.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Automobilka Lancia odchází ze světa tichou a nenápadnou smrtí.  Už o ní není ani slyšet a je to velmi smutné.  Podívejme se nyní na jeden z jejich modelů, který byl svým způsobem revoluční.  Kouzelná malá hračka se svislou zadní stěnou ve své době dobyla Itálii a ani v Evropě se neztratila.

První skici modelu se objevily v roce 1978 a jejími autory byli Pininfarina, Giugiaro a Centro Stile Fiat, tehdy vedený Mariem Maiolim. V roce 1979 nastoupil do funkce nový projektový manager Vittorio Ghidella, který celý původní projekt zastavil a buducí vůz začal budovat na platformě tehdy nově představeného modelu Fiat Uno. Finální podoba vozu, který byl představen jako Lancia Y 10/Autobianchi, je dílem Antonia Piovaniho z Centro Stile Fiat.  Model byl veřejnosti představen v roce 1985.


V tématech  LANCIA  editor

Původní myšlenka, postavit sportovní GT na podvozku Lancia Delta Integrale, byla od nizozemského obchodního zástupce Paula Koota.  Tento obchodník se spojil s věhlasnou italskou karosárnou Zagato, které nejsou extravagantní kreace cizí a vše začalo v roce 1990.

Prvním krokem bylo koupení standardní, sériové Lancie, přímo z autosalonu.  Tento vůz pak kompletně odstrojili a poslali do karosárny Zagato.  Tam na sériovém podvozku vytvořili zcela originální kupé z lehkých slitin a plastů.  Plány na zakázkovou výrobu byly smělé, hovořilo se až o 75 vyrobených vozech.  Realita však byla, jak to u takových projektů bývá, zcela jinde.

A tak nakonec světlo světa spatřilo pouze 24 exemplářů.  Na druhé straně to z vozu dělá luxusní a cenné zboží, jehož cena je dnes několikanásobně vyšší, než ta kupní.  Osobně nemám rád hyeny jako zvířata či jako lidi, ovšem tato Hyena je panečku mistrovské dílo, hodné obdivu.

Pro galerii  KAROSÁRNY editor

 

 

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Podívejte se na několik obrázků, kde uvidíte, jak ideově vznikala půvabná nová Lancia Y.  Kéž by jednou byly zase všechny Lancie podobně krásné a sexy ...

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

I když Design Studio Enrico Fumia patří do galerie  PROFI DESIGN,  zařazuji tento aktuální příspěvek do rubriky  AUTO HYDE PARK  bez omluvy.  Je tu dost důvodů, proč se svobodně nevyjádřit k právě teď aktuálnímu problému Lancia-Chrysler.

Enrico Fumia byl dlouholetým šéfem stavby modelů u Pininfariny, odkud ho znám osobně.  Už řadu let vede vlastní designerské studio a já mám obavy, že to není to pravé ořechové.  Rád bych s Enrikem pohovořil někdy osobně ... Pavel Hušek

01_enrico fumia.jpg
02_enrico fumia.jpg
03_enrico fumia.jpg
04_enrico fumia.jpg
05_enrico fumia.jpg
enrikova lancia

enrikova lancia

AUTO HYDE PARK

Spolupráce bývá užitečná, jak patrno v galerii  DESIGN CENTRA ... Pavel Hušek

Concept-Sketch_01.jpg
Concept-Sketch_02.jpg
Concept-Sketch_03.jpg
Concept-Sketch_04.jpg
Concept-Sketch_05.jpg
lancia-chrysler

lancia-chrysler

Tajuplný sedan ?? 

DESIGN CENTRA

lancia-chrysler

lancia-chrysler

DESIGN CENTRA

Zrada ideálů nebo záchrana automobilky ?   To je to, oč tu běží.

Nedávno prosákla na veřejnost zpráva, že nový Chrysler 200 se má v Evropě prodávat jako Lancia Flavia.   Po prvním přečtení jsem se zděsil.  Ani nevím co mě šokovalo víc, zda to, že vždy elegantní a noblesní Lancia bude jen předělaný Chrysler, nebo představa naroubování americké ´kvality´ výroby do tohoto vozu.

Po vychladnutí emocí to vidím jinak.  Je pravda, že Lancia není po finanční stránce příliš zdravá.  Potřebuje prodávat, ale se současnou zastaralou modelovou paletou (mimo Delty) je to obtížné.  Tak proč nevyužít to, co je už hotové?  Skalní příznivci Lancie zapláčou, fandové designu se psychicky zhroutí, ale pokud je to cesta, jak zachránit Lancii, tak já říkám ANO.

Pro galerii  REDESIGN  editor

1.jpg
flavia_1.jpg
2.jpg
flavia_2.jpg

Jak praví známé úsloví, nikdo není dokonalý.  Vzhledem k tomu, že se o automobily zajímám intenzivně od předpubertálních let, myslel jsem si, že mě nic nepřekvapí a že všechna auta znám, byť některá jen zběžně.  Ale pak náhodou jen tak surfujete na netu a najednou Vás do očí praští vůz, který jste nikdy neviděli.  No a to se mi právě stalo s touto božskou Lancií Marica.  Automobil postavila v roce 1969 karosárna Ghia na podvozku Flaminie 2800 a premiéru pro veřejnost měl tento vzácný kousek na autosalonu v Turíně téhož roku.  Že je to asi opravdový Modrý Mauritius mezi auty se dá poznat také z toho, že na netu najdete jen pár fotografií a ještě méně slovního popisu.  A na českých serverech dokonce vůbec nic ... Tak se tedy pokochejme tímto klenotem na stránkách CDCC.

Pro galerii  PŮVAB HISTORIE  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one