.
T603 A_01.jpg
T603 A_02.jpg
T603 A_03.jpg
T603 A_04.jpg
T603 A_05.jpg
T603 A_06.jpg
T603 A_07.jpg
T603 A_08.jpg
T603 A_09.jpg
T603 A_10.jpg
T603 A_11.jpg
T603 A_12.jpg
T603 A_13.jpg
T603 A_14.jpg
T603 A_15.jpg
T603 A_16.jpg
T603 A_17.jpg
T603 A_18.jpg
T603 A_19.jpg
T603 A_20.jpg
T603 A_21.jpg
T603 A_22.jpg
T603 A_23.jpg
T603 A_24.jpg
T603 A_25.jpg
T603 A_26.jpg
T603 A_27.jpg
T603 A_28.jpg
T603 A_29.jpg
T603 A_30.jpg
T603 A_31.jpg
T603 A_32.jpg
T603 A_33.jpg
T603 A_34.jpg
T603 A_35.jpg
T603 A_36.jpg
T603 A_37.jpg
T603 A_38.jpg
T603 A_39.jpg
T603 A_40.jpg
T603 A_41.jpg
T603 A_42.jpg
T603 A_43.jpg
T603 A_44.jpg
T603 A_45.jpg
T603 A_46.jpg
T603 A_47.jpg
T603 A_48.jpg
T603 A_49.jpg
T603 A_50.jpg
T603 A_51.jpg
T603 A_52.jpg
T603 A_53.jpg
T603 A_54.jpg
T603 A_55.jpg
T603 A_56.jpg
T603 A_57.jpg
T603 A_58.jpg
T603 A_59.jpg
T603 A_60.jpg
T603 A_61.jpg
T603 A_62.jpg
T603 A_63.jpg
T603 A_64.jpg
T603 A_65.jpg
T603 A_66.jpg
T603 A_67.jpg
T603 A_68.jpg
T603 A_69.jpg
T603 A_70.jpg
T603 A_71.jpg
T603 A_72.jpg
T603 A_73.jpg
T603 A_74.jpg
T603 A_75.jpg
T603 A_76.jpg
Je to velmi neprůhledné, co vše se dálo v Kopřivnici.
Osobní vozy TATRA měly silné jméno už od roku 1934,
ale pováleční soudruzi rozhodli o osobních vozech jinak.
Dodnes je TATRA v agonii, i když ji koupil Američan. 
Stal se jejím vlastníkem pro "modré oči" své ženy,
pocházející z Kopřivnice?  
Jeho naděje vzbuzující řeči o znovuzavedení výroby 
některého z legendárních modelů Tatra vyzněly naprázdno.
Dnes už o Tatře nerozhoduje - dostal se i před soud.

Díky Víťovi Hinnerovi a jeho firmě ECORRA v Kopřivnici
se dočkáme alespoň vzpomínkových jednotlivostí.

Tatra T 603 A je vzácně krásný kus restaurační tvorby.
Díky Víťo, díky chlapi z Ecorry !
 
V tématech  TATRA  Pavel Hušek  
SI_01.jpg
SI_02.jpg
SI_03.jpg
SI_04.jpg
SI_05.jpg
SI_06.JPG
SI_07.jpg
SI_08.jpg
SI_09.jpg
SI_10.jpg
SI_11.jpg
SI_12.jpg
SI_13.jpg
SI_14.jpg
SI_15.jpg
SI_16.jpg
SI_17.jpg
SI_18.jpg
SI_19.jpg
SI_20.jpg

Italská firma SI se na internetu nedá dohledat. 
Díky španělskému kolegovi Davidu Rodriguezovi

(Gracias David) jsem přišel k několika pohledům do firmy,
která už asi neexistuje. 
V šedesátých letech minulého století však funkční byla,
jak svědčí příspěvek o úchvatném klasickém italském 
Bizzarrini Spyder SI: 

http://www.cardesignclub.7x.cz/puvab-historie/bizzarrini-spyder-si.html 

Neobjasněná ale je kauza vztahu Tatra a SI (Stile Italia). 
Český populární motoristický časopis SVĚT MOTORŮ
otiskl pár kreseb následného modelu T 603 z roku 1966. 
Dodává, že k uplatnění návrhů SI nedošlo
(SM 36/2004). 

