.
PK (01).jpg
PK (02).jpg
PK (03).jpg
PK (04).jpg
PK (05).jpg
PK (06).jpg
PK (07).jpg
PK (08).jpg
PK (09).jpg
PK (10).jpg
PK (11).jpg
PK (12).jpg
PK (13).jpg
PK (14).jpg
PK (15).jpg
PK (16).jpg
PK (17).jpg
PK (18).jpg
PK (19).jpg
PK (20).jpg
Jeho spektrum tvůrčí činnosti je obdivuhodné.

V galerii  
PROFI DESIGN
 Pavel Hušek 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36.jpg
37.jpg
38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.jpg
44.jpg
45.jpg
46.jpg
47.jpg
48.jpg
Je jisté, že jsme na našich stránkách již několik článků
tomuto géniovi automobilového designu věnovali,
ale protože opakování je matka moudrosti

(a otec sériové výroby),  tak ještě jednou.


Paul Bracq se narodil 13. 12. 1933 v Bordeaux - Francie.  
Svou kariéru začal v ateliéru designu

Philippe Charbonneaux jako asistent,
kde měl na starosti návrhy prezidentské limuzíny Citroën
a španělského kupé Pegaso.

Po absolvování vojenské služby nastoupil k Daimler Benz,
kde měl na starosti všechny modely z období 60.-70. let.
V roce 1970 dostal místo šéfdesignéra BMW v Mnichově,
kde m.j. zodpovídal za vývoj vozu řady 7.
V roce 1974 se vrátil do Francie - k Peugeot,
kde již zůstal až do důchodu.

Toliko ´suchá´ fakta.  
Ovšem nic o mistrově genialitě nevypoví více
než jeho práce.  Proto se kochejme, obdivujme
a hlavně se nechme obrovsky inspirovat !

Pro galerii  
PROFI DESIGN  editor
 
army russia (01) titl.jpg
army russia (02).jpg
army russia (03).jpg
army russia (04).jpg
army russia (05).jpg
army russia (06).jpg
army russia (07).jpg
army russia (08).jpg
army russia (09).jpg
army russia (10).jpg
army russia (11).jpg
army russia (12).jpg
army russia (13).jpg
army russia (14).jpg
army russia (15).jpg
army russia (16).jpg
army russia (17).jpg
army russia (18).jpg
army russia (19).jpg
army russia (20).jpg
army russia (21).jpg
army russia (22).jpg
army russia (23).jpg
army russia (24).jpg
army russia (25).jpg
army russia (26).jpg
army russia (27).jpg
army russia (28).jpg
army russia (29).jpg
army russia (30).jpg
army russia (31).jpg
army russia (32).jpg
army russia (33).jpg
army russia (34).jpg
army russia (35).jpg
army russia (36).jpg
army russia (37).jpg
army russia (38).jpg
army russia (39).jpg
army russia (40).jpg
army russia (41).jpg
army russia (42).jpg
army russia (43).jpg
army russia (44).jpg
army russia (45).jpg
army russia (46).jpg
army russia (48).jpg
army russia (49).jpg
army russia (47).jpg
army russia (50).jpg
army russia (51).jpg
army russia (52).jpg
army russia (53).jpg
army russia (54).jpg
army russia (55).jpg
army russia (56).jpg
Je mi u toho podivně smutno. 
V Rusku je tolik skvostných designérských talentů,
kteří v Itálii, ve Francii, v Anglii a v USA mají úspěchy.
Vzpomínám vítěze návrhů Ferrari, kterému blahopřál 
Paolo Pininfarina !! 

