.
Scilla_01.jpg
Scilla_02.jpg
Scilla_03.jpg
Scilla_04.jpg
Scilla_05.jpg
Scilla_06.jpg
Scilla_07.jpg
Scilla_08.jpg
Scilla_09.jpg
Scilla_10.jpg
Scilla_11.jpg
Scilla_12.jpg
Scilla_13.jpg
Scilla_14.jpg
Scilla_15.jpg
Scilla_16.jpg
Scilla_17.jpg
Scilla_18.jpg
Scilla_19.jpg
Scilla_20.jpg
Scilla_21.jpg
Scilla_22.jpg
Scilla_23.jpg
Scilla_24.jpg
Scilla_25.jpg
Scilla_26.jpg
Scilla_27.jpg
Scilla_28.jpg
Obdivuhodná kreativní aktivita třech aktérů.

V galerii  
DESIGN CENTRA  Pavel Hušek 
s (01).jpg
s (02).jpg
s (03).jpg
s (04).jpg
s (05).jpg
s (06).jpg
s (07).jpg
s (08).jpg
s (09).jpg
s (10).jpg
s (11).jpg
s (12).jpg
s (13).jpg
s (14).jpg
s (15).jpg
s (16).jpg
s (17).jpg
s (18).jpg
s (19).jpg
s (20).jpg
s (21).jpg
s (22).jpg
s (23).jpg
s (24).jpg
s (25).jpg
s (26).jpg
s (27).jpg
s (28).jpg
s (29).jpg
s (30).jpg
s (31).jpg
s (32).jpg
s (33).jpg
s (34).jpg
s (35).jpg
s (36).jpg
s (37).jpg
s (38).jpg
s (39).jpg
s (40).jpg
s (41).jpg
s (42).jpg
s (43).jpg
s (44).jpg
s (45).jpg
s (46).jpg
s (47).jpg
s (48).jpg
SUV zažívají na čínském trhu neskutečný boom.  
Na tuto vlnu vsadil Belgičan Lowie Vermeersch, který 2011
v italském Turíně založil designérské studio Granstudio.  
Jeho tým navázal spolupráci s čínskou BAIC Motor
a vznikl z toho fantastický koncept ´Senova Offspace´.  

Vermeersch komentuje avandgardní design slovy: 
Čínská, velmi dynamická kultura nemá ráda příliš mnoho
standardizovaných prvků
.  

Výsledek, myslím, zřetelně ukazuje neotřelost tvarů !

Pro rubriku  
DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
vtm 7-66_04.jpg
Jedno známé rčení říká, všechno už tady jednou bylo.  
Jak si budeme demonstrovat na zveřejněné studii,
tak i kategorie tzv. small MPV.  
Koncept NSU Autonova (Fam) byl presentován
na frankfurtském autosalonu již v roce 1965(!).
Autorem tohoto vskutku revolučního modelu byl
mimořádně talentovaný, 25ti letý Pio Manzu (Manzoni).  
Prototyp vyrobila italská karosárna Sibona-Basano
za podpory automobilky NSU a společnosti Glas.  
Bohužel, dál než k jedinému prototypu se
tento automobil nedostal.

Pro galerii  
DESIGN CENTRA  editor

Přidávám jeden obrázek z českého časopisu VTM č.7 / 1966.
Model postavila německá firma AUTONOVA DELTA. 
Vedoucím byl Michael Conrad, Pio Manzu s nimi spolupracoval.
Pavel Hušek
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Pavel o tomto voze napsal, že nechce nikoho ovlivňovat,
ale že ho dostal.  To já Vás zase ovlivňovat klidně budu !
Jen se na ten vůz podívejte, je naprosto dokonalý,
působí hravě a přitom vkusně a stylově.
Slibuje zábavu a se zvýšenou světlou výškou byste mohli
jet do lesa či na pláž.
Kompaktní rozměry slibují dobrou ovladatelnost.  
Ale hlavně, nebe nad hlavou !


Tuhle poněkud zvláštní kategorii, tedy jekési suv cabrio
novodobě ´otevřel´ Nissan se svým Muranem cabrio.  Pohořel.
Možná proto, že bylo moc velké, luxusní, naduté...  
Nyní do toho jde Land Rover s modelem Evoque Convertible,
jenže to bude také taková ´fajnovka´.  
Ale koncept Breeze VW by mohl být tím pravým, ořechovým.  
A proto se mu vyplatí držet palce a doufat, že se bude vyrábět.


Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
Nový Jaguar XF se představil světu a my si zde můžeme prohlédnout vývojové skici a oficiální fotografie.

Pro galerii
 DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Pro značku Honda mám slabost.  Vždy se mi její vozy líbily a navíc jsem jeden i vlastnil a byl jsem s ním nadmíru spokojen, až mi tekly slzy, když jsem se s ním loučil.  Nyní Honda ukázala světu oficiální fotografie svého nového výtvoru S660 ve kterém evidentně vidí volného pokračovatele modelu S600 z roku 1964.

Honda malá auta umí a důkazem toho jsou typy, Jazz(Fit), Civic, CR-Z či nové kompaktní suv HR-V.  Bohužel u některých zůstává nepochopena, což je obrovská škoda.  Např. u modelu malého kupé CR-Z, který měl odkazovat na starý, dobrý Civic CRX.  Jeho prodeje jsou na evropském kontinentu minimální a český importér model dokonce přestal nabízet úplně.   Je otázkou zda se S660 objeví v Evropě, potažmo v ČR.  Bohužel evropští zákazníci jsou nakaženi chorobou, že každý nástupce starého modelu musí být větší, těžší, sofistikovanější, takže ´jednoduchou´malou Hondu nedokážou náležitě ocenit.  Což je obrovská škoda, navíc malých roadsterů je na trhu velmi, velmi málo.

Pro galerii  
DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Automobilka Seat je důkazem toho, že můžete mít bohatého rodiče a rozsáhlé příbuzenstvo a přesto si musíte pomoci sám.  
Seat se pomalu a těžce zvedá z popela, do kterého zapadl díky svým jednoprostorovým pokusům všech typů značky.  Prodeje tak radikálně klesaly, že se proslýchalo, že VW automobilku Seat zruší.  Nestalo se a k povedeným modelům Ibiza, Leon a Toledo zřejmě brzy přibyde SUV, které vzejde z konceptu 20V20.  
Budoucnost Seatu začíná růžovět.

Pro galerii
 DESIGN CENTRA  editor
0__nissan-kicks-concept-01-1__1280_909.jpg
0__nissan-kicks-concept-02-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-04-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-05-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-09-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-10-1__1280_905.jpg
0__nissan-kicks-concept-11-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-12-1__1280_909.jpg
0__nissan-kicks-concept-13-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-14-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-15-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-16-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-17-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-18-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-20-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-21-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-22-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-23-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-24-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-25-1__1280_910.jpg
0__nissan-kicks-concept-26-1__1280_910.jpg
Nissan-Maxima_2016_1024x768_wallpaper_01.jpg
Nissan-Maxima_2016_1024x768_wallpaper_02.jpg
Nissan-Sway_Concept_2015_1024x768_wallpaper_14.jpg
Já vím, říkám to s každým novým modelem Nissan, ale když ta automobilka mě opravdu s každým novám modelem šokuje.  Pořád ji mám zafixovanou, jako automobilku produkující na pohled nudné vozy (Tiida byla vrcholem nucnosti).  Nyní přichází Nissan s konceptem Sway o kterém můžeme spekulovat, který sériový model se z něk vyklube.  Bude to úplně nový typ nebo z něj nakonec bude nový Note?  V každém případě je ´drzost´Nissanu v oblasti designu až nebetyčná.  Každý z posledních konceptů se téměř bez změny transformoval do sériového produktu (viz. poslední 2 snímky Nissan Maxima).  Nově nastolený trend Nissanu v podobě jakéhosi ´masivního´designu, hlavně v čelních partiích je to pravé, ořechové.  A vězre, že nepotrvá dlouho a tento koncept si budete moci koupit jako sériové auto.

Pro galerii  
DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
Superb.  Dlouho a s napětím očekávaný model automobilky Škoda je zde.  Automobilka zveřejnila i skici z vývoje vozu a to je naše kávička, takže se na ně podíváme.  Mimochodem, mladý a talentovaný ruský designér Maxim Skhinder, který se podílel na designu Octavie III byl před nedávnem ´draftován´automobilkou McLaren.  

