.
s1.jpg
s2.jpg
s3.jpg
s4.jpg
3.jpg
1.jpg
5.jpg
2.jpg

Když jsem poprvé uviděl nový model Bugatti,
přišel mi na mysl jistý poměrně starý concept VW,
ze kterého se poté vyvinul Phaeton. 
Pátral 
jsem na netu, sehnal dost málo fotografií 
a udělal pro CDCC jakési porovnání.  

Otázka zní, ulehčili si u Baugatti práci s designem
a okopírovali od matičky VW základní linie? 
Závěr si udělejte sami ...


 AUTO HYDE PARK
 
editor 

01_2008.jpg
02_1999.jpg
03_1999.jpg
04_1999.jpg
05_1999.jpg
06_1999.jpg
07_1999.jpg
08_1999.jpg
09_1999.jpg
10_2008.jpg
11_2008.jpg
12_2008.jpg
13_2008.jpg
14_2008.jpg
15_2008.jpg
16_2008.jpg
17_2008.jpg
18_2008.jpg
19_2008.jpg
20_2008.jpg

Řeknete-li Opel,
vybaví se nevýrazná německá automobilka. 
Bylo by však chybou a znakem malosti v myšlení,
přehlížet tuto automobilku, která umí špičkové produkty
s nadčasovým designem
a která je pevnou součástí automobilové historie. 

Editor

01_1203.jpg
02_1203.jpg
03_1203.jpg
04_1203.jpg
05_1203.jpg
06_1203.jpg
07_1203.jpg
08_1203.jpg
09_1203.jpg
10_1203.jpg
11_1203.jpg
12_1203.jpg
13_1203.jpg
14_1203.jpg
15_1203.jpg
16_1203.jpg

Tady je těžké něco říci. 
Tuhle designérskou kreaturu pamatuji z dětství,
kdy se zaváděla do provozu a jímá mě hrůza hrůzoucí,
když ji ještě dnes vidím v provozu. 
Zvláště ranná verse s "antiaerodynamickou" stříškou
je chuťovka ...


V tématech 
AUTO HYDE PARK  editor

01_Mansory.jpg
02_Mansory.jpg
03_Mansory.jpg
04_Mansory.jpg
05_Mansory.jpg
06_Mansory.jpg
07_Mansory.jpg
08_Mansory.jpg
09_Mansory.jpg
10_Mansory.jpg
11_Mansory.jpg
12_Mansory.jpg
13_Mansory.jpg
15_Mansory.jpg
17_RR_Mansory.jpg
18_Mansory.jpg

MANSORY  mě zklamal zohavením Rolls Royce.

Ne překrásnými a prvotřídními materiály, které firma
užívá ke "zušlechtění" již ušlechtilého a vznešeného, 
ale necitlivým a disharmonickým ztvárněním
viditelných částí vozidla, 
což se odvažuje deklarovat jako lepší. 

Rolls Royce od Mansory si sotva objedná královský dvůr. 
Takové luxusně hlučné a barevně křiklavé provedení
budou spíše kupovat jiné zákaznické kruhy.

 

V galerii  AUTO HYDE PARK  Pavel Hušek   

01_k+k.jpg
02_k+k.jpg
03_k+k.jpg
04_k+k.jpg
05_k+k.jpg
06_k+k.jpg
07_k+k.jpg
08_k+k.jpg
09_k+k.jpg
10_k+k.jpg
11_k+k.jpg
12_k+k.jpg
13_k+k.jpg
14_k+k.jpg
15_k+k.jpg
16_k+k.jpg

A co když se oba tvary spojí a vznikne ´kouchle´ ? 

Pro galerii  AUTO HYDE PARK  editor

01_I_like_....jpg
02_byvavalo.jpg
03_tuning.jpg
04_tuning.jpg
05_T603.jpg
06_tuning.jpg
07_tuning.jpg
09_T603cdcc.jpg

Jsou tací, kteří Tatru milují až za hrob.

Jiní ji zase oplakávají se slovy „bejvávalo!“.

A pak přicházejí ti nejmladší s tuningem
– třeba jen virtuálním.

CDCC

1_cdcc.jpg
2_cdcc.jpg
3_cdcc.jpg
4_cdcc.jpg
5_cdcc.jpg
6_cdcc.jpg
7_cdcc.jpg
8_cdcc.jpg
Níže uvidíte velmi zajímavý příběh jednoho návrhu,
který měl být pro automobilku Škoda,
ale jakýmsi zvláštním způsobem se z něj stal návrh Tatra
s největší pravděpodobnosti od imaginární Stile Italia.
Nebo něco o té firmě najdete?
the_face_1.jpg
the_face_2.jpg
the_face_4.jpg
the_face_3.jpg
Každý vůz by měl mít svoji důstojnost,
odpovídající jeho postavení na trhu.
A to nejen vnějším designem, ale i interiérem.
U Fiatu budí designem nastíněná usmívající se tvář,
dobromyslnost, pohodu a radost.
Ale co budí interiér Octavie či seriózního Superbu?
Co dělá ten kašpárek, který je jasně viditelný 
ve vozech těchto kategorií?
Je to záměr nebo něšťastná náhoda, které si nikdo nevšiml?
Co se mně týče, nestál bych o to,
aby se na mě z vozu za půl milionu a víc chechtal šáša...

Pan Michal Finsterle reagoval na Jakubovu SOČ, zveřejněnou v rubrice Školy. Reakci mi poslal mailem a já ji bez úpravy "otiskuji" na CDCC.

Hezký den.

Tak jsem právě dočetl školní práci pana Sochora a musím uznale poznamenat,že se jedná o velmi ucelený,zručně formulovaný náhled na designérskou práci s odborně popsanými příklady konceptů včetně jejich autorů - klobouk dolů.Přeji tomuto mladému muži hodně úspěchů a nechť se jeho profesní dráha ubírá tam,kam si přeje.

K jeho práci a k pasáži popisující postup designéra při navrhování automobilu bych snad jen dodal ještě jednu neméně důležitou součást,která předchází samotnému navrhování.Tato část je velmi důležitá ,hlavně pokud navrhujeme pro konkrétního výrobce.Touto důležitou činností je tzv. - rešerše.Jedná se o důkladné zmapování historie a produktové filozofie dané firmy.Na základě tohoto zmapování si poté designér může vytvořit základní filozofický podklad,ze kterého pak jeho navrhy budou čerpat.Je to důležité i pro následnou komunikaci s jinými specialisty podílejícími se na vývoji.

Abych byl konkrétnější posílám i pár obrázků své práce "Volkswagen Husky".Při zadávání tohoto projektu jsem byl vyzván,nechť se vyjádřím,co se mi vybaví (pocit,předmět...),při vyslovení slova Volkswagen.Po dlouhém přemýšlení jsem dospěl k názoru,že to bude pes.Stejně jako Volkswagen - rodinný přítel.Jako rasu jsem zvolil Huskyho - robustnost,inteligence,přátelský obličej(maska).Na základě tohoto přirovnání jsem teprve začal vlastní navrhování,které vycházelo z proporcí psa.Bylo to pár let před tím,než vyjel Volkswagen Touareg ...

port_str18.jpg
port_str19.jpg
port_str20.jpg
port_str21.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one