.
Gaston Juchet_01.jpg
Gaston Juchet_02.jpg
Gaston Juchet_03.jpg
Gaston Juchet_04.jpg
Gaston Juchet_05.jpg
Gaston Juchet_06.jpg
Gaston Juchet_07.jpg
Gaston Juchet_08.jpg
Gaston Juchet_09.jpg
Gaston Juchet_10.jpg
Gaston Juchet_11.jpg
Gaston Juchet_12.jpg
Gaston Juchet_13.jpg
Gaston Juchet_14.jpg
Gaston Juchet_15.jpg
Gaston Juchet_16.jpg
Gaston Juchet_17.jpg
Gaston Juchet_18.jpg
Gaston Juchet_19.jpg
Gaston Juchet_20.jpg
Gaston Juchet_21.jpg
Gaston Juchet_22.jpg
Gaston Juchet_23.jpg
Gaston Juchet_24.jpg
Gaston Juchet_25.jpg
Gaston Juchet_26.jpg
Gaston Juchet_27.jpg
Gaston Juchet_28.jpg
Gaston Juchet_29.jpg
Gaston Juchet_30.jpg
Gaston Juchet_31.jpg
Gaston Juchet_32.jpg
Gaston Juchet_33.jpg
Gaston Juchet_34.jpg
Gaston Juchet_35.jpg
Gaston Juchet_36.jpg
Gaston Juchet_37.jpg
Gaston Juchet_38.jpg
Gaston Juchet_39.jpg
Gaston Juchet_40.jpg

Gaston Juchet (1930-2007) by měl být zařazen
do učebních osnov průmyslového designu. 
Jeho nevyčerpatetelná studnice nápadů je ohromující proto,
že co skica, to charakteristický nápad. 
Z jeho  RYCHLÝCH SKIC  se dá lehce pochopit,
že automobily nemusí být nikdy stejné a ani ne podobné. 

Vážení mladí designéři nebo Vy budoucí ! 
Buďte k sobě upřímní a zkoumejte,
jak moc prameníte vlastními nápady 
nebo jak moc se necháte ovlivňovat tím vším,
co kolem sebe na všemožných autech vidíte.

Dnes představuji invenci v rychloskicách  Gastona Jucheta.  
Příště to bude ukázka jeho kreslířského a malířského talentu. 
Takových průmyslových designerů mnoho není !!! 
Pro Patricka le Quémenta to jistě nebylo lehké
převzít otěže designu Renault po takovém mistrovi,
jakým byl Monsieur Gaston Juchet. 
Hluboce se skláním před jeho uměním a stále na něj s obdivem vzpomínám.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Práce Gastona Jucheta mi poslal můj španělský přítel
a náš občasný dopisovatel David Rodriguez Sanchez.  Gracias David ! 
 
 

styl Renault_01.jpg
styl Renault_02.jpg
styl Renault_03.jpg
styl Renault_04.jpg
styl Renault_05.jpg
styl Renault_06.jpg
styl Renault_07.jpg
styl Renault_08.jpg
styl Renault_09.jpg
styl Renault_10.jpg
styl Renault_11.jpg
styl Renault_12.jpg
styl Renault_13.jpg
styl Renault_14.jpg
styl Renault_15.jpg
styl Renault_16.jpg
styl Renault_17.jpg
styl Renault_18.jpg
styl Renault_19.jpg
styl Renault_20.jpg

Když už jsem u značky RENAULT a jejich skvělých
šéfdesignerů 
(což se o každé firmě říci nedá),
chci vzdát poklonu mému kolegovi od Forda,
Patrick
ovi le Quémentovi
a také jeho nástupci, Laurenci van den Ackerovi.

V pohledu zpět do doby mých počátků u Forda
vzpomínám příchod Patricka le Quémenta do Köln am Rhein. 
Nepřišel z Paříže, ale 
s dlouholetou praxí z Anglie od Forda .   

