.

Jak vznikal malý půvabný Peugeot? 

Podívejme se do zákulisí design centra této francouzské automobilky ...

pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Jak jistě všicni víte, Peugeot pomalu přivírá ústa a tak se nyní tady podíváme, jak vznikal jeden z posledních lvů s tlamou otevřenou dokořán:  Lev s číslem 308.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Nezvykle zvláštní a pozoruhoně poutavé je tvarosloví Peugeota HR1.  I když na jeho karoserii nenajdete nikde poklidný povrh, dá se mluvit o atraktivně ztvárněné skulptuře.

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek 

hr1_01.jpg
hr1_02.jpg
hr1_03.jpg
hr1_04.jpg
hr1_05.jpg
HR1

HR1

Že by toto byla krasavice mezi speciálními SUV nebo crossovery?  Nehodnotím velikost HR1 - prý je to maličké městské autíčko, malý city crossover ap. říkají některé zprávy. 

  Posuďte sami v galerii  DESIGN CENTRA

NEJEN OBUV

NEJEN OBUV

NO COMMENT

Po minulém příspěvku, kde jsme se podívali k Bertonemu, nyní zajdeme na návštěvu k Pininfarinovi v roce 1997.  Právě v tomto roce totiž karosárna presentovala na ženevském autosalónu svůj počin, Peugeot Nautilus.  Tento prototyp, který byl postaven na podvozku tehdejšího modelu 605 měl ukázat, že i velká limuzína nemusí být vždy barokní.

Lorenzo Ramaciotti k tomu tehdy řekl, cílem tohoto prototypu bylo odpovědět na otázku, která sice nemusí být zásadní, ale je zajímavá.  Musí být majestátní vlajkové lodě konzervativní a ortodoxní limuzíny s klasickým neutrálním a racionálním stylem?  Mohou mít tyto velké vozy přitažlivost a styl živé sochy, schopné stimulovat emoce?

Jak je vidět, odpověď na otázku je kladná.  Důležité ale je si uvědomit, že tento koncept vznikl před 13 lety a to v souvislosti s tím, jak je i dnes naprosto nadčasový a nadmíru elegantní.  Kdyby tento vůz dnes vyjel z továrny Peugeot, byl by to zajisté hit na automobilovém trhu a objednávky by se jen hrnuly.  Věčná škoda, že vůz zůstal jen u prototypu.  Ješťe smutnější je, že tento prototyp je dnes téměř zapomenut a najít o něm informace nebo fotografie na netu, je téměř nadlidský výkon.  Před několika lety jsem měl půjčené italské magazíny Auto Design a několik stránek jsem si okopíroval, takže se nyní můžeme podívat i na to jak se vůz rodil v hlavách designera Kena Okuyamy, ano, toho Okuyamy, který poté navrhnul prototyp Ferrari Rosa a sériové vozy jako Enzo a 456.

Pro galerii  KAROSÁRNY  editor

nautilus.jpg
nautilus_2.jpg
skenovat0005_1.jpg
skenovat0006.jpg
1.jpg

Jestli takto přijde do výroby, bude to opět ´Beauty by Peugeot´, jako tomu bývalo za maestra Günaka.  V galerii DESIGN CENTRA je pastva pro oči.

Pavel Hušek

01_5by Peugeot.jpg
02_5by Peugeot.jpg
03_5by Peugeot.jpg
04_5by Peugeot.jpg
05_5by Peugeot.jpg
PĚTKA od ´Pežó´

PĚTKA od ´Pežó´

Mnohým se líbí moc.  Ale kolik půvabu zůstane zachováno při přechodu do výroby?  Počkejme si ... a raději se podívejme do galerie DESIGN CENTRA

I když je francouzské ´TéTéčko´ z roku 2007 levnější než německé TT, je oproti německé precizní strohosti nadmíru půvabné, ba velmi krásné.  Letošní prezentace v Ženevě 2010 a obsáhlá sada snímků v galerii DESIGN CENTRA to prokazují.

Pavel Hušek

01_RC Z.jpg
02_RC Z.jpg
03_RC Z.jpg
04_RC Z.jpg
05_RC Z.jpg
a la TT

a la TT

Půvab francouzského designu a la TT najdete v galerii DESIGN CENTRA

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one