.
123 titl.jpg
1234.jpg
12345.jpg
123456.jpg
aurb capsul1.jpg
aurb capsul2.jpg
aurb capsul3.jpg
aurb capsul4.jpg
aurb capsul5.jpg
aurb fuseaur1.jpg
aurb fuseaur2.jpg
aurb fuseaur3.jpg
aurb fuseaur4.jpg
aurb fuseaur5.jpg
aurb fuseaur6.jpg
aurb ilove 1.jpg
aurb ilove 2.jpg
aurb ilove 3.jpg
aurb ilove 4.jpg
aurb iloveinterieur1.jpg
aurb iloveinterieur2.jpg
aurb iloveinterieur3.jpg
aurbaner 1.jpg
aurbaner 2.jpg
aurbaner 3.jpg
aurbaner 4.jpg
aurbaner 5.jpg
lettering (01).jpg
lettering (02).jpg
lettering (03).jpg
lettering (04).jpg
lettering (05).jpg
lettering (06).jpg
lettering (07).jpg
lettering (08).jpg
lettering (09).jpg
lettering (10).jpg
lettering (11).jpg
lettering (12).jpg
titl.jpg
Zde už je po shlédnutí možné vyřknout "rozsudek": 
Prosím, žádná auta !  Tvá síla je v grafice, Davide.
Vinné etikety mají víc vtipu než Tvé automobilové tvary.
Všechna autíčka jsou hravá a sestavená jako LEGO.
Původní "kachna" 2CV má víc půvabu, než zde ukázané 
automobilové kreace.  
Takových automobilů bych se v provozu nerad dočkal. 
Nevidím v nich tvarový pokrok ...

(technická a elektronická know-how nekritizuji). 

V galerii  
KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek 
2CV (01).jpg
2CV (02).jpg
2CV (03).jpg
2CV (04).jpg
2CV (05).jpg
2CV (06).jpg
2CV (07).jpg
2CV (08).jpg
2CV (09).jpg
2CV (10).jpg
2CV (11).jpg
2CV (12).jpg
Francouzský designer David Portela vyjadřuje porovnání,
která nejsou zcela přijatelná.

V galeriie  
KRITICKÉ EMOCE  Pavel Huše
Lexus-RX_350_2016_1024x768_wallpaper_0f.jpg
křivky.jpg
Lexus-RX_450h_F_Sport_2016_1024x768_wallpaper_01.jpg
Lexus-RX_450h_F_Sport_2016_1024x768_wallpaper_10.jpg
Lexus-RX_350_2016_1024x768_wallpaper_0a.jpg
Lexus-RX_450h_2016_1024x768_wallpaper_05.jpg
Lexus-RX_450h_2016_1024x768_wallpaper_06.jpg
Lexus-RX_450h_F_Sport_2016_1024x768_wallpaper_11.jpg
Lexus je ´fajnová´značka, jejiž vozy se mi vždy líbily.  V poslední době jsem měl a mám určité problémy s čelní maskou, která mi připomíná obličej, jenž dostal zárověň dvě rány pěstí zleva a zprava.  Budiž je to otázka vkusu a ten je subjektivní.  Při cestě do práce chodívám okolo Lexusu NX a řeknu Vám, že je to fešák k pohledání plný křivek, které víceméně dávají smysl.  Co se však stane, když to přeženete a navíc Vám ty křivky vůbec ńehrají´?

 
Pak z toho vypadne zrůdička jménem RX.  Staré dobré pořekadlo říká, všeho moc škodí a tady je toho sakra moc!  Do jednoho obrázku jsem několik křivek zvýraznil.  S modře vyznačenými křivkami problém nemám ale proboha, co ta červená?  Všelijak se tam divně kroutí, jednou nahoru, pak dolů, na nic nenavazuje, prostě hrůza!  A do toho ten podivný, nevyvážený tvar při bočním pohledu.  Pak je z toho pokřivený obraz vozu, který mohl být elegantní, ale není.