Celkový design Superbu nechť si ctěný čtenář udělá sám a bez mých rádoby ´chytrých keců´, ovšem dvě poznámky říci musím.  Přikláním se k Pavlovu hodnocení ostrého designu, že vypadá jako strohá armádní poslušnost.  A pak, zkuste si seřadit fotografie škodovek od 1000MB po tento nový Superb a uvidíte přímo čítankovou evoluci tvarů, od úplně a všude oblé ´tisícovky´ po úplně a všude ostrý Superb.  Bohužel si myslím, že hravé kombinaci obou stylů, kterou je možno vidět u Fabie I, definitivně odzvonilo a Škoda se zařadila do škatulky´bezemočního´ designu.  Tím nechci říci, že není elegantní. To ona je, ale mezi elegancí a krásou je v mém subjektivním hodnocení pěkná mezera.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor
G_parcour_01.jpg
G_parcour_02.jpg
G_parcour_03.jpg
G_parcour_04.jpg
G_parcour_05.jpg
G_parcour_06.jpg
G_parcour_07.jpg
G_parcour_08.jpg
G_parcour_09.jpg
G_parcour_10.jpg
G_parcour_11.jpg
G_parcour_12.jpg
G_parcour_13.jpg
G_parcour_14.jpg
G_parcour_15.jpg
G_parcour_16.jpg
G_parcour_17.jpg
G_parcour_18.jpg
G_parcour_19.jpg
G_parcour_20.jpg
G_parcour_21.jpg
G_parcour_22.jpg
G_parcour_23.jpg
G_parcour_24.jpg
G_parcour_25.jpg
G_parcour_26.jpg
G_parcour_27.jpg
G_parcour_28.jpg
G_parcour_29.jpg
G_parcour_30.jpg
G_parcour_31.jpg
G_parcour_32.jpg
G_parcour_33.jpg
G_parcour_34.jpg
G_parcour_35.jpg
G_parcour_36.jpg
G_parcour_37.jpg
G_parcour_38.jpg
G_parcour_40.jpg
G_parcour_41.jpg
G_parcour_42.jpg
G_parcour_43.jpg
G_parcour_39.jpg
G_parcour_44.jpg
G_parcour_45.jpg
G_parcour_46.jpg
G_parcour_47.jpg
G_parcour_48.jpg
G_parcour_49.jpg
G_parcour_50.jpg
G_parcour_51.jpg
G_parcour_52.jpg
G_parcour_53.jpg
G_parcour_54.jpg
G_parcour_55.jpg
G_parcour_56.jpg
G_parcour_57.jpg
G_parcour_58.jpg
G_parcour_59.jpg
G_parcour_60.jpg
G_parcour_61.jpg
G_parcour_62.jpg
G_parcour_63.jpg
G_parcour_64.jpg
G_parcour_65.jpg
G_parcour_66.jpg
G_parcour_67.jpg
G_parcour_68.jpg
G_parcour_69.jpg
G_parcour_70.jpg
G_parcour_71.jpg
G_parcour_72.jpg
G_parcour_73.jpg
G_parcour_74.jpg
G_parcour_75.jpg
G_parcour_76.jpg
Před dvěma roky - v roce 2013 tomu bylo 45 let,
kdy Giorgetto Giugiaro a Aldo Mantovani založili 
vlastní designérskou firmu ID = ITAL DESIGN.
Mantovani vložil finance, Giugiaro svůj talent. 


20-ti letému výročí ID jsem byl v Torinu přítomen.
Běhen autosalonu měl Giugiaro svoji výroční výstavu
v turinském MUSEO AUTOMOBILI,
kde byl jako čestný host přivítán pan Nuccio Bertone,
u něhož Giorgetto vyspěl do designera s velkým D. 
(Najdu-li fotky, vytvořím samostatnou foto-vzpomínku -
- jeden z jeho daru z tehdy používám dodnes). 


45-ti leté výročí ID (nyní majetkem VW) slavil G v Ženevě,
odkud pochází většina fotek v tomto příspěvku. 
Dočetl jsem se, že tehdejší výroční kreace PARKOUR 
s motorem Lamborghini bude v dalším vývojovém stadiu
vystavena příští měsíc na autosalonu v Ženevě 2015.


Moc mě těší lidštější ztvárnění Lamborghini, 
jsem uchvácen atletickým projevem konceptu PARKOUR
stejně jako tvůrčím nadšením syna i otce Giugiara ...
ale nejlépe si utvořte 
svůj vlastní názor kliknutím zde:  

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one