.
skoda-kauba_01.jpg
skoda-kauba_02.jpg
skoda-kauba_03.jpg
skoda-kauba_04.jpg
skoda-kauba_05.jpg
skoda-kauba_06.jpg
skoda-kauba_07.jpg
skoda-kauba_08.jpg
skoda-kauba_09.jpg
skoda-kauba_10.jpg
skoda-kauba_11.jpg
skoda-kauba_12.jpg
skoda-kauba_13.jpg
skoda-kauba_14.jpg
skoda-kauba_15.jpg
skoda-kauba_16.jpg
skoda-kauba_17.jpg
skoda-kauba_18.jpg
skoda-kauba_19.jpg
skoda-kauba_20.jpg
skoda-kauba_21.jpg
skoda-kauba_22.jpg
skoda-kauba_23.jpg
skoda-kauba_24.jpg
skoda-kauba_25.jpg
skoda-kauba_26.jpg
skoda-kauba_27.jpg
skoda-kauba_28.jpg
skoda-kauba_29.jpg
skoda-kauba_30.jpg
skoda-kauba_31.jpg
skoda-kauba_32.jpg
skoda-kauba_33.jpg
skoda-kauba_34.jpg
skoda-kauba_35.jpg
skoda-kauba_36.jpg
skoda-kauba_37.jpg
skoda-kauba_38.jpg
skoda-kauba_39.jpg
skoda-kauba_40.jpg

Toto je vážný historický příspěvek k zamyšlení,
který sahá zmenšenými modely až do dnešní doby. 
Jedna z galerií CDCC se sice nazývá "Půvab historie", 
ale tato historie je všechno jiné než půvabná.  
Moc informací jsem na internetu nenašel -
s takovou historií se národ nerad setkává. 
Ale věta v obrázku 38
(třetí od konce) mě zamrazila. 
Vždyť si naši národní ambici ve vymýšlení ničivých zbraní 
a pomocných strojů i přístrojů živíme dodnes. 

http://www.youtube.com/watch?v=uVfcFPnGMMM

Úsměvný je 12. obrázek, kde grafik (jistě ne designer)
neviděl správně polohu šípových křídel ve 3D (pozn. red. PH)

V rubrice  MODELY  Pavel Hušek

 

01_dakota+speedster.jpg
02_dakota+speedster.jpg
03_dakota+speedster.jpg
04_dakota+speedster.jpg
05_dakota+speedster.jpg
06_dakota+speedster.jpg
07_dakota+speedster.jpg
08_dakota+speedster.jpg
09_dakota+speedster.jpg
10_dakota+speedster.JPG
11_dakota+speedster.jpg
12_dakota+speedster.jpg
13_dakota+speedster.jpg
14_dakota+speedster.jpg
15_dakota+speedster.jpg
16_dakota+speedster.jpg

Sešly se mi tu dvě události a jejich rozvětvení. 
Přesto se pokusím příspěvku dát jeden ´designerský kabát´.

Tvarosloví testovaného Opel Speedstera mi připadá
-
ve vší úctě a obdivu k design centru v německém Rüsselsheimu -
jako dětská hračka, jako skládané autíčko z mírně tvárovaných
dřevěných bločků.  Svoji představu ve vzpomínkách
na někdejší výborně ztvárněnou ´minicorvettu´Opel GT
jsem v roce 1987 stylově opět odvodil od tehdejší nádherné
studie Corvetty
(obr.16).  