V galerii  
PROFI DESIGN  Pavel Hušek
M (01).jpg
M (02).jpg
M (03).jpg
M (04).jpg
M (05).jpg
M (06).jpg
M (07).jpg
M (08).jpg
M (09).jpg
M (10).jpg
M (11).jpg
M (12).jpg
M (13).jpg
M (14).jpg
M (15).jpg
M (16).jpg
M (17).jpg
M (18).jpg
M (19).jpg
M (20).jpg
M (21).jpg
M (22).jpg
M (23).jpg
M (24).jpg
M (25).jpg
M (26).jpg
M (27).jpg
M (28).jpg
M (29).jpg
M (30).jpg
M (31).jpg
M (32).jpg
M (33).jpg
M (34).jpg
M (35).jpg
M (36).jpg
M (37).jpg
M (38).jpg
M (39).jpg
M (40).jpg
M (41).jpg
M (42).jpg
M (43).jpg
M (44).jpg
M (45).jpg
M (46).jpg
M (47).jpg
M (48).jpg
Nemíním dnes prezentovat a priory značku MAZDA,
nýbrž
podívanou na romantický automobilový art-design.
Stojí za to se nad příčinami průmyslové tvorby zamyslet.

V galerii  
PROFI DESIGN  Pavel Hušek  .
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Designér Sergej Chodyrev představil na svých webových stránkách svoji vizi legendárního uljanovského suv UAZ (Uljanovský automobilový závod).  Jak poznamenal komentář serveru carakoom.com, měli by v automobilce vážně uvažovat o změně na postu šefdesignéra, neboť současné produkty jsou přímo žalostné...  

Pro rubriku  
PROFI DESIGN  editor
touring´14 (01) titl.jpg
touring´14 (02).jpg
touring´14 (03).jpg
touring´14 (04).jpg
touring´14 (05).jpg
touring´14 (06).jpg
touring´14 (07).jpg
touring´14 (08).jpg
touring´14 (09).jpg
touring´14 (10).jpg
touring´14 (11).jpg
touring´14 (12).jpg
touring´14 (13).jpg
touring´14 (14).jpg
touring´14 (15).jpg
touring´14 (16).jpg
touring´14 (17).jpg
touring´14 (18).jpg
touring´14 (19).jpg
touring´14 (20).jpg
touring´14 (21).jpg
touring´14 (22).jpg
touring´14 (23).jpg
touring´14 (24).jpg
touring´14 (25).jpg
touring´14 (26).jpg
touring´14 (27).jpg
touring´14 (28).jpg
touring´14 (29).jpg
touring´14 (30).jpg
touring´14 (31).jpg
touring´14 (32).jpg
touring´14 (33).jpg
touring´14 (34).jpg
touring´14 (35).jpg
touring´14 (36).jpg
touring´14 (37).jpg
touring´14 (38).jpg
touring´14 (39).jpg
touring´14 (40).jpg
touring´14 (41).jpg
touring´14 (42).jpg
touring´14 (43).jpg
touring´14 (44).jpg
touring´14 (45).jpg
touring´14 (46).jpg
touring´14 (47).jpg
touring´14 (48).jpg
touring´14 (49).jpg
touring´14 (50).jpg
touring´14 (51).jpg
touring´14 (52).jpg
touring´14 (53).jpg
touring´14 (54).jpg
touring´14 (55).jpg
touring´14 (56).jpg
touring´14 (57).jpg
touring´14 (58).jpg
touring´14 (59).jpg
touring´14 (60).jpg
touring´14 (61).jpg
touring´14 (62).jpg
touring´14 (63).jpg
touring´14 (64).jpg
touring´14 (65).jpg
touring´14 (66).jpg
touring´14 (67).jpg
touring´14 (68).jpg
touring´14 (69).jpg
touring´14 (70).jpg
touring´14 (71).jpg
touring´14 (72).jpg
touring´14 (73).jpg
touring´14 (74).jpg
touring´14 (75).jpg
touring´14 (76).jpg
touring´14 (77).jpg
touring´14 (78).jpg
touring´14 (79).jpg
touring´14 (80).jpg
touring´14 (81).jpg
touring´14 (82).jpg
touring´14 (83).jpg
touring´14 (84).jpg
touring´14 (85).jpg
touring´14 (86).jpg
touring´14 (87).jpg
touring´14 (88).jpg
Toto není ztepilá krása spiderů Alfa Romeo Pininfarina
ani někdejší "very british roadster" Austin Healey.
Toto je hravá a milá kreace anglo-italského původu, 
navíc kultivovaně osazená aktuální elektronikou, 
stylově zřetelně navazující na legendární britské MINI.

