.
Mustang_01.jpg
Mustang_02.jpg
Mustang_03.jpg
Mustang_04.jpg
Mustang_05.jpg
Mustang_06.jpg
Mustang_07.jpg
Mustang_08.jpg
Mustang_09.jpg
Mustang_10.jpg
Mustang_11.jpg
Mustang_12.jpg
Mustang_13.jpg
Mustang_14.jpg
Mustang_15.jpg
Mustang_16.jpg
Mustang_17.jpg
Mustang_18.jpg
Mustang_19.jpg
Mustang_20.jpg
Mustang_21.jpg
Mustang_22.jpg
Mustang_23.jpg
Mustang_24.jpg
Mustang_25.jpg
Mustang_26.jpg
Mustang_27.jpg
Mustang_28.jpg
Mustang_29.jpg
Mustang_30.jpg
Mustang_31.jpg
Mustang_32.jpg
Mustang_33.jpg
Mustang_34.jpg
Mustang_35.jpg
Mustang_36.jpg
Mustang_37.jpg
Mustang_38.jpg
Mustang_39.jpg
Mustang_40.jpg
Mustang_41.jpg
Mustang_42.jpg
Mustang_43.jpg
Mustang_44.jpg
Ne všechny obrázky ukazují Mustanga pro Evropu.
Prezentuji je proto, že žádný výrobce nezahodí značku,
která byl někdy úspěšná a proslulá v celém světě.
Evropský Ford Capri - menší bratr amerického Mustanga -
zanikl a zůstává pouhou vzpomínkou
(u mne třikrát).
Asi je evropský trh zralý pro americká auta, takže MUSTANG 
dostává širší pole působnosti.

Trapný až slabomyslný je však prodejní argument - i v Česku, 
který je zvýrazněn v prvním textovém obrázku, 
a který se nachází na konci příspěvku.


V tématech  FORD  Pavel Hušek 
 
Lincoln_01.jpg
Lincoln_02.jpg
Lincoln_03.jpg
Lincoln_04.jpg
Lincoln_05.jpg
Lincoln_06.jpg
Lincoln_07.jpg
Lincoln_08.jpg
Lincoln_09.jpg
Lincoln_10.jpg
Lincoln_11.jpg
Lincoln_12.jpg
Lincoln_13.jpg
Lincoln_14.jpg
Lincoln_15.jpg
Lincoln_16.jpg
I u Fordů vsadili na nejdražší variantu a ze sázuvky vytáhli
svoji tradiční značku
LINCOLN CONTINENTAL
Tato značka je nám známá z poslední cesty J.F.Kenedyho.
Že se bude Wolfsburský koncern VW zlobit, protože
u ´svého´ Bentleye užívá stejné pojmenování CONTINENTAL,
leží nadlani.  

Na letošním autosalonu v New Yorku
(v těchto dnech) 
bude nový
LINCOLN CONTINENTAL představen. 
Je patrné, že movitých lidí přibývá. 

 
Přidávám s díky hodnotnou reakci Jakuba Sochora:
Mohu-li poznamenat svůj postřeh, řekl bych, že hlavním motivem
návratů slavných jmen (Vignale u Fordu, Lagonda u Astonu Martin,
Alpine u Renaultu či avizovaný návrat značky Borgward 
- anebo tvorba nových prémiových značek, jíž je DS u Citroënu)
je snaha rehabilitovat své tovární poklady - patrně v boji
s osvědčenými, povětšinou německými luxusními vozidly.  
Nevím, zda jsou tyto změny signálem, že by movitých lidí přibývalo
- takoví si mohou pořídit již existující drahé automobily. 

Ostatně, kdoví, jak dalece se v těchto končinách obstojí s takovými
jevy, jako je estetická či historická hodnota.
Někdy se mi zdá, že nejeden movitý jedinec upřednostňuje 
nablýskaný, avšak bezobsažný efekt povrchního stylingového
tvarosloví - nikoli propracovaný a kvalitní, byť méně "prestižní" návrh.  
Jakub Sochor

V tématech  FORD  Pavel Hušek 

Tohle auto, tenhle LINCOLN je podezřelý z úspěchu !!!  Je to skvostný kus amerického designového ´korábu´.  Nedivil bych se, kdyby se objevil na evropském trhu.  Každopádně na stánku autosalonu v Detroitu 2013 budí řádnou pozornost. 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

mkc concept´14_01.jpg
mkc concept´14_02.jpg
mkc concept´14_03.jpg
mkc concept´14_04.jpg
mkc concept´14_05.jpg

Americká ´máma´ Ford chce oživit značku Lincoln formou evropského formátu.  To znamená, že Lincoln není jenom synonym prezidentského automobilu, ale bude se snažit vmíchat do třídy lepšího lidového fomátu.  

