.
ANT 225 Mrija (01).jpg
ANT 225 Mrija (02).jpg
ANT 225 Mrija (03).jpg
ANT 225 Mrija (04).jpg
ANT 225 Mrija (05).jpg
ANT 225 Mrija (06).jpg
ANT 225 Mrija (07).jpg
ANT 225 Mrija (08).jpg
ANT 225 Mrija (09).jpg
ANT 225 Mrija (10).jpg
ANT 225 Mrija (11).jpg
ANT 225 Mrija (12).jpg
ANT 225 Mrija (13).jpg
ANT 225 Mrija (14).jpg
ANT 225 Mrija (15).jpg
ANT 225 Mrija (16).jpg
ANT 225 Mrija (17).jpg
ANT 225 Mrija (18).jpg
ANT 225 Mrija (19).jpg
ANT 225 Mrija (20).jpg
ANT 225 Mrija (21).jpg
ANT 225 Mrija (22).jpg
ANT 225 Mrija (23).jpg
ANT 225 Mrija (24).jpg
ANT 225 Mrija (25).jpg
ANT 225 Mrija (26).jpg
ANT 225 Mrija (27).jpg
ANT 225 Mrija (28).jpg
ANT 225 Mrija (29).jpg
ANT 225 Mrija (30).jpg
ANT 225 Mrija (31).jpg
ANT 225 Mrija (32).jpg
ANT 225 Mrija (33).jpg
ANT 225 Mrija (34).jpg
ANT 225 Mrija (35).jpg
ANT 225 Mrija (36).jpg
ANT 225 Mrija (37).jpg
ANT 225 Mrija (38).jpg
ANT 225 Mrija (39).jpg
ANT 225 Mrija (40).jpg
ANT 225 Mrija (41).jpg
ANT 225 Mrija (42).jpg
ANT 225 Mrija (43).jpg
ANT 225 Mrija (44).jpg
ANT 225 Mrija (45).jpg
ANT 225 Mrija (46).jpg
ANT 225 Mrija (47).jpg
ANT 225 Mrija (48).jpg
ANT 225 Mrija (49).jpg
ANT 225 Mrija (50).jpg
ANT 225 Mrija (51).jpg
ANT 225 Mrija (52).jpg
ANT 225 Mrija (53).jpg
ANT 225 Mrija (54).jpg
ANT 225 Mrija (55).jpg
ANT 225 Mrija (56).jpg
ANT 225 Mrija (57).jpg
ANT 225 Mrija (58).jpg
ANT 225 Mrija (59).jpg
ANT 225 Mrija (60).jpg
ANT 225 Mrija (61).jpg
ANT 225 Mrija (62).jpg
ANT 225 Mrija (63).jpg
ANT 225 Mrija (64).jpg
Všechna média přinesla zprávu a snímky ANT 225,
velkoletadla MRIJA ukrajinského výrobce Antonova,
které letos přistálo v Praze.
Odváželo obrovský a těžký generátor do Austrálie.

Počáteční snímky Honzy Hrbka ukazují tuto událost názorně.
Díky Honzo za zaslání fotek
.
Protože MRIJA je mimořádné letadlo v jednom exempláři 
a z designersky estetického hlediska mimořádně krásné,
přidal jsem další obrázky, některé až z doby sovětské,
kdy byly realizovány plány letů Burana
(jako US Skylab)

Pociťuji mrazení v představě, že se taková letadla dají využít
k transportu novodobé rudé armády:

http://cardesignclub.7x.cz/temata/letadla/russland-deutschland-uber-alles

Vzpomínky na transportní čtyřmotorové vrtulové Antonovy, 
přinášející sovětské okupanty na pražské letiště,
jsou pro většinu Čechů a Slováků nezapomenutelné
.


