.

Původní myšlenka, postavit sportovní GT na podvozku Lancia Delta Integrale, byla od nizozemského obchodního zástupce Paula Koota.  Tento obchodník se spojil s věhlasnou italskou karosárnou Zagato, které nejsou extravagantní kreace cizí a vše začalo v roce 1990.

Prvním krokem bylo koupení standardní, sériové Lancie, přímo z autosalonu.  Tento vůz pak kompletně odstrojili a poslali do karosárny Zagato.  Tam na sériovém podvozku vytvořili zcela originální kupé z lehkých slitin a plastů.  Plány na zakázkovou výrobu byly smělé, hovořilo se až o 75 vyrobených vozech.  Realita však byla, jak to u takových projektů bývá, zcela jinde.

A tak nakonec světlo světa spatřilo pouze 24 exemplářů.  Na druhé straně to z vozu dělá luxusní a cenné zboží, jehož cena je dnes několikanásobně vyšší, než ta kupní.  Osobně nemám rád hyeny jako zvířata či jako lidi, ovšem tato Hyena je panečku mistrovské dílo, hodné obdivu.

Pro galerii  KAROSÁRNY editor

 

 

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

I když Design Studio Enrico Fumia patří do galerie  PROFI DESIGN,  zařazuji tento aktuální příspěvek do rubriky  AUTO HYDE PARK  bez omluvy.  Je tu dost důvodů, proč se svobodně nevyjádřit k právě teď aktuálnímu problému Lancia-Chrysler.

Enrico Fumia byl dlouholetým šéfem stavby modelů u Pininfariny, odkud ho znám osobně.  Už řadu let vede vlastní designerské studio a já mám obavy, že to není to pravé ořechové.  Rád bych s Enrikem pohovořil někdy osobně ... Pavel Hušek

01_enrico fumia.jpg
02_enrico fumia.jpg
03_enrico fumia.jpg
04_enrico fumia.jpg
05_enrico fumia.jpg

Spolupráce bývá užitečná, jak patrno v galerii  DESIGN CENTRA ... Pavel Hušek

Concept-Sketch_01.jpg
Concept-Sketch_02.jpg
Concept-Sketch_03.jpg
Concept-Sketch_04.jpg
Concept-Sketch_05.jpg

Jak praví známé úsloví, nikdo není dokonalý.  Vzhledem k tomu, že se o automobily zajímám intenzivně od předpubertálních let, myslel jsem si, že mě nic nepřekvapí a že všechna auta znám, byť některá jen zběžně.  Ale pak náhodou jen tak surfujete na netu a najednou Vás do očí praští vůz, který jste nikdy neviděli.  No a to se mi právě stalo s touto božskou Lancií Marica.  Automobil postavila v roce 1969 karosárna Ghia na podvozku Flaminie 2800 a premiéru pro veřejnost měl tento vzácný kousek na autosalonu v Turíně téhož roku.  Že je to asi opravdový Modrý Mauritius mezi auty se dá poznat také z toho, že na netu najdete jen pár fotografií a ještě méně slovního popisu.  A na českých serverech dokonce vůbec nic ... Tak se tedy pokochejme tímto klenotem na stránkách CDCC.

Pro galerii  PŮVAB HISTORIE  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Když si tak vzpomenu na Honzu Tučka a jeho rasantní Stratos 2 před 5 lety, trochu zabolí porovnání s novým Stratosem z Itálie.  Proč nemůže být takovéto dílo zrealizováno u nás, když máme tak skvělého designéra !!! 

Znám Honzu už dávno a vím, jakými úseky designérské existence procházel.  Má za sebou nejedno úchvatné dílo - např. Joyster Škoda.  Ale škodovka mu byla těsná ... prostě a jednoduše odešel k Mercedesům, kde je dodnes.  Zatím.  Držím mu palce !! 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_honza-tucek.jpg
02_honza-tucek.jpg
03_honza-tucek.jpg
04_honza tucek.jpg
05_honza-tucek.jpg

Před několika lety se pokoušel rakouský podnikatel Michael Stoschek oživit fenomén jménem Stratos a vypadalo to, že to dojde až k sériové výrobě.  Bohužel finanční situace způsobená krizí nepřála těmto plánům.  Jak se ale zdá, Stratos se přece jen vrátí.  Auto téměř v sériové podobě se již čile prohání po cestách a cestičkách celé Itálie.  Auto postavili u Pininfariny a podle dostupných zdrojů se za designem tohoto vozu skrývá Jason Castriota, bývalý designer u Pininfariny, Bertoneho a nyní šéfdesigner automobilky SAAB.  Po jeho odchodu projekt u Pininfariny převzal Luca Borgogno a přivedl jej do stádia, které vidíte nyní.  Asi budete souhlasit, že je to´tvrdé´retro, ale podle mého názoru naprosto parádní a citlivé.  Uvidíme kam až projekt dospěje, ale takový vůz dnešní silnice potřebují jako sůl.

