.
porsche_01.jpg
porsche_02.jpg
porsche_03.jpg
porsche_04.jpg
porsche_05.jpg
porsche_06.jpg
porsche_07.JPG
porsche_08.JPG
porsche_09.JPG
porsche_10.JPG
porsche_11.JPG
porsche_12.jpg
porsche_13.jpg
porsche_14.jpg
porsche_15.jpg
porsche_16.JPG
porsche_17.jpg
porsche_18.jpg
porsche_19.jpg
porsche_20.jpg
Před 14 dny jsme přinesli spekulativní představy 
PORSCHE KOMBI,
které má být prezentováno na autosalonu v Paříži. 
Dnes víme víc.  Voilá:

V rubrice  VÝSTAVY  Pavel Hušek
 

porsche kombík

porsche kombík

VÝSTAVY

Zůstává otázkou "zda-li" ... ale slušivé ukončení to je, že?

V rubrice  VÝSTAVY  Pavel Hušek

01_Panamera-Break.jpg
02_Panamera-Break.jpg
03_Panamera-Break.jpg
04_Panamera-Break.jpg
panamera kombi

panamera kombi

VÝSTAVY

Porsche_01.jpg
Porsche_02.jpg
Porsche_03.jpg
Porsche_04.jpg
Porsche_05.jpg
Porsche_06.jpg
Porsche_07.jpg
Porsche_08.jpg
Porsche_09.jpg
Porsche_10.jpg
Porsche_11.jpg
Porsche_12.jpg
Porsche_13.jpg
Porsche_14.jpg
Porsche_15.jpg
Porsche_16.jpg

Při sestavě minulého příspěvku mé oblíbené kreace 
Porsche Panamericana designera Harma Lagaaye
jsem nemohl nevzpomenout své začátky, touhy, pády
a opětné kroky vpřed.

http://www.cardesignclub.7x.cz/auto-hyde-park/porsche-89.html

Můj návrh Ferry 88, který prošel úpravou proporčních velikostí,
byl původně myšlen jako malý, kompaktní elektrický ´poršáček´
. 
Zdálo se mi, že je Porsche světu něco dlužen. 
Zajímavá je hra čísel:  zatímco Harm Lagaay nese datum 1989,
můj byl tvořen v roce 1998 už opět v Praze. 
Oba mají částečně společného jmenovatele:
Ferry Porsche, tedy Porsche II. 
Bližší důvody jsou k přečtení přímo v obrázcích s překladem. 
Původní kresby jsem pro web CDCC mírně upravil -
jsou totiž asi půl století staré a jsou v adekvátním stavu.

Navíc je moje myšlenkové propojení se značkou Porsche spojeno s touhou po svobodném pohybu a zaměstnání kdekoliv ve světě - Porsche, BMW, Audi, Mercedes a posléze i VW byly nejblíž.  Ani Itálie a hlavně Alfa Romeo, mi nebyla daleko.  V mých touhách a představách to bylo ´hned vedle´.   Zatímco Giugiaro začínal svoji kariéru u Bertoneho, já ji začal na "univerzitě Plzeň-Bory" v oddělení t.zv. technického komanda, což bylo konstrukční oddělení ministerstva vnitra.   Ale o tom jindy a jinde.  Zůstalo mi asi 100 kreseb na ´mastňáku´, tedy na útržcích zažloutlého lámavého pauzovacího papíru z té doby.  Všecky kresby mi pronesla jedna dobrá duše ven do civilu a domů mi přišly po dlouhé době běžnou poštou bez označení adresáta.  Takže původní kresby mě provázejí celý život.  Děkuji, Zdeňku, ať už se nacházíš kdekoliv !!  

V galerii  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

elektro porsche

elektro porsche

Ještě jeden koncept Porsche

AUTO HYDE PARK 

concept´89_01.jpg
concept´89_02.jpg
concept´89_03.jpg
concept´89_04.jpg
concept´89_05.jpg
concept´89_06.jpg
concept´89_07.jpg
concept´89_08.jpg
concept´89_09.jpg
concept´89_10.jpg
concept´89_11.jpg
concept´89_12.jpg
concept´89_12.jpg
concept´89_13.jpg
concept´89_14.jpg
concept´89_16.JPG
concept´89_17.jpg
concept´89_18.jpg
concept´89_19.jpg
concept´89_20.jpg
Škoda, ať už byl důvod jakýkoliv,
Porsche Studie Panamericana cestu do výroby nenašla. 
Tehdy se pochybovalo o ´správnosti´ výrazu Porsche,
prostě to byla kreace příliš jiná, než na co byli u Porschů zvyklí.  

Harm Lagaay, designer - později šéfdesigner u Porschů

(s několikaletou přestávkou u Forda) 
neměl asi to štěstí být správným německým managerem. 
Byl to Rakušan maďarského původu, vystudovaný v Holandsku. 
Nebo to bylo napětí mezi ním a šefdesignerem Anatolem Lapinem

- americkým Rusem, který kdysi u GM spoluvytvářel Corvetty .
Skutečnost se dnes už nedozvíme. 

Atraktivně vzrušující studie PANAMERICANA 
zůstává však v mých očích stále ten nejporšovatější Porsche
- ze všech stran.  Navíc má odvahu jít za hranice 911
a zústat přitom natrvalo Porschem a ničím jiným.

Myšlení managerů je nevyzpytatelné - designer je pouhým služebníkem.  

V rubrice  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek
 

studie porsche´89

studie porsche´89

Jak má ´správně´ vypadat Porsche ?  

AUTO HYDE PARK

928_01.jpg
928_02.jpg
928_03.jpg
928_04.JPG
928_05.jpg
928_06.jpg
928_07.jpg
928_08.jpg
928_09.jpg
928_10.jpg
928_11.jpg
928_12.jpg
928_13.jpg
928_14.jpg
928_16.jpg
928_17.jpg
Někteří byli nadšeni původním předomotorovým typem 928,
ale puristé klanu Porsche ho nepřijali. 
Osobně byl Porsche 928 pro mne špičkovým designem,
který vznikl pod taktovkou Tonyho Lapina

(fotka z roku 1980 ... obr.17.  Bylo to jediné setkání s Anatolem Lapinem).

Teď se opět spekuluje jestli 928 ano nebo ne - Panamera nabízí bázi. 
Jenom obrovská kola
(obr.2) teď už nestačí, fantazie bují dále. 
Však se podívejme.   Kolik je pravda a kolik fikce, to nevím.
 

V rubrice  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek  

spekulace nebo ...

spekulace nebo ...

AUTO HYDE PARK

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one