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

reminiscence_01.jpg
reminiscence_02.jpg
reminiscence_03.jpg
reminiscence_04.jpg
reminiscence_05.jpg
reminiscence_06.jpg
reminiscence_07.jpg
reminiscence_08.jpg
reminiscence_09.jpg
reminiscence_10.jpg
reminiscence_11.jpg
reminiscence_12.jpg
reminiscence_13.jpg
reminiscence_14.jpg
reminiscence_15 titl.jpg
reminiscence_16.jpg

Nejen 5 let trvání webu CDCC, ale právě dnes v neděli, 
22.7.2012, jsou to 3 roky, kdy moje žena Maruška
opustila tento svět.  
Vzpomínku na ni kombinuji s významnou historickou
autoznačkou TATRA, která pro české hospodářství
a sebevědomí z tradice znamenala kdysi velmi mnoho.


Na skicách a obrazech je patrná kresebná technika
fotomontáže a koláže z dob ruční práce bez PC.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

Truck_01.jpg
Truck_02.jpg
Truck_03.jpg
Truck_04.jpg
Truck_05.jpg
Truck_06.jpg
Truck_07.jpg
Truck_08.jpg
Truck_09.jpg
Truck_10.jpg
Truck_11.jpg
Truck_12.jpg
Truck_13.jpg
Truck_14.jpg
Truck_15.jpg
Truck_16.jpg
Truck_17.jpg
Truck_18.jpg
Truck_19.jpg
Truck_20.jpg

SNĚNÍ,  DREAMING, TRÄUMEREI  je projev lidské fantazie
třeba hudební nebo výtvarné, tedy i průmyslově výtvarné. 
Robert Schumann se zasnil hudebně:
 

http://www.youtube.com/watch?v=NZK1ErUIrgU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=L2f-F_iUsc8&feature=related

Nemusí to ale být vždy kaviár,
každý umíme nějak snít o někom, o něčem, o čemkoliv.  

U průmyslového designera to probíhá následovně:  
Zprvu je tu dojem-imprese, pak kus papíru a skica nápadu,
vzbuzeného onou impresí.  
A pak podle podmínek dochází k určitému výsledku,
kterým je srozumitelná cílená kresba ...
často pro tisk, někdy i pro výrobu
 (např. PONY).

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

01_futura.jpg
02_futura.jpg
03_futura.jpg
04_futura.jpg
05_futura.jpg
06_futura.jpg
07_futura.jpg
08_futura.jpg
09_futura.jpg
10_futura.jpg
11_futura.jpg
12_futura.jpg
13_futura.jpg
14_futura.jpg
15_futura.jpg
16_futura.jpg
17_futura.jpg
18_futura.jpg
19_futura.jpg
20_futura.jpg

Když jsem si prohlížel zvláště pěkný návrh Tatry
či Tatraplana Petra Sieberta, a hlavně,
když jsem později četl vysvětlení tohoto návrhu,
ozvaly se ve mně snad všechny vzpomínky, týkající se Tatry. 
Některé z nich jsem zpracoval do obrázků,
ve kterých jsem Petrův návrh jako nejčerstvější kreaci
umístil v popředí.  Dal jsem si limit 20 obrázků. 

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek 

Ať už je model perfektně vypracovaný či ne, 
hodnota spočívá v jeho významu - často retrospektivně -
jako je tomu u předválečné Ledwinkově Tatry T 87.  

Škoda ! ... i když v tomto případu je to zavádějící výraz.

Vlastíku, před 4 roky jsi započal nelehké dílo. 
Radostné reakce se střídaly s kritickými,
občas až nevhodnými ozvěnami. 
Sympatie střídaná pomluvami ...
je průvodní jev, když někdo dělá něco odlišného než jiní.  

Vzpomínám na naše tisková slovní utkání,  
jejíchž pozadím byly revoluční vášně okolo tvarů BMW. 
To nebyl špatný začátek spolupráce web - stránek CDCC !!! 

