.
russo-alpine

russo-alpine

Moskevský student a jeho brilantní kreace  ALPINE  z Rumunska

 v galerii  PROFI DESIGN

Gaston Juchet (1930-2007) by měl být zařazen do učebních osnov průmyslového designu.  Jeho nevyčerpatetelná studnice nápadů je ohromující už proto, že co skica, to charakteristický nápad.  Z jeho  RYCHLÝCH SKIC  se dá lehce pochopit, že automobily nemusí být nikdy stejné a ani ne podobné. 

Vážení mladí designéři nebo Vy budoucí !  Buďte k sobě upřímní a zkoumejte, jak moc prameníte vlastními nápady nebo jak moc se necháte ovlivňovat tím vším, co kolem sebe na všemožných autech vidíte.

Dnes představuji invenci v  rychloskicách  Gastona Jucheta.  Příště to bude ukázka jeho kreslířského a malířského talentu.  Takových průmyslových designerů mnoho není !!!  Pro Patricka le Quémenta to jistě nebylo lehké převzít otěže designu Renault po takovém mistrovi, jakým byl Monsieur Gaston Juchet.  Hluboce se skláním před jeho uměním a stále na něj s obdivem vzpomínám.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Práce Gastona Jucheta mi poslal můj španělský přítel a náš občasný dopisovatel David Rodriguez Sanchez.  Gracias David !   

Gaston Juchet_01.jpg
Gaston Juchet_02.jpg
Gaston Juchet_03.jpg
Gaston Juchet_04.jpg
Gaston Juchet_05.jpg
styl Renault_01.jpg
styl Renault_02.jpg
styl Renault_03.jpg
styl Renault_04.jpg
styl Renault_05.jpg
styl Renault_06.jpg
styl Renault_07.jpg
styl Renault_08.jpg
styl Renault_09.jpg
styl Renault_10.jpg
styl Renault_11.jpg
styl Renault_12.jpg
styl Renault_13.jpg
styl Renault_14.jpg
styl Renault_15.jpg
styl Renault_16.jpg
styl Renault_17.jpg
styl Renault_18.jpg
styl Renault_19.jpg
styl Renault_20.jpg

Když už jsem u značky RENAULT a jejich skvělých
šéfdesignerů 
(což se o každé firmě říci nedá),
chci vzdát poklonu mému kolegovi od Forda,
Patrick
ovi le Quémentovi
a také jeho nástupci, Laurenci van den Ackerovi.

V pohledu zpět do doby mých počátků u Forda
vzpomínám příchod Patricka le Quémenta do Köln am Rhein. 
Nepřišel z Paříže, ale 
s dlouholetou praxí z Anglie od Forda .   

Jako designeři jsme procházeli tvarovými vlivy,
které zde naznačuji i svojí vlastní tvorbou.  
Z toho se dá usoudit, že dalších 6 designerů  
rajtovalo na stejných oblacích tvarové fantazie
- nemám však jejich práce. 
Patrickovy umělecké barevné projevy mě velmi zaujaly, 
uměl atraktivně malovat, jeho způsob jsem hluboce vnímal. 
Obr. 05 v originálu
 (a ještě jiný, zde nepublikovaný)
mi věnoval při mém odchodu od Forda koncem 1972 
(mám ho dodnes na stěně v pokoji). 

Patrick uměl jít diplomaticky cestou shora určenou,
ale vždy zůstal svému pojetí věrný. 
Proto asi později zakotvil ve své vlasti u Renaultů
jako design directeur, kde byl neuvěřitelných 22 let,
než předal žezlo mladší generaci. 
Ne že bych všechnu jeho tvorbu přijímal nekriticky

(např. Avantime jsem dodnes nevstřebal),
ale on dal vozům Renault dlouhodobý výraz
esteticky hodnotné a svérázné tvarovosti
 
(podobnou touhu měl Chris Bangle,
hovořil 
jsem s nim před časem v Mnichově u BMW).

V roce 2009 PATRICK LE QUÉMENT odchází,
ale předurčuje modelem ONDELIOS další etapu tvárnosti. 
Toho se chopí nový šéfdesigner RENAULTu
LAURENS VAN DEN ACKER,
jehož zkušenosti slibují esteticky kvalitní
a citlivý tvarový design budoucích RENAULTů. 

Že Laurens svému řemeslu rozumí, o tom není pochyb.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek 

král je mrtev - ať žije král

král je mrtev - ať žije král

Obdivuhodné osobnosti ve vedení designu RENAULT ... 

v galerii  SEMINÁŘE

následník R4

následník R4

SEMINÁŘ 16

Renault byl odjakživa mistrem konceptů.  Jako potvrzení budiž tento vůz, na jehož skici se nyní můžete podívat.

Pro rubriku  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
renault láká

renault láká

Galerie  DESIGN CENTRA  ukazuje nový trend měkko-oblých tvarů v rozpustilosti rokoka ... 

captur_01.jpg
captur_02.jpg
captur_03.jpg
captur_04.jpg
captur_05.jpg
captur_06.jpg
captur_07.jpg
captur_08.jpg
captur_09.jpg
captur_10.jpg
captur_11.jpg
captur_12.jpg

Francouzsko japonská úderná síla - kreativita
Renault - Nissan !!  Umět opustit zaběhnuté koleje
ostro-lámaných ploch a linií, které ´kopíruje´
automobilový svět, k tomu je potřeba umění a vůle.

http://www.youtube.com/watch?v=3-i2IgEdhoA

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  

Renault našel opět na delší dobu nový výraz. 
Nejen ´face´, ale celkový tvaroslovný projev
po dlouhém údobí hran, řezů a ploch 
přináší něco domáckého, chcete-li buchtového,
měkkého, milého a svérázného. 
Osobně jsem nadšen z elektrického 
Renault ZOE.

http://www.youtube.com/watch?v=Lpor6Hsmoxg&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=cWsNOQaV9og

http://www.youtube.com/watch?v=jluvbaLry8w&NR=1

V galerii  ELEKTRO-AUTA  Pavel Hušek   

zoe prewiew_01.jpg
zoe prewiew_02.jpg
zoe prewiew_03.jpg
zoe prewiew_04.jpg
zoe prewiew_05.jpg

Tak Renault 4 bude padesátníkem ... Čas neúprosně letí a mnohé vozy se v jeho toku utopí bez náznaku smutku.  To ovšem neplatí o tomto švihákovi, který se začal vyrábět v roce 1961 a celkový počet vyrobených kusů dosáhl úctyhodného čísla 8 000 000 !   Pro Renault to byla malá revoluce, protože to byl první vůz této automobilky s předním pohonem.  Čtyřválec o objemu 0.7 l dával vozu výkon 23 koní.  Vůz se také objevil v užitkové verzi, která se objevuje snad v každém francouzském filmu té doby.

Závěrem si neodpustím jednu jízlivou poznámku.  Dnes  se automobilky pyšní, že mají v nabídce individualizace svých modelů. Jak je to převratné, že si každý může utvořit vzhled vozu k obrazu svému.  A pak se podíváte na fotografii R4 Parisien, kde půvabná žena v kostkované sukni vystupuje z auta se stejným motiven na bocích karoserie.  A je Vám jasné, že všechno tady už jednou bylo.  Jenom tehdy v mnohem elegantnější a nevtíravé formě, tak přirozené pro pojem ´francouzský šarm´.

Gratulujeme ti k padesátinám R4 ! 

CDCC v rubrice  GRATULACE

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one