.

Moc mu fandím - stejně jako Patrickovi !   Umí !  Ač nekonvenční až extrémní ve svém designérském jazyku, jeho kreace jsou atraktivní, krásné, přesvědčující ... u nás patřící do galerie  PROFI DESIGN.  

Za CDCC Ti přeji, Laurensi, úspěšnou budoucnost v Paříži !    Pavel Hušek

01_van den Acker.jpg
02_van den Acker.jpg
03_van den Acker.jpg
04_van den Acker.jpg
05_van den Acker.jpg

K tomu je nutné mít obrovskou dávku vkusu, aby člověk uměl vytvořit tak nádherný automobil v retrostylu někdejší evropské (britské) noblesy a to v Japonsku. 

Galerie ALTERNATIVY přináší sadu snímků.

Pavel Hušek

01_Himiko.jpg
02_Himiko.jpg
03_Himiko.jpg
04_Himiko.jpg
05_Himiko.jpg

Nový rok přinesl nečekaně příliš mnoho novinek …

… jmenujme třeba liftink pro velkoprostorovou Mazdu 5.  Provedení před modernizací je na našich silnicích často k vidění, z čehož plyne, že v očích některých lidí již stačilo zevšednět.   Osobně jsem vůz považoval za jemně sportovně laděné, tvarově nekomplikované a ne zrovna vyzývavé MPV, které rozhodně nepatřilo k těm méně pohledným rodinným stěhovákům …

… avšak automobilka za poslední dobu pojala své emocionální choutky, zvané zoom–zoom, poněkud ve velkém a bujaré vlnobití uplatnila i na faceliftu modelu 5.  

Přední maska našla své zalíbení v kompaktní Mazdě 3.  Tedy, osobně se mi více líbila předchozí varianta, která uměla skloubit eleganci s letmým náznakem dynamiky.  Nicméně stylisté nezapomněli na detaily a povrch dílu, ve kterém jsou zasazeny mlhové světlomety, doplnili je zajímavým motivem, blízkým podstatě tvarů modernizace. 

Pozvolna přecházíme na profil, a to prostřednictvím plynulé linie, jenž se táhne od centrální masky chladiče přes blatníky a ústí na kolejnici, určené pro manipulaci se zadními dveřmi.  Zatímco provedení před faceliftem se mohlo pochlubit profilem, jemuž tvarově objemné blatníky a čisté plochy dodávaly na dojmu mohutnosti, na nové vydání vozu byly, dle mého poněkud násilně, aplikovány linky, přičemž tu dominantní jsem před chvílí zmiňoval.   Tu však doplňuje druhá, která umocňuje tvar zadního blatníku.  Řekl bych, že jsou zde tyto prvky tak trochu nadbytečné … opravdu, zatím jsem jim nepřišel na chuť.

A máme tu záď.  Zde se odehrály poměrně výrazné změny.  A soudě dle mínění lidí, s jejímiž názory jsem se setkal, byl zásah do celku drastický a pro mnohé zcela nežádoucí.  Někteří v něm dokonce shledali podobnost se Ssangyongem Rhodius …

… a řekl bych, že měli v mnohém pravdu.  Korejský vůz má sice zcela jinou stavbu karosérie zejména v zadních partiích, nicméně určitým asociacím s Rhodiem bych se nebránil.  Pohleďte na svítilny - jsou sice zcela jinak tvarovány, ale cítím z nich něco, co mě se Ssangyongem spojuje.  Neberte to, prosím, jako kritiku, nýbrž jako smutné konstatování faktu, že se automobil rozloučil s chytrým řešením vertikálně orientovaných svítilen a namísto toho zapadl do klasického, v této třídě čím dál tím méně používaného, řešení.

Jak se by se mohlo zdát z prvních oficiálních fotografií, kabina (konkrétněji její materiály) by mohla být o něco působivější, než tomu bylo doposud.  Nedalo se říci, že by nějak výrazně zaostával za konkurencí, ale úroveň evropského interiérového plastu a jeho povrchové úpravy byla a je přeci jen o krok dále.  Zajímavým prvkem je ostré zalomení v horní části kapličky s přístroji …

Co říci na závěr?  Snad je popřát automobilu, který v záplavě komfortních MPV slibuje více jízdních emocí, mnoho štěstí v konkurenci, nabité samými novinkami.

 

Jakub Sochor

 

Mazda_5.jpg
Mazda_5_(2.).jpg
Mazda_5_-_interier.jpg

Na následujících skicách můžete sledovat design Mazdy, který se nyní stal ohromně atraktivním a dynamickým.

V galerii  DESIGN CENTRA  editor

0-2-45-12_0.jpg
0-2-45-12_2.jpg
0-2-45-12_5.jpg
1__0-2-45-10_0__800_565.jpg
1__0-2-45-10_1__800_274.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one