.
03_Dino Ugur Sahin.jpg
04_Dino Ugur Sahin.jpg
05_Dino Ugur Sahin.jpg
06_Dino Ugur Sahin.jpg
07_Dino Ugur Sahin.jpg
08_Dino Ugur Sahin.jpg
09_Dino Ugur Sahin.jpg
10_Dino Ugur Sahin.jpg
11_Dino Ugur Sahin.jpg
14_Dino Ugur Sahin.jpg
15_Dino Ugur Sahin.jpg
16_Dino Ugur Sahin.jpg
17_Dino Ugur Sahin.jpg
18_Dino Ugur Sahin.jpg
19_Dino Ugur Sahin.jpg
20_Dino Ugur Sahin.jpg
Historie tohoto nám cizokrajného jména je shrnuta ve druhém obrázku.  Nápadná je nižší kvalita prvotních kreseb.  Výsledek je pak jednodušší - postrádá takové finesy, jaké jsou obsaženy v profesionálních návrzích.  Pro mnohé výrobce je to dostačující - podstatné jsou přesné výstupové výkresy. 
Je to fenomén doby.  Mnozí studenti ovládají počítačové modelování, k čemuž stačí jednoduchá třípohledová kresba.  Ruční skicování nepěstuji, protože to nepotřebují.  A pro výrobce to není tak drahé.  Však se kolem sebe podívejte, kolik nedotažených výrobků kolem sebe vidíme !  Ale málokdo to vidí a téměř nikomu to nevadí.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek    

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Modelkou je zde opět ikona šedesátých let - Ferari 250 GTO. 
Tentokrát je to zachování klasického stylu v moderním pojetí
... a to není vůbec lehké. 
Holanďan Michael van den Brink však dokázal vytvořit zázrak.  
Jeho model GTO 1 je nesmírně krásný a chutný. 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek  

Někde v minulých příspěvcích jsem zahlédl editorovu zmínku o konceptu Ferrari od ruského designera Saši Selipanova.  Nedohledal jsem však sadu adekvátních obrázků, což mi dalo impuls ji vytvořit.

Vznikl z toho řetězec ještě jiných studií Ferrari, což bude tomuto příspěvku následovat. 

Sasha Selipanov z Berlína je špičkový profík.  Jeho moderní ostré pojetí 612 GTO, jemuž stála modelem někdejší ikona Ferrari 250 GTO, je strhující a velmi se mi zamlouvá.  Nemohu si však odpustit poznámku, že obzvláště v pohledu z boku mi jeho kreace připomíná spíše GM-Corvette než Ferrari (obr. 17).  Přesto mu dávám jedničku s vyznamenáním.

V galerii  PROFI DESIGN   Pavel Hušek  

GTO_01.jpg
GTO_02.jpg
GTO_03.jpg
GTO_04.jpg
GTO_05.jpg

Jeho fantazie se zdá být nevyčerpatelná, jeho vkus, tvarová nápaditost a pracovitost je příkladná.  Maxym Shkinder, jak později uvidíme, je malířský multitalent. 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek 

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

GIOVANNI MICHELOTTI  nebyl jen tak nějaký designer !   V roce 1967 byl pro mne prvním opravdovým tvůrcem poutavých kreací karoserií automobilů, koho jsem osobně navštívil. 

Na rok mé emigrace a návštěvy v jeho turinském střešním ateliéru vzpomenu jeho skvostným dílem FERRARI 330 COUPÉ, vzniklým právě v roce 1967.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek 

01_gm-330 ´67.jpg
02_gm-330 ´67.jpg
03_gm-330 ´67.jpg
04_gm-330 ´67.jpg
05_gm-330 ´67.jpg
01_jk-ef.jpg
02_jk-ef.jpg
03_jk-ef.jpg
04_jk-ef.jpg
05_jk-ef.jpg
06_jk-ef.jpg
07_jk-ef.jpg
08_jk-ef.jpg
09_jk-ef.jpg
10_jk-ef.jpg
11_jk-ef.jpg
12_jk-ef.jpg
13_jk-ef.jpg
14_jk-ef.jpg
15_jk-ef.jpg
16_jk-ef.JPG
17_jk-ef.jpg
18_jk-ef.jpg
19_jk-ef.jpg
20_jk-ef.jpg

Dne 10. března 2012 v sobotu odpoledne
bylo slavnostně otevřeno 

MUSEO ENZO FERRARI  v Modeně,
jehož autorem je česko-britský architekt Jan Kaplický.   

I když Jan už není mezi námi, sdílíme radost společně
s jeho pozůstalou ženou, paní Eliškou, 
a blahopřejeme k tomuto velkolepému dílu v Modeně. 

Stále však platí,  že je těžké býti doma prorokem.  

"KE SVÝM VLASTNÍM PŘIŠEL, ALE JEHO VLASTNÍ HO NEPŘIJALI" 

 Za team CDCC v rubrice  GRATULACE  Pavel Hušek

Preventivně vkládám tenhle monopost do rubriky  HUMOR,  ale jeden nikdy neví ... Pavel Hušek

Už staří Římané, ale i statní jonáci Čechové V+W (Voskovec a Werich) říkali, že ...

"nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní

neb nikdy nikdo neví co se může státi,

řekne se třebaže se to a to stane tak a tak,

ono to pak dopadne docela naopak".

01_monoposto.jpg
02_mionoposto.jpg
03_mionoposto.jpg
04_mionoposto.jpg
05_mionoposto.jpg

 Ještě 48 let. Téměř polovina lidského života. Za tak dlouhý časový úsek se může stát cokoli. Jak bude svět vypadat v roce 2060? Kdo ví, ale ruský designér Jaroslav Jakovlev tuší, jak by mohlo vypadat sportovní Ferrari v onom vzdáleném roce. A co na to Pininfarina..?


Pro galerii PROFI DESIGN editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Kolik představivosti, houževnatosti a cílevědomé práce je skryto za výsledky světové soutěže Ferrari 2011 !!!   Jeden každý model by si zasloužil samostatnou fotografickou prezentaci. 

Dnes zde zpětně představuji ´pouze´ vítězné dílo, nazvané  ETERNITÁ.

http://www.youtube.com/watch?v=IUSlju8cgPQ

V tutoriálové rubrice  SOUTĚŽE  Pavel Hušek  

2011-eternita_01.jpg
2011-eternita_02.jpg
2011-eternita_03.jpg
2011-eternita_04.jpg
2011-eternita_05.jpg

Rozhodně atraktivní kreace a navíc praktická ... proč ne Ferrari jako vozidlo pro nákupy ?..  praví jeden z internetových textů. 

Z hlediska designu není však poutavá záď kombi dobře ztvárněná.  Není nutné omlouvat obtížnost technologie procesu při tvorbě tohoto díla.  Faktem je, že i tvarová nedokonalost může být strhující. 

V galeri  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek

Ferrari_01.jpg
Ferrari_02.jpg
Ferrari_03.jpg
Ferrari_04.jpg
Ferrari_05.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one