.

Josefe, tvoje kresby za design považuji.  Vidím v nich snahu po vyjádření něčeho nového a osobitého.  Není to ale nic progresivního, spíše retrospektivního.  Konfigurace masky se světly mi silně připomíná někdejšího malého japonsko-britského Rovera a srůst zadních světel s okenní partií je dosud variován do nekonečna.  Neznamená to však, že musíš vidět daleko do budoucna - to není každému dáno.  Ale trochu nového do každého návrhu by neškodilo !  Očekává se to od designera, je za to dobře placen.

Předoboční pohled na těleso auta (bez detailů) vypadá dynamicky - zdůrazňuje dlouhou motorovou část a vzadu sedící kabinu (asi jako BMW 1).  Zadoboční pohled s ubíhajícím předkem kamsi vpřed je také dobrý.  Pouze to zadní kolo v popředí vypadá nesprávně.  

Pozoruj parkující auta a polohy jejich kol ... to musíš absorbovat provždy. 

Boční pohled postrádá dynamický posun kabiny vůči motorové části.  Sedí na kolech staticky stejnoměrně, díky dlouhému přednímu převisu.  Nejvíce mě ruší vlnovka beltline=boční linie ve styku s okenní partií.  Dala by se vyjádřit líbivě dynamicky.  Několik dalších skic bys měl zkusit tak dlouho, až budeš spokojený (předpokládám, že spokojený nejsi). Naopak střešní okenní linie má lepší výraz.  Skicuj, až obě linie vůči sobě vyladíš.

Techniku kreslení ti kázat nechci.  Tužku v ruce držet umíš a styl si praxí vypracuješ.  Je mnoho příkladů, které tě budou provokovat do lepší a přesnější kresby.  A hlavně nezapomeň, že se člověk celý život učí ... i kreslit a malovat ! 

Pro  SKETCHJAM  Pavel Hušek 

 

Josef Oháňka_1.jpg
Josef Oháňka_2.jpg
Josef Oháňka_3.jpg
Čt 13. listopad 2014, 13:35:11 CET
testarossa7
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one