.

Student francouzského institutu Superior de Design, Ugo Spagnolo, se s chutí pustil do výzvy, které by se leckdo mohl bát.  Není lehké vytvořit automobil, který by byl moderní, navazoval na historii značky a přesto nebyl retro.

Ugo Spagnolo začal pracovat na projektu už za své studijní stáže u značky Citroen. Po skončení stáže svůj návrh dopracoval a finálni versi předvedl šéfdesignerovi značky Jean-Pierre Plouemu.  Projekt na Jean-Pierra udělal velký dojem a tak je možné, že se jednou dočkáme některých detailů na sériových vozech.  Nebo rovnou produkční verze?

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Je poutavé pozorovat, jak se vyvíjejí nové kreace pod logem LOTUS a jak tato značka svým designem umí balancovat mezi Ferrari a Lamborghini.  Několik strhujících zajímavostí jsem vložil do galerie  PROFI DESIGN ... Pavel Hušek   

personality_1.jpg
personality_2.jpg
personality_3.jpg
personality_4.jpg
personality_5.jpg

S touto půvabnou ruskou studentkou jsme se na stránkách CDCC již několikrát setkali.          Dnes se podíváme na její práci, která vznikla pro soutěž automobilky AUDI v Moskvě.               Do finále se probojovaly čtyři práce a my si je zde postupně budeme prezentovat. 

V tomto případě se má jednat o vůz, který má udržet rovnováhu mezi historií a stylem značky.  Ale má nabídnout něco nového - technologie založené na nejnovějších poznatcích výzkumu. Tamila k projektu říká, že chtěla navrhnout něco, co by Audi vrhlo technologicky na špici, jako byl například kdysi pohon Quattro.  Vůz má být hlavním konkurentem Smartu a jeho design má linií střechy evokovat Audi TT a koncept Rosemeyer.

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

... a dodatek  Pavel Hušek

Přidávám několik slov obdivu pro Tamilu a její nadšenou kreaci.  Zároveň jsem její expresivní névrhy podrobil ´učesání´.  Jsem její pohnutkou dojat - připomíná mi tím moje někdejší nadšení pro různé projekty, např. Škoda Beruška či Tatra Solar a také Design Center Tatra Carlsbad California nebo European Design Center Nissan Prague a mnohé jiné.  

Tamila asi nebude vědět, že kdysi nabídl švýcarský výrobce hodinek Swatch, pan Nikolas Hayek (původem Libanonec), svůj další projekt Smart panu Ferdinadovi Piëchovi.  Ten mini-autíčko Smart odmítl s tím, že nemá zájem o nedorostle, nedospělé auto.  Nikolas Hayek tedy oslovil Mercedesa, kde mu projekt Smart posléze odkoupili.  Vznikla nová divize v rámci koncernu Mercedes Benz. 

Tamilo, Tvoje autíčko je půvabné, ale nevím, jestli dosud u VW vlivný Ferdinand Piëch změnil názor.  Jeho zájem byl a je Lamborghini, Bugatti, Porsche a také Alfa Romeo.  To jsou existující dospělá auta !!

Tamila_01.jpg
Tamila_02.jpg
Tamila_03.jpg
Tamila_04.jpg
Tamila_05.jpg

Designer Mark Kruse představuje atraktivní představu městského multi-mini-Volkswagenu

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

vw_01.jpg
vw_02.jpg
vw_03.jpg
vw_04.jpg
vw_05.jpg

Nový rok 2011 jsem začal písmenem B:    http://cardesignclub.7x.cz/profi-design/bmw-2.html

Teď to rád doháním písmenem A ... Alfa Romeo.  Jak jinak !!   I když si to už příliš nepřipouštím, léta prožitá s několika Alfami mi zůstala pod kůží (první byla červena Alfa Fastback Spider 1300 Pininfarina a později, když už jsme měli syna, to byly tři po sobě následující Alfy 164 - první v tmavě zelené metalíze a následné dvě byly červené - opět kreace Pininfarina Studi e Ricerche Cambiano).

