.

Myslím, že je vhodné přemístit tento příspěvek z 27.8.2009 do přímé souvislosti s příspěvkem editora z 15.9.2010.  Přidal jsem ještě stručný kurs kreslení ... Pavel Hušek

V souvislosti s mým příspěvkem v rubrice  TIPY A TRIKY,  kde jsem představil zajímavé a poměrně levné fixy v šedých, teplých barvách, nám Pavel poslal tuto kresbu, kterou okomentoval.  A víte co je úsměvné?  V roce, kdy vznikla tato kresba, jsem teprve spatřil světlo světa ... 27.8.2009  editor

1_cold-warm.jpg
2_cold-warm.jpg
3_new capri.jpg
4_granada.jpg

Začal školní rok 2010-2011 a tak jsem z archivu vylovil další zkušenost, kterou mohu formou SEMINÁŘ 4  předložit.  Totiž, že být designerem ve velké firmě znamená mnoho, ale opravdu mnoho drobných kresebných návrhů i detailních řešení.

Jakže to formuloval Uwe Bahnsen, někdejší Design Director of FORD Cologne?:  "Styling není hýření rozvernými návrhy, ale perfektní detailní práce" ("Styling ist kein Schwelgen in tollen Entwürfen, sondern perfekte Kleinarbeit"). 

Budiž, byl to můj šéf a rozuměl designu - vážil jsem si ho. 

V galerii  SEMINÁŘE Pavel Hušek

01_restyle.jpg
02_restyle.jpg
03_restyle.jpg
04_restyle.jpg
05_restyle.jpg
06_restyle.jpg
07_restyle.jpg
08_restyle.jpg
09_restyle.jpg
10_restyle.jpg
11_restyle.jpg
12_restyle.jpg
13_restyle.jpg
14_restyle.jpg
15_restyle.jpg
16_restyle.jpg
17_restyle.jpg
18_restyle.jpg
19_restyle.jpg
20_restyle.jpg

Jak se v obrázku 03 nadšeně vyjadřuje kamarádka Klára, tato už několikátá varianta Mustanga je nádherné moderní dílo, mající své kořeny v původním Mustangu šedesátých let.  Když nový Mustang vyšel, měl na sobě některé detaily až neotesané.  Také se mi nelíbilo malé okénku ve sloupku C, které zde zcela zmizelo a dalo prostor krásně ztvárněnému ventilačnímu otvoru.  Na voze i v něm je mnoho silných a hodnotně zpracovaných detailů.  Verze GT Concept je ztvárněna tak, aby si ji člověk oblíbil.  "Jsem také nadšen, KLáro"! 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

01_mustang gt.jpg
02_mustang gt.jpg
03_mustang gt.jpg
04_mustang gt.jpg
05_mustang gt.jpg
Někdy na jaře nebo v létě 2009 - ke 40.výročí Forda Capri,
kterému gratulujeme - jsem požádal Pavla o sadu snímků
z jeho osobních zkušeností s vývojem Capri. 
Pavel sice nebyl u zrodu Capri I, nýbrž u jeho restylingu,
který málem přišel do výroby.   Ale nepřišel ! 
Byl nahrazen vývojem Capri II, u kterého byl Pavel už naplno. 
Dal mi slib, že dodá ještě 3 fotky reálného Capri II,
který byl jeho prvním šestiválcem.  

V galerii  GRATULACE  se podívejme na jeho Capri-story,
kterou mi poslal ještě před koncem roku 2009.    
Editor

Konečně !  Přidávám tři slíbené fotky Capri II ... Pavel                                                                                          

01_Capri.jpg
02_Capri.jpg
03_Capri.jpg
04_Capri.jpg
05_Capri.jpg
06_Capri.jpg
07_Capri.jpg
08_Capri.jpg
09_Capri.jpg
10_Capri.jpg
11_new Capri.jpg
12_new Capri.jpg
13_new Capri.jpg
14_new Capri.jpg
15_new Capri.jpg
16_new Capri.jpg
17_new Capri.jpg
18_new Capri.jpg
19_new Capri.jpg
20_new Capri.jpg

Ford zcela v tichosti a bez fanfár představil svůj nový C Max jakoby o nic nešlo.  Svůj názor bych shrnul do jediné věty:  poslední Ford, který mě naprosto uchvátil, šokoval a okouzlil, byl na tu dobu ufoidní typ Sierra.  Zdá se, že už to u Fordu ´překinetizovali´.  Ale skici zveřejnili a tak se na ně v rubrice DESIGN CENTRA podívejte.

Editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Manželé Huškovi měli možnost strávit nějaký čas s vozem Ford Focus ST - a pro CDCC udělali tuto sadu fotografií pořízených ve stylovém prostředí.  Zde již není třeba více slov - stačí si prohlédnout snímky v galerii KRITICKÉ EMOCE.

Editor

01_hradTocnik07.jpg
02_hradTocnik07.jpg
03_hradTocnik07.jpg
04_hradTocnik07.jpg
05_hradTocnik07.jpg
06_hradTocnik07.jpg
07_hradTocnik07.jpg
08_hradTocnik07.jpg
09_hradTocnik07.jpg
10_hradTocnik07.jpg
11_hradTocnik07.jpg
12_hradTocnik07.jpg
13_hradTocnik07.jpg
14_hradTocnik07.jpg
15_hradTocnik07.jpg
16_hradTocnik07.jpg

FORD CAPRI REMINISCENCE a RETRODESIGN

Mluví-li se o znovuzrození Capri v retroslylu, pak jednadvacetiletý Ioan Lucian Cosma zasluhuje jistě pozornosti (nevím už odkud a jak jsem k jeho RENDRŮM přišel).

Při té příležitosti nemohu nevzpomenout mé Capri z designérské doby u Fordů v Kolíně nad Rýnem.  Jeho černé doladění a zelené pruhy jsem si vytvořil pro svou radost, včetně kreseb pro lakýrníka.

Bývávalo … ale určitě bych dnes nepohrdl takovým RetroCapri, jak ho navrhl Ioan Lucian Cosma.

V galerii  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek

PS:  Uvážím-li, že jsem cestoval (následně emigroval) v roce 1967 pouze s příručními cestovními zavazadly, sám tomu dnes těžko věřím.

Kluci, chlapci, pánové, vy už emigrovat nemusíte, rozjeďte se za svými cíli …

Vy už nemusíte toužebně vzdychat „kdybych mohl, tak bych ..!“

01_ph_cdcc.jpg
02_Cosma_Ioan_Lucian.jpg
03_Cosma_Ioan_Lucian.jpg
04_Cosma_Ioan_Lucian.jpg
05_Cosma_Ioan_Lucian.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one