.

Když to nejde krásně, půjde to ošklivě ... mě napadlo během zpracovávání této studentské práce z Brazilie, jejíž tvůrcem je Marcello Felipe Maggioni.  Zanechme diskuzí o subjektivním vjemu krásy a ošklivosti.  Když se někomu tato studie Alpine líbí, neberu mu jeho vkus.  Rozhodně to jde lépe, jak je vidět na následném odkazu:

http://www.cardesignclub.7x.cz/renault/spirit-of-alpine.html

V rubrice  ŠKOLY  Pavel Hušek

01_jiná alpine.jpg
02_jiná alpine.jpg
03_jiná alpine.jpg
04_jiná alpine.jpg
05_jiná alpine.jpg

Není skica jako skica ... tohle jsou velmi jemné a pohledné skici.   Není podstatné, jestli jsou původem z firemního designerského studia nebo od nezávislého designera či studenta.   Jsou výmluvné, informativní a dobře se na ně dívá.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek 

01_extra sketch.jpg
02_extra sketch.jpg
03_extra sketch.jpg
04_extra sketch.jpg
05_extra sketch.jpg

Nějak se mi všechny ty roztodivné snahy mladých a dokonce i těch nejmladších designerů zúžily do vzpomínek na postoje a výroky oblíbeného a mnohými až zbožňovaného Patricka le Quémenta.  Něco z diskuzí s ním jsem vepsal přímo do obrázků.

V galerii  SEMINÁŘE Pavel Hušek

Mondial Paris_01.jpg
Mondial Paris_02.jpg
Mondial Paris_03.JPG
Mondial Paris_05.jpg
Mondial Paris_06.jpg

 Některé automobily, zvláště nástupci vozidel s kultovní aurou, bývají osočovány z nedostatku osobitosti.  Jinak řečeno, schází jim tvář a za předchůdcem, který byl širokou obcí pozorovatelů shledán osobitým, zaostávají.  Bez nadsázky lze za takový automobil považovat Renault Twingo druhého generačního vydání.

 Ač jde o vůz roztomilého a v některých variantách půvabného vzezření (v závislosti na kombinacích barev a výbavových stupňů), věcná tvář bez masky chladiče spolu se zádi velmi jednoduchého tvaru ho připravila o třídní tvarové výsluní.  Jistě mnohé z vás napadá, že první generace mini Twingo byla též bez masky.  To je jistě pravda, nicméně půvabný kukuč  tohoto modelu byl vyvolán zejména oblými světlomety a náznakem velkoprostorového zaměření.

 V současnosti však přijíždí Twingo s faceliftem.  S klidným pocitem na duši mohu konstatovat, že jsem potěšen.  Model dostal charakteristickou tvář, která zajistí nadčasovost a delší trvání jeho vizuální svěžesti a stylu. 

 Kruhové světlomety, byť nejde o zcela osobitý prvek (ostatně disponovat patentem na tvar či prvek je jistě velmi těžké), zpestřují kompozici, spočívající na jednoduchosti.  Vůz je nyní harmonickým článkem modelové řady Renault.

 

Říkám si, kdy asi dojde k modernizaci Kangoo … a jakým stylem bude osvěžení vzhledu tohoto vozu provedeno.  Jsem na to velmi zvědavý.

 S pozdravem a omluvou za stručnost,

 Jakub Sochor

new_twingo.jpg
31_floride.jpg
32_floride.jpg
33_floride.jpg
34_floride.jpg
35_floride.jpg
36_floride.jpg
37_floride.jpg
39_floride.jpg
40_floride.jpg
41_floride.jpg
42_floride.jpg
44_florida etc..jpg

Modely Renault Floride v různých měřítcích 
jsou logickým pokračováním
(i číselným označením)
stejnojmenného příspěvku v galerii PŮVAB HISTORIE,  

zde ale v rubrice  MODELY ... Pavel Hušek 

Díky mému synovi se mi sbírka modelů rozrostla
o Floridu s BB - viz další přiložené snímky. 
Tím se ale také vzbudily vzpomínky,
které zde mohu těžko popsat,
ale trošku přirovnat a přiblížit následným odkazem:

http://www.youtube.com/watch?v=GjKPjqU0g50

 

01_floride.jpg
02_floride.jpg
03_floride.jpg
04_floride.jpg
05_floride.jpg
06_floride.jpg
07_floride.jpg
08_floride.jpg
09_floride.jpg
10_floride.jpg
11_floride.jpg
13_floride.jpg
14_floride.jpg
15_floride.jpg
17_floride.jpg
18_floride.jpg
19_floride.jpg
20_floride-caravelle.jpg
21_caravelle.jpg
22_caravelle.jpg
23_caravelle.jpg
24_caravelle.jpg
25_caravelle.jpg
26_caravelle.jpg
27_floride.jpg
28_floride.jpg
29_floride.jpg
30_floride.jpg

Jako vrána k vráně ... tak také KRÁSA ke KRÁSE sedá ...
mě napadl titulek vzpomínek.
 
Protože si občas zavzpomíná i mnohem mladší editor Vlastík Habarta,
nemohl jsem jinak, než shromáždit a upravit snímky,
které někomu mohou vehnat slzy do očí.

