.
H-FCEV-Concept_01.jpg
H-FCEV-Concept_02.jpg
H-FCEV-Concept_03.jpg
H-FCEV-Concept_04.jpg
H-FCEV-Concept_05.jpg
H-FCEV-Concept_06.jpg
H-FCEV-Concept_07.jpg
H-FCEV-Concept_08.jpg
H-FCEV-Concept_09.jpg
H-FCEV-Concept_10.jpg
H-FCEV-Concept_11.jpg
H-FCEV-Concept_12.jpg
H-FCEV-Concept_13.jpg
H-FCEV-Concept_14.jpg
H-FCEV-Concept_15.jpg
H-FCEV-Concept_16.jpg
H-FCEV-Concept_17.jpg
H-FCEV-Concept_18.jpg
H-FCEV-Concept_19.jpg
H-FCEV-Concept_20.jpg
H-FCEV-Concept_21.jpg
H-FCEV-Concept_22.jpg
H-FCEV-Concept_23.jpg
H-FCEV-Concept_24.jpg
H-FCEV-Concept_25.jpg
H-FCEV-Concept_26.jpg
H-FCEV-Concept_27.jpg
H-FCEV-Concept_28.jpg
H-FCEV-Concept_29.jpg
H-FCEV-Concept_30.jpg
H-FCEV-Concept_31.jpg
H-FCEV-Concept_32.jpg
V předešlém příspěvku Vlastík Habarta vyjadřuje
své sympatie k automobilům HONDA.  
Souhlasím s ním zcela, mám se značkou také své zkušenosti,
byť ne přímo, nýbrž přes dvě zakázky od Pininfariny. 

Dnes chci doplnit editorův titulek
"Návrat ke kořenům" 
vizionářským H-konceptem FCEV "Pohled do budoucna".

I když je dnes 1. dubna, tedy "apríla"2015, myslím to vážně, 
že právě v Hondě FCEV vidím svou vizi Tatra Solar z r.1984
v touze, že se právě Tatra ze svého vojenského angažmá 
vzpamatuje a učiní "návrat ke kořenům" z třicátých let.
Díky Vlastíku za ten titul.

 
V tématech  HONDA  Pavel Hušek 
nsx_01.jpg
nsx_02.jpg
nsx_03.jpg
nsx_04.jpg
nsx_05.jpg
nsx_06.jpg
nsx_07.jpg
nsx_08.jpg
nsx_09.jpg
nsx_10.jpg
nsx_11.jpg
nsx_12.jpg
nsx_13.jpg
nsx_14.jpg
nsx_15.jpg
nsx_16.jpg
nsx_17.jpg
nsx_18.jpg
nsx_19.jpg
nsx_20.jpg

Co v USA pro Toyotu Lexus, to pro Hondu Acura. 
Nás nebude zajímat cílová spotřebitelská skupina
amerického trhu, ale daleko více styl tvarového designu. 
Ač značně členitý - zvláště předo a zadopohled -
je v každém směru harmonický. 

To je atribut, který často postrádám u začínajících designerů,
kteří kladou důraz na členitou nápaditost,
přičemž nevnímají rozbitý, disharmonický výraz vlastních návrhů.  

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

Minulá generace Hondy Civic byla, dle mého názoru revolučním počinem v oblasti designu tohoto typy.  A velmi se mi líbil.  Jeho nástupce zdá se poněkud obtloustlejší a nevyvážený.  Podívejme se jak tedy vznikal.


Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

HONDA se vždy projevovala jako agilní společnost, jejíž pohledy do budoucna byly nejednou představeny veřejnosti.  Široké spektrum bádání včetně adekvátního designu obsahuje jak letadla, tak ´lidské´ roboty, m.j.  Zaujal mě nezvyklý výraz automobilového konceptu IMAS z roku 2003 a ohlédl jsem se za ním tak trochu Dänikenovsky ... jako za vzpomínkou na budoucnost. 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

01_IMAS.jpg
02_IMAS.jpg
03_IMAS.jpg
04_IMAS.jpg
05_IMAS.jpg

Galerie  KRITICKÉ EMOCE  proto, že tu vidím prostor pro kritiku tvarového designu.  Tento koncept malé Hondy byl vystaven v New Delhi 2010.

Pavel Hušek  

small honda_01.jpg
small honda_02.jpg
small honda_03.jpg
small honda_04.jpg
small honda_05.jpg

TOKYO AUTO SALON 2011 - japonská fantazie  HONDA MICRO COMMUTER CONCEPT.   Bližší údaje lze najít na internetu.  Nás zajímá zcela nezvyklé tvarování vozidla.  Jestliže se v takovémto ´hávu´objeví v městském provozu, může na sebe až nebezpečně strhávat pozornost. 

V rubrice  VÝSTAVY  Pavel Hušek

01_e-city concept.jpg
02_e-city concept.jpg
03_e-city concept.jpg
04_e-city concept.jpg
05_e-city concept.jpg

Radek Přikryl nám poslal zajímavé obrázky, doprovázené textem:

Dobrý večer,
dnes mi pan Honda a firma TAMIYA udělali velkou radost.  Model sice pochází z roku 1994, ale že je a hlavně, že funguje, tak tomu opravdu fandím ...
Jistě každý zná soutěže čisté energie a jízdy po Americe v solárních vozech.  Mně se podařilo objevit firmu, která nabízí zajímavé modely za "směšnou cenu" i u nás.
Pořídil jsem si modýlek, který nezabere cenné místo na polici a přitom je zábavný.
Stačí vám k tomu trochu slunce a zrcátko.  Přitom je to věrná kopie originálu, který také fungoval.
Při jeho asi 20 minutové stavbě jsem si ho strašně oblíbil.
Velmi lehká a promyšlená precizní konstrukce mě vyrazila dech ... také jeho jednoduchost.
Zasílám Vám fotky, ať se také pokocháte ... Myslím si, že takový model si jistě najde své příznivce, stejně jako Alfa Romeo.
S pozdravem Radek

Solar_Car_HONDA_002.JPG
Solar_Car_HONDA_003.JPG
Solar_Car_HONDA_004.JPG
Solar_Car_HONDA_006.JPG
Solar_Car_HONDA_007.JPG

Honda není jediná, kdo chce jezdit ´na vzduch´.  Namísto technických popisů přidávám odkaz na ´YouTube´:

http://www.youtube.com/watch?v=uZkuSgphxsY

V galerii  ALTERNATIVY  Pavel Hušek  

air-concept_01.jpg
air-concept_02.jpg
air-concept_03.jpg
air-concept_04.jpg
air-concept_05.JPG

On je to hybridní elektro-vodíkový SKYDECK CONCEPT od Hondy, vystavený na Tokyo Motor Show 2009.  Strhující zvenku a okouzlující zevnitř, jakoby tu tvořili švédští designeři od IKEA.  Tolik nápaditosti, jemnosti, harmonie a skromného vkusu není hned tak k vidění.  Začnu okřídleným výrokem: "Na počátku bylo kolo". 

V galerii  ELEKTRO-AUTA  Pavel Hušek 

01_Skydeck.jpg
02_Skydeck.jpg
03_Skydeck.jpg
04_Skydeck.jpg
05_Skydeck.jpg

V galerii  PŮVAB HISTORIE Pavel Hušek

HP-X_pf_01.jpg
HP-X_pf_02.jpg
HP-X_pf_03.jpg
HP-X_pf_04.jpg
HP-X_pf_05.jpg
1
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one