V tématech  LETADLA  Pavel Hušek 
CH_01.jpg
CH_02.jpg
CH_03.jpg
CH_04.jpg
CH_05.jpg
CH_06.jpg
CH_07.jpg
CH_08.jpg
CH_09.jpg
CH_10.jpg
CH_11.jpg
CH_12.jpg
CH_13.jpg
CH_14.jpg
CH_15.jpg
CH_16.jpg
CH_17.jpg
CH_18.jpg
CH_19.jpg
CH_20.jpg
CH_21.jpg
CH_22.jpg
CH_23.jpg
CH_24.jpg
CH_25.jpg
CH_26.jpg
CH_27.jpg
CH_28.jpg
CH_29.jpg
CH_30.jpg
CH_31.jpg
CH_32.jpg
CH_33.jpg
CH_34.jpg
CH_35.jpg
CH_36.jpg
CH_37.jpg
CH_38.jpg
CH_39.jpg
CH_40.jpg
CH_41.jpg
CH_42.jpg
CH_43.jpg
CH_44.jpg
Dnes, 2.listopadu 2015, snad všechna media oznámila,  
že Čína bude vyrábět vlastní "airbus" typ C919. 
Poslouchal jsem 
moderátora ČT24 Jiřího Václavka,
který zpovídal hosta-odborníka na leteckou techniku.
Padla otázka o čínských zahraničních ambicích kontra  
Boeing a Airbus - a také otázka na leteckou tradici Číny,
která však nebyla pozvaným odborníkem zodpovězena.

A tak namísto povídání vkládám další snímky čínské
ani ne tak
 letecké tradice 
(tehdy rusko-sovětské),
nýbrž současného leteckého umu, který vyvolává údiv,
ale zároveň nahání strach. 


V tématech  LETADLA  Pavel Hušek
Bugatti 110P_01.jpg
Bugatti 110P_02.jpg
Bugatti 110P_03.jpg
Bugatti 110P_04.jpg
Bugatti 110P_05.jpg
Bugatti 110P_06.jpg
Bugatti 110P_07.jpg
Bugatti 110P_08.jpg
Bugatti 110P_09.jpg
Bugatti 110P_10.jpg
Bugatti 110P_11.jpg
Bugatti 110P_12.jpg
Bugatti 110P_13.jpg
Bugatti 110P_14.jpg
Bugatti 110P_15.jpg
Bugatti 110P_16.jpg
Bugatti 110P_17.jpg
Bugatti 110P_18.jpg
Bugatti 110P_19.jpg
Bugatti 110P_20.jpg
Bugatti 110P_21.jpg
Bugatti 110P_22.jpg
Bugatti 110P_23.jpg
Bugatti 110P_24.jpg
Bugatti 110P_25.jpg
Bugatti 110P_26.jpg
Bugatti 110P_27.jpg
Bugatti 110P_28.jpg
Bugatti 110P_29.jpg
Bugatti 110P_30.jpg
Bugatti 110P_31.jpg
Bugatti 110P_32.jpg
Bugatti 110P_33.jpg
Bugatti 110P_34.jpg
Bugatti 110P_35.jpg
Bugatti 110P_36.jpg
Bugatti 110P_37.jpg
Bugatti 110P_38.jpg
Bugatti 110P_39.jpg
Bugatti 110P_40.jpg
Bugatti 110P_41.jpg
Bugatti 110P_42.jpg
Bugatti 110P_43.jpg
Bugatti 110P_44.jpg
Bugatti 110P_43.jpg
Bugatti 110P_46.jpg
Bugatti 110P_47.jpg
Bugatti 110P_48.jpg
Bugatti 110P_49.jpg
Bugatti 110P_50.jpg
Bugatti 110P_51.jpg
Bugatti 110P_52.jpg
Bugatti 110P_53.jpg
Bugatti 110P_54.jpg
Bugatti 110P_55.jpg
Bugatti 110P_56.jpg
Bugatti 110P_57.jpg
Bugatti 110P_58.jpg
Bugatti 110P_59.jpg
Bugatti 110P_60.jpg
Bugatti 110P_61.jpg
Bugatti 110P_62.jpg
Bugatti 110P_63.jpg
Bugatti 110P_64.jpg
Bugatti 110P_65.jpg
Bugatti 110P_66.jpg
Bugatti 110P_67.jpg
Bugatti 110P_68.jpg
Když zazní jméno BUGATTI, každý ví, že jde o automobily. 
Ale
BUGATTI a letadla?  Ba dokonce stíhačky?
Nic divného, rychlost a stíhačka jsou souběžné pojmy.
Druhá světová válka přitáhla leckterého tvůrce k letadlům.