Pro  DESIGN CENTRA  editor

a.jpg
b.jpg
c.jpg
d.jpg
e.jpg

Tato Lancia je bezesporu jedním z vrcholných děl italského automobilového designu.  Automobil vznikl na základě konceptu Autobianchi Runabout, představeném v roce 1969.  Lancia v té době hledala nástupce svého úspěšného typu Fulvia a pověřila designerské studio Bertone návrhem vozu.  Zpracování návrhu se chopil sám Marcello Gandini, pracující v té době pro Nuccia Bertoneho.  Samotný vůz byl v sériové výrobě pouze od roku 1973 do roku 1975 a bylo vyproduktováno celkem jen 492 kusů.  Lancia Stratos vypadá jako klín na čtyřech kolech, její geniální tvary zůstaly prakticky dodnes nepřekonány a jsou ukázkou italského umění zkloubit eleganci s technickou brutalitou.  A nejznámější spojení všech dob?  Lancia Startos v barvách italské letecké společnosti Alitalia.

Pro galerii  PŮVAB HISTORIE  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Náš španělský dopisovatel nám poslal hned celý tucet expresivních kreseb, majících svůj původ v CENTRO STILE LANCIA.  My si je uložíme do galerie DESIGN CENTRA ... Pavel Hušek 

Dovolil jsem si přidat ještě několik fantastických skic ... Editor.  

Díky, Vlastíku, jsou to úžasná díla !  Pavel

01_centro stile.jpg
02_centro stile.jpg
03_centro stile.jpg
04_centro stile.jpg
05_centro stile.jpg
01_Lancia Thema.jpg
02_Lancia Thema.jpg
03_Lancia Thema.jpg
04_Lancia Thema.jpg
05_Lancia Thema.jpg
06_Lancia Thema.jpg
07_Lancia Thema.jpg
08_Lancia Thema.jpg
09_Lancia Thema.jpg
10_Lancia Thema.jpg
11_Lancia Thema.jpg
12_Lancia Thema.jpg
13_Lancia Thema.jpg
14_Lancia Thema.jpg
15_Lancia Thema.jpg
16_Lancia Thema.jpg
17_Lancia Thema.jpg
18_Lancia Thema.jpg
19_Lancia Thema.jpg
20_Lancia Thema.jpg
Před časem jsem na stránkách CDCC představil
jednu z mých nejemocionálnějších zakázek minulých let. 
Byla to trojzakázka FIAT,  ALFA ROMEO  a ...               

Na dotazy  "kde zůstala LANCIA?"
odpovídám v galerii  
PROFI DESIGN  její dnešní prezentací ... 

Pavel

Podívejme na výtvarné snahy designerů vykouzlit půvabnou karosářskou kreaci.

Editor Habarta nemohl z nové Lancie spát, jak ho její tvary sebraly.  A není sám, komu tahle ´kráska´ učarovala.  Podívejme se bez ostychu hned na její zadek.  Není to tak dlouho, co jsem cosi podobného ocenil u dosavadního Nissana Murano a posteskl si nad ztrátou tak výtvarně zdařilé zádě u nového modelu.  Lancia měla cosi takového už dlouho v plánu, designéři pracovali několik let na dokonalosti tvarů.

Psal se rok 1989, kdy mi tehdejší ředitel designu Fiat, dott.ing.Leonardo Fioravanti, pověřil novými studiemi nástupců Fiat Croma, Alfa Romeo 164 a Lancia Thema.  Zakázka obsahovala provedení skic, kreseb a posléze tři modely v měřítku 1:4.

Byla to nádherná evropská - německo-česko-italská - tvořivá práce, plná emocí, harmonie a porozumění.  Z mé Lancie z roku 1989 se zachovala konfigurace předních světel (tehdy bez horní vlnovky), podtržených směrovkami.  A úsporná lišta s logem Lancia (dnes také Škoda) nad otvorem masky ve spodním čelním dílu ´nárazníku´ ustoupila krásné celistvé tradiční masce. Italové jsou sochařští mistři a umějí vyjádřit tradiční tvar vždy novým způsobem – i v interiéru.

V galerii  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek

A_Murano1.jpg
B_Delta.jpg
C_Delta.jpg
D.jpg
E.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one