.
mv_01_titulek.jpg
mv_02.jpg
mv_03.jpg
mv_04.jpg
mv_05.jpg
mv_06.jpg
mv_07.jpg
mv_08.jpg
mv_09.jpg
mv_10.jpg
mv_11.jpg
mv_12.jpg
mv_13.jpg
mv_14.jpg
Tato rubrika je spíše pro Pavla, ale byl jsem požádán, abych se vyjádřil k vývoji Milanových kreseb.  Když to porovnáme s jeho začátky, je zde nepopiratelný pokrok.  Přesto k nim mám několik výtek, tedy jestli vůbec jako amatér mohu.  Chtělo by to víc lehkosti a kdyby se ta kola udělala menší a celkově vůz širší, vypadalo by to o hodný kus lépe.  Na těch kresbách nikde nevidím, jak Milan ´hledá´ tvar vozu, je tady již jen konečný obrys ale to není zásadní problém.  Spíš bych řekl, že ta příliš velká kola dávají té kresbě jakousi grotesknost a společně s tím, jak je vůz úzký vzniká podivný výsledek.  K vybarvování nemám žádnou výtku protože to Milan zvládnul celkem bravurně, až téměř profesionálně.

Takže sečteno podtrženo, Milane zkus udělat pár skic s menšími koly a širší proporcí vozu a pošli je mně a Pavlovi a mrkneme na to znova.

 

Pro  SEMINÁŘE  editor

TomN_01.jpg
TomN_02.jpg
TomN_03.jpg
TomN_04.jpg
TomN_05.jpg

Nezdárný Tomáš !   On pošle jeden multiobrázek a ještě žádá ... 

Tome, protože jsi tak skoupý na kresebné návrhy, rozmnožil jsem si Tě ... a co vidím?  Vidím přicházející talent s projevy letitého profesionála.  Ano, je u Tebe co obdivovat !!!   ALE:  ovládat mistrně tužku a pastelku (i v elektronické formě) a také kresbu i malbu, je věc jedna.  Mít sršící nápaditost je věc druhá, ovšem stejně důležitá, ne-li důležitější.  Proto pan editor povzdechl nad ´množstvím´ zaslaného materiálu. 

Víc Tě zatím chválit nebudu, ale přeji Ti hodně sebevědomí, protkané pokorou před stovkami jiných talentů, které v životě potkáš.  Tím Ti chci zopakovat moudrost divokého západu:  ´Nezapomeň, že můžeš potkat někoho, kdo střílí ještě rychleji´!

ooooooooooooooooo    2. část    ooooooooooooooooooo

Tomáši, je dobře, žes poslal více prací a hlavně rozdílných.  Rozhodně umíš zkratkově zvýraznit detail či více detailů a také zdůraznit charakterictické linie či zvlnění celého tvaru automobilu.  Tvůj způsob kreslení však může v praxi leckomu přivést bolení hlavy, protože ne každý šéfdesigner si umí představit budoucí konkrétní celek, který se v každé Tvé skice skrývá.  Šéfové, jaké jsem zažil v 70-tých letech u Audi (nikoliv u Forda) potřebovali naprosto konkrétní kresby hlavně bokorysné v přesném měřítku.  Každý skicový ´pouhý´ náznak byl považován za neseriózní ěarlatánství čili lež.

Přeji Ti, abys našel takové realizátory, s kterými si budeš rozumět.  Pak z Tvých skic mohou vzniknout strhující tvary automobilů, vyplývající z Tvé nápaditosti a estetického cítění. 

Znovu Ti doporučuji skromnost ve všem co tvoříš.  Až příště ´hodíš´ panu Habartovi nějaké kresby, pamatuj, že si je bude prohlížet mnoho lidí, které chceš přesvědčit o svém nápadu.  Kresebný návrh nemá být vysvětlován - musí být každému srozumitelný.  Ne vždy budu mít možnost upravovat Tvoje kresby tak, aby prohlížející mohli říci ´WOW´!   

V rubrice  SKATCHJAM  velmi srdečně Pavel Hušek

a_1.10.2011.jpg
b_1.10.2011.jpg
c1_AR text.jpg
c2_AR návrh.jpg
c3_AR 179 USA.jpg

Několik kolegů mi před časem vytklo, že jsem Milana Votrubce ´smetl se stolu´:  http://cardesignclub.7x.cz/sketchjam/milan-votrubec.html  a nedal mu šanci, jak to dělá editor Habarta.  Sám Milan mi psal a odvolával se na pozitivní posudky jiných kolegů, čímž dal ovšem najevo, že nemá vlastní sebekritický názor. 