Dal jsem dohromady několik fotek a uměleckých vizí
měřítkových modelů a také prototypů v plné velikosti, 
z čehož je patrné, jak Bugatti bral i letadla vážně.
Osobitá konstrukce a estetický vzhled byly vlastnosti 
nejen u Bugattiho automobilů, ale i letadel.


V tématech  LETADLA  Pavel Hušek 
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
´Nemíchej politiku do designu´ mi v začátcích webu CDCC 
napsal jeden anonymní asi komunista.
Jenže politika sama vstupuje do kreativity designerů
a určuje kvalitu existence světa a lidstva.
Lidstvo se však - co se světovlády týká - nepoučilo,
designeři jsou potřební i ve zbrojním průmyslu,
jen se podívejte:

https://www.youtube.com/watch?v=guWlEyfh4sw
https://www.youtube.com/watch?v=-v79c8C6jRA

V tématech  LETADLA  Pavel Hušek
jet_01.jpg
jet_02.jpg
jet_03.jpg
jet_04.jpg
jet_05.jpg
jet_06.jpg
jet_07.jpg
jet_08.jpg
jet_09.jpg
jet_10.jpg
jet_11.jpg
jet_12.jpg
jet_13.jpg
jet_14.jpg
jet_15.jpg
jet_16.jpg
jet_17.jpg
jet_18.jpg
jet_19.jpg
jet_20.jpg
jet_21.jpg
jet_22.jpg
jet_23.jpg
jet_24.jpg
jet_25.jpg
jet_26.jpg
jet_27.jpg
jet_28.jpg
jet_29.jpg
jet_30.jpg
jet_31.jpg
jet_32.jpg
jet_33.jpg
jet_34.jpg
jet_35.jpg
jet_36.jpg
jet_37.jpg
jet_38.jpg
jet_39.jpg
jet_40.jpg

Touto vrcholnou kapitolou mé tvůrčí spoluúčasti na vývoji
ambiciozních projektů ing. Burkharta Groba bych rád
uzavřel jednu část své samostatné živnostenské činnosti
ve Spolkové Republice Německo. 
Začal jsem pro něj navrhovat 1978, po odchodu od Audi.  
Burkhart Grob - tehdy se sídlem v Mnichově - byl vlastně 
prvním zákazníkem mého Design Studia v Ingolstadtu. 
Moje činnost obsahovala všechny druhy letadel,
které Burkhart Grob vyráběl nebo měl v úmyslu vyrábět.  

Firmu GROB, výrobnu s vlastním letištěm v Mattsies,
znám pouze do doby, jak ukazuje obr.10. 
Firmu s vyrostlými budovami (obr.11) už neznám.  
  
Co se u Groba dálo později, jsem osobně už nezažil.
Pouze se to dočítám na internetu, odkud jsem snímky
a písemné informace v plném respektu k ing. B. Grobovi 
přenesl do tří čtvrtin tohoto příspěvku.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

01_orkan.jpg
02_orkan.jpg
03_orkan.jpg
04_orkan.jpg
05_orkan.jpg
06_orkan.jpg
07_mig .jpg
08_eagle.jpg
09_sling.jpg
10_sling.jpg
11_sling.jpg
12_sling.jpg
13_sling.jpg
14_sling.jpg
15_sling.jpg
16_sling.jpg
17_sling.jpg
18_sling.jpg
19_sling.jpg
20_sling.jpg

