.
Ghia_Plymouth_01.jpg
Ghia_Plymouth_02.jpg
Ghia_Plymouth_03.jpg
Ghia_Plymouth_04.jpg
Ghia_Plymouth_05.jpg
Ghia_Plymouth_06.jpg
Ghia_Plymouth_07.jpg
Ghia_Plymouth_08.jpg
Ghia_Plymouth_09.jpg
Ghia_Plymouth_10.jpg
Ghia_Plymouth_11.jpg
Ghia_Plymouth_12.jpg
Ghia_Plymouth_13.jpg
Ghia_Plymouth_14.jpg
Ghia_Plymouth_15.jpg
Ghia_Plymouth_16.jpg
Ghia_Plymouth_17.jpg
Ghia_Plymouth_18.jpg
Ghia_Plymouth_19.jpg
Ghia_Plymouth_20.jpg
Ghia_Plymouth_21.jpg
Ghia_Plymouth_22.jpg
Ghia_Plymouth_23.jpg
Ghia_Plymouth_24.jpg
Ghia_Plymouth_25.jpg
Ghia_Plymouth_26.jpg
Ghia_Plymouth_27.jpg
Ghia_Plymouth_28.jpg
Ghia_Plymouth_29.jpg
Ghia_Plymouth_30.jpg
Ghia_Plymouth_31.jpg
Ghia_Plymouth_32.jpg
Ghia_Plymouth_33.jpg
Ghia_Plymouth_34.jpg
Ghia_Plymouth_35.jpg
Ghia_Plymouth_36.jpg
Ghia_Plymouth_37.jpg
Ghia_Plymouth_38.jpg
Ghia_Plymouth_39.jpg
Ghia_Plymouth_40.jpg
Ghia_Plymouth_41.jpg
Ghia_Plymouth_42.jpg
Ghia_Plymouth_43.jpg
Ghia_Plymouth_44.jpg
Ghia_Plymouth_45.jpg
Ghia_Plymouth_46.jpg
Ghia_Plymouth_47.jpg
Ghia_Plymouth_48.jpg
Ghia_Plymouth_49.jpg
Ghia_Plymouth_50.jpg
Ghia_Plymouth_51.jpg
Ghia_Plymouth_52.jpg
Ghia_Plymouth_53.jpg
Ghia_Plymouth_54.jpg
Ghia_Plymouth_55.jpg
Ghia_Plymouth_56.jpg
Ghia_Plymouth_57.jpg
Ghia_Plymouth_58.jpg
Ghia_Plymouth_59.jpg
Ghia_Plymouth_60.jpg
Ghia_Plymouth_61.jpg
Ghia_Plymouth_62.jpg
Ghia_Plymouth_63.jpg
Ghia_Plymouth_64.jpg
Ghia_Plymouth_65.jpg
Ghia_Plymouth_66.jpg
Ghia_Plymouth_67.jpg
Ghia_Plymouth_68.jpg
Valiant_Plymouth_69.jpg
Valiant_Plymouth_70.jpg
Valiant_Plymouth_71.jpg
Valiant_Plymouth_72.jpg
Jistě atraktivní koncept zprvu roadsteru či speedsteru Ghia,
později přes sedanovité kupé až k sériovému Plymouth ... to bolí.

Však se podívejte ...

V galerii  
KAROSÁRNY  Pavel Hušek  
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
Mamma mia!  Zagato a Aston Martin k sobě patří jako Šikmá věž k Pise, to je všem milovníkům automobilového designu jasné.  A to spojení je model od modelu fajnovější, jak nesporně dokládá nový koncept.  A troufám si říci, že mimo ujetého Astonu Martin V8 Zagato 1986, je to hotová automobilová kuchařka toho nejlepšího z italské designérské školy.

Pro rubriku  
KAROSÁRNY  editor
10.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
18.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
12.jpg
13.jpg
17.jpg
14.jpg
16.jpg
11.jpg
Náhoda tomu chtěla,
že jsem na netu narazil na návrhy karosárny Bertone,
která byla pověřena realizací designu
modelu Škoda Favorit I. generace.  
A tak zavzpomínejme na tuto ´grande´  továrnu
na automobilové umění, která se v dané době
snažila navrhnout pro škodovku moderní vůz,
jehož design, díky tehdejším technologickým omezením,
byl zprzněn do dané finální podoby.  

Ironií osudu je,
že Favorit I. generace dál vesele brázdí naše cesty,
kdežto karosárna Bertone je bohužel už jen minulostí...

