.

Po minulém příspěvku, kde jsme se podívali k Bertonemu, nyní zajdeme na návštěvu k Pininfarinovi v roce 1997.  Právě v tomto roce totiž karosárna presentovala na ženevském autosalónu svůj počin, Peugeot Nautilus.  Tento prototyp, který byl postaven na podvozku tehdejšího modelu 605 měl ukázat, že i velká limuzína nemusí být vždy barokní.

Lorenzo Ramaciotti k tomu tehdy řekl, cílem tohoto prototypu bylo odpovědět na otázku, která sice nemusí být zásadní, ale je zajímavá.  Musí být majestátní vlajkové lodě konzervativní a ortodoxní limuzíny s klasickým neutrálním a racionálním stylem?  Mohou mít tyto velké vozy přitažlivost a styl živé sochy, schopné stimulovat emoce?

Jak je vidět, odpověď na otázku je kladná.  Důležité ale je si uvědomit, že tento koncept vznikl před 13 lety a to v souvislosti s tím, jak je i dnes naprosto nadčasový a nadmíru elegantní.  Kdyby tento vůz dnes vyjel z továrny Peugeot, byl by to zajisté hit na automobilovém trhu a objednávky by se jen hrnuly.  Věčná škoda, že vůz zůstal jen u prototypu.  Ješťe smutnější je, že tento prototyp je dnes téměř zapomenut a najít o něm informace nebo fotografie na netu, je téměř nadlidský výkon.  Před několika lety jsem měl půjčené italské magazíny Auto Design a několik stránek jsem si okopíroval, takže se nyní můžeme podívat i na to jak se vůz rodil v hlavách designera Kena Okuyamy, ano, toho Okuyamy, který poté navrhnul prototyp Ferrari Rosa a sériové vozy jako Enzo a 456.

Pro galerii  KAROSÁRNY  editor

nautilus.jpg
nautilus_2.jpg
skenovat0005_1.jpg
skenovat0006.jpg
1.jpg

Jestli takto přijde do výroby, bude to opět ´Beauty by Peugeot´, jako tomu bývalo za maestra Günaka.  V galerii DESIGN CENTRA je pastva pro oči.

Pavel Hušek

01_5by Peugeot.jpg
02_5by Peugeot.jpg
03_5by Peugeot.jpg
04_5by Peugeot.jpg
05_5by Peugeot.jpg

I když je francouzské ´TéTéčko´ z roku 2007 levnější než německé TT, je oproti německé precizní strohosti nadmíru půvabné, ba velmi krásné.  Letošní prezentace v Ženevě 2010 a obsáhlá sada snímků v galerii DESIGN CENTRA to prokazují.

Pavel Hušek

01_RC Z.jpg
02_RC Z.jpg
03_RC Z.jpg
04_RC Z.jpg
05_RC Z.jpg
Úvodník k projektu TOUCH v galerii ELEKTRO-AUTA dodám později ... PH
01_Touch.jpg
02_Touch.jpg
03_Touch.jpg
04_Touch.jpg
05_Touch.jpg
01_SR1_light show.jpg
02_SR1_light show.jpg
03_SR1_light show.jpg
04_SR1_light show.jpg
05_SR1_light show.jpg
06_SR1_light show.jpg
07_SR1_light show.jpg
08_SR1_light show.jpg
09_SR1_light show.jpg
10_SR1_light show.jpg
11_SR1_light show.jpg
12_SR1_light show.jpg
13_SR1_light show.jpg
14_SR1_light show.jpg
15_SR1_light show.jpg
16_SR1_light show.jpg
17_SR1_light show.jpg
18_SR1_light show.jpg
19_SR1_light show.jpg
20_SR1_light show.jpg
21_SR1_light show.jpg
23_SR1_light show.jpg
24_SR1_light show.jpg
25_SR1_light show.jpg

Jsem tak unešen kreací Peugeot SR1 Concept,
že jeho první veřejnou prezentaci v okouzlujícím osvětlení
vkládám do galerie  
AUTO a UMĚNÍ.  
Myslím, že to je opravdu umění, 
osvětlením zdůraznit atraktivní krásu automobilové skulptury.

Pavel Hušek

Své emoce jsem vepsal do obrázku č.16 a celou sadu upravených snímků uložil do galerie DESIGN CENTRA.  Nezbývá než poblahopřát Jean-Pierre Plouému k překrásné hudbě tvarů !!  Peugeot to potřeboval jako sůl.

Pavel Hušek  

01_SR1_concept.jpg
02_SR1_concept.jpg
03_SR1_concept.jpg
04_SR1_concept.jpg
05_SR1_concept.jpg

Tohoto malého´buldočka´má na svědomí řecký designer Athanassios Tubidis, který jak sám říká, chce ukázat na další možnost městské mobility.  Čtyřmístný mix auta se skútrem je ideálním řešením do města a navíc svou vizáží oživí prostředí.

Autíčko Peugeot s názvem BB1 bylo poprvé představeno veřejnosti ve Frankfurtu na IAA 2009 a podruhé 30.11. až 1.12. 2009 v Berlíně.

Když mají designeři volné ruce, projevují se jako fantastové a hračičkáři.  Oč by byl svět pestřejší a přátelštější s více takovými kreacemi.

Vizi řeckého odvážlivce realizovanou Peugeotem můžete nyní kritizovat dole v´diskuzích´.

V galerii DESIGN CENTRA  editor  

01_BB1.jpg
02_BB1.jpg
03_BB1.jpg
04_BB1.jpg
05_BB1.jpg

Peugeot překvapivě odhalil model svého nového MPV, které v roce 2010 nahradí buď současný model 806 nebo to bude samostatný nový typ "o patro níž" než 806.  Už nemá tu hroznou otevřenou tlamu s předkusem a jeho tvář se tak stává přátelskou, což je jako pocit k rodinnému cestování podstatná věc ... editor v galerii DESIGN CENTRA

01_5008.jpg
02_5008.jpg
03_5008.jpg
04_5008.jpg
05_5008.jpg
ozone_06.jpg
ozone_07.jpg
ozone_1.jpg
ozone_2.jpg
ozone_02.jpg
ozone_03.jpg
ozone_08.jpg
ozone_09.jpg
PEUGEOT svým konceptem OZONE
hledí do budoucna naprosto konsekventně.
Elektronika od A do Z a jakási čarovná varianta
všudepřítomné energie bude pohybovat
nehlučnými kabinkami městskými ulicemi. 
Jak jsme vůbec mohli více než 100 let otravovat vzduch,
který dýcháme, odpadovými jedy z benzinu a nafty !!!
ALE,
vzrušení z atraktivních tvarů karoserií zanikne asi tak,
jako kdyby se namísto zamořených krásných květin
prodávaly válečkové ampulky s květinovou vůní.
 
AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one