.

Žádná futuristická fantazie s rozpustilým hurá do nového roku tentokrát neprovází naše přání do přicházejícího roku 2012, ale spíše zamyšlení jak dále.  Příklad máme silný.

http://www.youtube.com/watch?v=GW2idUenSxw

V rubrice  GRATULACE  za redakci CDCC  Pavel Hušek

pf2012_cdcc.jpg

Blahopřejeme Mercedesu k 60-tinám jeho multifunkčního vozidla UNIMOG, které se v první verzi představilo veřejnosti v roce 1951. 

Dnes nám  GRATULACE  ladí i s amatérskou soutěží Téma č.8 tak dobře proto, že v Design Centru Mercedes Benz k tomuto jubileu vyvinuli docela šokující kreaci, kterou ve více než dvaceti obrázcích můžete ´obdivovat´ v galerii  DESIGN CENTRA ... Pavel Hušek     

unimog 60_01.jpg
unimog 60_03.jpg
unimog 60_05.jpg

Dnes sice publikuji initiativu tiskového oddělení Citroën jejich vzpomínkou na 50. výročí Ami 6, ale naše designérská kavárna CDCC poblahopřála editorovým příspěvkem Citroënu Ami 6 již před týdnem, přesněji 21. dubna 2011:  

http://cardesignclub.7x.cz/gratulace/ami-6.html

Svérázný typ Citroën Ami 6 - jako pokračovatel ´kachny´ 2CV - je akceptovatelný především proto, že ženská přízeň není v prvé řadě motivována krásou přítele.

V rubrice  GRATULACE  Pavel Hušek  

ami 6_01.jpg
ami 6_02.jpg
ami 6_03.jpg
ami 6_04.jpg
ami 6_05.jpg

Na konci 60. let minulého století si Citroën uvědomil, že má výraznou mezeru ve své nabídce mezi vozy 2CV a DS.  To způsobilo, že nemohl účinně bojovat s tehdejší konkurencí, kterou představovaly vozy Renault Dauphine a Peugeot 203.  Nezbývalo tedy, než takový vůz navrhnout.

V roce 1961 se světu představil osobitý Citroen Ami 6.  Jeho design má na svědomí mistr nad jiné, Flaminio Bertoni.  Jeho model DS se stal nesmrtelným, proto je až neuvěřitelné, že dokázal navrhnout něco tak odlišného.  Ami 6 byl jednoznačně definovatelný podle negativního postavení zadního skla, podobně jako u Fordu Anglia 105 E z roku 1965.  Technicky model Ami 6 vycházel ze svého sourozence 2 CV.

Celkem bylo vyrobeno 1 039 384 vozů Ami 6 a roku 1963 se tento typ stal nejprodávanějším modelem ve Francii.  V roce 1966 přibyla verze kombi-Ami 8 a objevilo se i dnes velmi vzácné kupé.  Automobil i po 50 letech od svého vzniku nepřestal svým tvarem provokovat a stal se významným kamínkem do mozaiky Citroën.  Jak velký skok překonal automobilový design za 50 let si nejvíc uvědomíte, když porovnáte Ami 6 s novým DS5.  Bezpochyby je automobilka Citroën v oblasti designu opět mezi špičkou kam patřila vždy právě takovými modely jako Ami 6.

Pro rubriku  GRATULACE  editor

ami6_1.jpg
ami6_2.jpg
ami6_3.jpg
ami6_4.jpg
ami6_5.jpg
Oslava

Oslava

Ruský web  www.cardesign.ru  slaví deset let své existence.

Na fotografii vidíte, jak začínali ...

V rubrice  GRATULACE  blahopřejeme !

Přání k novému roku  PF 2011  patří bezesporu do galerie  GRATULACE

Nejpůvabnější a nejpůsobivější ´péefku´ v našem automobilovém žánru poslal Petr Siebert,  čímž mi naskočila myšlenka k výzvě k Vám, našim čtenářům-designerům: 

Vytvořte obrázek  PF 2011  s nějakým motivem automobilu  a pošlete nám ho.  Není to soutěž, protože každý z nás máme jinou představu a tvůrčí schopnost.  Uveřejněné ´péefky´ v teto rubrice na stránkách CDCC mohou naši návštěvníci svobodně posuzovat sami, což pro Vás bude nejlepším uznáním - nebo i naopak.

