.

Jak se zdá Peugeot to do Paříže hrne ve velkém stylu.  Pro letošní hlavní automobilovou show připravil koncept crossoveru na podvozku nové 208.  A jak je vidět, bude to opět model s typicky francouzským šarmem.  Boží je ten grif, kde okno zadních dveří vypadá jako zvýšené do střechy.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Při pohledu do historie konceptů Peugeot zjistíme, že koncept Onyx má na co navazovat (viz poslední 3 obrázky sady).  V době, kdy francouzským automobilkám prudce klesá odbyt, je představení takového konceptu velmi troufalé.  Troufalé ale suprové.  Peugeot má zpět svou tradiční sílu v designu.  Jen aby ty prodeje rostly...

Zdroj snímků: netcarshow.com

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Působivé kupé Peugeot RCZ prošel faceliftem.   Zmizela otevřená tlama a přední část dostala stylové tvary, společné pro všechny současné Peugeoty.  A vypadá opravdu frajersky!

Navíc Peugeot připravil pro Paříž koncept RCZ R, který má být ostrý jako žiletka.

Zdroj snímků: netcarshow.com

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

I když tato ´bugyna´ jménem Hoggar od Peugeotů pochází z roku 2003 (kresby 2002 a 2001),  je to stále pozoruhodná kreace, která je soustavnou výzvou i pro nejmladší designéry.  Vzpomínám její ženevskou prezentaci, kdy jsem ji doslova hltal očima:  tolik rafinovaných a chutně pohledných nápadů na jednom auťáku !!!  Jediné, co jsem si přál, bylo zmenšení rozměrů tohoto obra mezi bugynami.

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

Dodatek:  http://cardesignclub.7x.cz/citro-n/cit-lacoste.html

V odkazu se jedná o PSA sesterký koncept Lacoste Citroën, který lze porovnávat pouze v nápaditosti designerů výtvarných a inženýrských.  Poslání obou mimořádně kreativních projektů PSA je však zřetelně rozdílné jako hrušky a jablka.  Kdybych dnes stál před pracovní volbou, volil bych DESIGN PSA v Paříži-Vélizy a pak z důvodů osobní sympatie značku Citroën.  Díky pozvání zastoupení PSA v Praze jsem mohl v roce 2004 být v Paříži-Vélizy přítomen otevření nové budovy DESIGN PSA ve tvaru obrovské zaoceánské lodě.  PH

01_Hoggar-Concept.jpg
02_Hoggar-Concept.jpg
03_Hoggar-Concept.jpg
04_Hoggar-Concept.jpg
05_Hoggar-Concept.jpg
koncept tip top

koncept tip top

DESIGN CENTRA 

Malý lvíček již má za sebou v testech renomovaných časopisů několik skalpů svých soupeřů.  Navíc se hodně oceňuje jeho vzhled, což u Peugeotů dlouho nebylo.  Podívejme se nyní na skici z vývoje.  Ještě dodám, že pro zodpovědné managery muselo být jistě velmi obtížné vybrat ten finální, protože, jak sami uvidíte, všechny jsou opravdu cool !

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Jedna věc jsou kresebné návrhy s pohledem do budoucna, druhá věc je pozorovat nový automobil v městském provozu.  A právě to se mi dnes přihodilo, když jsem vyšel z domu na ulici.  Ještě letos v březnové Ženevě měl či měla premiéru a teď stojí u chodníku (SPZ jsem odretušoval). Ano, je to půvabné autíčko včetně rafinovaných femininních detailů.  Oproti klukovskému či chlapáckému stylu škodovek je dvěstěosmička roztomilá holčina.  Na tento tvarový projev jsem poukázal někdy před 4 roky v porovnání dvěstěsedmičky s Fabií - zde link:  http://www.cardesignclub.7x.cz/skoda/fabia-i.html  

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
krásná lvice

krásná lvice

DESIGN CENTRA

Peugeot 508 Sw jsme tu už měli, ovšem jako designerský počin.  Teď už ho vídívám v silničním provozu a jsem čím dál více unášen jeho nevtíravou samozřejmostí.  Nic nepředstírá, nenadýmá se, nepoužívá módních násilností ani hlučných projevů svalové síly ... Peugeot 508 SW prostě je.   

Je projevem francouzské ležérnosti, je částí mého obýváku nebo pracovny, je částí mého domu a jeho kultivovanosti.  Nemám pocit, že se jím přesytím, má v sobě charakter trvalých hodnot klasické krásy.  Věřím, že technické parametry jsou této skulptuře adekvátní.

Je to můj vjem a pocit, Váš může být zcela opačný.  Může Vám chybět technická preciznost Audi, která se opakuje i na liniích exteriéru nebo know how BMW, patrné na inovativně revolučním ´pomačkání´ tvarů karoserie.  

Máte možnost se vyjádřit dole v komentářích.

V galerii  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek

508 SW_01.jpg
508 SW_02.jpg
508 SW_03.jpg
508 SW_04.jpg
508 SW_05.jpg
peugeot 508 sw

peugeot 508 sw

KRITICKÉ EMOCE 

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one