.

Není skica jako skica ... tohle jsou velmi jemné a pohledné skici.   Není podstatné, jestli jsou původem z firemního designerského studia nebo od nezávislého designera či studenta.   Jsou výmluvné, informativní a dobře se na ně dívá.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek 

01_extra sketch.jpg
02_extra sketch.jpg
03_extra sketch.jpg
04_extra sketch.jpg
05_extra sketch.jpg
extra skici

extra skici

Jiný, jemný druh skicování uvidíte v galerii

PROFI DESIGN   

Nějak se mi všechny ty roztodivné snahy mladých a dokonce i těch nejmladších designerů zúžily do vzpomínek na postoje a výroky oblíbeného a mnohými až zbožňovaného Patricka le Quémenta.  Něco z diskuzí s ním jsem vepsal přímo do obrázků.

V galerii  SEMINÁŘE Pavel Hušek

Mondial Paris_01.jpg
Mondial Paris_02.jpg
Mondial Paris_03.JPG
Mondial Paris_05.jpg
Mondial Paris_06.jpg
SEMINÁŘ 29

SEMINÁŘ 29

Patrick le Quément, bývalý dlouholetý ředitel designu Renault, vyslovil občas názory, platné až dodnes.

V galerii  SEMINÁŘE

 Některé automobily, zvláště nástupci vozidel s kultovní aurou, bývají osočovány z nedostatku osobitosti.  Jinak řečeno, schází jim tvář a za předchůdcem, který byl širokou obcí pozorovatelů shledán osobitým, zaostávají.  Bez nadsázky lze za takový automobil považovat Renault Twingo druhého generačního vydání.

 Ač jde o vůz roztomilého a v některých variantách půvabného vzezření (v závislosti na kombinacích barev a výbavových stupňů), věcná tvář bez masky chladiče spolu se zádi velmi jednoduchého tvaru ho připravila o třídní tvarové výsluní.  Jistě mnohé z vás napadá, že první generace mini Twingo byla též bez masky.  To je jistě pravda, nicméně půvabný kukuč  tohoto modelu byl vyvolán zejména oblými světlomety a náznakem velkoprostorového zaměření.

 V současnosti však přijíždí Twingo s faceliftem.  S klidným pocitem na duši mohu konstatovat, že jsem potěšen.  Model dostal charakteristickou tvář, která zajistí nadčasovost a delší trvání jeho vizuální svěžesti a stylu. 

 Kruhové světlomety, byť nejde o zcela osobitý prvek (ostatně disponovat patentem na tvar či prvek je jistě velmi těžké), zpestřují kompozici, spočívající na jednoduchosti.  Vůz je nyní harmonickým článkem modelové řady Renault.

 

Říkám si, kdy asi dojde k modernizaci Kangoo … a jakým stylem bude osvěžení vzhledu tohoto vozu provedeno.  Jsem na to velmi zvědavý.

 S pozdravem a omluvou za stručnost,

 Jakub Sochor

new_twingo.jpg
twingo

twingo

NEW FAMILY FACE  v rubrice  BLESKOVÉ NOVINKY 

31_floride.jpg
32_floride.jpg
33_floride.jpg
34_floride.jpg
35_floride.jpg
36_floride.jpg
37_floride.jpg
39_floride.jpg
40_floride.jpg
41_floride.jpg
42_floride.jpg
44_florida etc..jpg

Modely Renault Floride v různých měřítcích 
jsou logickým pokračováním
(i číselným označením)
stejnojmenného příspěvku v galerii PŮVAB HISTORIE,  

zde ale v rubrice  MODELY ... Pavel Hušek 

Díky mému synovi se mi sbírka modelů rozrostla
o Floridu s BB - viz další přiložené snímky. 
Tím se ale také vzbudily vzpomínky,
které zde mohu těžko popsat,
ale trošku přirovnat a přiblížit následným odkazem:

http://www.youtube.com/watch?v=GjKPjqU0g50

 

01_floride.jpg
02_floride.jpg
03_floride.jpg
04_floride.jpg
05_floride.jpg
06_floride.jpg
07_floride.jpg
08_floride.jpg
09_floride.jpg
10_floride.jpg
11_floride.jpg
13_floride.jpg
14_floride.jpg
15_floride.jpg
17_floride.jpg
18_floride.jpg
19_floride.jpg
20_floride-caravelle.jpg
21_caravelle.jpg
22_caravelle.jpg
23_caravelle.jpg
24_caravelle.jpg
25_caravelle.jpg
26_caravelle.jpg
27_floride.jpg
28_floride.jpg
29_floride.jpg
30_floride.jpg

Jako vrána k vráně ... tak také KRÁSA ke KRÁSE sedá ...
mě napadl titulek vzpomínek.
 
Protože si občas zavzpomíná i mnohem mladší editor Vlastík Habarta,
nemohl jsem jinak, než shromáždit a upravit snímky,
které někomu mohou vehnat slzy do očí.

V galerii  VAB HISTORIE  Pavel Hušek

brigitte floride

brigitte floride

Brigitte Bardotová otevírá vzpomínku na tehdy jedno z nejpůvabnějších autíček - Renault Floride, navržené ve studiu a karosárně Pietro Frua v Milánu,

u nás v CDCC k vidění v galerii

PŮVAB HISTORIE

Moskevský student ARSENY KOSTROMIN - dnes pracující v design studiu VW v Potsdam - vytvořil snad nejvydařenějšího nástupce proslulé ´alpinky´, kdysi vyráběné u Renaultů.  Arsenova studie (na bázi Ferrari Enzo) vznikla v době jeho působení v Rumunsku jako designer v Renault Design Central Europe (RDCE) Bucharest´.  Vyzařuje charakter původní kreace z padesátých let minulého století, přestože je tvarem zcela nová a moderní.  Je opět směr určující ... stačí ji jen uchopit a konat. 

Když si na internetu najdete různé jiné studie na téma Alpine, všechny jsou víceméně moderně atraktivní, žádná však nemá auru ´the spirite of Alpine´ tak výraznou jako tato Arsenova.  Je to mimořádně citlivý, nadaný a pracovně pilný hoch, jak dokumentují jeho práce na druhé straně tohoto příspěvku.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_alpine-rus.jpg
02_alpine-rus.jpg
03_alpine-rus.jpg
04_alpine-rus.jpg
05_alpine-rus.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one