V rubrice  GRATULACE  Pavel Hušek

Dovolil jsem si Petrův skromný podpis zřetelně zvětšit, za což se mu mlouvám.  Jeho návrh další generace Roomstera nebo jiného typu Škoda je atraktivní a něžný zárověň.  Je to pravý Siebert.

Své dvě ´péefky´ nemusím vysvětlovat.  Výrobci ELBEE na Moravě přeji úspěchy v roce 2011.          Na autíčku jsme společně s Petrem Siebertem spoluučinkovali od samého začátku.

Moje druhá PF 2011 je spojena opět s ohlédnutím se.  Minulost vytváří zkušenosti, které je často vhodné převádět s korekturami doby do budoucna. 

pf 2011 ps.jpg
pf 2011 ELBEE.jpg
pf  2011 ph.jpg
pf2011_martin_reindl.jpg

Tak Renault 4 bude padesátníkem ... Čas neúprosně letí a mnohé vozy se v jeho toku utopí bez náznaku smutku.  To ovšem neplatí o tomto švihákovi, který se začal vyrábět v roce 1961 a celkový počet vyrobených kusů dosáhl úctyhodného čísla 8 000 000 !   Pro Renault to byla malá revoluce, protože to byl první vůz této automobilky s předním pohonem.  Čtyřválec o objemu 0.7 l dával vozu výkon 23 koní.  Vůz se také objevil v užitkové verzi, která se objevuje snad v každém francouzském filmu té doby.

Závěrem si neodpustím jednu jízlivou poznámku.  Dnes  se automobilky pyšní, že mají v nabídce individualizace svých modelů. Jak je to převratné, že si každý může utvořit vzhled vozu k obrazu svému.  A pak se podíváte na fotografii R4 Parisien, kde půvabná žena v kostkované sukni vystupuje z auta se stejným motiven na bocích karoserie.  A je Vám jasné, že všechno tady už jednou bylo.  Jenom tehdy v mnohem elegantnější a nevtíravé formě, tak přirozené pro pojem ´francouzský šarm´.

Gratulujeme ti k padesátinám R4 ! 

CDCC v rubrice  GRATULACE

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

K tříletému výročí kavárny CDCC pro designéry a přátele designu, přeji editorovi, ing. Vlastimilu Habartovi, další vzestup.  

Pro galerii  GRATULACE  připravil Pavel Hušek

1_vh.jpg
2_vh.jpg
3_vh.jpg
4_vh.jpg
5_vh.jpg

Někdy na jaře nebo v létě 2009 - ke 40.výročí Forda Capri, kterému gratulujeme - jsem požádal Pavla o sadu snímků z jeho osobních zkušeností s vývojem Capri.  Pavel sice nebyl u zrodu Capri I, nýbrž u jeho restylingu, který málem přišel do výroby.  Ale nepřišel !  Byl nahrazen vývojem Capri II, u kterého byl Pavel už naplno.  Dal mi slib, že dodá ještě 3 fotky reálného Capri II, který byl jeho prvním šestiválcem.  

V galerii  GRATULACE  se podívejme na jeho Capri-story, kterou mi poslal ještě před koncem roku 2009.    Editor

Konečně !  Přidávám tři slíbené fotky Capri II ... Pavel                                                                                          

01_Capri.jpg
02_Capri.jpg
03_Capri.jpg
04_Capri.jpg
05_Capri.jpg
06_Capri.jpg
07_Capri.jpg
08_Capri.jpg
09_Capri.jpg
10_Capri.jpg
11_new Capri.jpg
12_new Capri.jpg
13_new Capri.jpg
14_new Capri.jpg
15_new Capri.jpg
16_new Capri.jpg
17_new Capri.jpg
18_new Capri.jpg
19_new Capri.jpg
20_new Capri.jpg

Dvě, jak jinak než elegantní, kreace společnosti Citroen slaví v tomto čase 40.  Jak nadčasový design Citroen uměl se ukáže právě na těchto ´čtyřicátnících´, GS a SM.   GRATULUJEME !

Pro rubriku GRATULACE editor

gs_01.jpg
gs_02.jpg
gs_03.jpg
gs_04.jpg
gs_05.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one