.
captur_01.jpg
captur_02.jpg
captur_03.jpg
captur_04.jpg
captur_05.jpg
captur_06.jpg
captur_07.jpg
captur_08.jpg
captur_09.jpg
captur_10.jpg
captur_11.jpg
captur_12.jpg

Francouzsko japonská úderná síla - kreativita
Renault - Nissan !!  Umět opustit zaběhnuté koleje
ostro-lámaných ploch a linií, které ´kopíruje´
automobilový svět, k tomu je potřeba umění a vůle.

http://www.youtube.com/watch?v=3-i2IgEdhoA

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  

Renault našel opět na delší dobu nový výraz. 
Nejen ´face´, ale celkový tvaroslovný projev
po dlouhém údobí hran, řezů a ploch 
přináší něco domáckého, chcete-li buchtového,
měkkého, milého a svérázného. 
Osobně jsem nadšen z elektrického 
Renault ZOE.

http://www.youtube.com/watch?v=Lpor6Hsmoxg&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=cWsNOQaV9og

http://www.youtube.com/watch?v=jluvbaLry8w&NR=1

V galerii  ELEKTRO-AUTA  Pavel Hušek   

zoe prewiew_01.jpg
zoe prewiew_02.jpg
zoe prewiew_03.jpg
zoe prewiew_04.jpg
zoe prewiew_05.jpg

Bylo by neodpustitelné, přejít tuto půvabnou koncepční kreaci ZOE 2010 od pařížského výrobce automobilů Renault právě u příležitosti autosalonu v Paříži.  Tato designová studie má být předzvěstí budoucího modelu CLIO.  Bude-li opravdu příští CLIO takto vypadat - alespoň přibližně, stane se Renault oživením obrazu silničního provozu tak výrazně, jako tomu bývalo za někdejšího šéfdesignera, Patricka le Quémenta. 

Pro galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

01_zoe.jpg
02_zoe.jpg
03_zoe.jpg
04_zoe.jpg
05_zoe.jpg

Pro tento týden jsem počítal s článkem, který by rozvinul předchozí téma (design a otázku jeho osobitosti v době globalizace a stále častějších poněkud neoriginálních řešení).  Ovšem představení snímků nového sportovního Renaultu pod názvem DeZir mě přimělo k menšímu zamyšlení nad vozem největší francouzské automobilky, který je po delší době poněkud nekonzumní – tudíž by teoreticky mohl uspokojit tužby lidí, kteří od automobilky odešli po ukončení výroby luxusněji pojatých vozidel Avantime a Vel Satis.

 Na chvíli ponechme stranou technické údaje a mechanická specifika automobilu a věnujme se jeho designu.  Autorem díla je Laurens van den Acker, šéfdesignér firmy Renault a nástupce Patricka le Quémenta.  DeZir je prvním zhmotněným návrhem z pera zmíněného stylisty pro francouzského výrobce a zároveň průkopníkem nových prvků a řešení, kterými se mají řídit budoucí Renaulty. Co nového tedy DeZir přiváží a na co bychom se mohly v budoucnu těšit?

 Kevlarová karosérie je vyvedena v ladných a oblých tvarech, tedy v poněkud jiném duchu, než u vizí japonské Mazdy, kde Laurens van den Acker působil před svým místem u Renaultu.  Ty se sice řídily organickou filosofií, ale linky stylistického jazyka Zoom-zoom byly zpravidla ostré a rafinované.

 Projekt DeZir v mnohém navazuje na práce Patricka le Quémenta, a to hned v mnoha řešeních.  Nahlédneme-li do interiéru vozu, spatříme ladné a, nebojím se říci, až organické tvary.  Přístrojová deska je řešena velmi originálně s krásným tvarovým uspořádáním.  Obsahuje i prvky z již produkovaných Renaultů, byť se jedná o zdánlivé detaily – kupříkladu v podobě napojení kapličky s přístroji (v její horní části) na středovou konzolu.  Působivý kontrast bílého interiéru s červenými doplňky tvoří jedinečnou, v sériové produkci žel neuskutečnitelnou, atmosféru.

 Z automobilu sálá živočišnost, lidské teplo, což krom temperamentní červené barvy exteriéru umocňuje červené podsvícení povrchu sedadel, které bliká v pravidelném intervalu – podobně jako tlukot lidského srdce.

 Zpět k prvkům, které jakoby odkazovaly na tvorbu Patricka le Quémenta, a tím zároveň ucelovaly koncepční linii automobilky.  Je to zejména mohutný zadní díl, který je tvořen velkým počtem linek, připomínající čelní masku Renaultu Ondelios – poslední práce Patricka le Quémenta pro Renault.  Koneckonců majoritní podíl na karosérii sportovního kupé DeZir mají oblé tvary, které prezentoval i Ondelios.  Znamená to snad inklinaci koncepčních vozidel k organickým tvarům?  V provedeních, které předvádějí oba zmíněné prototypy, bych osobně nebyl proti.  A co vy?

 

Jakub Sochor

Renault_DeZir.jpg
Renault_DeZir..jpg
Renault_DeZir_..jpg
Renault DeZir - profil.jpg

Renault představil svůj koncept  DeZir, který bude zdobit stánek této automobilky na podzimním pařížském autosalonu.  Tady se dá jen spekulovat, zda by z tohoto konceptu mohl být následník velkého coupé Alpine, či kompaktní sporťáček á la Fuego.  Jak známe Renault, určitě nenechá tento zajímavý koncept zapadat prachem.

Pro galerii  ELEKTRO-AUTA  editor

Vlastíku, měl jsi pravdu.  Projekt prachem nezapadne, ale půjde letos do Paříže na autosalon jako ELEKTRO SPORŤÁK !!!  -  je to také prvotina vloni nového šéfdesignera u Renaultú.  O něm bude také ještě řeč.    Pavel

01_el.renault.jpg
02_el.renault.jpg
03_el.renault.jpg
04_el.renault.jpg
05_el.renault.jpg

Zatím jen galerie  ALTERNATIVY, ale co nevidět budou takováto auta silnou realitou.  Nedomnívám se, že muskulatura technického know-how v Evropě a v USA odolá tlaku Azie.  Budou vyrůstat nové a nové značky a nová loga, která nám budou časem tak blízká, jako ta známá tradiční jména. 

Pro CDCC  Pavel Hušek  

01_futuristic.jpg
02_futuristic.jpg
03_futuristic.jpg
04_futuristic.jpg
05_futuristic.jpg

Velmi zajímavé snímky z vývojového střediska Renault představil jeden francouzský motoristický web a přitom si zaspekuloval, že to může být budoucí Renault Alpine.  No, proč ne, je tak správně renolťácky extravagantní a místo trapasu jménem Gordini by tímto mohli přesvědčit svět, že umějí i něco lepšího.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

z11_1.jpg
Z11_2.jpg
Z11_3.jpg
Z11_4.jpg
Z11_5.jpg

Geniální francouzský designer Patrick Le Quément se loučí.  Jedna z jeho posledních prací pro značku RENAULT je skvostný koncept Ondelios, na který se nyní podívejme našima "designerskýma" očima. 

Editor v galerii PROFI DESIGN

01_ondelios.jpg
02_ondelios.jpg
03_ondelios.jpg
04_ondelios.jpg
05_ondelios.jpg

Pár snímků z tvarového vývoje Renaultu Megane combi ... editor DESIGN CENTRA

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one