.

Tohoto malého´buldočka´má na svědomí řecký designer Athanassios Tubidis, který jak sám říká, chce ukázat na další možnost městské mobility.  Čtyřmístný mix auta se skútrem je ideálním řešením do města a navíc svou vizáží oživí prostředí.

Autíčko Peugeot s názvem BB1 bylo poprvé představeno veřejnosti ve Frankfurtu na IAA 2009 a podruhé 30.11. až 1.12. 2009 v Berlíně.

Když mají designeři volné ruce, projevují se jako fantastové a hračičkáři.  Oč by byl svět pestřejší a přátelštější s více takovými kreacemi.

Vizi řeckého odvážlivce realizovanou Peugeotem můžete nyní kritizovat dole v´diskuzích´.

V galerii DESIGN CENTRA  editor  

01_BB1.jpg
02_BB1.jpg
03_BB1.jpg
04_BB1.jpg
05_BB1.jpg

Letos přišla na český trh novinka Peugeot 3008. Je to velmi chutná a milá kreace menšího eMPéVéčka, včetně jeho ´hladové tlamy´.  Ta sice není každému pochuti, ale mně se po dlouhé době vulgárně uchechtané grimasy dnešní generace Peugeot opět líbí … a to velmi.

Tvar karoserie nemá nic společného s francouzskou křehkostí, jak to okomentoval jeden český internetový žurnalista podle paušální šablony „co je z Paříže, to je křehké“.  Spíše opak je pravdou … a to sluší Peugeotu 3008 moc.  Prohlédněte si snímky a posuďte sami.  Můj vjem nemusí být shodný s Vaším.

Pavel Hušek ... DESIGN CENTRA

01_3008.jpg
02_3008.jpg
03_3008.jpg
04_3008.jpg
05_3008.jpg

Peugeot překvapivě odhalil model svého nového MPV, které v roce 2010 nahradí buď současný model 806 nebo to bude samostatný nový typ "o patro níž" než 806.  Už nemá tu hroznou otevřenou tlamu s předkusem a jeho tvář se tak stává přátelskou, což je jako pocit k rodinnému cestování podstatná věc ... editor v galerii DESIGN CENTRA

01_5008.jpg
02_5008.jpg
03_5008.jpg
04_5008.jpg
05_5008.jpg
ozone_06.jpg
ozone_07.jpg
ozone_1.jpg
ozone_2.jpg
ozone_02.jpg
ozone_03.jpg
ozone_08.jpg
ozone_09.jpg
PEUGEOT svým konceptem OZONE
hledí do budoucna naprosto konsekventně.
Elektronika od A do Z a jakási čarovná varianta
všudepřítomné energie bude pohybovat
nehlučnými kabinkami městskými ulicemi. 
Jak jsme vůbec mohli více než 100 let otravovat vzduch,
který dýcháme, odpadovými jedy z benzinu a nafty !!!
ALE,
vzrušení z atraktivních tvarů karoserií zanikne asi tak,
jako kdyby se namísto zamořených krásných květin
prodávaly válečkové ampulky s květinovou vůní.
 
AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek
Jérome Gallix

Jérome Gallix

„ Chceme chytit lidi za srdce“,

to je krédo šéfdesignéra značky Peugeot Jérome Gallixa(44), který odstartoval svou profesionální dráhu před 20 lety jako manažer počítačového oddělení v Cente Style Peugeot.

 

  Před čtyřmi lety jste uvedli do života ve Vélizy u Paříže designérské studio dvou zanček, Peugeotu a Citroenu, pod jednou střechou v atraktivním prostředí. Jak se jeví jeho fungování s odstupem času?

 

  Bez ohledu na špičkové vybavení a stimulující prostředí, musíme do práce dávat celé svoje srdce a vědomosti. I proto je atmosféra podle očekávání velmi plodná. Studio ADN bylo prvním předpokladem pro designovou revoluci v koncernu. To ostatní je o nevyhlášené soutěži dvou nezávislých týmů, které si navzájem nevidí do kuchyně. Nakonec výsledky Peugeotu a Citroenu hovoří samy za sebe.

 

  V červenci uplyne rok, od doby, kdy jste se stal šéfdesignérem Peugeotu. Jaká je vaše vize směrování této značky do budoucnosti? Zeptám se jinak: co jste „musel“ slíbit manažerům při nástupu do funkce?