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

01_EuroFighter.jpg
02_EuroFighter.jpg
03_EuroFighter.jpg
04_EuroFighter.jpg
05_EuroFighter.jpg
06_EuroFighter.jpg
07_EuroFighter.jpg
08_EuroFighter.jpg
09_EuroFighter.jpg
10_EuroFighter.jpg
11_EuroFighter.jpg
12_EuroFighter.jpg
13_EuroFighter.jpg
14_EuroFighter.jpg
15_EuroFighter.jpg
16_EuroFighter.jpg
17_EuroFighter.jpg
18_EuroFighter.jpg
19_EuroFighter.jpg
20_EuroFighter.jpg
21_EuroFighter.jpg
22_EuroFighter.jpg
23_EuroFighter.jpg
24_EuroFighter.jpg
25_EuroFighter.jpg
26_EuroFighter.jpg
27_EuroFighter.jpg
28_EuroFighter.jpg
29_studie.jpg
30_studie.jpg
31_studie.jpg
32_studie.jpg
33_studie.jpg
34_studie.jpg
35_studie.jpg
36_studie.jpg
37_studie.jpg
38_studie.jpg
39_studie.jpg
40_studie.jpg

Obrázky jsou výmluvné, tak co dodat ..? 
Ale ono je vždy co dodat.  Například mě velmi těší,
že jsem nezůstal činný ve vývoji vojenských letadel,
i když mě zvláště stíhačky fascinovaly ... což činí dosud. 
Ale není všechno pozitivní a dobré, co je fascinující !!   
Finálně jsou bojové letouny použity nejen k sebeobraně,
ale k útočnému ničení,
i když takový akt můžeme vnímat jako spravedlivý.

Jsme právě teď, v roce 2012, svědky pronásledování lidí,
kteří alkoholem zabíjejí. 
Budou někdy podobně stíháni výrobci zbraní nebo cigaret?

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

skoda-kauba_01.jpg
skoda-kauba_02.jpg
skoda-kauba_03.jpg
skoda-kauba_04.jpg
skoda-kauba_05.jpg
skoda-kauba_06.jpg
skoda-kauba_07.jpg
skoda-kauba_08.jpg
skoda-kauba_09.jpg
skoda-kauba_10.jpg
skoda-kauba_11.jpg
skoda-kauba_12.jpg
skoda-kauba_13.jpg
skoda-kauba_14.jpg
skoda-kauba_15.jpg
skoda-kauba_16.jpg
skoda-kauba_17.jpg
skoda-kauba_18.jpg
skoda-kauba_19.jpg
skoda-kauba_20.jpg
skoda-kauba_21.jpg
skoda-kauba_22.jpg
skoda-kauba_23.jpg
skoda-kauba_24.jpg
skoda-kauba_25.jpg
skoda-kauba_26.jpg
skoda-kauba_27.jpg
skoda-kauba_28.jpg
skoda-kauba_29.jpg
skoda-kauba_30.jpg
skoda-kauba_31.jpg
skoda-kauba_32.jpg
skoda-kauba_33.jpg
skoda-kauba_34.jpg
skoda-kauba_35.jpg
skoda-kauba_36.jpg
skoda-kauba_37.jpg
skoda-kauba_38.jpg
skoda-kauba_39.jpg
skoda-kauba_40.jpg

Toto je vážný historický příspěvek k zamyšlení,
který sahá zmenšenými modely až do dnešní doby. 
Jedna z galerií CDCC se sice nazývá "Půvab historie", 
ale tato historie je všechno jiné než půvabná.  
Moc informací jsem na internetu nenašel -
s takovou historií se národ nerad setkává. 
Ale věta v obrázku 38
(třetí od konce) mě zamrazila. 
Vždyť si naši národní ambici ve vymýšlení ničivých zbraní 
a pomocných strojů i přístrojů živíme dodnes. 

