.
16.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
18.jpg
15.jpg
17.jpg
19.jpg
20.jpg
Kde by byl dnešní automobilový design (a svět),
kdyby nebylo vizionářů s revolučními myšlenkami.  
Mezi ně patřili v roce 1998, kdy začaly práce
na modelu  
Renault Megane Mk2 (W84),
designéři  Luc Landuyt  a především  Patrick Le Quément.  

Zavzpomínejme se nyní na proces tvarového vývoje modelu,
který měl premiéru v roce 2002.  Bohužel, jak to tak bývá,
ne vždy jsou tito vizionáři a bořitelé zažitých konvencí
pochopeni širokou veřejností.  Bylo to i u tohoto modelu,
který se nesetkal s velkým úspěchem
(mimo verse kombi).
Proto se kochejme těmi několika modely,
které ještě dnes můžeme na cestách potkat.


V tématech  RENAULT  editor
01.jpg
02.jpg
03.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
13.jpg
14.jpg
Je třeba ještě něco dodávat?  
Poslední nové modely značky Renault, které spojuje nový
designérský jazyk daný výraznými stylistickými prvky,
jsou prostě nádherné.  Nádherné !   Tečka.


V tématech  RENAULT  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Renault  KOLEOS  první generace byl propadák.  
Co si budeme nalhávat, byl škaredý jako noc.  
Bylo téměř jisté, že už žádný nástupce nepřijde.  
Renault však překvapil a zveřejnil fotky nového vozu.  
Technicky je postaven na podvozku Nissan X-Trail,
takže v tomto směru bez problémů.  
Největší devizou, jako u všech novinek, bude design.  
Podívejme se na to.


https://www.youtube.com/watch?v=Ixo_IFXwJoU

V tématech  RENAULT  editor
R-space (01).jpg
R-space (02).jpg
R-space (03).jpg
R-space (04).jpg
R-space (05).jpg
R-space (06).jpg
R-space (07).jpg
R-space (08).jpg
R-space (09).jpg
R-space (10).jpg
R-space (11).jpg
R-space (12).jpg
R-space (13).jpg
R-space (14).jpg
R-space (15).jpg
R-space (16).jpg
R-space (17).jpg
R-space (18).jpg
R-space (19).jpg
R-space (20).jpg
R-space (21).jpg
R-space (22).jpg
R-space (23).jpg
R-space (24).jpg
R-space (25).jpg
R-space (26).jpg
R-space (27).jpg
R-space (28).jpg
R-space (29).jpg
R-space (30).jpg
R-space (31).jpg
R-space (32).jpg
R-space (33).jpg
R-space (34).jpg
R-space (35).jpg
R-space (36).jpg
R-space (37).jpg
R-space (38).jpg
R-space (39).jpg
R-space (40).jpg
R-space (41).jpg
R-space (42).jpg
R-space (43).jpg
R-space (44).jpg
R-space (45).jpg
R-space (46).jpg
R-space (47).jpg
R-space (48).jpg
R-space (49).jpg
R-space (50).jpg
R-space (51).jpg
R-space (52).jpg
Předchozí editorův příspěvek SCENIC 2017 mě inspiroval
k obsáhlejšímu předvedení koncepční studie  
R-SPACE,
která je designovým předchůdcem z roku 2011.
Není to poprvé, kdy původní studie předčí svým výrazem
výrobní automobil, který na prvotním půvabu něco ztratil.  

Připomeňme si koncept Alfa Romeo Brera od Giugiara ItalDesign.