V galerii  VAB HISTORIE  Pavel Hušek

Moskevský student ARSENY KOSTROMIN - dnes pracující v design studiu VW v Potsdam - vytvořil snad nejvydařenějšího nástupce proslulé ´alpinky´, kdysi vyráběné u Renaultů.  Arsenova studie (na bázi Ferrari Enzo) vznikla v době jeho působení v Rumunsku jako designer v Renault Design Central Europe (RDCE) Bucharest´.  Vyzařuje charakter původní kreace z padesátých let minulého století, přestože je tvarem zcela nová a moderní.  Je opět směr určující ... stačí ji jen uchopit a konat. 

Když si na internetu najdete různé jiné studie na téma Alpine, všechny jsou víceméně moderně atraktivní, žádná však nemá auru ´the spirite of Alpine´ tak výraznou jako tato Arsenova.  Je to mimořádně citlivý, nadaný a pracovně pilný hoch, jak dokumentují jeho práce na druhé straně tohoto příspěvku.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_alpine-rus.jpg
02_alpine-rus.jpg
03_alpine-rus.jpg
04_alpine-rus.jpg
05_alpine-rus.jpg

Gaston Juchet (1930-2007) by měl být zařazen do učebních osnov průmyslového designu.  Jeho nevyčerpatetelná studnice nápadů je ohromující už proto, že co skica, to charakteristický nápad.  Z jeho  RYCHLÝCH SKIC  se dá lehce pochopit, že automobily nemusí být nikdy stejné a ani ne podobné. 

Vážení mladí designéři nebo Vy budoucí !  Buďte k sobě upřímní a zkoumejte, jak moc prameníte vlastními nápady nebo jak moc se necháte ovlivňovat tím vším, co kolem sebe na všemožných autech vidíte.

Dnes představuji invenci v  rychloskicách  Gastona Jucheta.  Příště to bude ukázka jeho kreslířského a malířského talentu.  Takových průmyslových designerů mnoho není !!!  Pro Patricka le Quémenta to jistě nebylo lehké převzít otěže designu Renault po takovém mistrovi, jakým byl Monsieur Gaston Juchet.  Hluboce se skláním před jeho uměním a stále na něj s obdivem vzpomínám.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Práce Gastona Jucheta mi poslal můj španělský přítel a náš občasný dopisovatel David Rodriguez Sanchez.  Gracias David !   

Gaston Juchet_01.jpg
Gaston Juchet_02.jpg
Gaston Juchet_03.jpg
Gaston Juchet_04.jpg
Gaston Juchet_05.jpg
styl Renault_01.jpg
styl Renault_02.jpg
styl Renault_03.jpg
styl Renault_04.jpg
styl Renault_05.jpg
styl Renault_06.jpg
styl Renault_07.jpg
styl Renault_08.jpg
styl Renault_09.jpg
styl Renault_10.jpg
styl Renault_11.jpg
styl Renault_12.jpg
styl Renault_13.jpg
styl Renault_14.jpg
styl Renault_15.jpg
styl Renault_16.jpg
styl Renault_17.jpg
styl Renault_18.jpg
styl Renault_19.jpg
styl Renault_20.jpg

Když už jsem u značky RENAULT a jejich skvělých
šéfdesignerů 
(což se o každé firmě říci nedá),
chci vzdát poklonu mému kolegovi od Forda,
Patrick
ovi le Quémentovi
a také jeho nástupci, Laurenci van den Ackerovi.

V pohledu zpět do doby mých počátků u Forda
vzpomínám příchod Patricka le Quémenta do Köln am Rhein. 
Nepřišel z Paříže, ale 
s dlouholetou praxí z Anglie od Forda .   

Jako designeři jsme procházeli tvarovými vlivy,
které zde naznačuji i svojí vlastní tvorbou.  
Z toho se dá usoudit, že dalších 6 designerů  
rajtovalo na stejných oblacích tvarové fantazie
- nemám však jejich práce. 
Patrickovy umělecké barevné projevy mě velmi zaujaly, 
uměl atraktivně malovat, jeho způsob jsem hluboce vnímal. 
Obr. 05 v originálu
 (a ještě jiný, zde nepublikovaný)
mi věnoval při mém odchodu od Forda koncem 1972 
(mám ho dodnes na stěně v pokoji). 

Patrick uměl jít diplomaticky cestou shora určenou,
ale vždy zůstal svému pojetí věrný. 
Proto asi později zakotvil ve své vlasti u Renaultů
jako design directeur, kde byl neuvěřitelných 22 let,
než předal žezlo mladší generaci. 
Ne že bych všechnu jeho tvorbu přijímal nekriticky

(např. Avantime jsem dodnes nevstřebal),
ale on dal vozům Renault dlouhodobý výraz
esteticky hodnotné a svérázné tvarovosti
 
(podobnou touhu měl Chris Bangle,
hovořil 
jsem s nim před časem v Mnichově u BMW).

V roce 2009 PATRICK LE QUÉMENT odchází,
ale předurčuje modelem ONDELIOS další etapu tvárnosti. 
Toho se chopí nový šéfdesigner RENAULTu
LAURENS VAN DEN ACKER,
jehož zkušenosti slibují esteticky kvalitní
a citlivý tvarový design budoucích RENAULTů. 

Že Laurens svému řemeslu rozumí, o tom není pochyb.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek 

Renault byl odjakživa mistrem konceptů.  Jako potvrzení budiž tento vůz, na jehož skici se nyní můžete podívat.

Pro rubriku  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one