Kde je ta doba, kdy křivka nebyla samoúčelná ale podtrhovala eleganci tvaru,a pokud jich bylo více, tak měly jakýsi řád a návaznost?  Dnešní perverzní móda fláknout křivku všude, kde se vejde a dát ji tvar bez špetky harmonie, to je záhuba vytříbené elegance.  Jen se na ta dnešní auta podívejte ale pozor ať z toho nedostanete křivici...

Pro rubriku  
KRITICKÉ EMOCE  editor
tornado_01.jpg
tornado_02.jpg
tornado_03.jpg
tornado_04.jpg
tornado_05.jpg
tornado_06.jpg
tornado_07.jpg
tornado_08.jpg
tornado_09.jpg
tornado_10.jpg
tornado_11.jpg
tornado_12.jpg
tornado_13.jpg
tornado_14.jpg
tornado_15.jpg
tornado_16.jpg
tornado_17.jpg
tornado_18.jpg
tornado_19.jpg
tornado_20.jpg
tornado_21.jpg
tornado_22.jpg
tornado_23.jpg
tornado_24.jpg
tornado_25.jpg
tornado_26.jpg
tornado_27.jpg
tornado_28.jpg
tornado_29.jpg
tornado_30.jpg
tornado_31.jpg
tornado_32.jpg
tornado_33.jpg
tornado_34.jpg
tornado_35.jpg
tornado_36.jpg
tornado_37.jpg
tornado_38.jpg
tornado_39.jpg
tornado_40.jpg
tornado_41.jpg
tornado_42.jpg
tornado_43.jpg
tornado_44.jpg
tornado_45.jpg
tornado_46.jpg
tornado_47.jpg
tornado_48.jpg
tornado_49.jpg
tornado_50.jpg
tornado_51.jpg
tornado_52.jpg
tornado_53.jpg
tornado_54.jpg
tornado_55.jpg
tornado_56.jpg
tornado_57.jpg
tornado_58.jpg
tornado_59.jpg
tornado_60.jpg
tornado_61.jpg
tornado_62.jpg
tornado_63.jpg
tornado_64.jpg
tornado_65.jpg
tornado_66.jpg
tornado_67.jpg
tornado_68.jpg
tornado_69.jpg
tornado_70.jpg
tornado_71.jpg
tornado_72.jpg
tornado_73.jpg
tornado_74.jpg
tornado_75.jpg
tornado_76.jpg
tornado_77.jpg
tornado_78.jpg
tornado_79.jpg
tornado_80.jpg
tornado_81.jpg
tornado_82.jpg
tornado_83.jpg
tornado_84.jpg
Jaká to energie pohání člověka s tvůrčími schopnostmi ?
Proč chce někdo za každou cenu vytvořit něco jiného ? 
Nadšení, čemuž rozumím, je jedna věc ... ale smysl idee ? 
Ne vždy to umím pochopit ... ale ať  promluví nadšenci:

V galerii  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek
1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
7.jpeg
1896885_971996092840152_6227319649843791109_n.jpg
11403127_971995932840168_171028173173126030_n.jpg
10988910_971355472904214_1103839619148482337_n.jpg
10988910_971355469570881_588889660623412107_n.jpg
10988910_971355462904215_4168769430351984951_n.jpg
giulia_toledo.jpg
11243916_10204006054584653_4617633543232434228_o.jpg
17311_1785699934989836_7932918208650101017_n.jpg
11350436_880189618700813_3094825496920367511_n.png
Oddaloval jsem tento článek, protože se mi do něj vůbec nechtělo.  Ale je třeba se postavit skutečnosti čelem a vyjádřit své emoce.  Všichni víte, že jsem zaslepený a nekritický alfista a tak jsem se na premiéru nové Giulie těšil jako malý kluk.  Pak to přišlo a já zůstal jako opařený s pocitem trpkého rozčarování.  Vím, že vozy se často jeví jinak ve skutečnosti než na fotografii ale obávám se, že tady to ani ta skutečnost nezachrání.

 
 Vůz měl mít premiéru již v roce 2011, ale aby byl technicky i esteticky co nejvyspělejší, odložil pan Marchione debut o několik let.  Podle komentářů to byl on, kdo nařídil předělat design na takový, který by více odpovídal  tradici vozů AR( jak asi ten vůz musel vypadat..?).  Design nové Giulie mě bolí.  Tak dlouhý čas měli na to, aby vytvořili dílo hodné předchůdců a oni světu představí takové tvarové nedochudče, které zabíjí veškeré estetické tradice vozů minulých.