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

mkz 2013_01.jpg
mkz 2013_02.jpg
mkz 2013_03.jpg
mkz 2013_04.jpg
mkz 2013_05.jpg

Zajímavé !  I když je jeho tvarosloví poplatné době, dokonce v některých detailech téměř okopírované (např. prahový prolis podle receptu Petera Schreyera - KIA), působí nový Focus-model 2013 osobitým a téměř tradičním dojmem.  Je to jistě chutně poutavé auto ! 

http://www.youtube.com/watch?v=Unw-lBosaaU  by Martin Smith

http://www.youtube.com/watch?v=V6-jruhUWcQ 

http://www.youtube.com/watch?v=mhoLAejZmck

Jinak tomu bude možná u verze coupé (obr. 17, 18, 19).  Ne každému bude pochuti jeho přetvarovaný styling. 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

 

 

focus ST´13_01.jpg
focus ST´13_02.jpg
focus ST´13_03.jpg
focus ST´13_04.jpg
focus ST´13_05.jpg

Po téměř pěti letech přichází na trh technicky zcela přepracované SUV Kuga.  Samozřejmě i design tohoto povedeného Fordu nezůstal bez korekcí a nových linií, poplatných současnému designovému jazyku automobilky.  Pro porovnání jsem zde vložil fota´staré´Kugy a nové.  Skici jsou bohužel z vývoje první generace, z té druhé zatím Ford nic neuvolnil.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
Z Design Centra Ford do hlavičky CDCC

Nalezl jsem ve svém zdánlivě nekonečném archivu
prapůvodní skicované studie mého prvního supersportu
u Fordů v Kolíně nad Rýnem. 
Skici z roku 1968 jsou pomuchlané a vybledlé -
musel jsem ´čarovat´, abych z nich vyloudil nějaký tvar. 

Že se z této fantazie, která zaznamenala nejednu variaci, 
ale ne základního tvaru,
stane jednou hlavička webu CDCC
www.cardesignclub.7x.cz,  to by mě nikdy nenapadlo. 

 

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

ford-cdcc_01.jpg
ford-cdcc_02.jpg
ford-cdcc_03.jpg
ford-cdcc_04.jpg
ford-cdcc_05.jpg
ford-cdcc_06.jpg
ford-cdcc_07.jpg
ford-cdcc_08.jpg
ford-cdcc_09.jpg
ford-cdcc_10.jpg

Je tady staronový bestseller v kategorii dodávkových vozidel, tentokrát v novém hávu.  Za povšimnutí především stojí stoupající boční okenní linie a elegantní zadní lampy.  A pak že nejde udělat dodávku s dynamickým designem ...

Pro rubriku  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
Ford_01.jpg
Ford_02.jpg
Ford_03.jpg
Ford_04.jpg
Ford_05.jpg
Ford_06.jpg
Ford_07.jpg
Ford_08.jpg
Ford_09.jpg
Ford_10.jpg
Ford_11.jpg
Ford_12.jpg
Ford_13.jpg
Ford_14.jpg
Ford_15.jpg
Ford_16.jpg
Ford_17.jpg
Ford_18.jpg
Ford_19.jpg
Ford_20.jpg

Stále se setkávám s otázkou, jak se má prakticky začít existence designera, jak se orientovat atd.  
Opakuji po několikáté, že na to neexistuje žádný recept či manuál. 
Existují však jednotlivé příběhy jednotlivých lidí, kteří se vrhli do vody, aby se naučili plavat. 

Proto jsem výrazně a srozumitelně obnovil obrázky,
použité před třemi roky pro 40ti leté výročí Fordu Capri.  
Je to právě model Capri, který se mi stal ve všech souvislostech symbolem svobody, zjednodušeně vysloveno. 
Moje počátky byly motivovány zkostnatělou nemožností přispět k vývoji aut v mé zrudlé vlasti, což mi dalo pomyslná křídla odletět do cizích krajů - jít jako hloupý Honza na zkušenou do světa
(ovšem bez máminých buchet - to se tehdy nesmělo).  

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/207411010101116-studio-6/     ukazatel času 41:15

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

Byla doba, kdy jsem americký design obdivoval.  S tímto se však ztotožnit neumím.

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek  

01_lincoln .jpg
02_lincoln .jpg
03_lincoln .jpg
04_lincoln .jpg
05_lincoln .jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one