 

   Když pracujete ve společnosti, která má za sebou více než 100 letou historii s výrazně vypracovaným image, vždy v tom musíte pokračovat (smích)… Má vize je přidat k naší image víc klidu a vyrovnání. Klíčovým slovem je pro mě „harmonie“. Peugeot nadále zůstane vizuálně přitažlivý a atraktivní, ale musíme na něj nanést další vrstvu klidu a vyrovnanosti. To bude zároveň propojení historie a přítomnosti značky.

 

Jak se dělá tzv. harmonická vrstva v praxi?

 

   Větší pozornost budeme věnovat ukončení linií a převisů na karoserii. Když chcete mít pěknou linii, na to aby byla dokonalá, musíte na ni pracovat hodiny a hodiny. Mým cílem je aby „dokonalá linie“ byla řádně ukončená, ne v nedohlednu…

 

  Nadrozměrná maska chladiče, evokující masku Ferrari se stala pro Peugeot poznávacím znakem. Často byla vnímána i s nevolí, osobně si dovolím tvrdit, že toto téma je už vyčerpáno…

 

   Kritiku, že jednotné stvárnění přední části nás přivádí do dtavu neustálého se opakování, bereme na vědomí. Už jsme začali hledat nový způsob, jak diferencovat tvary v rámci celé rodiny modelů. Tento bod je důležitou designérskou výzvou, které se musíme v nejbližší budoucnosti postavit, bez ohledu na dědictví.

 

Jaká bude další ingredience Peugeotů á la Gallix?

 

   Mám rád karoserii, u které je cítit její plech a né lak. Nelíbí se mi černé plasty na autě, různé dekorační pomůcky, jako je chromování. Designérské ztvárnění automobilu by mělo být založené na tvarech z plechu a na barvě, osttní je jen nevyhnutelný doplněk.

 

Je takové i vaše první auto po nástupu do funkce, studie 308 RC?

 

  Chtěl jsem svižné auto, jakým byla legendární 205 Gti. Stejný kultovní objekt i když je to coupé a ne hatchback. Dvojitá bublina na střeše a oblé křivky ho dělají nezaměnitelným a vyjímečným, opravdu přitahuje pohledy. Lidé si myslí, že je to auto prémiové značky a ne Peugeot.

 

 

Pravidelně organizujete designérskou soutěž s hlasováním přes internet.

 

   Za ty roky co ji organizujeme jsme se dozvěděli hodně o našich budoucích klientech. Na naši výzvu reaguje pokaždé mnoho mladých designérů mnohých národností, o kterých jsme takřka neslyšeli. Přinesli nám mnoho nápadů, které můžeme využít v budoucnosti.

 

Po vašem příchodu se začalo hovořit i o oživení spolupráce s Pininfarinou…

 

     Pininfarina je našim partnerem více než půl století. Je to společnost, která „tlačí“ na naše designéry a někdy je poravdu těžké držet s nimi krok. Poslední roky byli viditelně úspěšní jen při návrhu modelu 1007, ale to neznamená, že jsme se rozešli. Když se pouštíme do nového projektu, vždy se jich ptáme, co si o tom myslí. Jejich odpovědí je nový návrh. Na tom se nic nezměnilo…

 

Která auta vám nejvíce přirostla k srdci?

 

   Mám vám dát celý seznam aut, které se mi líbí? Dodnes obdivuji studii Alfa Romeo Carabo z roku 1968 (design Marcello Gandini pro Bertone). Toto auto mně fascinuje i po letech, stejně jako další futuristické studie od G. Giugiara ze 70. let. Potom je to auto, na které jsem právem hrdý, model 206, který jsem s kolegy navrhnul, jako začínající designér. Náš návrh vyhrál před zvučnými jmény, jako je Pininfarina a Giugiaro. Na takový úspěch se nezapomíná…  Teď jsem nadšený z nového Peugeotu 207 CC. Dali jsme do něj tolik svěží energie a dynamiky, kolik to jen šlo. Je to symbol toho, co chceme u Peugeotu dělat: chytit lidi za srdce…

 

 

Rozhovor, který vyšel v čísle 5. slovenského motoristického měsíčníku Nový Auto magazín vedl Ivan Matúška. Přeložil Ing. Vlastimil Habarta.

 

 

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one