V tématech  RENAULT  Pavel Hušek  
A60 (01).jpg
A60 (02).jpg
A60 (03).jpg
A60 (04).jpg
A60 (05).jpg
A60 (06).jpg
A60 (07).jpg
A60 (08).jpg
A60 (09).jpg
A60 (10).jpg
A60 (11).jpg
A60 (12).jpg
A60 (13).jpg
A60 (14).jpg
A60 (15).jpg
A60 (16).jpg
A60 (17).jpg
A60 (18).jpg
A60 (19).jpg
A60 (20).jpg
A60 (21).jpg
A60 (22).jpg
A60 (23).jpg
A60 (24).jpg
A60 (25).jpg
A60 (26).jpg
A60 (27).jpg
A60 (28).jpg
A60 (29).jpg
A60 (30).jpg
A60 (31).jpg
A60 (32).jpg
A60 (33).jpg
A60 (34).jpg
A60 (35).jpg
A60 (36).jpg
A60 (37).jpg
A60 (38).jpg
A60 (39).jpg
A60 (40).jpg
A60 (41).jpg
A60 (42).jpg
A60 (43).jpg
A60 (44).jpg
A60 (45).jpg
A60 (46).jpg
A60 (47).jpg
A60 (48).jpg
A60 (49).jpg
A60 (50).jpg
A60 (51).jpg
A60 (52).jpg
A60 (53).jpg
A60 (54).jpg
A60 (55).jpg
A60 (56).jpg
Stává se nám v redakci častěji, že jak editor tak já 
pracujeme na stejném tématu ... a proč ne?
Jsem taktéž nadšen tvaroslovím nové Alpinky, 
které obsahuje jak tradici Alpine, tak nové prvky,
které spolu harmonicky srústají. 
Oslovuje mne křivková měkkost tvarosloví Alpine,
která je na mnohých obrázcích záměrně zdůrazněná 
kontrastně tvrdým, ostrým, krystalovým pozadím. 


V tématech  RENAULT  Pavel Hušek 
11988444_10201046661484454_1672896814149340460_n.jpg
11999059_10201046661444453_2259680104949266858_n.jpg
11999059_10201046658364376_5579314588295282955_n.jpg
11988730_10201046658244373_3475236092904985170_n.jpg
11891212_10201046658604382_2652442601619465087_n.jpg
Renault-Megane_2016_1280x960_wallpaper_01.jpg
Renault-Megane_2016_1024x768_wallpaper_14.jpg
Renault-Megane_2016_1024x768_wallpaper_0a.jpg
Renault-Talisman_Estate_2016_1024x768_wallpaper_01.jpg
Renault-Talisman_Estate_2016_1024x768_wallpaper_09.jpg
Renault-Kwid_2016_1024x768_wallpaper_18.jpg
Renault-Kwid_2016_1024x768_wallpaper_06.jpg
Renault-Alaskan_Concept_2015_1024x768_wallpaper_17.jpg
Renault-Alaskan_Concept_2015_1024x768_wallpaper_18.jpg
Renault-Alaskan_Concept_2015_1024x768_wallpaper_04.jpg
Renault-Alaskan_Concept_2015_1024x768_wallpaper_08.jpg
Renault je opět na koni a s ním i jeho partner Nissan.  
Konceptem Alaskan, postaveném na platformě Navary
ukazuje, že si troufá i na tento segment.  
Nádherný Talisman dostal ještě nádhernější versi estate,
maličký Kwid je převtělením Dusteru pro ´fajnovější´trhy
a nakonec dlouho očekávaný Megane.  
Již žádné tvarové experimenty, prostě vkusná francouzská elegance.


Pro témata
 RENAULT  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
Ač značka lidová, nepřestával Reanult nikdy pomýšlet na vyšší třídu.  V počátcích to byl jednoduše elegantní typ 20/30, následovaný tvarově komplikovaným modelem 25, za nímž následoval typ Safrane.  Pro mne osobně bylo velkým zklamáním, že se nechytil nadčasový, futuristicky extravagantní Vel Satis.  
O  převlečeném korejci Latitude škoda mluvit.  A nyní je tady Talisman.  Francouzky šarmantní se spoustou rafinovaných detailů.  
Je to krasavec a uvidíme, zda to bude právě on, kdo se konečně prosadí v luxusnějším segmentu.  Zasloužil by si to.