Rozhodl jsem se Milana pozvat (první dvě fotky) a pohovorem zjistit, v čem vězí jeho touha po designerské popularitě.  Posléze jsem mu poradil jak na to a dal mu něco kreslícího materiálu k trénování jemné, ale výstižné kresby.  Vím také, že Milan nemá tolik času na trénování kreslení, takže dosud není pokrok ke zjemnění kresby patrný, i když on je jiného mínění.  

Požádal jsem ho o popisy svých nejnovějších kreací, což učinil ... dal jsem mu je do pohledně čitelné formy.   Je zřejmé, že jeho pohnutky a postřehy jsou jasné a že ví, jak by to chtěl vyvořit jinak a lépe.

Trochu jsem obrazně analyzoval jeho dosud těžkou kresbu, která neodpovídá jeho slovnímu jemnějšímu vyjádření. 

Vyslovte, prosím, svůj názor, případně dejte Milanovi srozumitelnou radu, aby se dostal z té těžkopádně tvrdé kresby a hlavně, aby začal svou kresbu jako těžkopádnou vidět. 

S přáním úspěšného pokroku pro Milana v rubrice  SKETCHJAM  Pavel Hušek

1_zeta 2011.jpg
2_zeta 2011 proporce.jpg
3_pluto.jpg

Groteskní, veselé až roztomilé autíčko !   V lepších proporcích představitelné ve skutečnosti.  Tvarová práce modeláře bude ovšem vyžadovat silný vliv tvůrce-designera.  Je třeba všechny ty detaily (možná ne všechny) vložit do dobře proporcionelně postavené figury auta.

Vrubrice  SKETCHJAM  Pavel Hušek

1_Milan Votrubec.jpg
1_N+V.jpg
2_Milan Votrubec.jpg
2_N+V.jpg
3_Milan Votrubec.jpg

Milane, Milane,  TOTO NENÍ DESIGN !!!   Jsou to sice zdařilé ilustrace, ale spíše pro moderní hlučné pohádky a povídky.  Tvoje výtvory jak kresebně tak tvarově jsou monstrózní, jde z nich strach.  Jako hračky také nevhodné, jsou příliš špičaté.  I pro filmy sci-fi působí odpudivě.  Dívej se kolem sebe a neboj se ´kopírovat´ ty, kteří to umějí.  Příkladný je americký futurista Syd Mead - zde link:  http://miscellaneous-pics.blogspot.com/2010/08/syd-mead.html 

Tvoje kresby silně připomínají humoristického kresliče Nepraktu - přidávám jeho kresby.

Držím ti palce, ať se vyvíjíš v kreslení kterýmkoliv směrem ... schopnost kreslit máš

Pro  SKETCHJAM  Pavel Hušek

Josef Oháňka_1.jpg
Josef Oháňka_2.jpg
Josef Oháňka_3.jpg

Josefe, tvoje kresby za design považuji.  Vidím v nich snahu po vyjádření něčeho nového a osobitého.  Není to ale nic progresivního, spíše retrospektivního.  Konfigurace masky se světly mi silně připomíná někdejšího malého japonsko-britského Rovera a srůst zadních světel s okenní partií je dosud variován do nekonečna.  Neznamená to však, že musíš vidět daleko do budoucna - to není každému dáno.  Ale trochu nového do každého návrhu by neškodilo !  Očekává se to od designera, je za to dobře placen.

Předoboční pohled na těleso auta (bez detailů) vypadá dynamicky - zdůrazňuje dlouhou motorovou část a vzadu sedící kabinu (asi jako BMW 1).  Zadoboční pohled s ubíhajícím předkem kamsi vpřed je také dobrý.  Pouze to zadní kolo v popředí vypadá nesprávně.  

Pozoruj parkující auta a polohy jejich kol ... to musíš absorbovat provždy. 

Boční pohled postrádá dynamický posun kabiny vůči motorové části.  Sedí na kolech staticky stejnoměrně, díky dlouhému přednímu převisu.  Nejvíce mě ruší vlnovka beltline=boční linie ve styku s okenní partií.  Dala by se vyjádřit líbivě dynamicky.  Několik dalších skic bys měl zkusit tak dlouho, až budeš spokojený (předpokládám, že spokojený nejsi). Naopak střešní okenní linie má lepší výraz.  Skicuj, až obě linie vůči sobě vyladíš.

Techniku kreslení ti kázat nechci.  Tužku v ruce držet umíš a styl si praxí vypracuješ.  Je mnoho příkladů, které tě budou provokovat do lepší a přesnější kresby.  A hlavně nezapomeň, že se člověk celý život učí ... i kreslit a malovat ! 

Pro  SKETCHJAM  Pavel Hušek 

 

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one