Rád jsem Tě poznal ... Pavel  

a.jpg
b.jpg
c.jpg
e.jpg
solar-ph-t687_01.jpg
solar-ph-t687_02.jpg
solar-ph-t687_03.jpg
solar-ph-t687_04.jpg
solar-ph-t687_05.jpg
solar-ph-t687_06.jpg
solar-ph-t687_07.jpg
solar-ph-t687_08.jpg
solar-ph-t687_09.jpg
solar-ph-t687_10.jpg
solar-ph-t687_11.jpg
solar-ph-t687_12.jpg
solar-ph-t687_13.jpg
solar-ph-t687_14.jpg
solar-ph-t687_15.jpg
solar-ph-t687_16.jpg
solar-ph-t687_17.jpg
solar-ph-t687_18.jpg
solar-ph-t687_19.jpg
solar-ph-t687_20.jpg
solar-ph-t687_21.jpg
solar-ph-t687_22.jpg
solar-ph-t687_23.jpg
solar-ph-t687_24.jpg
solar-ph-t687_25.jpg
solar-ph-t687_26.jpg
solar-ph-t687_27.jpg
solar-ph-t687_28.jpg
solar-ph-t687_29.jpg
solar-ph-t687_30.jpg
solar-ph-t687_31.jpg
solar-ph-t687_32.jpg
solar-ph-t687_33.jpg
solar-ph-t687_34.jpg
solar-ph-t687_35.jpg
solar-ph-t687_36.jpg
solar-ph-t687_37.jpg
solar-ph-t687_38.jpg
solar-ph-t687_39.jpg
solar-ph-t687_40.jpg

Je radostné vidět konečně snahy o získávání
aspoň trochu té ´nekonečně´ obrovské sluneční energie. 
Na druhé straně je smutné, ba tragické,
že se lidstvo vzájemně vyhlazuje a vede války kvůli ropě. 

SOLAR jsem nazval v roce 1984 svoji vizi
elektro-automobilu Tatra a dal mu typové označení T 687. 
Švýcarská Automobil Revue/Revue Automobile se tím zabývala.

Nyní se solární energií v automobilu zabývá
mladičká studentka designu v Pasadeně
, Yana Briggs,
která je podpořena sponzorem
Chevrolet.  
GM má v úmyslu vůz vyrábět. 
Na straně 2 se jejímu návrhu
ERA věnuji pozorněji.

http://www.youtube.com/watch?v=hYTEAH_ETPw&feature=related

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Nejsem nakloněn tomu, abychom do CDCC tahali politiku. 
Ovšem po přečtení rozhovoru s ministrem průmyslu 

Janem Vrbou, z roku 1991, to musím porušit. 
Zmocnil se mě ohromný vztek a bezmoc, když jsem si přečetl,
že po revoluci mohla být Tatra pod Mercedesem. 
Kvůli rozhodnutí tehdejšího premiéra Klause,
privatizovat ji kuponovou privatizací
a ne prodejem jako Škodu pod křídla VW,
však TATRA skončila téměř na smetišti dějin.

Celý rozhovor si můžete přečíst na
http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih

Pro rubriku  AUTO HYDE PARK  rozlícený editor


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih


Je to mimo jiné důvod, proč krachla jednání o prodeji Tatry Mercedesu?
Skutečnost, že se nepodepsala akvizice Mercedesu a Tatry Kopřivnice, byla způsobena tím, že Klausova vláda rozhodla Tatrovku zprivatizovat pomocí kuponů. Ke kuponové privatizaci byla ale nedůvěra zahraničních investorů. Zahraniční investor nebyl ochoten riskovat, že neví, kdo se mu přes kuponové majitele do fabriky dostane. Mohla se mu tam dobře dostat i konkurence. Kuponová privatizace zastavila příliv strategických partnerů pro naše podniky.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/klaus-chtel-skodovku-prodat-pres-kupony-vzpomina-exministr-vrba-py8-/ekonomika.aspx?c=A110415_153857_eko_profily_fih

článek.jpg
Jan_Vrba.jpg
Tatra_01.jpg
Tatra_02.jpg
Tatra_03.jpg
Tatra_04.jpg
Tatra_05.jpg
Tatra_06.jpg
Tatra_07.jpg
Tatra_08.jpg

Už jsme publikovali nejednu kreaci Jana Hrbka,
včetně jeho strhujících vizualizací pro Luigi Colaniho. 
Znovuobjevený příspěvek, zapadlý v Honzově archivu, 
vyniká jako obvykle svérázným návrhem
progresivní limuzíny
TATRA. 

I Honza Hrbek zřejmě patří do pomyslného spolku
TATRA FOREVER.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

Vlastík Habarta mě opět svým vrakem Lancia
někde u Hradce králové vyprovokoval ke hrabání
ve ´smetišti´ českých dějin.

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

to mě děsí_01.jpg
to mě děsí_02.jpg
to mě děsí_03.jpg
to mě děsí_04.jpg
to mě děsí_05.jpg
to mě děsí_06.jpg
to mě děsí_07.jpg
to mě děsí_08.jpg
1
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one