.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.png
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.png
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
NSU Ro 80,  dle mého názoru, má fantasticky moderní design. 
Model se vyráběl v letech 1967-1977,
ovšem celková produkce činila pouhých 37 204 ks.
Model získal prestižní ocenění  
Car of The Year 1968,
ale nedokázal se obchodně prosadit.  

Jednou z příčin o které se hovoří je sázka automobilky
na motor Wankel
(objem 2 x 0,4975 l), který byl poruchový
a měl vysokou spotřebu až 15 l/100 km.  
Možná, že své také udělal až příliš futuristický design,
který v té době ještě nebyl dostatečně oceněn.  
Myslím si, že dnes můžeme vůz směle zařadit mezi ikony
automobilového designérství, které si zasluhují naši úctu.


Design RO 80 má na svědomí Claus Luthe, nemýlím-li se, Pavle ?
Ano, Vlastíku, nahráls mi na smeč.
RO 80 jsme nazvali "Německá DéeSka". 
S tímto vozem jsou spojeny smutné, až tragické události,
které mají co dělat s bezohledností několika ambiciózních aktérů. 
Á propos, na posledním obrázku vidím svůj osobní zásah,

ale o tom bude podrobněji pojednávat jeden z příštích příspěvků. 

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor
s (01).jpg
s (02).jpg
s (03).jpg
s (04).jpg
s (05).jpg
s (06).jpg
s (07).jpg
s (08).jpg
s (09).jpg
s (10).jpg
s (11).jpg
s (12).jpg
s (13).jpg
s (14).jpg
s (15).jpg
s (16).jpg
s (17).jpg
s (18).jpg
s (19).jpg
s (20).jpg
s (21).jpg
s (22).jpg
s (23).jpg
s (24).jpg
s (25).jpg
s (26).jpg
s (27).jpg
s (28).jpg
s (29).jpg
s (30).jpg
s (31).jpg
s (32).jpg
s (33).jpg
s (34).jpg
s (35).jpg
s (36).jpg
s (37).jpg
s (38).jpg
s (39).jpg
s (40).jpg
s (41).jpg
s (42).jpg
s (43).jpg
s (44).jpg
s (45).jpg
s (46).jpg
s (47).jpg
s (48).jpg
SUV zažívají na čínském trhu neskutečný boom.  
Na tuto vlnu vsadil Belgičan Lowie Vermeersch, který 2011
v italském Turíně založil designérské studio Granstudio.  
Jeho tým navázal spolupráci s čínskou BAIC Motor
a vznikl z toho fantastický koncept ´Senova Offspace´.  

Vermeersch komentuje avandgardní design slovy: 
Čínská, velmi dynamická kultura nemá ráda příliš mnoho
standardizovaných prvků
.  

Výsledek, myslím, zřetelně ukazuje neotřelost tvarů !

Pro rubriku  
DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
3.jpg
2.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
I za socialismu se, ve státem řízených automobilkách, občas děly věci... Jako důkaz předkládám zajímavý výtvor z polské automobilky FSO (Fabryka Samochodow Osobowych).

Pro rubriku  
DESIGN CENTRA  editor
1.jpg
7.jpg
9.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
8.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
Audi 80/90 (projekt B3) měl světovou premiéru v roce 1986.  
Práce na jeho designu probíhaly v období 1979-1983
a vývojový tým vedl 
Harmut Warkuß.  
Vedoucím projektu byl J. Mays.  
Pokud zapátráte v galerii  
SEMINÁŘE  nebo v tématech AUDI,
zjistíte, že svou stopu v daném projektu má i Pavel Hušek.

Pro galerii  
DESIGN CENTRA  editor

Upřesňuji:  J.Mays je pro mne pojem, ale už jsem ho nezažil.
od Audi jsem odešel v roce 1978.
Avšak předchozí Audi A 80 současně s Giugiarem,
kterého angažoval Ferdinand Piëch, jsem navrhoval od A do Z.  
Giorgio Giugiaro byl přivolán proto, že jsem zastával svůj design,
což Warkuß za žádnou cenu nechtěl, jako vše, co šlo z mé hlavy.   
(F.Piëch: Pánové, když se nemůžete shodnout, pozvu si třetího.
Pane Hušek, předejte panu Giugiarovi všechny své návrhy A 80.
Bylo to množství kreseb, vzniklých během dvou roků !!).
Je to zmíněno slovem i obrazem v knize Audi Design od r.1965
- autorem je prof. Othmar Wickenheiser.
Pavel

 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.png
10.jpg
11.jpg
12.png
Projekt M24 (Peugeot 205) byl zahájen v roce 1977,
čímž byl zahájen stěžejní úkol pro automobilku,
tedy porazit v prodejích konkurenční Renault 5.
Celým vývojový proces mezi sebou´bojovaly´dva styly
:  
Peugeotův konstrukční tým pod vedením ředitele designu
Gérarda Welter navrhoval měkký styl,
zatímco Pininfarina upřednostňoval hranatý styl,
který připomínal předchozí model 104
a který předložil již v roce 1978.