O Dakotě DC-3 jsem své pohnutky z velké části vepsal přímo do fotek.  Zaujala mne však dekorace ČSA a její podivný vývoj.  Nejpodařenější ´livery´ČSA s esteticky charakteristickým výrazem jsou všecky variace ´vousů´, jak výjímečně užito u dvou proudových Boeingů ČSA.  Poslední dekorace sférického trojúhelníku (kytarového trsátka, chcete-li) je tak něco obecného, že se velmi podivuji vkusu zadavatele (o výšce honoráře jsme četli v tisku).  Ani ty tříbarevné dozadu trčící vlaječky stanového tábora mládeže na směrovkách letadel ČSA nesvědčí o vkusu tehdejšího zadavatele.  Posléze chci poukázat na hanebné provedení grafiky´modrých vousů´na Dakotě, zdobící letištní prostory.  Všimněte si třeba chybných proporcí síly vodorovných´vousů´s jejich vzájemnými odstupy !  Nebo z předopohledu ty hranaté křivky, vycházející ze špičky trupu do postraních´vousů !!  A to vše je dobře zaplaceno méně dobrými hospodáři, kteří navíc asi postrádají estetické cítění !!!   

Jako designera mě to velmi zlobí, neboť moje vjemy jsou nejen vizuální, ale i čichové a sluchové.  S těmity jevy se setkávám nejen u aut, ale i u tramvají, vlaků všeho druhu a také u letadel ... škoda.  Co se dekorací leteckých společností týká, těch prvotřídních a plně charakteristických je celá řada.  Zákazník, klient, prostě uživatel si to pak s pěkným pocitem lehce pamatuje.   

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

Astir_01.jpg
Astir_02.jpg
Astir_03.jpg
Astir_04.jpg
Astir_05.jpg
Astir_06.jpg
Astir_07.jpg
Astir_08.jpg
Astir_09.jpg
Astir_10.jpg
Astir_11.jpg
Astir_12.jpg
Astir_13.jpg
Astir_14.jpg
Astir_15.jpg
Astir_16.jpg
Astir_17.jpg
Astir_18.jpg
Astir_19.jpg
Astir_20.jpg
Dovedete si představit první samostatné existenční kroky,
kdy už nepřijde měsíční plat, ale kdy je existence Vaše
a Vaší rodiny závislá na Vašem výkonu?

Können Sie sich die ersten selbständige Schritte vorstellen,
wo am Ende des Monats Ihr Gehalt nicht mehr kommt
und wo Ihre Existenz und die Ihrer Familie
von Ihrer Leistung abhängig ist?     

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

první vlastní kroky

první vlastní kroky

SEMINÁŘE

GROB_01.jpg
GROB_02.jpg
GROB_03.jpg
GROB_04.jpg
GROB_05.jpg
GROB_06.jpg
GROB_07.jpg
GROB_08.jpg
GROB_09.jpg
GROB_10.jpg
GROB_11.jpg
GROB_12.jpg
GROB_13.jpg
GROB_14.jpg
GROB_15.jpg
GROB_16.jpg
GROB_17.jpg
GROB_18.jpg
GROB_19.jpg
GROB_20.jpg
GROB_21.jpg
GROB_22.jpg
GROB_23.jpg
GROB_24.jpg
GROB_25.jpg
GROB_26.jpg
GROB_27.jpg
GROB_28.jpg
GROB_29.jpg
GROB_30.jpg
GROB_31.jpg
GROB_32.jpg
GROB_33.jpg
GROB_34.jpg
GROB_35.jpg
GROB_36.jpg
GROB_37.jpg
GROB_38.jpg
GROB_39.jpg
GROB_40.jpg
GROB_41.jpg
GROB_42.jpg
GROB_43.jpg
GROB_44.jpg
GROB_45.jpg
GROB_46.jpg

Tentokrát opět design letadel.  Argument, že u letadel je tvar podřízen striktně aerodynamice není pravdou ... každopádně ne striktně.  Ing. Burkhart Grob, pro kterého jsem byl činný přes 10 let, byl v prvé řadě estét.  Vše, co ho ve firmě obklopovalo, bylo mimořádně pohledné, učesané a elegantní ... aniž by byla omezena funkcionalita.  Byla to nádherná symbióza tvaru a funkce.  Zde není místo na popis funkčně estetických jednotlivostí, jakou je např. jídelna, toileta, sekretariát vč. sekretářky, ale také výrobní haly, vstupní vestibuly či vjezdní brána se ´soukromým´ bungalowem vrátného se službou 24 hodin. 