Na internetu a Fb začaly ihned kolovat různé poznámky a upravené fotografie, které vyjadřovaly názort na nový vůz.  Asi si dokážete domyslet, jaké to vesměs byly.  Při prvním letmém pohledu na oficiální fotografie jsem uviděl v oblasti zadní-boční partie Seat Toledo 1998,  přední světla, jako by z oka vypadla těm ze současných modelů Audi a zadní jsou mixem Maseratii Gran Turismo a opět Audi.  Celkové proporce pak velmi, ale opravdu velmi připomínají současné BMW 3.  Proboha proč???

Mít k dispozici tak ohromnou historii, dostatečné finanční a technické možnosti, to vše na místě, kde vznikaly a vznikají nejkrásnější automobilové skvosty a udělat tohle, je bohapustý zločin.  V prvních chvílích jsem byl nadšen, že vozu nechali jméno Giulia, nyní si však myslím, že si toto půvabné pojmenování nezaslouží.  Tak to vidím já.

Pro rubriku  KRITICKÉ EMOCE  editor 
rear_01.jpg
rear_02.jpg
rear_03.jpg
rear_04.jpg
rear_05.jpg
rear_06.jpg
rear_07.jpg
rear_08.jpg
rear_09.jpg
rear_10.jpg
rear_11.jpg
rear_12.jpg
rear_13.jpg
rear_14.jpg
rear_15.jpg
rear_16.jpg
rear_17.jpg
rear_18.jpg
rear_19.jpg
rear_20.jpg
rear_21.jpg
rear_22.jpg
rear_23.jpg
rear_24.jpg
rear_25.jpg
rear_26.jpg
rear_27.jpg
rear_28.jpg
rear_29.jpg
rear_30.jpg
rear_31.jpg
rear_32.jpg
rear_33.jpg
rear_34.jpg
rear_35.jpg
rear_36.jpg
rear_37.jpg
rear_38.jpg
rear_39.jpg
rear_40.jpg
A to je jen zlomek toho, s čím designeři dovedou vyrukovat !! 
Je nesmyslné se domnívat, že se nedá nic nového vymyslet.

V galerii  
KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek 
gold_01.jpg
gold_02.jpg
gold_03.jpg
gold_04.jpg
gold_05.jpg
gold_06.jpg
gold_07.jpg
gold_08.jpg
gold_09.jpg
gold_10.jpg
gold_11.jpg
gold_12.jpg
gold_13.jpg
gold_14.jpg
gold_15.jpg
gold_16.jpg
gold_17.jpg
gold_18.jpg
gold_19.jpg
gold_20.jpg
gold_21.jpg
gold_22.jpg
gold_23.jpg
gold_24.jpg
gold_25.jpg
gold_26.jpg
gold_27.jpg
gold_28.jpg
gold_29.jpg
gold_30.jpg
gold_31.jpg
gold_32.jpg
Když se objeví sem tam jednotlivý kus, je to i zábavné.
Ale když je toho mnoho, pak vzniká dojem životní filosofie,
a to už tu v historii lidstva bylo.

V galerii
 KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek 
 
10.jpg
x4.jpg
xx1.jpg
xx2.jpg
Nedávno jsem četl komentář šéfdesignéra Jaguaru Iana Calluma o designu nového modelu XF.  
To ještě jeho tvar nebyl znám a tak se tam rozplýval nad novým pojetím dynamického stylu designérského jazyka  u modelu XF, potažmo u všech následujících modelů značky.


