.

A teď dnešní čerstvá zpráva z Itálie.  Myslím, že by bylo namístě poblahopřát našemu editorovi a designovému fandovi, Vlastimilovi Habartovi, k jeho úspěšnému navázání kontaktu vlastní skicou.

Vlastíku, v galerii GRATULACE Ti kolegiálně gratuluji a přeji Tvé kavárně CDCC další růst ... Pavel 

vh-italy.jpg
vh-italY-cz.jpg

Přidáváme se ke gratulantům ... za CDCC  v galerii GRATULACE ... Pavel Hušek

01_red dot.jpg
02_red dot.jpg
03_red dot.jpg
04_red dot.jpg
JARO Dvořák

JARO Dvořák

Právě přišla GRATULACE ke krásně slunečné neděli 7. března 2010 od našeho kolegy Jaroslava Dvořáka, vytvořená na jeho zahradě v Kouřimi.  Není nám známo, jestli je autorem on nebo jeho žena, která se o nádhernou zahradu stará tělem i duší.

Děkujeme i za naše čtenáře, Járo !   Redakce

CHUDÝ-COLANI

CHUDÝ-COLANI

Neobyčejné vzpomínkové foto stejně tak neobyčejného setkání se světovým Luigi Colanim při jeho letoštní návštěvě pražské vysoké uměleckoprůmyslové školy. 

Gratuluji, Peter, k tomuto snímku a děkuji za jeho zaslání i za skvělý dopis, který na Vaše přání ponechám v archivu.  Budeme se těšit na Vaše další příspěvky ... Pavel 

Vývoj Lancie Delty pod interním označením Y5 začal již v roce 1974. Byla použita upravená platforma z Fiatu Ritmo. Na vývoji se podílel i Saab (ve Švédsku se Delta prodávala pod označením Saab-Lancia 600 s miminálními úpravami masky a pouze s motorem 1.5 litru, po ukončení spolupráce obou automobilek v roce 1981 byl model z prodeje staže)n. V květnu 1975 byla na návrh designu vyhlášena soutěž, které se zúčastnili Pietro Castagnero a Giorgetto Giugiaro (který mimo jiné navrhoval design VW Golf I a Scirocco). Vítězem se stal Giugiaro, který navrhnul pětidvéřový hatchback a porazil tak Castagnera, jehož třídvéřová karosérie nenadchla. Lancia Delta se veřejnosti poprvé představila na frankfurtském autosalonu v roce 1979 a prodávat se začala ještě téhož roku na podzim. Na svou dobu měla  výjimečné jízdní vlastnosti, ale kvůli použití nekvalitního ruského plechu měla problémy s korozí karosérie. Následující rok byla motoristickými novináři zvolena Autem roku.

 Automobil se začal prodávat s motory 1.3 l se 4-stupňovou převodovkou a 1.5 l s 5-stupňovou převodovkou. Ze začátku se Delta vyráběla ve staré továrně v Lingottu, která patřila Fiatu, po několika letech se však výroba přesunula do modernější továrny v Chivassu, kde právě končila výroba Lancie Bety. V roce 1982 byl na turínském autosalonu představen model s přeplňovaným motorem 1.6 litru a pohonem 4x4, jeho prodej však nebyl plánován. V tomto roce vůz prodělal drobný facelift, do prodeje se dostala luxusnější verze pod označením LX, z prodeje byla stažena 4-stupňová manuální převodovka a začal se prodávat 3-stupňový automat. Do seznamu motorů přibyly dva další – 1.1 litru určený pro řecký trh a upravený 1.6 litru převzatý z Lancie Bety. Začal se také vyrábět model Prisma, který byl čtyřdvéřovou variantou Lancie Delty. V létě 1983 byl představen model Delta HF Turbo s přeplňovaným motorem 1.6 litru a kotoučovými brzdami na všech kolech. V rámci snižování emisí v druhé polovině 80. let byly zaváděny katalyzátory. To však znamenalo snížení výkonu u všech motorů, u kterých byly katalyzátory použity. Roku 1986 byly opět provedeny další vylepšení, bylo upraveno přední zavěšení, převodovka, do nabídky se dostal posilovač řízení, u motoru 1.6 litru byl karburátor nahrazen vstřikováním a začal se prodávat přeplňovaný dieselový motor 1.9 litru.

V roce 1991 se přestaly vyrábět verze 1.5 litru a 1.9 TDS, zbylé modely zůstaly v produkci až do roku 1993 (kromě modelu 4WD, který byl vyráběn jen v letech 1986 a 1987), kdy se začala vyrábě další generace – Delta Nuova. Ta však ani zdaleka nedosáhla takových prodejních úspěchů jako její předchůdce, prodal se zhruba čtvrtinový počet automobilů. V koncernu Fiat bylo rozhodnuto, že se už Lancia nebude věnovat sportovním aktivitám, proto zůstala Integrale bez přímého nástupce.

 Kromě sériových automobilů bylo postaveno i několik upravených verzí. Pro vlastníky Fiatu, rodinu Agnelli, byly postaveny dva kabriolety a jeden pancéřovaný automobil. Designéři Baroni a Conti navrhli Deltu s plátěnou shrnovací střechou, postaveny však byly pouze tři kusy. Zagato v roce 1992 představil na bruselském autosalonu svůj vlastní derivát Delty jménem Hyena, postavěné na podvozku Integrale Evo. Bylo naplánované postavit 75 těchto automobilů, Lancia však od začátku s výrobou nesouhlasila a tak Zagato musel tyto vozy vyrábět sám. V letech 1992 a 1993 od Lancie koupil 24 vozů, které následně přestavěl na Hyeny. Kvůli pokračujícímu nezájmu automobilky však byla výroba nakonec zrušena.

