.
Co víte o estetickém cítění prezidenta Václava Klause ?   
Nemám na mysli architekturu budov jako je třeba
městská knihovna v Praze,
ale spíše architekturu automobilů,
italsky nazývanou  "architettura dela carrozzeria".

V rubrice  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek    

design klaus 01.jpg
design klaus 02.jpg
01_zagato.jpg
02_zagato.jpg
03_zagato.jpg
04_zagato.jpg

Na včerejší  BLESKOVÉ NOVINKY  o ´údivu´
nad návratem výrazných svislých ledvinek
v rodinné ´tváři´ BMW mohu jen konstatovat: 
"Celý tatínek" nebo  "celá maminka"! 
Je přirozené, že rodinné rysy zvláště ve tváři
jsou vždy kvitovány s povděkem. 
Každý designer a karosář to respektuje - viz ZAGATO. 

Pro tento příměr jsem vybral spíše buclatou, 
ale sexy působící kreaci italsko-britského urozeného rodu. 
 

V homepage  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

 

STÁLE AKTUÁLNÍ ... ano,  stále se setkáváme s problémem, vyjádřeným a diskutovaným před devíti roky v měsíčníku Design Centrum České Republiky BULLETIN č.3/2001.  

U nás ho znovu stavíme na pranýř letos, v roce 2010, v rubrice  AUTO HYDE PARK

xQ.jpg
ppp_01.jpg
ppp_02.jpg
ppp_03.jpg
ppp_04.jpg
ppp_05.jpg
ppp_06.jpg
ppp_07.jpg
ppp_08.jpg
ppp_09.jpg
ppp_10.jpg
ůamk_11.jpg
ppp_12.jpg
ppp_13.jpg
ppp_14.jpg
ppp_15.jpg
ppp_16.jpg
ppp_17.jpg
ppp_18.jpg
ppp_19.jpg
ppp_20.jpg
ppp_21.jpg
ppp_22.jpg
ppp_23.jpg
ppp_24.jpg
ppp_25.jpg
ůamk_26.jpg
ppp_27.jpg
ppp_28.jpg
ppp_29.jpg
ppp_30.jpg
ppp_31.jpg
ppp_32.jpg
ppp_33.jpg
ppp_34.jpg
ppp_35.jpg
ppp_36.jpg
ppp_37.jpg
ppp_38.jpg
ppp_39.jpg
ppp_40.jpg
ppp_41.jpg
ppp_42.jpg
ppp_43.jpg
ppp_44.jpg
ppp_45.jpg
ppp_46.jpg
ppp_47.jpg
ppp_48.jpg
ppp_49.jpg
ppp_50.jpg
ppp_51.jpg
ppp_52.jpg
ppp_53.jpg
ppp_54.jpg
ppp_55.jpg
ppp_56.jpg
ppp_57.jpg
ppp_58.jpg
ppp_59.jpg
ppp_60.jpg
22. května 2010 proběhl DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
ve firmě PORSCHE PRAHA PROSEK,
kde se prodávající nejen automobily Porsche,
ale také Škoda, Audi a VW. 
Kromě atrakcí jste si mohli nové modely projet sami.  
Největší pozornost vzbudil rotační simulátor nárazu,
řečený AUTO NA GRILU. 
O tom je tento příspěvek, který řidičům i pasažerům
má promluvit do duše.

V homepage  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

Mimo kontroverzního Chrise Bangla existuje ještě jedno zajímavé téma k diskusi.  A tím jsou ledvinky.  Kdysi opravdu dva chromované rámečky vpředu, připomínaly ledvinky.  Postupem času se se jejich charakter měnil na játra, až dospěl k dnešní podobě žaludku.  Tradice velí, aby ledvinky byly úzké a vysoké.  Dnes je tomu úplně naopak. Jak by tedy, dle Vašeho názoru ty chromované rámečky, měly vypadat?  Měla by být úzké a vysoké, nebo malé, nenápadné nebo úplně extrémní.  Zkusil jsem pro lepší představivost črtnout několik tvarů.  Tak jak?