Sada následných obrázků nás provede tvůrčím procesem
od prvních skic přes tvorbu rukodělných mistrů,
kteří ve svém italském prostředí milánské firmy Touring 
vytvořili důvtipné, poutavé, ano atraktivní osobité dílo.

BRITISH BORN - ITALIAN TAILORED  je případný slogan,
provázející  
MINI  do náročné soutěže atraktivity a elegance, 
odehrávající se ve Ville d´Este na pobřeží Lago di Como. 

V porotě zasedají osobnosti automobilového designu - 
zmiňuji dvě jména dole na obrázku k poznání:
Ital Lorenzo Ramaciotti a Francouz Patrik le Quément.


Aby takováto zdařilá automobilová kreace vznikla, 
předpokládá se tvůrčí nadšení všech zúčastněných.

Podobné nadšení jsem zažil v Německu u Forda, občas u Audi,
později na volné noze v Paříži v design centru Renault,
u Ogle Design v Británii a především v Itálii u Pininfariny. 


V galerii  
PROFI DESIGN  Pavel Hušek 
uBox (01).jpg
uBox (02).jpg
uBox (03).jpg
uBox (04).jpg
uBox (05).jpg
uBox (06).jpg
uBox (07).jpg
uBox (08).jpg
uBox (09).jpg
uBox (10).jpg
uBox (11).jpg
uBox (12).jpg
uBox (13).jpg
uBox (14).jpg
uBox (15).jpg
uBox (16).jpg
uBox (17).jpg
uBox (18).jpg
uBox (19).jpg
uBox (20).jpg
uBox (21).jpg
uBox (22).jpg
uBox (23).jpg
uBox (24).jpg
uBox (25).jpg
uBox (26).jpg
uBox (27).jpg
uBox (28).jpg
uBox (29).jpg
uBox (30).jpg
uBox (31).jpg
uBox (32).jpg
uBox (33).jpg
uBox (34).jpg
uBox (35).jpg
uBox (36).jpg
uBox (37).jpg
uBox (38).jpg
uBox (39).jpg
uBox (40) titl.jpg
Tolik nápadů a důvtipu, tolik energie a know-how,
tolik tvořivé práce od první skici počínaje ... 
a tak ošklivý až zlověstný projev výsledku !!! 
Přitom se v pozadí ukazuje logo "ArtCenter", 
kde působí významný estét Stewart Reed
(12. obr.),
kterého jsem před mnoha lety osobně poznal 
jako top-designera Calty (Toyota design center v L.A.).

Vnější obal vozidla se podobá spíše pojízdné rakvi 
a  jeho "face"
(předposlední obr.) by i jako zadek 
vypadal odpudivě ! 
Stejně nepříjemně pro oči působí celý interiér,
který sice obsahuje záviděníhodnou elektroniku,
ale postrádá to, čemu se říká příjemné prostředí. 

Je to estetická rezonance dnešní doby?
Někteří moji přátelé vyučují transportní design
na umělecko průmyslových vysokých školách -
i oni zjišťují stejný projev u svých studentů !!  
Dominuje u nich nápad !!
Třeba střapatý, disharmonický, nevzhledný - ale nápad !  
Všemocná elektronika vytře každému kritikovi zrak ! 
Na doplnění "úžasného" ztvárnění designu vozidla 
použijí módní černá "mafiózně zločinecká" kola, 
která kupodivu nenajdete na kresbách ani na modelech. 

"uBox" by mohl v Holywoodu sehrát zlověstnou roli 
při přepadení bank či při útoku na letiště a podobně

Je mi líto, že takovouto výtvarnost produkuje
tvůrčí nitro studentů, kteří takto lidstvu představují
budoucnost.  Rozuměli by tomu o čem tu mluvím?
Co jim říká dílo futuristy z L.A. jménem Syd Mead, 
jehož nejodvážnější fantazie má vždy esteticýy náboj?


