.
Hurricane (01).jpg
Hurricane (02).jpg
Hurricane (03).jpg
Hurricane (04).jpg
Hurricane (05).jpg
Hurricane (06).jpg
Hurricane (07).jpg
Hurricane (08).jpg
Hurricane (09).jpg
Hurricane (10).jpg
Hurricane (11).jpg
Hurricane (12).jpg
Hurricane (13).jpg
Hurricane (14).jpg
Hurricane (15).jpg
Hurricane (16).jpg
Hurricane (17).jpg
Hurricane (18).jpg
Hurricane (19).jpg
Hurricane (20).jpg
Hurricane (21).jpg
Hurricane (22).jpg
Hurricane (23).jpg
Hurricane (24).jpg
Hurricane (25).jpg
Hurricane (26).jpg
Hurricane (27).jpg
Hurricane (28).jpg
Hurricane (29).jpg
Hurricane (30).jpg
Hurricane (31).jpg
Hurricane (32).jpg
Hurricane (33).jpg
Hurricane (34).jpg
Hurricane (35).jpg
Hurricane (36).jpg
Hurricane (37).jpg
Hurricane (38).jpg
Hurricane (39).jpg
Hurricane (40).jpg
Hurricane (41).jpg
Hurricane (42).jpg
Hurricane (43).jpg
Hurricane (44).jpg
Hurricane (45).jpg
Hurricane (46).jpg
Hurricane (47).jpg
Hurricane (48).jpg
Hurricane (49).jpg
Hurricane (50).jpg
Hurricane (51).jpg
Hurricane (52) titl.jpg
Austrálie je prý daleko - i ptám se "od čeho"?
Každopádně jsou i tam kreativní lidé - u
HOLDENů velmi !! 
Dnešní vzpomínka na rok 1969 a na kreaci  
HURRICANE 
je pádným důkazem lidských talentů - všude na světě.

V tématech  GM  Pavel Hušek 
Torana_GTR-X_Concept (01).jpg
Torana_GTR-X_Concept (02).jpg
Torana_GTR-X_Concept (03).jpg
Torana_GTR-X_Concept (04).jpg
Torana_GTR-X_Concept (05).jpg
Torana_GTR-X_Concept (06).jpg
Torana_GTR-X_Concept (07).jpg
Torana_GTR-X_Concept (08).jpg
Torana_GTR-X_Concept (09).jpg
Torana_GTR-X_Concept (10).jpg
Torana_GTR-X_Concept (11).jpg
Torana_GTR-X_Concept (12).jpg
Torana_GTR-X_Concept (13).jpg
Torana_GTR-X_Concept (14).jpg
Torana_GTR-X_Concept (15).jpg
Torana_GTR-X_Concept (16).jpg
Torana_GTR-X_Concept (17).jpg
Torana_GTR-X_Concept (18).jpg
Torana_GTR-X_Concept (19).jpg
Torana_GTR-X_Concept (20).jpg
Torana_GTR-X_Concept (21).jpg
Torana_GTR-X_Concept (22).jpg
Torana_GTR-X_Concept (23).jpg
Torana_GTR-X_Concept (24).jpg
Torana_GTR-X_Concept (25).jpg
Torana_GTR-X_Concept (26).jpg
Torana_GTR-X_Concept (27).jpg
Torana_GTR-X_Concept (28).jpg
Torana_GTR-X_Concept (29).jpg
Torana_GTR-X_Concept (30).jpg
Torana_GTR-X_Concept (31).jpg
Torana_GTR-X_Concept (32) titl.jpg
Australský rodinný člen GM HOLDEN není jenom pobočka.
Měl vždy vlastní velmi akční design centrum,
které vygenerovalo nejednu atraktivní kreaci.

Model TORANA GTR-X je zářným příkladem ušlechtilosti.
Když uvážíme, že byl stvořen v roce 1970,
a že je tedy téměř půl století "mladý",
není obtížné s respektem smeknout klobouk nebo čepici.  


V tématech  GM  Pavel Hušek 
phantom´77 (01).jpg
phantom´77 (02).jpg
phantom´77 (03).jpg
phantom´77 (10).jpg
phantom´77 (04).jpg
phantom´77 (05).jpg
phantom´77 (06).jpg
phantom´77 (07).jpg
phantom´77 (08).jpg
phantom´77 (09).jpg
phantom´77 (11).jpg
phantom´77 (12).jpg
phantom´77 (13).jpg
phantom´77 (14).jpg
phantom´77 (15).jpg
phantom´77 (16).jpg
phantom´77 (17).jpg
phantom´77 (18).jpg
phantom´77 (19).jpg
phantom´77 (20).jpg
I když se tato kreace stala labutí písní Billa Mitchella, 
byla snahou udržet GM design na elegantní úrovni.

Uvažovalo se o značce BUICK, pak zase PONTIAC - oboje GM. 
Před touto americkou výtvarností z roku 1977
s úctou hluboce
smekám !! 