Dnešní  SEMINÁŘ 43  by chtěl poukázat na různé kresebné techniky vč. malovaných vizí, tedy ´artist´s impressions´.  Právě v leteckém designu jsem maximálně rozvinul malířský talent, který mi byl dán shůry.  Jsem autodidakt-selfmademan-samouk.  Výrobci ing. Burkhartu Grobovi se moje malby nejen líbily, on je i potřeboval pro své konferenční místnosti ještě tehdy v jeho začátcích v mnichovské Siemensstrasse.   A nejsilnější zakázka?  Zcela jistě STRATO 1 a STRATO 2, jak o ní referuje obr. GROB 18.

Tato vrtulová část není jediná, která ukazuje spolupráci s firmou GROB.  Ing. Burkhart Grob byl velmi ctižádostivý podnikatel, jehož letecká činnost obsahovala i vývoj vlastního vrtulníku, několika proudových letadel a celé řady větroňů.  Ve všem jsem byl ´namočen´, což ukáží další  SEMINÁŘE. 

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-07.html

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

stealth_01.jpg
stealth_02.jpg
stealth_03.jpg
stealth_04.jpg
stealth_05.jpg
stealth_06.jpg
stealth_07.jpg
stealth_08.jpg
stealth_09.jpg
stealth_10.jpg
stealth_11.jpg
stealth_12.jpg
stealth_13.jpg
stealth_14.jpg
stealth_15.jpg
stealth_16.jpg
stealth_17.jpg
stealth_18.jpg
stealth_19.jpg
stealth_20.jpg
stealth_21.jpg
stealth_22.jpg
stealth_23.jpg
stealth_24.jpg
stealth_25.jpg
stealth_26.jpg
stealth_27.jpg
stealth_28.jpg
stealth_29.jpg
stealth_30.jpg
stealth_31.jpg
stealth_32.jpg
stealth_33.jpg
stealth_34.jpg
stealth_35.jpg
stealth_36.jpg
stealth_37.jpg
stealth_38.jpg
stealth_39.jpg
stealth_40.jpg
stealth_41.jpg
stealth_42.jpg
stealth_43.jpg
stealth_44.jpg
stealth_45.jpg
stealth_46.jpg
stealth_47.jpg
stealth_48.jpg
stealth_49.jpg
stealth_50.jpg
stealth_51.jpg
stealth_52.jpg
stealth_53.jpg
stealth_54.jpg
stealth_55.jpg
stealth_56.jpg
stealth_57.jpg
stealth_58.jpg
stealth_59.jpg
stealth_60.jpg

Německá  Automobilwoche přinesla 3.a 4. května 2011 zprávu o čínském financování švédské automobilky SAAB.  Zprávu jsem zařadil do rubriky  BLESKOVÉ NOVINKY.   Zaskřípal mi tam výraz "strategické partnerství".  

Asi všichni víme, že továrna SAAB vyráběla zprvu vojenská letadla a teprve po 2.světové válce SAAB začal vyvíjet a vyrábět automobily.  Dnes je sice vývoj a výroba švédských letadel v rukách britského konsorcia, ale ... věděli jste, že první proudové pohonné jednotky v někdejších sovětských stíhačkách MIG-15 byly zcela legálně získané britské motory RollsRoyce Nene ?  Inu, byznys je byznys !!!

Tento letadlový příspěvek - bez nároku na hlubší informace o jednotlivých letadlech - vkládám zde z několika důvodů: 

1. Na vysoce výkonných moderních superletadlech se podílejí špičkoví designeři a to nejen čínští. 

2. Číňané vyvíjejí a vyrábějí jak útočné futuristické superstíhačky, tak i bombardéry.  Jestliže dříve balancovalo letecké ´know-how´ mezi USA a SSSR, je to dnes Čína, která dělá světu starosti.  Starosti proto, že komunistické státy vždy potřebovaly kapitalistické designersky kreativní a výrobně vytříbené produkty s vysokým ´know-how´, které pak kopírovaly, vylepšovaly ... a dnes masivně kupují. 