Nová, nádherná, atraktivní, pro Alfu tvarově inovativní, se jeví studie coupé, kterou vytvořil designer Marco Procaccini, a která dostala jméno po někdejším proslulém zaměstnanci A.L.F.A.:  Giuseppe Merosi : 

http://www.youtube.com/watch?v=LTWDPJLssf4     http://www.youtube.com/watch?v=nqw4puUQirY 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek ... s díky editorovi za historickou fotku ing.Merosiho a za upřesnění textových faktů

AR-Coupe-Study_01.jpg
AR-Coupe-Study_02.jpg
AR-Coupe-Study_03.jpg
AR-Coupe-Study_04.jpg
AR-Coupe-Study_05.jpg

Abeceda začíná písmenem  A, ale  B  je hned nablízku a stojí za to si ho všimnout hned na začátku roku 2011.  Je to sice stará písnička hledat a hlavně najít inovativní tvarový styl pro automobily BMW.  Je to však také nová písnička, když se na obzoru objeví něco, co stojí za povšimnutí. 

Toto zveřejněné tvarosloví obsahuje vtip, napětí a osobitý styl, který by mohl Design BMW       v Mnichově nebo v Kalifornii v blízkosti Los Angeles dál rozpracovat a vyvinout.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_style.jpg
02_style.jpg
03_style.jpg
04_style.jpg
05_style.jpg

PROFI DESIGN  každopádně.  Svérázný design, ne každému oku lahodící, je tato kreace Ferrari od milánské karosárny ZAGATO, jejímž autorem je stejně tak svérázný Ital Ercole Spada ... Pavel Hušek  

zagato´93_01.jpg
zagato´93_02.jpg
zagato´93_03.jpg
zagato´93_04.jpg
zagato´93_05.jpg

Na fóru ruského serveru cardesign.ru  proběhla diskuse na téma designu automobilů Škoda.  V rámci této komunikace, tam diskutující posílali své vize a já jsem pro Vás vybral některé z nich.  Myslím si, že kdyby se některé z návrhů dostaly až do výroby, nebyla by na tom Škoda špatně.  Co Vy na to?

Pro rubriku  PROFI DESIGN  s využitím cardesign.ru editor

01.JPG
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Na kresbách tohoto profesionála jsem vyrůstal.  V době, kdy nebylo mnoho motoristických magazínů, se dal v Praze po známosti sehnat německý Auto motor sport a v něm spousta úžasných kreseb Marka Stehrenbergera.  Vždy byl mým vzorem a Auto motor a sport s jeho kresbami byl posvátným grálem, na který se smělo dívat jen v neděli a ještě v bílých rukavičkách, aby časopis vydržel co nejdéle.  To byla doba ... 

Kresby byly převzaty ze serveru  www.motortrend.com  a auto motor und sport ... editor

112_0407_sketchpad02_z.jpg
370z.jpg
A7.jpg
beetle sw.jpg
beetle.jpg

Rusko se vehementně snaží být na výsluní světové politiky a stát se tak světovou velmocí.  A hlava takové velmoci by měla jezdit v moderní, ruské limuzíně.  Na vozy pro ´hlavouny´ byl a dodnes je v Rusku závod ZIL (Zavod Imeni Lichačeva).  Ovšem vozy, které mají v produkci dnes, jsou velmi zastaralé a esteticky nemotorné.

Proslýchá se, že byl vypsán konkurs na nový automobil pro hlavu státu.  Návrhy se mohou posílat do konce letošního roku, takže pokud by jste to chtěli zkusit...  My se tady dnes podíváme na projekt Slavy Saakyana, který se touto myšlenkou zabývá již 10 let.  Na jeho projektu je vidět úžasná práce s detailem a chuť vytvořit harmonické dílo.  Osobně obdivuji nápad, kdy vozu zcela chybí zadní sklo.  Velmi se tím snižuje bezpečnostní riziko a navíc to vypadá elegantně.

Osobně si myslím, že by se báťuška Dimitrij za takovou limuzínu nemusel stydět ani před strýčkem Barakem

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

01.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one