.
GROB_01.jpg
GROB_02.jpg
GROB_03.jpg
GROB_04.jpg
GROB_05.jpg
GROB_06.jpg
GROB_07.jpg
GROB_08.jpg
GROB_09.jpg
GROB_10.jpg
GROB_11.jpg
GROB_12.jpg
GROB_13.jpg
GROB_14.jpg
GROB_15.jpg
GROB_16.jpg
GROB_17.jpg
GROB_18.jpg
GROB_19.jpg
GROB_20.jpg
GROB_21.jpg
GROB_22.jpg
GROB_23.jpg
GROB_24.jpg
GROB_25.jpg
GROB_26.jpg
GROB_27.jpg
GROB_28.jpg
GROB_29.jpg
GROB_30.jpg
GROB_31.jpg
GROB_32.jpg
GROB_33.jpg
GROB_34.jpg
GROB_35.jpg
GROB_36.jpg
GROB_37.jpg
GROB_38.jpg
GROB_39.jpg
GROB_40.jpg
GROB_41.jpg
GROB_42.jpg
GROB_43.jpg
GROB_44.jpg
GROB_45.jpg
GROB_46.jpg

Argument, že u letadel je tvar podřízen striktně aerodynamice
není pravdou ... každopádně ne striktně. 
Ing. Burkhart Grob, pro kterého jsem byl činný přes 10 let,
byl v prvé řadě estét.  Vše, co ho ve firmě obklopovalo, 
bylo mimořádně pohledné, učesané a elegantní ...
aniž by byla omezena funkcionalita. 
Byla to nádherná symbióza tvaru a funkce. 
Zde není místo na popis funkčně estetických jednotlivostí,
jakou je např. jídelna, toileta, sekretariát vč. sekretářky,
ale také výrobní haly, vstupní vestibuly či vjezdní brána
se ´soukromým´ bungalow vrátného se službou 24 hodin. 

Dnešní  SEMINÁŘ 43  by chtěl poukázat na kresebné techniky
vč. malovaných vizí, tedy ´artist´s impressions´. 
Právě v leteckém designu jsem rozvinul malířský talent,
který mi byl dán shůry.  Jsem autodidakt-selfmademan-samouk. 
Výrobci ing. Burkhartu Grobovi se moje malby nejen líbily,
on je i potřeboval pro své konferenční
místnosti ještě tehdy
v jeho začátcích v mnichovské Siemensstrasse.  
A nejsilnější zakázka?   Zcela jistě  
STRATO 1  a  STRATO 2 .

Vrtulová část není jediná, která ukazuje spolupráci s firmou GROB. 
Ing. Burkhart Grob byl velmi ctižádostivý podnikatel,
jehož letecká činnost obsahovala i vývoj vlastního vrtulníku,
několika proudových letadel a celé řady větroňů. 
Ve všem jsem byl ´namočen´, což ukáží další  SEMINÁŘE

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-07.html

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

stealth_01.jpg
stealth_02.jpg
stealth_03.jpg
stealth_04.jpg
stealth_05.jpg
stealth_06.jpg
stealth_07.jpg
stealth_08.jpg
stealth_09.jpg
stealth_10.jpg
stealth_11.jpg
stealth_12.jpg
stealth_13.jpg
stealth_14.jpg
stealth_15.jpg
stealth_16.jpg
stealth_17.jpg
stealth_18.jpg
stealth_19.jpg
stealth_20.jpg
stealth_21.jpg
stealth_22.jpg
stealth_23.jpg
stealth_24.jpg
stealth_25.jpg
stealth_26.jpg
stealth_27.jpg
stealth_28.jpg
stealth_29.jpg
stealth_30.jpg
stealth_31.jpg
stealth_32.jpg
stealth_33.jpg
stealth_34.jpg
stealth_35.jpg
stealth_36.jpg
stealth_37.jpg
stealth_38.jpg
stealth_39.jpg
stealth_40.jpg
stealth_41.jpg
stealth_42.jpg
stealth_43.jpg
stealth_44.jpg
stealth_45.jpg
stealth_46.jpg
stealth_47.jpg
stealth_48.jpg
stealth_49.jpg
stealth_50.jpg
stealth_51.jpg
stealth_52.jpg
stealth_53.jpg
stealth_54.jpg
stealth_55.jpg
stealth_56.jpg
stealth_57.jpg
stealth_58.jpg
stealth_59.jpg
stealth_60.jpg

Německá  Automobilwoche  přinesla 3.a 4. května 2011 zprávu
o čínském financování švédské automobilky SAAB. 
Zprávu jsem zařadil do rubriky 
BLESKOVÉ NOVINKY.  
Zaskřípal mi tam výraz  "strategické partnerství".  