Jako designeři jsme procházeli tvarovými vlivy,
které zde naznačuji i svojí vlastní tvorbou.  
Z toho se dá usoudit, že dalších 6 designerů  
rajtovalo na stejných oblacích tvarové fantazie
- nemám však jejich práce. 
Patrickovy umělecké barevné projevy mě velmi zaujaly, 
uměl atraktivně malovat, jeho způsob jsem hluboce vnímal. 
Obr. 05 v originálu
 (a ještě jiný, zde nepublikovaný)
mi věnoval při mém odchodu od Forda koncem 1972 
(mám ho dodnes na stěně v pokoji). 

Patrick uměl jít diplomaticky cestou shora určenou,
ale vždy zůstal svému pojetí věrný. 
Proto asi později zakotvil ve své vlasti u Renaultů
jako design directeur, kde byl neuvěřitelných 22 let,
než předal žezlo mladší generaci. 
Ne že bych všechnu jeho tvorbu přijímal nekriticky

(např. Avantime jsem dodnes nevstřebal),
ale on dal vozům Renault dlouhodobý výraz
esteticky hodnotné a svérázné tvarovosti
 
(podobnou touhu měl Chris Bangle,
hovořil 
jsem s nim před časem v Mnichově u BMW).

V roce 2009 PATRICK LE QUÉMENT odchází,
ale předurčuje modelem ONDELIOS další etapu tvárnosti. 
Toho se chopí nový šéfdesigner RENAULTu
LAURENS VAN DEN ACKER,
jehož zkušenosti slibují esteticky kvalitní
a citlivý tvarový design budoucích RENAULTů. 

Že Laurens svému řemeslu rozumí, o tom není pochyb.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek 

Renault byl odjakživa mistrem konceptů.  Jako potvrzení budiž tento vůz, na jehož skici se nyní můžete podívat.

Pro rubriku  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
captur_01.jpg
captur_02.jpg
captur_03.jpg
captur_04.jpg
captur_05.jpg
captur_06.jpg
captur_07.jpg
captur_08.jpg
captur_09.jpg
captur_10.jpg
captur_11.jpg
captur_12.jpg

Francouzsko japonská úderná síla - kreativita
Renault - Nissan !!  Umět opustit zaběhnuté koleje
ostro-lámaných ploch a linií, které ´kopíruje´
automobilový svět, k tomu je potřeba umění a vůle.

http://www.youtube.com/watch?v=3-i2IgEdhoA

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  

Renault našel opět na delší dobu nový výraz. 
Nejen ´face´, ale celkový tvaroslovný projev
po dlouhém údobí hran, řezů a ploch 
přináší něco domáckého, chcete-li buchtového,
měkkého, milého a svérázného. 
Osobně jsem nadšen z elektrického 
Renault ZOE.

http://www.youtube.com/watch?v=Lpor6Hsmoxg&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=cWsNOQaV9og

http://www.youtube.com/watch?v=jluvbaLry8w&NR=1

V galerii  ELEKTRO-AUTA  Pavel Hušek   

zoe prewiew_01.jpg
zoe prewiew_02.jpg
zoe prewiew_03.jpg
zoe prewiew_04.jpg
zoe prewiew_05.jpg

Bylo by neodpustitelné, přejít tuto půvabnou koncepční kreaci ZOE 2010 od pařížského výrobce automobilů Renault právě u příležitosti autosalonu v Paříži.  Tato designová studie má být předzvěstí budoucího modelu CLIO.  Bude-li opravdu příští CLIO takto vypadat - alespoň přibližně, stane se Renault oživením obrazu silničního provozu tak výrazně, jako tomu bývalo za někdejšího šéfdesignera, Patricka le Quémenta. 

Pro galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

01_zoe.jpg
02_zoe.jpg
03_zoe.jpg
04_zoe.jpg
05_zoe.jpg

Pro tento týden jsem počítal s článkem, který by rozvinul předchozí téma (design a otázku jeho osobitosti v době globalizace a stále častějších poněkud neoriginálních řešení).  Ovšem představení snímků nového sportovního Renaultu pod názvem DeZir mě přimělo k menšímu zamyšlení nad vozem největší francouzské automobilky, který je po delší době poněkud nekonzumní – tudíž by teoreticky mohl uspokojit tužby lidí, kteří od automobilky odešli po ukončení výroby luxusněji pojatých vozidel Avantime a Vel Satis.