Pro galerii  
KAROSÁRNY  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Historii vzniku dnes již ikonické Tatry 613 jsem po dlouhém, dlouhém hledání našel.  Byla uveřejněna v magazínu Automobil 08/10 a 09/10 a je z pera Jana Tučka.  Ten článek si prostě nemůžete nechat ujít!!

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/historie/tatra-a-vignale-hledani-tvaru_39607.html

http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/historie/tatra-a-vignale-2-makety_39670.html


Pro galerii  KAROSÁRNY  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Na netu se objevily zajímavé informace o designu přelomového modelu značky Ferrari, typu FF.  Automobilka pověřila návrhem několik renomovaných karosáren vč. Pininfariny, samozřejmě.  Překvapením ovšem bylo, že oslovili i Giugiara, který má s Ferrari zkušenost jen z modelu GG50, který je na platformě typu Scaglietti abyl navržen k 50. výročí působení karosárny pro automobilový průmysl.

Italskému deníku Corriere della Serra se podařilo vypátrat onen původní prototyp od společnosti ItalDesign.  Porovnáním obou modelů si můžete obrázek udělat sami, kdo se jakou cestou chtěl vydat.  Dnes už dávno víme, že zvítězil návrh Pininfariny, přesto vzácný prototyp 1:1 od Giugiara nebyl zničen, jak bývá zvykem, ale je údajně v rukou soukromého sběratele.

Když už jsme u Ferrari, zaregistrovali jste zprávu, že všechny nové modely si již bude Ferrari navrhovat ve svém firemním studiu Centro Stile, jehož šéfem je charizmatický Flavio Manzoni?

Pro rubriku
 KAROSÁRNY  editor
 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Jednou za čas se objeví otázka, kdo vynalezl velkoprostorovou karoseri MPV.  Většině přijde okamžitě na mysl revoluční Renault Espace, se ktrým přišla automobilka na trh v roce 1986.  Ovšem jen opravdoví fajnšmekři ví, že jakousi Evou v této linii byla Lancia Megagamma, kterou navrhl Giorgetto Giugiaro ve společnosti ItalDesign.

Koncept se poprvé objevil na autosalonu v Turíně v roce 1978.  Model byl na podvozku sériové Lancie Gamma, který byl ovšem zkrácen o 30 cm.  Naopak auto narostlo do výšky o 25 cm, což zásadně ovlivnilo prostor v interiéru.  Pohonnou jednotkou byl 2,5 litrový motor s výkonem 140 koní.  Bohužel šéf koncernu Fiat Umberto Agnelli neodhadl budoucí potenciál takové konstrukce a jeho produkci nepovolil.  A tak si motoristický svět musel ještě tři roky počkat na Nissan Praire a 8 let na Renault Espace.

Na koncept se ale úplně nezapomělo a v roce 2006 byl vystaven v Muzeu současného umění v Roventu, spolu s Renaultem Espace.

Pro galerii
 KAROSÁRNY  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
1995_Daewoo_No2_concept.jpg
Čas letí, jako bláznivý..., zpívá se v jedné české písničce.  A je to už 20 let co Daewoo představilo na autosalonu v Soulu koncept No.2, který si nechala ušít u italského designérského domu I.DE.A.  Jde o zajímavou koncepci, kda všechna sedadla byla individuální a navíc ta zadní byla na zvýšené podlaze a tak cestující měli velmi dobrý přehled o dění na vozovce. V té době, kdy se ještě na spotřebu a ekologii tak nehledělo, byl provozuschopný koncept osazen bohémským 6ti válcem.

Pro galerii  
KAROSÁRNY  editor, s poděkováním za tip od Dominika Plešra
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
car20_54f226322972a.jpg
berlinetta-lusso-touring-02.jpg
berlinetta-lusso-touring-01.jpg
berlinetta-lusso-touring-05.jpg
berlinetta-lusso-touring-12.jpg
berlinetta-lusso-touring-14_0.jpg
berlinetta-lusso-touring-13_0.jpg
berlinetta-lusso-touring-16.jpg
berlinetta-lusso-touring-03.jpg
berlinetta-lusso-touring-04.jpg
Zdá se, že italským karosárnám pomalu začíná svítat na dobré časy.  Carrozzeria Touring přiveze letost do Ženevy tuhle pecku. Jmenuje se Superleggera Berlinetta Lusso a je postavená na platformě Ferrari F12.  Prostě krasavice!