Asi všichni víme, že továrna SAAB vyráběla zprvu vojenská letadla
a teprve po 2.světové válce SAAB začal vyvíjet a vyrábět automobily. 
Dnes je sice vývoj a výroba švédských letadel v rukách britského konsorcia,
ale ...
věděli jste, že první proudové motory v někdejších sovětských stíhačkách MIG-15
byly zcela legálně získané britské motory RollsRoyce Nene ?
  Inu, byznys je byznys !!!

Tento letadlový příspěvek - bez nároku na hlubší informace o jednotlivých letadlech
vkládám zde z několika důvodů:
 

1.  Na výkonných moderních superletadlech se podílejí designeři nejen čínští. 

2 . Číňané vyvíjejí a vyrábějí jak útočné futuristické stíhačky, tak i bombardéry. 
Jestliže dříve balancovalo letecké ´know-how´ mezi USA a SSSR, je to dnes Čína,
která dělá světu starosti.  Starosti proto, že komunistické státy vždy potřebovaly
kapitalistické ´know-how´, které kopírovaly, vylepšovaly a dnes masivně kupují. 

3.  Komunisté nikdy nepustili, co získali. 
Proto vyvíjejí i ničivé zbraně včetně
 krásných, ale ničivých letadel,
které jednou možná použijí proti těm, kteří jim své ´know-how´ zapůjčili či prodali.  
Zcela jistě Číňané nevyvíjejí takové stroje pro sebeukájení
´my to také umíme´ 

http://www.youtube.com/watch?v=eLfSwCp2I-Q 
http://www.youtube.com/watch?v=7beaFzTGpoE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=OZVSlKKrkhA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bga06CGe6uI&NR=1

V rubrice  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg

Čas od času tu máme příspěvky designu letadel. 
Boeing 474 Jumbo je krásný a ušlechtilý design. 

S ženou jsme 2005 nefotili Jumbo jen pro jeho krásu,
ale také pro jeho příslušnost k CHINA AIRLINES CARGO,
létající do Prahy-Ruzyně 2x týdně

(dnes prý každý den - jako autobus). 

Tehdy jsem vytvořil fotoseriál a některé fotky opatřil   
ironickými texty nevěda, jak se po letech budou hodit
a jak budou ubývat na ironii.
 

Ladies and gentlemen, děvčata a kluci,
budoucí designerky a designeři ! 

Přichází čas, kdy se budete rozhodovat pro kreativní práci
buď v design centru korejské KIA ve Frankfurtu nad Mohanem 
nebo v Šanghaji v design centru čínské automobilky Geely
nebo ..
.

Automobilová design centra tam rostou jako houby po dešti. 
Citroën není jediný, kdo má v Číně své design centrum. 
Už ne jenom Kalifornie, ale i Čína ...
Je to dobře placená práce, 
takže letět týdně za maminkou do Čech nebude problém.

V homepage  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

01_heli.jpg
02_heli.jpg
03_heli.jpg
04_heli.jpg
05_heli.jpg
06_heli.jpg
07_heli.JPG
08_heli.jpg
09_heli.JPG
10_heli.JPG
11_heli.jpg
12_heli.JPG
13_heli.JPG
14_heli.jpg
15_heli.JPG
16_heli.JPG
17_heli.JPG
18_heli.JPG
19_heli.jpg
20_heli.JPG

Opět jedna mimořádnost, která může být vodítkem
pro ty z Vás, kteří se jako designéři náhle dostanete 
do jiného oboru, než jste dosud vykonávali. 

Proto jsem tuto záležitost zařadil do galerie  SEMINÁŘE  
spolu s dodáním odkazu: 

http://www.designmagazin.cz/technika/17268-pavel-husek-navrhl-mimo-aut-i-tryskac-a-helikopteru.html  

Pavel Hušek

2
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one