Zajímavostí je, že na návrhu interiéru, kterému vévodila
modulární přístrojová deska pracoval také Paul Bracq.  
Nakonec byl Pinnfarinův design zamítnut jako
příliš konzervativní a z´měkkého´návrhu se stal bestseller.
Pikantní je, že v knižní biografii Pininfarina 1930-2000
se karosárna chlubí právě oním´měkkým´.
Tak nevím...

Pro galerii
 DESIGN CENTRA  editor

 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
vtm 7-66_04.jpg
Jedno známé rčení říká, všechno už tady jednou bylo.  
Jak si budeme demonstrovat na zveřejněné studii,
tak i kategorie tzv. small MPV.  
Koncept NSU Autonova (Fam) byl presentován
na frankfurtském autosalonu již v roce 1965(!).
Autorem tohoto vskutku revolučního modelu byl
mimořádně talentovaný, 25ti letý Pio Manzu (Manzoni).  
Prototyp vyrobila italská karosárna Sibona-Basano
za podpory automobilky NSU a společnosti Glas.  
Bohužel, dál než k jedinému prototypu se
tento automobil nedostal.

Pro galerii  
DESIGN CENTRA  editor

Přidávám jeden obrázek z českého časopisu VTM č.7 / 1966.
Model postavila německá firma AUTONOVA DELTA. 
Vedoucím byl Michael Conrad, Pio Manzu s nimi spolupracoval.
Pavel Hušek
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Pavel o tomto voze napsal, že nechce nikoho ovlivňovat,
ale že ho dostal.  To já Vás zase ovlivňovat klidně budu !
Jen se na ten vůz podívejte, je naprosto dokonalý,
působí hravě a přitom vkusně a stylově.
Slibuje zábavu a se zvýšenou světlou výškou byste mohli
jet do lesa či na pláž.
Kompaktní rozměry slibují dobrou ovladatelnost.  
Ale hlavně, nebe nad hlavou !


Tuhle poněkud zvláštní kategorii, tedy jekési suv cabrio
novodobě ´otevřel´ Nissan se svým Muranem cabrio.  Pohořel.
Možná proto, že bylo moc velké, luxusní, naduté...  
Nyní do toho jde Land Rover s modelem Evoque Convertible,
jenže to bude také taková ´fajnovka´.  
Ale koncept Breeze VW by mohl být tím pravým, ořechovým.  
A proto se mu vyplatí držet palce a doufat, že se bude vyrábět.


Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor
B (01).jpg
B (02).jpg
B (03).jpg
B (04).jpg
B (05).jpg
B (06).jpg
B (07).jpg
B (08).jpg
B (09).jpg
B (10).jpg
B (11).jpg
B (12).jpg
B (13).jpg
B (14).jpg
B (15).jpg
B (16).jpg
B (17).jpg
B (18).jpg
B (19).jpg
B (20).jpg
Ukazují se grafické náznaky, že znovuzrozený  BORGWARD 
přijde za pár dní do Ženevy s několika novinkami.
Uvidíme ...

V galerii  
DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  
VisionS (01).jpg
VisionS (02).jpg
VisionS (03).jpg
VisionS (04).jpg
VisionS (06).jpg
VisionS (05).jpg
VisionS (07).jpg
VisionS (08).jpg
VisionS (09).jpg
VisionS (10).jpg
VisionS (11).jpg
VisionS (12).jpg
VisionS (13).jpg
VisionS (14).jpg
VisionS (15).jpg
VisionS (16).jpg
VisionS (17).jpg
VisionS (18).jpg
VisionS (19).jpg
VisionS (20).jpg
Škoda představí v Ženevě koncept sedmimístného SUV
označeného jako VisionS (proslýchá se jméno Kodiaq), 
postavený na prodloužené platformě nového VW Tiguan.  
My se nyní můžeme podívat na oficiálně uveřejněné skici.

Mám ale dvě otázky:
Kde jsem už ty výrazné detaily čelní a zadní partie viděl?  
Co má znamenat to ´S´ připojené ke slovu Vision?

Na první otázku odpověď najdu a na tu druhou
jistě odpoví clever marketingoví kreativci Škody
(ve všech článcích o modelu to píšou dohromady,
takže to asi překlep nebude).

Pro galerii 
 DESIGN CENTRA  editor

Přidávám obrázky ... těšme se v březnu na Ženevu 
Pavel Hušek 
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
V oblasti tvarosloví svých modelů urazil VW velký kus cesty.  Totálně nudné modely mají najednou styl, sice tak nějak německy strohý ale styl.  Těžko se mi to píše, VW moc nemusím, ovšem ty poslední nové modely či koncepty mají opravdu ´glanz´.

Pro galerii  
DESIGN CENTRA  editor
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one