http://www.youtube.com/watch?v=uVfcFPnGMMM

Úsměvný je 12. obrázek, kde grafik (jistě ne designer)
neviděl správně polohu šípových křídel ve 3D (pozn. red. PH)

V rubrice  MODELY  Pavel Hušek

 

01_dakota+speedster.jpg
02_dakota+speedster.jpg
03_dakota+speedster.jpg
04_dakota+speedster.jpg
05_dakota+speedster.jpg
06_dakota+speedster.jpg
07_dakota+speedster.jpg
08_dakota+speedster.jpg
09_dakota+speedster.jpg
10_dakota+speedster.JPG
11_dakota+speedster.jpg
12_dakota+speedster.jpg
13_dakota+speedster.jpg
14_dakota+speedster.jpg
15_dakota+speedster.jpg
16_dakota+speedster.jpg

Sešly se mi tu dvě události a jejich rozvětvení. 
Přesto se pokusím příspěvku dát jeden ´designerský kabát´.

Tvarosloví testovaného Opel Speedstera mi připadá
-
ve vší úctě a obdivu k design centru v německém Rüsselsheimu -
jako dětská hračka, jako skládané autíčko z mírně tvárovaných
dřevěných bločků.  Svoji představu ve vzpomínkách
na někdejší výborně ztvárněnou ´minicorvettu´Opel GT
jsem v roce 1987 stylově opět odvodil od tehdejší nádherné
studie Corvetty
(obr.16).  

O Dakotě DC-3 jsem své pohnutky z velké části vepsal přímo do fotek.  Zaujala mne však dekorace ČSA a její podivný vývoj.  Nejpodařenější ´livery´ČSA s esteticky charakteristickým výrazem jsou všecky variace ´vousů´, jak výjímečně užito u dvou proudových Boeingů ČSA.  Poslední dekorace sférického trojúhelníku (kytarového trsátka, chcete-li) je tak něco obecného, že se velmi podivuji vkusu zadavatele (o výšce honoráře jsme četli v tisku).  Ani ty tříbarevné dozadu trčící vlaječky stanového tábora mládeže na směrovkách letadel ČSA nesvědčí o vkusu tehdejšího zadavatele.  Posléze chci poukázat na hanebné provedení grafiky´modrých vousů´na Dakotě, zdobící letištní prostory.  Všimněte si třeba chybných proporcí síly vodorovných´vousů´s jejich vzájemnými odstupy !  Nebo z předopohledu ty hranaté křivky, vycházející ze špičky trupu do postraních´vousů !!  A to vše je dobře zaplaceno méně dobrými hospodáři, kteří navíc asi postrádají estetické cítění !!!   

Jako designera mě to velmi zlobí, neboť moje vjemy jsou nejen vizuální, ale i čichové a sluchové.  S těmity jevy se setkávám nejen u aut, ale i u tramvají, vlaků všeho druhu a také u letadel ... škoda.  Co se dekorací leteckých společností týká, těch prvotřídních a plně charakteristických je celá řada.  Zákazník, klient, prostě uživatel si to pak s pěkným pocitem lehce pamatuje.   

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

Astir_01.jpg
Astir_02.jpg
Astir_03.jpg
Astir_04.jpg
Astir_05.jpg
Astir_06.jpg
Astir_07.jpg
Astir_08.jpg
Astir_09.jpg
Astir_10.jpg
Astir_11.jpg
Astir_12.jpg
Astir_13.jpg
Astir_14.jpg
Astir_15.jpg
Astir_16.jpg
Astir_17.jpg
Astir_18.jpg
Astir_19.jpg
Astir_20.jpg
Dovedete si představit první samostatné existenční kroky,
kdy už nepřijde měsíční plat, ale kdy je existence Vaše
a Vaší rodiny závislá na Vašem výkonu?

Können Sie sich die ersten selbständige Schritte vorstellen,
wo am Ende des Monats Ihr Gehalt nicht mehr kommt
und wo Ihre Existenz und die Ihrer Familie
von Ihrer Leistung abhängig ist?     

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

1
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one