062.jpg
art_063.jpg
art_064.jpg
art_065.jpg
art_066.jpg
art_067.jpg
art_068.jpg
art_069.jpg
art_070.jpg
art_071.jpg
art_072.jpg
art_073.jpg
art_074.jpg
art_075.jpg
art_076.jpg
art_077.jpg
art_078.jpg
art_079.jpg
art_080.jpg
art_081.jpg
art_082.jpg
art_083.jpg
art_084.jpg
art_085.jpg
art_086.jpg
art_087.jpg
art_088.jpg
art_089.jpg
art_090.jpg
art_091.jpg
art_092.jpg
art_093.jpg
art_094.jpg
art_095.jpg
art_096.jpg
art_097.jpg
art_098.jpg
art_099.jpg
art_100.jpg
BUGATTI 35  v mnohých variacích, nákresech, obrazech,
fotografiích a kolážích ... prostě v uměleckém spektru, 
o tom pojednává tento příspěvek. 

Některé obrázky byly maličké, takže jejich zvětšení je neostré. 
Některé obrazy a fotky postrádají podpis autora 
nebo je podpis nečitelný - za to se omlouvám.

Je to o jménu BUGATTI, plném emocí - radostí i smutku.
Je to o vášni k závodění se všemi důsledky.
Je to o uměleckém vjemu "Pětatřicítky" různých umělců,
konstruktérů, fotografů, grafiků a mnohých lidiček, 
pohybujících se v této branži v blízkosti BUGATTI.


Jenže při sbírání všemožných fotek nebylo možné obejít 
Elišku a Čeňka Junkovi s jejich vazbou na Ettore Bugattiho,
takže z toho vznikl strhující 100-obrazový ´román´,
vztahující se ke zrodu legendární "Pětatřicítky".


V tématech  BUGATTI  
Pavel Hušek  
EB57_001.jpg
EB57_002.jpg
EB57_003.jpg
EB57_004.jpg
EB57_005.jpg
EB57_006.jpg
EB57_007.jpg
EB57_008.jpg
EB57_009.jpg
EB57_010.jpg
EB57_011.jpg
EB57_012.jpg
EB57_013.jpg
EB57_014.jpg
EB57_015.jpg
EB57_016.jpg
EB57_017.jpg
EB57_018.jpg
EB57_019.jpg
EB57_020.jpg
EB57_021.jpg
EB57_022.jpg
EB57_023.jpg
EB57_024.jpg
EB57_025.jpg
EB57_026.jpg
EB57_027.jpg
EB57_028.jpg
EB57_029.jpg
EB57_030.jpg
EB57_031.jpg
EB57_032.jpg
EB57_033.jpg
EB57_034.jpg
EB57_035.jpg
EB57_036.jpg
EB57_037.jpg
EB57_038.jpg
EB57_039.jpg
EB57_040.jpg
EB57_041.jpg
EB57_042.jpg
EB57_043.jpg
EB57_044.jpg
EB57_045.jpg
EB57_046.jpg
EB57_047.jpg
EB57_048.jpg
EB57_049.jpg
EB57_050.jpg
EB57_051.jpg
EB57_052.jpg
EB57_053.jpg
EB57_054.jpg
EB57_055.jpg
EB57_056.jpg
EB57_057.jpg
EB57_058.jpg
EB57_059.jpg
EB57_060.jpg
EB57_061.jpg
EB57_062.jpg
EB57_063.jpg
EB57_064.jpg
EB57_065.jpg
EB57_066.jpg
EB57_067.jpg
EB57_068.jpg
EB57_069.jpg
EB57_070.jpg
EB57_071.jpg
EB57_072.jpg
EB57_073.jpg
EB57_074.jpg
EB57_075.jpg
EB57_076.jpg
EB57_077.jpg
EB57_078.jpg
EB57_079.jpg
EB57_080.jpg
EB57_081.jpg
EB57_082.jpg
EB57_083.jpg
EB57_084.jpg
EB57_085.jpg
EB57_086.jpg
EB57_087.jpg
EB57_088.jpg
EB57_089.jpg
EB57_090.jpg
EB57_091.jpg
EB57_092.jpg
EB57_093.jpg
EB57_094.jpg
EB57_095.jpg
EB57_096.jpg
EB57_097.jpg
EB57_098.jpg
EB57_099.jpg
EB57_100.jpg
==========================================
Milánská rodina Bugatti má uměleckou kolébku.
Otec Carlo - tvořil umělecký nábytek.
Jeho dva synové byli Ettore a Rembrandt.
Mladší Rembrandt, sochař, si vzal život ve věku 31 let.