 V letech 1979 až 1994 se vyrobilo téměř 440 tisíc Delt (z toho zhruba desetina s pohonem 4x4). Delta se tak stala jedním z prodejně nejúspěšnějších modelů automobilky. Lancia díky modelům 4WD a Integrale získala ve skupině A šest titulů Mistra světa v řadě a podobných úspěchů se dočkala i v jiných soutěžích. Díky výsledkům v rally se z Integrale stal legendární vůz, z jehož slávy těží i ostatní Delty. Také z těch  se stávají automobily, jejichž cena postupně roste.

Po několika tragických událostech v MS v rally roku 1986 FIA zrušila skupinu B,  které se Lancia účastnila s Deltou S4 s dvakrát přeplňovaným motorem (mechanický kompresor Volumex a turbodmychadlo KKK). Tento vůz měl však s „obyčejnou“ Deltou společné jen jméno, konstrukčně šlo o jiný automobil. Úspěchy Delty S4 však mírně zvýšily jinak postupně klesající prodej Delt, takže bylo rozhodnuto účastnit se MS dále, tentokrát ve skupině A, ve které mohly startovat pouze produkční vozy s maximálním výkonem 300 koní. Pro tuto skupinu byl připraven model 4WD s pohonem 4x4 a přeplňovaným motorem 2.0 litru. Tým Lancia-Martini měl od začátku technickou převahu nad ostatními a to vedlo k zisku titulu Mistra světa, ze kterého se radoval Juha Kankkunen. Tyto úspěchy měly tak velký vliv na zvýšení prodejů, že automobilka nestačila uspokojovat poptávku. Na konci roku 1987 byl představen model Delta HF Integrale. Oproti 4WD měla upravený podvozek i motor a kvůli většímu rozchodu náprav rozšířenou karosérii. Do závodů MS zasáhla v polovině roku 1988.

 

l1.jpg
l2.jpg
l3.jpg
l4.jpg
l5.jpg

Nyní, na podzim roku 2009 je to přesně 40. let, kdy Peugeot poslal do světa stento svůj sportovní automobil, svou koncepcí se řadící do třídy GT.  Tvůrcem tohoto elegantního coupé, není nikdo menší než Pininfarina, u kterého v době před tím i po tom "šil" Peugeot.  Světlo světa spatřila i neméně krásná verse cabrio.  Takže?  Takže blahopřejeme k tak nádherně jednoduchým a čistým tvarům, které jsou i po tak dlouhé době prostě parádní!

Editor v rubrice  GRATULACE

504_1.jpg
504_2.jpg
504_3.jpg
Dnes jen krátce gratulujeme našemu španělskému sympatizantovi
jménem David Rodríguez Sánchez,
který včera v neděli oslavil se svými rodiči v Madridu a s celou rodinou svých 36 let věku. 
 
V blízké budoucnosti budeme mít možnost prezentovat hlouběji jeho tvůrčí automobilovou činnost. 
 
Dear David Rodríguez,
our team CDCC in Czech republik wish you personally all best to your 36 and of course for your wife a whole your family as well, which is the best background to all your creativities.
 
friendly yours
Edition CDCC
cdcc 1_David Rodriges.jpg
cdcc 2_Poster COUNTACH.jpg
cdcc 3_Poster EB110.jpg

Robert A. Lutz, známý jako Bob Lutz, se bude tento rok loučit s koncernem GM.  

Jeho hvězdná kariéra začala u BMW v Mnichově a pokračovala u firmy Ford.  Později přešel Lutz k automobilce Chrysler a posléze mu byla nabídnuta činnost v GM.  Vedle sportovních automobilů miluje létání - je pilotem proudových letadel.  

Z rozprodávaných sovětských letadel si Bob Lutz pořídil L-39 Aero Albatros, dal mu ´generálku´ v Praze Vodochodech a létá s ním v novém ´out fit´ nad USA dodnes.

Bob oslaví 12. února 2009 své neuvěřitelné 77. narozeniny.  Za CDCC mu přejeme mnoho sil a zdraví ke všem jeho aktivitám.

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, DEAR BOB and good health for all your activites.

Respectfully yours

CDCC team in Czech Republic

Vlastimil Habarta - editor in chief

Pavel Hušek - designer

                                                            

01_Bob_Lutz.jpg
02_Bob_Lutz.jpg
03a_Bob.jpg
04_Bob_Lutz.jpg
05_Bob_Lutz.jpg
  Nemohu za to, že mám dnes narozeniny a že mi Pavel Hušek s manželkou a naším fotografem poslali následující sadu přání.
  Je to kombinace mého až nekritického obdivu Chrise Bangla s pohledem Pavla na styling BMW.
  Ano, kvůli mé tiskové reakci na Pavlovu kritiku tvarového stylu BMW pod taktovkou Chrise Bangla jsme se spolu seznámili osobně, takže BMW nám zůstává emocionálním pojítkem.
  Editor
01_B-DAY.jpg
02_B-DAY.jpg
03_B-DAY.jpg
04_B-DAY.jpg
05_B-DAY.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one