Pro galerii AUTO HYDE PARK editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Jak se dalo předpokládat, Jakub Sochor svým článkem o novém BMW 5, uveřejněným v rubrice SLOVO O DESIGNU, opět rozčeřil hladinu názorů na styl Chrise Bangla.  Dal jsem tedy fotografie předchozí verse vedle fotek současné, aby byly jasné markantní rozdíly.  Já osobně zbožňuji jasné a na sebe navazující křivky předešlého modelu.  Linie nového modelu mi připadají tvrdé, neuspořádané a podivně končící.  Pro zvýraznění jsem linie označil barevnými čárami a na posledním snímku jsem oba modely zkřížil.  Samozřejmě je to můj pohled a od Vás tady očekávám bitvu kritických názorů a soudů, abychom se mohli aspoň posunout k nějakému rozhodnutí.

Pro galerii AUTO HYDE PARK editor

por_1.jpg
por_1editor.jpg
por_2.jpg
por_2editor.jpg
por_3.jpg
Pavel v příspěvku k této alfě napsal - opět trocha radosti. Samozřejmě jako fanatický alfista s nekritickou láskou k těmto vozům se slovem trochu absolutně nesouhlasím.  Pro popis této kreace prostě nelze nalézt slova.  Pro tento příspěvek jsem připravil jen jakýsi mix, kde uvidíte předchozí modely TZ v porovnání s novinkou, modýlky vozú TZ 1 a TZ 2.  Nakonec jsem modelu TZ 2 dal kola z nové TZ 3, abyste viděli, jak nadčasové linie měl.  No a zadní část.  Nemám prostě slov, rád bych tuhle Alfu plácnul přes zadeček ...
Pro galerii AUTO HYDE PARK editor
1963_Zagato_AlfaRomeo_Giulia_TZ1.jpg
1964_Zagato_AlfaRomeo_Giulia_TZ2.jpg
Alfa_Romeo-TZ3_Corsa_2010_800x600_wallpaper_03.jpg
TZ.jpg
tz2_tz3.jpg

V minulém roce 2009 jsme se pozastavili nad zprávou z britského časopisu AUTOCAR.  Jak se zdá, byla to asi ´kachna´.  Otázkou je, jestli záměrná nebo náhodná.  Proto zprávu umisťuji raději do AUTO HYDE PARK. 

Pavel Hušek

Fourdoor-coupé.jpg
skoda 4-door coupe.jpg
skoda 4-door coupé.jpg

Je jen pár automobilových kreací, před kterými padnu na zadek a ještě méně je těch, před kterýmí na to pozadí padnu, když vůz vidím poněkolikáté.  Ovšem tento Hyundai patří do třídy, před kterou raději stále sedím, abych neustále nepadal. 

Jeden by dnes řekl, že ve věci automobilového designu již nejde moc vymyslet a pak se jako blesk z čistého nebe objeví toto umělecké dílo.  Když Hyundai zveřejnil více oficiálních skic a já je poprvé viděl, hned, ale opravdu okamžitě bez přemýšlení se mi před očima objevil gepard.  Při pohledu zboku je to gepard v běhu a při pohledu z předoboku vůz připomíná napjatě přikrčeného a soustředěně geparda, dívajícího na svou kořist.  Já tento vůz miluji a chtěl bych někdy mít takového geparda v garáži (raději ale jako auto) ...

pro AUTO HYDE PARK editor

flow_gapard.jpg
flow_gapard_side.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Řeknu to otevřeně a přímo, tento Lexus se mi´vzpříčil v krku´.  Proč výrobce prudce elegantních vozů pošle do světa takovou krabici???  Největší nevolnost mi způsobuje pohled na boční siluetu.  Mein Gott, co to je?  A jak připadá Vám?

Pro galerii AUTO HYDE PARK editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one