Ettore Arco Isidoro měl talent umělecko technický.
Jeho syn Gianoberto Jean ve 30 tragicky zahynul 
při testu typu 57 prudkým vyhnutím se cyklistovi.    

Právě typ 57 se stal legendárním tvarovým vzorem 
pro mnohé variace nejen ve vlastní firmě BUGATTI,
usídlené v alsaském Mulhausenu. 
  

V tématech  
BUGATTI  Pavel Hušek 
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36.jpg
37.jpg
38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.jpg
44.jpg
45.jpg
46.jpg
47.jpg
48.jpg
49.jpg
50.jpg
51.jpg
52.jpg
53.jpg
54.jpg
55.jpg
56.jpg
57.jpg
58.jpg
59.jpg
60.jpg
61.jpg
62.jpg
63.jpg
64.jpg
65.jpg
66.jpg
67.jpg
68.jpg
69.jpg
70.jpg
71.jpg
72.jpg
73.jpg
74.jpg
75.jpg
76.jpg
Průvodní text je nyní vepsán v prvním obrázku.
Co mne fascinuje, je už v prvotních kresbách důsledná
křivkovost téměř všech linií - přímka se objevuje zřídka. 
S touto pozorností a přesností postupoval celý vývoj
jak technických, tak uměleckých prací, zvláště rukodělných.
Je to ojedinělý projev technické ušlechtilosti,
jak ji v minulosti projevovali Jean a Ettore Bugatti.


S hlubokou úctou v tématech  BUGATTI  Pavel Hušek 
EB-special_01.jpg
EB-special_02.jpg
EB-special_03.jpg
EB-special_04.jpg
EB-special_05.jpg
EB-special_06.jpg
EB-special_07.jpg
EB-special_08.jpg
EB-special_09.jpg
EB-special_10.jpg
EB-special_11.jpg
EB-special_12.jpg
EB-special_13.jpg
EB-special_14.jpg
EB-special_15.jpg
EB-special_16.jpg
EB-special_17.jpg
EB-special_18.jpg
EB-special_19.jpg
EB-special_20.jpg
EB-special_21.jpg
EB-special_22.jpg
EB-special_23.jpg
EB-special_24.jpg
EB-special_25.jpg
EB-special_26.jpg
EB-special_27.jpg
EB-special_28.jpg
EB-special_29.jpg
EB-special_30.jpg
EB-special_31.jpg
EB-special_32.jpg
EB-special_33.jpg
EB-special_34.jpg
EB-special_35.jpg
EB-special_36.jpg
EB-special_37.jpg
EB-special_38.jpg
EB-special_39.jpg
EB-special_40.jpg
EB-special_41.jpg
EB-special_42.jpg
EB-special_43.jpg
EB-special_44.jpg
S věkovým rozdílem okolo třiceti roků prezentuji 
následné dvě kreace BUGATTI.  
Tu starší vymyslel Jean Bugatti, tu mladší Virgil Exner.
Oba jsou zatíženi mimořádností svých otců. 
Nevidím smysl se zabývat historií do hloubky detailů,
vizuální vjem je silnější - nechám raději mluvit obrázky.


V tématech  BUGATTI  Pavel Hušek  
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one