 Na chvíli ponechme stranou technické údaje a mechanická specifika automobilu a věnujme se jeho designu.  Autorem díla je Laurens van den Acker, šéfdesignér firmy Renault a nástupce Patricka le Quémenta.  DeZir je prvním zhmotněným návrhem z pera zmíněného stylisty pro francouzského výrobce a zároveň průkopníkem nových prvků a řešení, kterými se mají řídit budoucí Renaulty. Co nového tedy DeZir přiváží a na co bychom se mohly v budoucnu těšit?

 Kevlarová karosérie je vyvedena v ladných a oblých tvarech, tedy v poněkud jiném duchu, než u vizí japonské Mazdy, kde Laurens van den Acker působil před svým místem u Renaultu.  Ty se sice řídily organickou filosofií, ale linky stylistického jazyka Zoom-zoom byly zpravidla ostré a rafinované.

 Projekt DeZir v mnohém navazuje na práce Patricka le Quémenta, a to hned v mnoha řešeních.  Nahlédneme-li do interiéru vozu, spatříme ladné a, nebojím se říci, až organické tvary.  Přístrojová deska je řešena velmi originálně s krásným tvarovým uspořádáním.  Obsahuje i prvky z již produkovaných Renaultů, byť se jedná o zdánlivé detaily – kupříkladu v podobě napojení kapličky s přístroji (v její horní části) na středovou konzolu.  Působivý kontrast bílého interiéru s červenými doplňky tvoří jedinečnou, v sériové produkci žel neuskutečnitelnou, atmosféru.

 Z automobilu sálá živočišnost, lidské teplo, což krom temperamentní červené barvy exteriéru umocňuje červené podsvícení povrchu sedadel, které bliká v pravidelném intervalu – podobně jako tlukot lidského srdce.

 Zpět k prvkům, které jakoby odkazovaly na tvorbu Patricka le Quémenta, a tím zároveň ucelovaly koncepční linii automobilky.  Je to zejména mohutný zadní díl, který je tvořen velkým počtem linek, připomínající čelní masku Renaultu Ondelios – poslední práce Patricka le Quémenta pro Renault.  Koneckonců majoritní podíl na karosérii sportovního kupé DeZir mají oblé tvary, které prezentoval i Ondelios.  Znamená to snad inklinaci koncepčních vozidel k organickým tvarům?  V provedeních, které předvádějí oba zmíněné prototypy, bych osobně nebyl proti.  A co vy?

 

Jakub Sochor

Renault_DeZir.jpg
Renault_DeZir..jpg
Renault_DeZir_..jpg
Renault DeZir - profil.jpg

Zatím jen galerie  ALTERNATIVY, ale co nevidět budou takováto auta silnou realitou.  Nedomnívám se, že muskulatura technického know-how v Evropě a v USA odolá tlaku Azie.  Budou vyrůstat nové a nové značky a nová loga, která nám budou časem tak blízká, jako ta známá tradiční jména. 

Pro CDCC  Pavel Hušek  

01_futuristic.jpg
02_futuristic.jpg
03_futuristic.jpg
04_futuristic.jpg
05_futuristic.jpg

Velmi zajímavé snímky z vývojového střediska Renault představil jeden francouzský motoristický web a přitom si zaspekuloval, že to může být budoucí Renault Alpine.  No, proč ne, je tak správně renolťácky extravagantní a místo trapasu jménem Gordini by tímto mohli přesvědčit svět, že umějí i něco lepšího.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

z11_1.jpg
Z11_2.jpg
Z11_3.jpg
Z11_4.jpg
Z11_5.jpg

Geniální francouzský designer Patrick Le Quément se loučí.  Jedna z jeho posledních prací pro značku RENAULT je skvostný koncept Ondelios, na který se nyní podívejme našima "designerskýma" očima. 

Editor v galerii PROFI DESIGN

01_ondelios.jpg
02_ondelios.jpg
03_ondelios.jpg
04_ondelios.jpg
05_ondelios.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one