Pro galerii  KRITICKÉ EMOCE  editor
Hyu-i-oniq_01.jpg
Hyu-i-oniq_02.jpg
Hyu-i-oniq_03.jpg
Hyu-i-oniq_04.jpg
Hyu-i-oniq_05.jpg
Hyu-i-oniq_06.jpg
Hyu-i-oniq_07.jpg
Hyu-i-oniq_08.jpg
Hyu-i-oniq_09.jpg
Hyu-i-oniq_10.jpg
Hyu-i-oniq_11.jpg
Hyu-i-oniq_12.jpg
Hyu-i-oniq_13.jpg
Hyu-i-oniq_14.jpg
Hyu-i-oniq_15.jpg
Hyu-i-oniq_16.jpg
Hyu-i-oniq_17.jpg
Hyu-i-oniq_18.jpg
Hyu-i-oniq_19.jpg
Hyu-i-oniq_20.jpg
Hyu-i-oniq_21.jpg
Hyu-i-oniq_22.jpg
Hyu-i-oniq_23.jpg
Hyu-i-oniq_24.jpg
Hyu-i-oniq_25.jpg
Hyu-i-oniq_26.jpg
Hyu-i-oniq_27.jpg
Hyu-i-oniq_28.jpg
O tomto konceptu jsme se zde zmínili před třemi roky.
Dnes v mnohých novým snímcích je právě tento i-ONIC
příkladem příjemného, přirozeně přírodního tvarosloví,
které je nám při usednutí do našeho automobilu milé.


Připouštím, že jsou i tací tvůrci a uživatelé, kteří preferují
krabicovité tvary karoserií aut i t.zv. sportovních sedáků.  


V galerii
 KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek 
geometrie_01.jpg
geometrie_02.jpg
geometrie_03.jpg
geometrie_04.jpg
geometrie_05.jpg
geometrie_06.jpg
geometrie_07.jpg
geometrie_08.jpg
geometrie_09.jpg
geometrie_10.jpg
geometrie_11.jpg
geometrie_12.jpg
geometrie_13.jpg
geometrie_14.jpg
geometrie_15.jpg
geometrie_16.jpg
geometrie_17.jpg
geometrie_18.jpg
geometrie_19.jpg
geometrie_20.jpg
geometrie_21.jpg
geometrie_22.jpg
geometrie_23.jpg
geometrie_24.jpg
geometrie_25.jpg
geometrie_26.jpg
geometrie_27.jpg
geometrie_28.jpg
geometrie_29.jpg
geometrie_30.jpg
geometrie_31.jpg
geometrie_32.jpg
geometrie_33.jpg
geometrie_34.jpg
geometrie_35.jpg
geometrie_36.jpg
geometrie_37.jpg
geometrie_38.jpg
geometrie_39.jpg
geometrie_40.jpg
geometrie_41.jpg
geometrie_42.jpg
geometrie_43.jpg
geometrie_44.jpg
geometrie_45.jpg
geometrie_46.jpg
geometrie_47.jpg
geometrie_48.jpg
geometrie_49.jpg
geometrie_50.jpg
geometrie_51.jpg
geometrie_52.jpg
geometrie_53.jpg
geometrie_54.jpg
geometrie_55.jpg
geometrie_56.jpg
geometrie_57.jpg
geometrie_58.jpg
geometrie_59.jpg
geometrie_60.jpg
geometrie_61.jpg
geometrie_62.jpg
geometrie_63.jpg
geometrie_64.jpg
geometrie_65.jpg
geometrie_66.jpg
geometrie_67.jpg
geometrie_68.jpg
geometrie_69.jpg
geometrie_70.jpg
geometrie_71.jpg
geometrie_72.jpg
geometrie_73.jpg
geometrie_74.jpg
geometrie_75.jpg
geometrie_76.jpg
TVRDÁ GEOMETRICKÁ ARCHITEKTURA 
má jistě své opodstatnění např. ve stavbách domů
a la Bauhaus, ale ne Le Corbusier a už vůbec ne
Santiago Calatrava nebo Patrik Kotas. 

V letectví si tvrdé geometrické obrazce vyžádal vývoj
lidských potřeb a posedlostí bojovat, vítězit a vládnout. 

Co ale nutí automobilové designery se projevovat 
podobně agresivně ostře, je téměř Hamletovská otázka.  
Luigi Coíani o tom káže stále - i při své návštěvě v Praze.

Čím nebo kým jsou motivováni studenti designu
či firemní, ale i externí "freelance designers"? 

V galerii  
KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek   
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one