V tématech  GM  Pavel Hušek 

Corvair Monza_01.jpg
Corvair Monza_02.jpg
Corvair Monza_03.jpg
Corvair Monza_04.jpg
Corvair Monza_05.jpg
Corvair Monza_06.jpg
Corvair Monza_07.jpg
Corvair Monza_08.jpg
Corvair Monza_09.jpg
Corvair Monza_10.jpg
Corvair Monza_11.jpg
Corvair Monza_12.jpg
Corvair Monza_13.jpg
Corvair Monza_14.jpg
Corvair Monza_15.jpg
Corvair Monza_16.jpg
Corvair Monza_17.jpg
Corvair Monza_18.jpg
Corvair Monza_19.jpg
Corvair Monza_20.jpg
Z předchozího příspěvku SEMINÁŘ 71 vyplývá příležitost,
ba nutnost, seznámit nejmladší budoucí designery
se stavem výrazného designu šedesátých let. 
Všechny značky pod koncernovým logem GM
byly tehdy na nejvyšší úrovni designerské fantazie.  
Samozřejmě, že v nejvyšším vedení - 
česky top management 
amerických automobilek byli společně s finačníky,
plánovači a techniky mohosměrných oborů
zastoupeni též umělečtí automobiloví designeři. 
Bill Mitchell byl jedním z nich
(o něm někdy později). 
Pod jeho vlivem vymysleli designeři nejprogresivnější,
ale i esteticky nejpůsobivější kreace té doby.
 

Je příznačné, že moje touhy po úrovni designerské tvorby
a života vůbec neměly pochopení pro moskviče, žigulíky,
volhy i wartburgy, natož pak trabanty. 
O škodovce a dalších českých automobilkách jsem v exilu
vlastenecky snil, že by jednou mohly dosáhnout světové úrovně. 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

level of life

level of life

I tento příspěvek je vánoční zamyšlení nad úrovní lidského bytí.

DESIGN CENTRA

Opel má ve své historii GT navíc svého předchúdce z let 1968 až 1973.  Už tehdy byl aplikován styl americké Corvettte.

V galerii  PÚVAB HISTORIE  Pavel Hušek

01_GT.jpg
02_GT.jpg
03_GT.jpg
04_GT.jpg
05_GT.jpg

Teprve 10 let stará historie, ale bude se stále více vzdalovat.  Čím bude starší, tím bude půvabnější.  Toto tvarosloví promlouvá jasnými slovy ... dobře, tak tedy:  tyto tvary jsou jasné, nekomplikované a proto lidskému oku, tedy pohledu, srozumitelné.  Přesto je jejich půvab dán určitou dávkou rafinovanosti, takže se o primitivizmu hovořit nedá. 

Mám dojem - a to v plné úctě -, že design české škodovky t.č. jakkoliv obratně, vědomě či nevědomě, čerpá z těchto pramenů.   

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

vx-lightning_01.jpg
vx-lightning_02.jpg
vx-lightning_03.jpg
vx-lightning_04.jpg
vx-lightning_05.jpg
01_IAA 2001.jpg
02_IAA 2001.jpg
03_IAA 2001.jpg
04_IAA 2001.jpg
05_IAA 2001.jpg
06_IAA 2001.jpg
07_IAA 2001.jpg
08_IAA 2001.jpg
09_IAA 2001.jpg
10_IAA 2001.jpg
11_IAA 2001.jpg
12_IAA 2001.jpg
13_IAA 2001.jpg
14_IAA 2001.jpg
15_IAA 2001.jpg
16_IAA 2001.jpg

Tuto loňskou vzpomínku převádím s malými úpravami
dnes, 11. 9. 2012, do galerie  
SEMINÁŘE
Katastrofickou událost jsem viděl společně se stovkami
novinářů z celého světa na obrovském monitoru,  
visícím pod střechou výstavní haly.

Byl to tehdy krutý zážitek na IAA Frankfurt. 
I tam zasáhla politika ... a jak tvrdě !!!  

Nemám v úmyslu opakovat klišé, objevující se v médiích. 
Předkládám svou osobní vzpomínku s několika snímky
mladistvého, technicistického konceptu Opel FROGSTER,
který byl představen za halasné hudby,
spolu s rozdivočelými sportovci s balonem. 
Vše utichlo, když se sálem ozvala otřesná zpráva
z newyorkského Manhattanu.

V rubrice  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

opel umí

opel umí

PROFI DESIGN

V Německu to byla studie Opel CD pod taktovkou Chuck Jordana a v Anglii Vauxhall SRV od Wayne Cherryho.  Také úchvatná studie.  Tehdy byly obě evropské sestry GM mimořádně aktivní v pohledu do budoucna. 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  

01_Vauxhall SRV.jpg
02_Vauxhall SRV.jpg
03_Vauxhall SRV.jpg
04_Vauxhall SRV.jpg
05_Vauxhall SRV.jpg
1
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one