3. Komunisté nikdy nepustili, co získali.  Proto vyvíjejí i ničivé zbraně včetně - díky designerům - krásných, ale ničivých letadel, které jednou možná použijí proti těm, kteří jim své ´know-how´ zapůjčili nebo dokonce i prodali.  
Zcela jistě Číňané nevyvíjejí takové stroje pro sebeukájení
´my to také umíme´ 

http://www.youtube.com/watch?v=eLfSwCp2I-Q 

http://www.youtube.com/watch?v=7beaFzTGpoE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=OZVSlKKrkhA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bga06CGe6uI&NR=1

 

V rubrice  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

air force design

air force design

Nejen automobily, ale i bojová letadla spoluvytvářejí designeři ...

AUTO HYDE PARK

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg

Čas od času tu máme příspěvky designu letadel. 
Boeing 474 Jumbo je krásný a ušlechtilý design. 

S ženou jsme 2005 nefotili Jumbo jen pro jeho krásu,
ale také pro jeho příslušnost k CHINA AIRLINES CARGO,
létající do Prahy-Ruzyně 2x týdně

(dnes prý každý den - jako autobus). 

Tehdy jsem vytvořil fotoseriál a některé fotky opatřil   
ironickými texty nevěda, jak se po letech budou hodit
a jak budou ubývat na ironii.
 

Ladies and gentlemen, děvčata a kluci,
budoucí designerky a designeři ! 

Přichází čas, kdy se budete rozhodovat pro kreativní práci
buď v design centru korejské KIA ve Frankfurtu nad Mohanem 
nebo v Šanghaji v design centru čínské automobilky Geely
nebo ..
.

Automobilová design centra tam rostou jako houby po dešti. 
Citroën není jediný, kdo má v Číně své design centrum. 
Už ne jenom Kalifornie, ale i Čína ...
Je to dobře placená práce, 
takže letět týdně za maminkou do Čech nebude problém.

V homepage  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

L.C.Megalodon shark.jpg
LuigiColani.jpg
XL.jpg
XXL.jpg
XXXL.jpg

Auch die größte Kreationen von Luigi Colani sind nicht nur mutig, aber auch schön, denn Luigi geht nicht gegen die Natur.  Alle technische Gegenstände, die er formt, sind reine Aplikationen der Natur-Phänomenen und daher wirken sie esthätisch wohltuend.

Dafür die satirische Modifikationen Boeing und Airbus (letzte zwei Bilder) bringen uns zum Lachen - daher die Rubrik  HUMOR ... Pavel Hušek

I ty největší kreace Luigi Colaniho nejsou jen odvážné, ale i krásné, neboť Luigi nejde proti přírodě.  Všechny technické předměty, které tvaruje, jsou čistými aplikacemi přírodních jevů a proto působí esteticky lahodně.

Zato ty satirické modifikace Boeing a Airbus (poslední dva snímky) nás přivádějí k smíchu - proto rubrika  HUMOR ... Pavel Hušek  

01_heli.jpg
02_heli.jpg
03_heli.jpg
04_heli.jpg
05_heli.jpg
06_heli.jpg
07_heli.JPG
08_heli.jpg
09_heli.JPG
10_heli.JPG
11_heli.jpg
12_heli.JPG
13_heli.JPG
14_heli.jpg
15_heli.JPG
16_heli.JPG
17_heli.JPG
18_heli.JPG
19_heli.jpg
20_heli.JPG

Opět jedna mimořádnost, která může být vodítkem
pro ty z Vás, kteří se jako designéři náhle dostanete 
do jiného oboru, než jste dosud vykonávali. 

Proto jsem tuto záležitost zařadil do galerie  SEMINÁŘE - 
spolu s dodáním odkazu: 

http://www.designmagazin.cz/technika/17268-pavel-husek-navrhl-mimo-aut-i-tryskac-a-helikopteru.html  

Pavel Hušek

2
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one