.
ozone_06.jpg
ozone_07.jpg
ozone_1.jpg
ozone_2.jpg
ozone_02.jpg
ozone_03.jpg
ozone_08.jpg
ozone_09.jpg
PEUGEOT svým konceptem OZONE
hledí do budoucna naprosto konsekventně.
Elektronika od A do Z a jakási čarovná varianta
všudepřítomné energie bude pohybovat
nehlučnými kabinkami městskými ulicemi. 
Jak jsme vůbec mohli více než 100 let otravovat vzduch,
který dýcháme, odpadovými jedy z benzinu a nafty !!!
ALE,
vzrušení z atraktivních tvarů karoserií zanikne asi tak,
jako kdyby se namísto zamořených krásných květin
prodávaly válečkové ampulky s květinovou vůní.
 
AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

P.F. 2009 je zkratka francouzského výrazu
pour féliciter 2009, tedy pro radostný 2009.

Mám zváště na mysli Tatru a její pohnutý osud,
kdy vynikající výsledek bratislavského vývoje, Tatra X, 
nebyl rudým vládním kruhům dost reprezentativní,
dost velký, dost nadřazený.

Dnešní snahy amerického vedení Tatry jdou cestou,
vyšlapanou komunisty - cestou vývoje a výroby 
terénních vojenských vozidel, které nabízejí americké armádě. 
Že by Tatře pomohlo k otevření světových trhů znovuzrození
proudnicového historického modelu 87 ? 
Možná finančně jen několika pověřeným ředitelům u Tatry. 

Drastické snižování pracovních míst u Tatry
je pro mnohé velmi bolestivé -
zažil jsem to nejednou během 25 let mé existence na západě. 
O to intenzivnější byl vývoj dalších produktů,
které by byly lidstvu k užitku. 

Tatra má opět šanci přijít na měnící se světový trh
něčím tak progresivním jako tomu bylo ve třicátých letech
minulého století. 
Co by to mělo asi být, když už všechno je vyvinuté ?
... slyšíme stále skeptické názory. 
Ne, všechno vyvinuto není - lidstvo není u konce svého bádání.  
Chce to víc pokory před přírodou a jejími zákony - 
v tom vidím klíč k dalšímu civilizačnímu pokroku.   

 V galerii  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek

studie_1966.jpg
studie_1999.jpg
studie_1999-09.jpg
studie_2000.jpg
Pavel reaguje na předchozí článek:    
Dovoluji si mít zcela odlišný názor, milý kolego.
Je vidět, jak je  
LÍBÍ-NELÍBÍ  osobitá záležitost. 
T.zv. Porsche-tramvaje se také leckomu líbí,
ale mně od samého počátku vůbec ne

(ta komicky šikmá okna) ! 

AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek 

a_sz.jpg
b_bmw.jpg
c_multipla.jpg
Od první presentace poslední generace vozu BMW 5
jsem byl ohromen jeho revolučním, plamenným designem,
který stvořil Christopher Bangle. 
Mohl jsem na tom voze oči nechat, ty konvexní a konkávní plochy
mě prostě dostaly.  
Došlo to tak daleko, že jsem v jednom motoristickém časopise
zkritizoval Pavla Huška, který z tvarosloví BMW nebyl nadšen, 
za jeho zpátečnictví a vyzval ho, pokud to umí lépe, ať to udělá. 
Budiž mi omluvou, že jsem byl mladší a nerozvážnější.  
Ale tahle epizoda přispěla k našemu seznámení a spolupráci.

Před pár dny jsem šel okolo poslední verze BMW 5,
zastavil se, vůz si pomalu obešel a pak jsem procitnul. 
Ano, je to moderní vůz se zajímavým designem,
ale kde je ELEGANCE ?   Najednou jsem ji na tom voze,
plném podivně zohýbaných plechů nemohl najít. 
Ještě větší kontrast nastal při porovnání fotek
současné a předešlé verze. 
Ta předešlá prostě elegancí přímo překypuje !  
Zdá se, že jen opravdoví mistři designu
dovedou skloubit eleganci s revolučností,
a dle mého názoru se to Ch. Banglemu nepovedlo.  

Pokud byste se mě dnes zeptali, který model bych si koupil,
bych odpověděl, že ten předchozí. 
Proč ?   Protože je a zůstane i přes svůj věk ELEGANTNÍ. 
V Christophera Bangla však víru neztrácím,
něboť design prototypu CS zřejmě zase vrátí styl BMW tam,
kam patří ..... k  ELEGANCI !

 V galerii   AUTO HYDE PARK   editor Vlastimil Habarta

BMW-530i_2001_800x600_wallpaper_01.jpg
BMW-530xi_2005_800x600_wallpaper_01.jpg
BMW-530i_2001_800x600_wallpaper_06.jpg
BMW-530xi_2005_800x600_wallpaper_05.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one