Pro galerii  
KAROSÁRNY  editor
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
10.jpg
11.jpg
9.jpg
12.jpg
80. léta byla velmi úrodná na různé futuristické koncepty,
které předpovídaly, jak a s čím budeme jezdit v budoucnu.
Mezi ně patřil i tento pozoruhodný koncept Zabrus,
který Bertone vytvořil na bázi sériového Citroënu.  
Spolupráce s velkou automobilkou dovolila Bertonemu
vytvářet funkční prototypy s revolučními technickými prvky.
Např. nahoru a vpřed otevírané dveře se prvně objevily
u konceptu Carabo, kde je Bertone ještě zdokonalil
a nakonec byly uplatněny u Lamborghini Countach.
I palubní přístroje byly ukázkou multifunkčního ovládání.

Viděno dnešním pohledem se musí uznat, že by to byl 
i nyní působivý silniční ¨shooting break",
který by se mezi jinými vozy neztratil.
A to hovoříme o prototypu, zhotoveném v roce 1986 !!  
Tomu se říká nadčasový design !


Pro galerii  KAROSÁRNY  editor
Cambiano-pf_01.jpg
Cambiano-pf_02.jpg
Cambiano-pf_03.jpg
Cambiano-pf_04.jpg
Cambiano-pf_05.jpg
Cambiano-pf_06.jpg
Cambiano-pf_07.jpg
Cambiano-pf_08.jpg
Cambiano-pf_09.jpg
Cambiano-pf_10.jpg
Cambiano-pf_11.jpg
Cambiano-pf_12.jpg
Cambiano-pf_13.jpg
Cambiano-pf_14.jpg
Cambiano-pf_15.jpg
Cambiano-pf_16.jpg
Cambiano-pf_17.jpg
Cambiano-pf_18.jpg
Cambiano-pf_19.jpg
Cambiano-pf_20.jpg
Cambiano-pf_21.jpg
Cambiano-pf_22.jpg
Cambiano-pf_23.jpg
Cambiano-pf_24.jpg
Cambiano-pf_25.jpg
Cambiano-pf_26.jpg
Cambiano-pf_27.jpg
Cambiano-pf_28.jpg
Cambiano-pf_29.jpg
Cambiano-pf_30.jpg
Cambiano-pf_31.jpg
Cambiano-pf_32.jpg
Cambiano-pf_33.jpg
Cambiano-pf_34.jpg
Cambiano-pf_35.jpg
Cambiano-pf_36.jpg
Cambiano-pf_37.jpg
Cambiano-pf_38.jpg
Cambiano-pf_39.jpg
Cambiano-pf_40.jpg
Cambiano-pf_41.jpg
Cambiano-pf_42.jpg
Cambiano-pf_43.jpg
Cambiano-pf_44.jpg
Cambiano-pf_45.jpg
Cambiano-pf_46.jpg
Cambiano-pf_47.jpg
Cambiano-pf_48.jpg
Cambiano-pf_49.jpg
Cambiano-pf_50.jpg
Cambiano-pf_51.jpg
Cambiano-pf_52.jpg
Cambiano-pf_53.jpg
Cambiano-pf_54.jpg
Cambiano-pf_55.jpg
Cambiano-pf_56.jpg
Cambiano-pf_57.jpg
Cambiano-pf_58.jpg
Cambiano-pf_59.jpg
Cambiano-pf_60.jpg
Je 8. října 2014.  Na několika významných místech Prahy probíhá 
mezinárodní DESIGNBLOK 2014 za účasti našich i zahraničních
designerů.  Jsou prezentována tvarová díla všemožných výrobků 
a průmyslových směrů, zhotovená často z inovativních materiálů.

Nevím, jestli je také zastoupen automobilový design -
proto jsem vybral jedno mistrovské dílo 2 roky mladé,
jsoucí zároveň úctyhodnou vzpomínkou na člověka,
který ve stejném roce navždy opustil náš svět:

Sergio Pininfarina.
I když to dnes retrospektivně vnímám jako pohádku, jsem hrdý, 
že právě on, Sergio Pininfarina, mne vyzval ke spolupráci.
Bylo to kdysi na autosalonu v Londýně - podrobnosti jsme pak
dohodli a podepsali v Itálii, přímo ve Studi e Ricerche Pininfarina
se sídlem v jižní části Torina, nesoucí jméno Cambiano.  
V tichosti se náhle ze mne stal dvorní dodavatel kreslených ideí
po dobu asi 10 let.  Téměř neuvěřitelné ... ... ...


V galerii  KAROSÁRNY  Pavel Hušek   
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one