V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek 
coop (01).jpg
coop (02).jpg
coop (03).jpg
coop (04).jpg
coop (05).jpg
coop (06).jpg
coop (07).jpg
coop (08).jpg
coop (09).jpg
coop (10).jpg
coop (11).jpg
coop (12).jpg
coop (13).jpg
coop (14).jpg
coop (15).jpg
coop (16).jpg
coop (17).jpg
coop (18).jpg
coop (19).jpg
coop (20).jpg
coop (21).jpg
coop (22).jpg
coop (23).jpg
coop (24).jpg
coop (25).jpg
coop (26).jpg
coop (27).jpg
coop (28).jpg
coop (29).jpg
coop (30).jpg
coop (31).jpg
coop (32).jpg
coop (33).jpg
coop (34).jpg
coop (35).jpg
coop (36) titl.jpg
Jestli se kooperační nápad TOYOTA-YAMAHA objevil 
při studentském vývoji vozu CROSS CRUISER TOYOTA 
nebo byl už původně plánován, je naprosto nepodstatné.
Kooperační nápad je ohromující  - mladá generace
nebude už příliš chodit, nábrž jezdit a možná i létat, 
jak ukazuje HOVER BOARD YAMAHA. 
Mladistvé nápady, podporované školami a velkoprůmyslem, 
budou už ´zítra´ určovat životní běh a způsob života.

Za povšimnutí stojí působivý, moderně harmonický design
vozu CROSS CRUISER.  Pochází od studentů v Americe. 


V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek


 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
V poslední době mám pocit, že se u prací,
které vytvářejí studenti designérských škol,
vytrácí hravost, ladnost oblých tvarů či nevázaná fantazie
a nahrazuje je brutalita rovných liní a ostrých lomů.  
Pravým protikladem těmto současným ´módním´ trendům
je bakalářský projekt, vytvořený ve spolupráci s firmou MB,
jehož autorem je 
Torben Uwe, 
student University Aplikovaných Věd v Mnichově.

Při tvorbě projektu si položil zajímavé otázky: 


Jak mladé lidi současné generace, která ztratila zájem o auta,
dostat z bodu A do bodu B ?   Dnes je jejich hlavním zájmem
vlastnit nejnovější Smartphone spíše než vlastnit nové auto...  
Symbolem svobody a postavení je počet přátel na sociálních sítích.
Různé firmy nabízejí dnes nové možnosti individuální mobility,
čímž vzniká otázka, proč si mám koupit auto,
pokud existují nenákladné alternativy,
které zajišťují mojí mobilitu kdykoliv během dne či noci ?


Odpovědí je podle něj automobil pro tzv. Generace Y.  
Tedy dopravní prostředek šetrný k životnímu prostředí
a s úplně novou koncepcí designu.

Dle mého názoru, FANTAZIE !


Pro rubriku  
PROFI DESIGN
 editor
respir (01).jpg
respir (02) titl.jpg
respir (03).jpg
respir (04).jpg
respir (05).jpg
respir (06).jpg
respir (07).jpg
respir (08).jpg
respir (09).jpg
respir (10).jpg
respir (11).jpg
respir (12).jpg
respir (13).jpg
respir (14).jpg
respir (15).jpg
respir (16).jpg
respir (17).jpg
respir (18).jpg
respir (19).jpg
respir (20).jpg
respir (21).jpg
respir (22).jpg
respir (23).jpg
respir (24).jpg
respir (25).jpg
respir (26).jpg
respir (27).jpg
respir (28).jpg
respir (29).jpg
respir (30).jpg
respir (31).jpg
respir (32).jpg
respir (33).jpg
respir (34).jpg
respir (35).jpg
respir (36).jpg
Norský student transportního designu v Londýně 
se zabýval naprosto inovativním pojetím roadsteru 
nikoliv značky Ferrari, Alfa Romeo či BMW, ale
Škoda !!

V galerii
 PROFI DESIGN  Pavel Hušek 
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one