Pro témata  RENAULT  editor
alpine_01.jpg
alpine_02.jpg
alpine_03.jpg
alpine_04.jpg
alpine_05.jpg
alpine_09.jpg
alpine_06.jpg
alpine_08.jpg
alpine_07.jpg
alpine_10.jpg
alpine_11.jpg
alpine_12.jpg
alpine_13.jpg
alpine_14.jpg
alpine_15.jpg
alpine_16.jpg
alpine_17.jpg
alpine_18.jpg
alpine_19.jpg
alpine_20.jpg
alpine_21.jpg
alpine_22.jpg
alpine_23.jpg
alpine_24.jpg
alpine_25.jpg
alpine_26.jpg
alpine_27.jpg
alpine_28.jpg
alpine_29.jpg
alpine_30.jpg
alpine_31.jpg
alpine_32.jpg
alpine_33.jpg
alpine_34.jpg
alpine_35.jpg
alpine_36.jpg
alpine_37.jpg
alpine_38.jpg
alpine_39.jpg
alpine_40.jpg
alpine_41.jpg
alpine_42.jpg
alpine_43.jpg
alpine_44.jpg
alpine_45.jpg
alpine_46.jpg
alpine_47.jpg
alpine_48.jpg
alpine_49.jpg
alpine_50.jpg
alpine_51.jpg
alpine_52.jpg
Jméno ALPINE vyvolává u Renaultů designerům adrenalin.
Dnešní sada mnohých, ale zdaleka ne všech kreací Alpine 
ukazuje, jak nápaditš čilý program to u Renaultů je.   
Pro designery je to výzva v pravém slova smyslu.

V tématech  
RENAULT  Pavel Hušek
Eolab-2014_01.jpg
Eolab-2014_02.jpg
Eolab-2014_03.jpg
Eolab-2014_04.jpg
Eolab-2014_05.jpg
Eolab-2014_06.jpg
Eolab-2014_07.jpg
Eolab-2014_08.jpg
Eolab-2014_09.jpg
Eolab-2014_10.jpg
Eolab-2014_11.jpg
Eolab-2014_12.jpg
Eolab-2014_13.jpg
Eolab-2014_14.jpg
Eolab-2014_15.jpg
Eolab-2014_16.jpg
Eolab-2014_17.jpg
Eolab-2014_18.jpg
Eolab-2014_19.jpg
Eolab-2014_20.jpg
Eolab-2014_21.jpg
Eolab-2014_22.jpg
Eolab-2014_23.jpg
Eolab-2014_24.jpg
Eolab-2014_25.jpg
Eolab-2014_26.jpg
Eolab-2014_27.jpg
Eolab-2014_28.jpg
Eolab-2014_29.jpg
Eolab-2014_30.jpg
Eolab-2014_31.jpg
Eolab-2014_32.jpg
Eolab-2014_33.jpg
Eolab-2014_34.jpg
Eolab-2014_35.jpg
Eolab-2014_36.jpg
Eolab-2014_37.jpg
Eolab-2014_38.jpg
Eolab-2014_39.jpg
Eolab-2014_40.jpg
Eolab-2014_41.jpg
Eolab-2014_42.jpg
Eolab-2014_43.jpg
Eolab-2014_44.jpg
Eolab-2014_45.jpg
Eolab-2014_46.jpg
Eolab-2014_47.jpg
Eolab-2014_48.jpg
Eolab-2014_49.jpg
Eolab-2014_50.jpg
Eolab-2014_51.jpg
Eolab-2014_52.jpg
Eolab-2014_53.jpg
Eolab-2014_54.jpg
Eolab-2014_55.jpg
Eolab-2014_56.jpg
Eolab-2014_57.jpg
Eolab-2014_58.jpg
Eolab-2014_59.jpg
Eolab-2014_60.jpg
Eolab-2014_61.jpg
Eolab-2014_62.jpg
Eolab-2014_63.jpg
Eolab-2014_64.jpg
Eolab-2014_65.jpg
Eolab-2014_66.jpg
Eolab-2014_67.jpg
Eolab-2014_68.jpg
Že jsem se během přibývajícího věku přiklonil 
k francouzské kreativitě, zvláště té automobilové,
je už dlouho známo i z příspěvků v CDCC. 

Nebudu analysovat proč tomu tak je, 
spíše nabízím k prohlédnutí a prostudování 
následnou koncepční kreaci  
RENAULT - EOLAB.

Osobně jsem unešen neobvyklými detaily 
i celkovým tvarovým řešením.

Skládám hlubokou poklonu všem designerům,  
kteří se na konceptu EOLAB tvořivě podíleli.


V tématech  RENAULT  Pavel Hušek 
emx evropa-asia

emx evropa-asia

VÝSTAVY

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one